Radeon Software Adrenalin Edition a Vega 64 do hloubky | Kapitola 11
Seznam kapitol
AMD v tomto týdnu uvedlo novou generaci ovladačů. Přináší vyšší uživatelský komfort, velké množství nových funkcí a hromadu zlepšení u těch starších. V nastavení karty se už můžete vrtat přímo ve hře přes OSD a ještě přitom sledovat monitoring v mobilu. Mrkneme se i na to, jestli a jak se u Radeonu RX Vega 64 změnil výkon ve hrách.
Dirt Rally
V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností textur. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo. Horší kvalita textur se projevují ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký má tato „optimalizace“ dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).
Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.
Proto se příliš nehodí přímé srovnání Radeonů a GeForce, hru ale i tak započítávám do průměrného skóre.
Testoval jsem na high kvůli slabším kartám a s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku kvůli těm výkonnějším. Výsledek je průměr z FRAPSu nastaveného na 202 sekund logování.
V grafu s full HD rozlišením Radeony RX Vega schází, protože se test nepodařilo při tomto nastavení ani po desítkách opakování dokončit, hra padala.