Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI Radeon RX Vega 64 ve 23 (4K) hrách a testech + OC s vodou
MSI Radeon RX Vega 64 ve 23 (4K) hrách a testech + OC s vodou
autor: Z. Obermaier , publikováno 28.8.2017
MSI Radeon RX Vega 64 ve 23 (4K) hrách a testech + OC s vodou

Klasickou recenzi RX Vega už jme vám přinesli při jejím uvedení. Dnes se zaměřím na 4K výkon ve větším počtu her a také miningu. Dále otestuji přetaktování, podvoltování a výměnu chladiče za vodní blok. Karta z běžné distribuce mi také poslouží jako základ před testy nereferenčních karet Vega RX.


Závěr

MSI Radeon RX Vega 64 ve 23 (4K) hrách a testech + OC s vodou

Recenze v podstatě potvrdila to, co už asi víte z recenzí po vydání karet Vega RX. Výkon Vega RX 64 je v průměru hodně blízko nepřetaktované GeForce GTX 1080, a je vidět, že se v AMD hodně snažili dotáhnout se právě na tuto metu jako svůj cíl. Kdo pozorně sledoval situaci na trhu poslední rok a četl zprávy s despektem, tedy nevěřil výkřikům o brutálním výkonu Vegy, podobný výsledek čekal. GTX 1080 je jednou z nejlepších grafik poslední dekády, nabízí skvělý výkon za (v tuto chvíli už) dobrou cenu při nízké spotřebě. Touhle kartou se Nvidia trefila do černého. Není tedy nic divného na tom, že i AMD chtělo svou kartou trefit „sweet spot“. Výkonem se jim to povedlo, spotřeba už je horší.

Spotřeba karty Vega RX 64 je totiž vysoká, a nebojím se říct až extrémní. Proti GeForce GTX 1080 se kterou soupeří výkonem, je spotřeba téměř dvojnásobná. Platit za stejný výkon dvakrát takovým odběrem je opravdu na pováženou. Také srovnání se spotřebou GTX 1080 Ti Vega neustojí. Ta nabízí až o 30 procent vyšší výkon a přitom je úspornější. Sestava s Asus Strix GTX 1080 Ti si řekne o 340 W, Vega RX 64 potřebuje o 30 W víc (370 W). To není lichotivé srovnání. Snížením napětí se sice spotřeba krapet umoudří, já naměřil o 27 W nižší příkon na default a o 65 W méně na absolutním výkonu Vegy RX. To není špatné.

Co se týká přetaktování a dalších zajímavostí, ani zde Vega nijak nezáří. Přetaktoval jsem jádro i paměti, ale jen o 5 procent. Společně s nastavením TDP na +50 a osazením vodního bloku jsem získal navíc průměrně 8–9 procent výkonu nad základní nastavení. To není špatné, ale také žádný zázrak. Stačí to aspoň k překonání přetaktované GeForce GTX 1080 od Asus. Takto vyladěná Vega RX 64 je o 3 procenta výkonnější než OC verze GTX 1080, ovšem s více než dvojnásobnou spotřebou. To je zkrátka slabé.

Pokud čekáte, že se objeví nějaké nereferenční karty Vega RX s výrazně vyšším výkonem, tak tomu nevěřte. Muselo by se jednat o vodou chlazená monstra s ještě výrazně vyšším příkonem. Osobně spíše věřím, že časem se výkon posune vzhůru spíše díky ovladačům, které sice dnes fungují, ale potenciál karty jistě nevyužívají naplno. Vega RX 64 se zkrátka časem zapíše jako soupeř GTX 1080 a tak to i zůstane do jejího nahrazení novým modelem (refreshem). S tím, že časem její cena pravděpodobně klesne pod GTX 1080.

Pokud bych měl na závěr zhodnotit celou situaci kolem Vegy RX, tak jde o velké zklamání. Celkově AMD launch nezvládla, viz řada problémů a trapných mediálních situací, které jsem popsal v úvodu. Nedoladěné ovladače, vysoká spotřeba, nedostatek čipů, zdražení karet nad slíbenou hladinu, možná i vypnuté funkce čipu, a ze strany AMD spíše mlčení a mlžení než vysvětlení, proč je výkon Vegy za očekáváním. To všechno vrhá opravdu špatné světlo na celou Vegu a věci kolem ní. Za současnou cenu také nákup karty Vega RX 64 nedoporučím, pořiďte si levnější GTX 1080 s poloviční spotřebou, nebudete litovat. V nižších segmentech ale nemusí být nereferenční Vega RX 56 špatnou volbou, to se uvidí časem.

