Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI GTX 1070 Ti Armor: výhodná i bez velkých obětí
MSI GTX 1070 Ti Armor: výhodná i bez velkých obětí
autor: Adam Vágner , publikováno 19.12.2017
MSI GTX 1070 Ti Armor: výhodná i bez velkých obětí

Špičkové modely GTX 1070 Ti při jejich uvedení podrazila vyšší prodejní cena. Ty levnější se na pultech objevily až o nějaký ten týden později. Dnes se podíváme na model GTX 1070 Ti z levnější řady Armor, která je populární hlavně u hráčů kladoucích důraz na dobrý poměr cena/výkon. Ani v ostatních vlastnostech moc nezaostává.


Hodnocení je trochu komplikovanější, protože nebývá obvyklé, aby se ve vyšší třídě v rozpětí nějakých čtyř tisíc dalo vybírat hned ze tří modelů karet. Víc než kdy jindy tedy bude hrát roli aktuální cena i ceny a dostupnost alternativních produktů.

Jinak se ale závěr dal vytušit už předem. Oproti špičkovým modelům karta výkonem o mnoho nezaostává, horší je to ale s hlučností. GTX 1070 Ti Gaming je znatelně tišší. Armor je s hlučností někde mezi tichými a hlučnými kartami a i když má blíže k těm tichým, ve většině sestav s běžným osazením bude nejspíš nejhlučnější součástkou. Trumfne jej možná jen levný chladič procesoru při vyšší zátěži. Pozitivní je, že oproti ostatním komponentám nebude zase o tolik hlučnější.

Na druhou stranu je podstatně tišší než většina Radeonů RX 580 (ty mají podobnou spotřebu, ale obvykle dostávají kvůli tlaku na cenu menší a levnější chladiče). Hlučností potom cupuje referenční Vegy a stejně tak minule testovanou levnou GTX 1080 Mini od Zotacu. A asi jen málokterá nereferenční Vega na tom bude lépe – u nich spíš čekám, že půjdou s takty a spotřebou nadoraz a na hraní to bude chtít špunty do uší.

MSI GTX 1070 Ti Armor: výhodná i bez velkých obětí

Jestli stavíte počítač spíš z komponent nižší nebo střední třídy a jste tvrdě omezení cenovým limitem, je 1070 Ti Armor výbornou volbou. Nabízí nadstandardní chladič s rozumnou hlučností a dobrý poměr cena/výkon. Při hraní kartu uslyšíte, ale snadno si na to zvyknete a nebude vás to moc obtěžovat.

Pokud stavíte zářící výkladní skříň, je pro vás jednoznačně lepší volbou GTX 1070 Ti Gaming nebo jiná karta, Armor vám hraní s barvičkama nenabídne.

Náročnějším raději ne

Armor bych moc nedoporučoval, pokud jste si dali aspoň trochu záležet na tom, aby ostatní komponenty nebyly moc hlučné (pořídili jste neboxový chladič, odhlučněnou skříň, tichý zdroj s lepší účinností a možná i nějaké další tišší ventilátory) – minimálně v zátěži by z toho udělal Armor zbytečnou investici.

A při jakémkoliv scénáři bych doporučil připlatit na Gaming, pokud při projíždění ceníků narazíte na to, že bude rozdíl jen kolem pěti set korun nebo menší. Při rozdílu kolem 800–1000 korun bych nad příplatkem na Gaming určitě váhal, ale u nějakých čtyř, pěti stovek opravdu není co řešit – dodatečné ztišování grafické karty je komplikovanější než u jiných komponent (jak finančně, tak co do náročnosti úpravy). Armor se ostatně na to dodatečné ztišování vodníkem anebo nějakým špičkovým chladičem zrovna nehodí kvůli hlučnějším cívkám.

I v případě, že počítáte s taktováním, bych doporučil spíš verzi Gaming kvůli lepšímu chlazení napájecí kaskády a kvůli vyššímu power limitu.

Přetaktování jsem zatím jenom nastřelil v jiné sestavě, po zatížení se Crysis ustálil na 1734 MHz při 275 W na sestavu a kartu škrtil power limit, s jeho navýšením na maximum stoupl na 1797 MHz při 74 °C na GPU a 307 W na sestavu. A to byl maximální příkon, který GPU Boost dovolil, takže další zvedání taktů už v podstatě znamenalo navyšování taktů souběžně se snižováním napětí GPU. Karta ustála i offset 200 MHz, při kterém už se takt pohyboval kolem 2 GHz, při 220 MHz už se hodnoty dostaly ke 2020-2050 MHz a karta to po pár minutách vzdala. Při nižší zátěži tedy bude nutné volit menší offset, aby takty nešly příliš vysoko, což bude při vyšší zátěži znamenat takty někde kolem 1950 MHz.

Taktování bude opět spíš válka s power limitem. Kvůli nižší hranici power lmitu bude výsledný takt ještě větším dílem náhody, ale slušný prostor pro navýšení taktů zůstává. Výsledné takty budou opět závislé spíš na intenzitě zátěže, čím náročnější hra, tím nižší takty..

