Test Aorus GTX 1080 11Gbps aneb zahrajte si loterii o paměti | Kapitola 6
Seznam kapitol
S oficiální podporou 11Gpbs pamětí u GTX 1080 umožnila Nvidia výrobcům uvést nové a rychlejší modely GTX 1080. My se dnes podíváme na to, co rychlejší čipy GDDR5X dělají s výkonem na modelu GV-N1080AORUS-8GD od Gigabyte. Tedy rychlejší čipy, ono hodně záleží na tom, kterou revizi karty si v obchodě vylosujete.
Dirt Rally
V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností textur. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo. Horší kvalita textur se projevují ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký má tato „optimalizace“ dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).
Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.
Proto se příliš nehodí přímé srovnání Radeonů a GeForce, hru ale i tak započítávám do průměrného skóre.
Testoval jsem na high kvůli slabším kartám a s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku kvůli těm výkonnějším. Výsledek je průměr z FRAPSu nastaveného na 202 sekund logování.
V grafu s full HD rozlišením Radeony RX Vega schází, protože se test nepodařilo při tomto nastavení ani po desítkách opakování dokončit, hra padala.