MSI Radeon RX Vega 64 ve 23 (4K) hrách a testech + OC s vodou

MSI Radeon RX Vega 64 ve 23 (4K) hrách a testech + OC s vodou

Za půjčení vybavení na test děkujeme Asus Czech republic



Tagy: Radeon  Vega RX 64  MSI  GeForce  Pascal  GP104  GeForce GTX 1080  hry  test her  High-end  GTX 1080 Ti  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.8.2017 08:18:17   185.59.186.xxx 569
No, pekná recenzia, obzvlášť sa mi páči ten veľký graf výkonu v 4k kde je všetko od Vegy 64 po pretaktovaný Titan Xp/X.

K výsledku Vegy, výkon na/ľahúčko nad 1080kou je pekný, cena, no dala by sa ospravedlniť tým že je to novinka, karta podporuje pochopiteľne FreeSync, HBM2 pamäte, ale to je asi tak všetko pozotívne...

...lebo 15mesiacov po GTX1080, s o 50% väčším jadrom a spotrebou ruského tanku podávať rovnaký výkon je tragédia a Fail, ten výkon vzhľadom k tomu je bieda

A porovnanie s nVidia GPU o +/- rovnako veľkom jadre (Ti/Xp) a spotrebe je "konečná", kľudne +40% a viac výkonu u nVidie, čo dodať.

Škoda, veľká škoda ale tak čo už, jednu generáciu nebude mať AMD v highende kartu, snáť o to viac zamakajú-vrhnú zdroje na Navi
28.8.2017 08:55:25   194.48.241.xxx 2445
fail by byl, kdyby AMD za 1/10 nákladů do vývoje vyrobilo naprosto srovnatelný produkt výkonem i spotřebou jako Nvidia.

Pořád opakuji, koupě ATI bylo pro AMD příliš velkým soustem - kdyby tehdy ATI koupil Intel, tak je možný, že v červených číslech a na pokraji krachu je dnes NVIDIA
28.8.2017 09:09:44   185.59.186.xxx 3317
samozrejme, keď už sa nedá inak tak sa začne vyťahovať veľkosť firiem, náklady do vývoja a podobne, btw. obzvlášť v nákladoch do vývoja by ma zaujímalo čím sú podložené tie "fakty" o nákladoch a pomeroch na vývoj toho a toho GPU/architektúry, ale tak vieme oDDkiaľ častokrát vietor fúka...
28.8.2017 09:34:58   194.228.7.xxx 2513
Ten pán se vytahuje nestranností a objektivitou a fakty. Ale za celou historii tento reDDaktor nikdy nenapsal o žádném produktu AMD, že jde o fail, kdežto Intel/Nvidia si vychutnává s radostí. Tolik k jeho objektivitě.
28.8.2017 09:55:22   194.48.241.xxx 1851
Víte co, každý tady mele o failu, ale sám umí grafiku akorát používat. Tak se nechte v AMD zaměstnat a ukažte jim, jak se dělá karta o výkonu a spotřebě GTX1080, třeba na Vás právě čekají
28.8.2017 10:04:20   194.228.7.xxx 495
A tohle je co za argumenty? Nepotřebuju se nikde nechávat zaměstnat, kupuju výhodnější (protože mně to stojí vydělané peníze), což je aktuálně jednoznačně GTX1080, protože Vega je pro mne fail.
28.8.2017 14:07:57   213.211.33.xxx 924
Víš ono by stačilo aby mě zaměstnali na pozici komunikace mezi inženýry a marketingem. Marketing by řval co chce, já bych to přeložil do použitelnosti, poptal se fanoušků co si o tom ve skutečností myslí a pak bych to přežvýkané hodil na stůl inženýrům. Markeťáci by si rvali vlasy, ale v nVidii by žrali během dvou let kořínky v poušti.
29.8.2017 06:07:13   62.240.191.xxx 42
to určitě... :-)

Fanoušci chtějí nejnovější technologie, ale skoro zadarmo.
28.8.2017 10:30:38   185.59.186.xxx 501
Aha, takže kedže my sami hráči nie sme schopný vytvoriť také GPU (som v šoku !!!) tak nemáme právo hodnotiť či porovnávať s GTX.