MSI GTX 1070 Ti Armor
KLADY MSI GTX 1070 Ti Armor: výhodná i bez velkých obětí MSI GTX 1070 Ti Armor: výhodná i bez velkých obětí ZÁPORY
vysoký výkon pro rozlišení nižší než 4K v základu nižší pracovní takty
cena vyšší teploty VRM
poměr cena/výkon hlučnější cívky
slušná rezerva pro přetaktování v zátěži co do hlučnosti jenom mírný nadprůměr
bez zátěže neslyšná  
Orientační cena s DPH: 13 000 Kč

Za dobrý poměr cena/výkon při přívětivé spotřebě a snesitelné hlučnosti udělujeme GTX 1070 Ti Armor stříbrnou hvězdu.

 

MSI GTX 1070 Ti Armor: výhodná i bez velkých obětí

Za zapůjčení karty do testu děkujeme společnosti CZC.CZ

 

MSI GTX 1070 Ti Armor: výhodná i bez velkých obětí

 


Tagy: msi  armor  gaming  gtx 1070 ti  pascal  geforcce  nvidia  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.12.2017 12:13:56   37.221.244.xxx 128
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.12.2017 12:50:13   185.59.186.xxx 281
No, GTX1070Ti majú ceny dosť vysoko + všelijaká dostupnosť, ceny 1070tok ani nehovorím takže asi by som odporučil dosť prihliadať na cenu, resp. ceny GTX1080.

Ono napr. u nás v SR táto konkrétna karta ide od 508€, "Armorová" GTX 1080 od 524€.

