Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test Aorus GTX 1080 11Gbps aneb zahrajte si loterii o paměti
Test Aorus GTX 1080 11Gbps aneb zahrajte si loterii o paměti
autor: Adam Vágner , publikováno 20.11.2017
Test Aorus GTX 1080 11Gbps aneb zahrajte si loterii o paměti

S oficiální podporou 11Gpbs pamětí u GTX 1080 umožnila Nvidia výrobcům uvést nové a rychlejší modely GTX 1080. My se dnes podíváme na to, co rychlejší čipy GDDR5X dělají s výkonem na modelu GV-N1080AORUS-8GD od Gigabyte. Tedy rychlejší čipy, ono hodně záleží na tom, kterou revizi karty si v obchodě vylosujete.


Měřit vliv rychlosti pamětí na výkon je u karet s GPU boost problém. Srovnáním dvou různých karet zanesete do měření nepřesnost danou kusovostí grafických čipů a odlišnými takty a chování karty kvůli GPU Boost.

Ani tak nemusí výsledek přesně odpovídat, může se lišit ještě časování pamětí – dá se předpokládat, že 11Gbps paměti budou na tom o něco hůře.

Původně jsem chtěl srovnávat s kartou v revizi 2.0, ale po dvou pokusech, kdy navzdory „10GHz“ popiskům v obchodě dorazila karta v revizi 1.0, jsem to vzdal. Proto jsem kvůli srovnání výkonu s různými pamětmi paměti prostě podtaktoval.

Test Aorus GTX 1080 11Gbps aneb zahrajte si loterii o paměti

Vyzkoušel jsem ještě, jak funguje škálování výkonu v závislosti na taktu pamětí. V benchmarku AvP to vychází naprosto krásně a výkon roste s taktem pamětí téměř lineárně. Dlužno podotknout, že ne ve všech hrách to má takový přínos. Výše než na 12 Gbps už jsem se s taktem nedostal, a už při této hodnotě benchmark prošel jen na jeden ze tří pokusů.

Test Aorus GTX 1080 11Gbps aneb zahrajte si loterii o paměti

V tomto grafu je to ještě přepočteno na procenta, navýšení taktů pamětí o 8 % zvedá výkon asi o 5 %.

Test Aorus GTX 1080 11Gbps aneb zahrajte si loterii o paměti

Jednotlivá měření máte v tabulce, do mínusu jsem volil krok 50 MHz, při taktování do plusu jsem postupoval po 20 MHz (hlavně abych ověřil, jestli na nějakých frekvencích nedochází k propadu výkonu, jak tomu u nějakých karet bývá.) Můžete si všimnout, že výše offsetu prakticky neodpovídá reálným taktům a také krok, v jakém paměti zvedají takty, je různě velký.

nastavený offset [MHz] takt podle monitoringu [MHz] Efektivní takt pamětí [MHz] průměrné fps
-500 5 003,1 10 006,2 203,1
-450 5 054,4 10 108,8 204,6
-400 5 103,0 10 206,0 206,1
-350 5 151,6 10 303,2 207,4
-300 5 200,2 10 400,4 208,3
-250 5 258,3 10 516,5 209,7
-200 5 301,0 10 602,0 211,2
-150 5 355,0 10 710,0 212,3
-100 5 400,0 10 800,0 213,5
-50 5 454,0 10 908,0 215,1
0 5 508,0 11 016,0 216,1
20 5 524,2 11 048,4 216,7
40 5 544,0 11 088,0 217,2
60 5 562,0 11 124,0 217,6
80 5 583,6 11 167,2 217,8
100 5 602,5 11 205,0 218,2
120 5 622,8 11 245,5 218,8
140 5 643,0 11 286,0 219,6
160 5 670,0 11 340,0 220,1
180 5 692,5 11 385,0 220,4
200 5 702,4 11 404,8 220,8
220 5 724,0 11 448,0 221,4
240 5 742,0 11 484,0 221,6
260 5 764,5 11 529,0 222,3
280 5 783,4 11 566,8 222,5
300 5 805,0 11 610,0 223,3
320 5 821,9 11 643,8 223,4
340 5 847,8 11 695,5 223,8
360 5 865,8 11 731,5 224,3
380 5 886,0 11 772,0 224,7
400 5 899,5 11 799,0 225,0
420 5 940,0 11 880,0 225,8
440 5 940,0 11 880,0 225,8
460 5 961,6 11 923,2 226,3
480 5 977,1 11 954,3 226,9
500 6 003,0 12 006,0 227,0

 



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
26 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.