Nová Asus ROG Strix GeForce GTX 1070 Ti Gaming v testu | Kapitola 28
Seznam kapitol
Minulý týden odstartovaly prodeje nového modelu GeForce – GTX 1070 Ti, odpovědi Nvidie na nový Radeon RX Vega 56. Dnes se podíváme na špičkový model Asus ROG Strix GeForce GTX 1070 Gaming Advanced. Nabízí vysoký výkon, vynikající chladič, slušnou rezervu pro přetaktování a ještě celkem slušný poměr cena/výkon.
Postup a chování karty při přetaktování jsem opět zachytil do tabulky spolu s jednotlivými kroky.
V nultém řádku je standardní nastavení při zátěžovém testu v Crysis v rozlišení 4K. V prvním kroku jsem zvedl power limit na 120 %. S tím se zvedl takt, ale karta i tak narážela na power limit. To je obvykle průšvih, protože pak je chování karty při zvedání taktů přes boost dost nevypočitatelné – s boostem se přetahujete o to, o kolik se takty reálně zvednou, pokud změníte nastavení offsetu, a takty dost výrazně skáčou.
Offset boostu jsem postupně zvedal až na 230 MHz, s tím jsem zkoušel i různě laborovat s napětím (ale buď nebyla vidět žádná reakce, anebo boost shazoval takty spíš dolů). Takty se zvedaly a čím vyšší byl takt, tím nižší bylo kvůli power limitu napětí na čipu.
Takt přitom výrazně skákal, kartu tu a tam přibrzdil powerlimit, následně shodila takty, klesla spotřeba, takže zase takty zvedla... no zkrátka poskakovala v rozpětí 1987–2038 MHz. Když jsem pak s offsetem 230 MHz pustil AvP, tak po spuštění na čipu vyskočil i takt přes 2120 MHz.
S offsetem 230 MHz karta ustála Crysis docela dlouho, přesto ale asi po dvaceti minutách hra ještě spadla.
nastavení | údaje z diagnostiky | ||||||||||||||
volt. boost [mV] | pow. limit [%] | clock boost [MHz] | mem boost [MHz] | fan speed [%] | tepl. [°C] | core clock [MHz] | mem clock [MHz] | pow. [%] | GPU volt. [V] | fan speed [%] | fan tacho [rpm] | limit | fps | PC power [W] | |
0) | 0 | 100 | 0 | 0 | auto | 66 | 1759-1810 | 4007 | 90-103 | 0,962-0,981 | 40 | 1415 | power | 44,08 | 304 |
1) | 0 | 120 | 0 | 0 | auto | 68 | 1810-1822 | 4007 | 99-119 | 1,012-1,043 | 43 | 1513 | power | 44,48 | 322-327 |
2) | 0 | 120 | 120 | 0 | auto | 68 | 1886-1924 | 4007 | 98-114 | 0,993-1,012 | 43 | 1497 | power | 45,7 | 322-325 |
3) | 0 | 120 | 150 | 0 | auto | 68 | 1911-1962 | 4007 | 99-110 | 0,993-1,012 | 43 | 1501 | power | 45,92 | 321,8-323 |
4) | 0 | 120 | 200 | 0 | auto | 68 | 1962-2000 | 4007 | 99-111 | 0,975-1,012 | 43 | 1493 | power | 46,82 | 321-325,6 |
5) | 0 | 120 | 230 | 0 | auto | 68 | 1987-2038 | 4007 | 90-108 | 0,975-1,000 | 43 | 1497 | power | 48,72 | 321-325,6 |
V Doomu ve 4K, jsem pak vyzkoušel taktování pamětí. V Crysis se objevovaly artefakty někde při offsetu 430 MHz (cca 8 876 MHz), v Doomu ale už při offsetu někde kolem 380 MHz.
S následujícím nastavením jsem nechal projet AvP, dole máte podrobný „log“ z testu, jak se karta s tímto nastavením chovala.
Neříkám, že je to nastavení stoprocentně stabilní a protože karta s tímto nastavením někdy naráží na power limit, pracovní takty závisí i na tom, nakolik je vytížené jádro.