Ergo, ako pozerám tak pozerám za takúto cenu sa 1070Ti Armor rozhodne neoplatí a to predstavuje asi najlacnejšiu dostupnú nereferenciu 1070Ti
19.12.2017 14:19:38   89.102.122.xxx 55
už je 1070 s GDDR5X ale těžební. Neví někdo jestli by se tam nedal připájet aspoň jeden konektor aby to šlo připojit k monitoru
19.12.2017 14:26:50   213.211.33.xxx 422
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.12.2017 15:21:11   78.41.168.xxx 62
na vytiahnutie obrazu nepotrebuješ konektor priamo na grafike, dá sa vytiahnut aj cez inú grafiku... na ntb to normálne funguje, mám to vyskúšané aj na kombinácii nvidia amd ..., pohoda
19.12.2017 16:27:48   89.102.122.xxx 70
ntb je něco jiného, tam bývá speciální čip co to rozvádí. Tady by se mohlo využít toho že pcb je stejné jako normální jen schází ty konektory, takže pokud by to ještě nějak nezabetonovali v biosu tak by to mohlo jít.
20.12.2017 06:18:16   213.151.239.xxx 04
na tej karte toho bude chýbať viac ako len konektory, smd oddelovacie kondenzátory, atd, dlhý zoznam na pc to ide tiež
20.12.2017 09:57:28   81.30.247.xxx 07
Neber vlhký sen sociálkám.
20.12.2017 07:53:33   78.45.59.xxx 03
Ne nešel. Jednak na kuličky BGA bez cestiček na PCB připájíš leda tak kulové a dále to stejně budou mít posichrované a příslušné výstupy budou deaktivované.
19.12.2017 16:48:43   213.216.48.xxx 35
Nedávno jsem tuhle kartu kupoval,trošku mě překvapila hlučnost testované karty.Pro jistotu jsem to vyzkoušel znovu,a musím říct že na hlučnost téhle gk mám jiný názor.Testoval jsem ji v programu furmark,asi hodinu-teploty se držely na cca 71 stupňů,max 72.A karta byla-naprosto bezhlučná,při zavřené skříni jsem nebyl schopen určit ani kdy zapnula větráky.Když jsem skříň otevřel tak slyšet byla-ale musel jsem dát ucho až k ní,hluk byl zhruba na úrovni chladiče procesoru,ten mám silentium fera 2.Jen hluk té gk má jakoby nižší tón než procesorový,ale pro představu-při zavřené skříni nejde slyšet vůbec,můžu napínat uši jak chci.Skříň mám Zalman Z1,starší model bez prosklení.Hm,že by jste měl smůlu na horší kus gk?
19.12.2017 17:18:45   78.99.120.xxx 52
Marthy5 - nerobíš ty náhodou pri delostrelectve? Pokiaľ je hlučnosť na úrovni Fera2 v loade s referenčnými fanmi,tak to tiché nemôže byť. Samozrejme,pokiaľ si robil upgrade z nejakej GTX 480,580(HD 6970,7971
0) tak je to nebe a dudy.
19.12.2017 17:20:07   78.99.120.xxx 11
samozrejme preklep - myslená HD 7970
19.12.2017 17:30:01   213.216.48.xxx 22
Jako že bych měl zajít k ušnímu?No uvidíme
No pozvu někoho mladšího,jestli tu kartu při zátěži uslyší a dám vědět.
19.12.2017 17:21:22   109.105.39.xxx 60
Ne, spíš větší nároky a hlukoměr po ruce.
20.12.2017 02:44:47   89.31.45.xxx 51
To je rizek Karta toci - 1500+RPM a on ji neslysi. Ja mu rikal, nestehuj se nad tu kovarnu... U mne je ticha karta kolem 1000 a komfortni zona konci u 1200. Co je nad uz mne obtezuje...
20.12.2017 11:57:50   188.95.122.xxx 00
Nenáročný to muž. Já považuju jako ticho ventilátory do 800 ot/min. nejraději bych vyměnil za ssd i ten 2,5" HDD na 5400 ot. Jenže SSD o 1 TB je neskutečne drahý a pak k SSD musí být i aktivní záloha. Takže bych měl SSD, Zálohu SSD a zálohu zálohy... ne to fakt ne.
20.12.2017 10:50:43   213.216.48.xxx 21
Takže jsem tu svoji MSI GTX 1070 ti otestoval důkladněji.Nechal jsem ji jet v programu FurMark asi půl hodiny,teplota dosáhla nejvýš 71 stupňů,max.otáčky ventilátorů 1501 RPM.Podotýkám že FurMark není hra,GK jela nepřetržitě na 100% výkonu,neustále na hranici power limitu.Ve skříni nijak slyšet nebyla,při otevření skříně s malé vzdálenosti byl slyšet aerodynamický šum,ventilátory.Hluk s cívek-žádný,ani pískot,brum,prostě nic,nula.A s ušima opravdu problém nemám.
20.12.2017 12:18:21   188.95.122.xxx 00
No já nevím. Loni jsem dostal 960 4G Armor 2x a ta při 70fps začne lehce pískat. Při 200 fps to má fakt grády. Takže jsem se naučil zapínat vsync. Co se týče ventilátorů, tak taky to není žádné bingo a jejich zero fan do 60 °C funguje už od 40 °C :-) A při 1000ot/min je slyšitelnější než Frozr IV, kterému ten zero fan funguje opravdu až od 60 °C. Cívky jsou také tiché. Tak asi ke kvalitám Armoru. Jinak armor je plošný spoj nevhodný pro gaming řady (různé vady). Také Armor verze mají okleštěnější bios o proti gaming řadám. Dle fór ale stači prostě jen přefleshnout. Čipy jsou stejné, jen plošný spoj a použité součástky nejsou z top boxíku.
20.12.2017 12:20:23   188.95.122.xxx 10
sakra proč se ty komentáře furt nedají opravit. Myšleno že cívky gaming verze jsou tišší než u armoru
20.12.2017 13:19:14   213.216.48.xxx 00
Měl jsem Msi GTX 970 Gaming,byla to skvělá,tichá karta-ale její cívky pískali,sice jen lehce,ale přecijen prostě slyšet byly.U téhle karty ne..možná štěstí na kus nebo co.Jinak,kartu provozuju na W7,pokud to má nějaký vliv .
Taky se mi kdysi stalo že mi pískal nový zdroj,byl to jakýsi levný šunt,vyměnil jsem ho.
19.12.2017 23:25:10   93.153.1.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.12.2017 07:22:28   185.16.181.xxx 60
Tak nevím, ale za 13 000,- mi to nepřijde jako výhodný nákup. V září jsem si pořídil Zotac GTX 1080 AMP za cca 13 500,- s DPH (na Patro) a nahrál do ní BIOS z AMP EXTREME (1911Mhz Boost, 10,8 GHz RAM) a jede bezvadně. Kdyby ta 1070 Ti byla tak o dva litry levnější, pak je to dobrá koupě, ale za 13k...
20.12.2017 09:34:43   109.105.39.xxx 20
No jo, v září... v září se třeba ještě taky dala koupit Vega, že...
20.12.2017 09:58:47   81.30.247.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.12.2017 12:40:54   185.16.181.xxx 00
Jo, dala se koupit Vega, ale s referenčním chladičem a za víc jak 15k. Spotřeba jinde, cena jinde, na dostupnost jsem se tím pádem tenkrát asi ani nekoukal. A to jsem rok na ten zázrak od AMD čekal :-D :-D :-D
20.12.2017 13:10:56   85.159.110.xxx 10
Vega 56 nakup 18.10.2017 - 470€, podla kurzu lahko cez 12K ceskych korun. jj, hlucnejsia, ale podla novych crimsonov, kde je mozne zapnut meranie fps,spotreby atd. ,je spotreba maximalne 210W
20.12.2017 13:11:22   85.159.110.xxx 00
vykon priemerne ako gtx1070ti(niekde vyssi niekde nizsi)
20.12.2017 12:54:09   46.13.57.xxx 32
pro FullHD jedine GTX 1060 (OC), lepsi edice za 9kk, nejaka bezna 7,8kk samozrejme 6GB. 2K uz neni nejaky kdovijaky pokrok... lahudkari miri na 4K.
20.12.2017 21:37:26   82.117.143.xxx 10
Díky za Info o teplotě VRM palec nahoru

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.