Argumentácia level 9999
28.8.2017 21:55:49   109.230.36.xxx 1317
co jsou tohle za idiotske reci. clovek nemuze zhodnotit ze produkt je fail, kdyz ma k porovnani fakta a cisla? nevis co bys, tak obhajujes amd takovouhle amDDebilinou? clovek nemuze rict, ze fotbalista hral naCENZURA, kdy sam nehraje prvni ligu?

a ted k veci. VEGA JE FAIL. Vykon jako rok a pul stara reference od konkurence, pri 2x vyssi spotrebe. Cili KATASTROFALNI SPOTREBE. Ceny vysoko nad konkurenci, coz z ni dela v segmentu a use-case, kam je mirena, neprodejni brak. Absolutni nedostatek referenci pri uvedeni. Nereference s pouzitelnym chlazenim v nedohlednu. Nez pujde Vega koupit v pouzitelnych referencich za normalni ceny, ubehne jeste pul roku. Cize i s uvedenim obrovske porblemy. Ovladace ladi uz temer rok a porad nejsou plne funkcni.

Shrnuto a podtrze Vega je ABSOLUTNI FAIL, mozna i horsi nez casy bulldozeru.
28.8.2017 10:40:18   178.17.1.xxx 171
Intel koupil, nebo se finančně propojil už s několika výrobci grafik, a vždy to dopadlo blbě.
28.8.2017 10:51:40   93.91.243.xxx 2813
Kokůtci moc čtou mistra Stachuje. Kdyby je jen slovo.
Zkuste si znovu projít ten hype Vega. Tady jen velkohubí AMD chtěli porazit konkurenci a asi zapomněli, že nemají na to peníze.
28.8.2017 14:10:09   213.211.33.xxx 911
to nebylo o penězích ale o blbosti představitele, který dovedl ATi ke krachu a vede ke krachu i AMD divizi grafických karet pro svou ješitnost, kdy chce mi za každou cenu High-tech grafiku se všema vymoženostma, ale jaksi zapomíná že potřebuje také vydělat.
28.8.2017 15:02:16   178.17.1.xxx 92
Abys mohl vydělávat, tak potřebuješ prodávat HighEnd, na LowEndu můžeš přežívat (viz Jaguár do konziolí), ale ne vydělávat.
Udělat Vegu je samozřejmě správné, jen se nějak nepovedla.
28.8.2017 16:11:31   213.211.33.xxx 818
jfb: další idiot, píšu HIGH-TECH né HIGH-END Jde o to že kdyby se vykašlali na DX12 LVL Tier 3 a nějakej pošahanej rastirizér a nepokročilou technologii výroby HBM2, mohli mít kartu, která se mohla měřit s 1080Ti možná i škrábat TitánaXp, alé né, za každou cenu HBM2 i když její potenciál zabijou... to je prostě jak kdyby jsi si vzal goretexový nepromokavý boty a šel s nima do pouště.
28.8.2017 17:19:26   213.226.209.xxx 33
jenže s takovým přístupem k invenci by jsme neměli ani ten goretex a jiné lepší či horší materiály

btw Goretex taky dlouhé roky nepředváděl žádný posun kupředu a zneužíval monopolu i když už nebyl nejlepší a teď díky konkurenci taky nic moc ale hlavně že má vybudouvanou značku a je předražený trochu obdoba Intelu ale ten má aspoň opravdu špičkový výkon >>>ale to už jsme se přesunuli od IT k hi-tech pláštěnkám s kupou reklamní omáčky
28.8.2017 21:11:04   81.30.247.xxx 14
Nevadí, ale aspoň jsi pochopil myšlenku. Furt jen HBM paměti a nic z toho, uškrtit a nevyužit jejich potenciál? Prostě zbytečnost.
Ano inovace můžou být, ale né v mainstreamu! Měli udělat vegu pro hráče a potom k ní udělat nějakou extra high-tech-end veguTi jako bokovku, která by demonstrovala všechno co dneska jde mít včetně Dx12 Tier3. Prakticky to měli udělat jako nVidia, s Titanem a 1080sátkou.
28.8.2017 21:45:14   213.226.209.xxx 34
paradox i diky AMD mame HBM + diky AMD se HBM protlaci do desktopu + diky AMD NV v reakci na konkurenci uvolnila nektere profi ficurky pro herni karty a
diky AMD Nvidia vyrabi drahe profi karty s HBM
takze to co vydala je sice vykonnostne herni TOP ale Titan/Ti neni "high-tech-end"

kdyby nekdo predvedl plnou silu DX12(DX11 se ale zas tolik nelisi az na silny overhead pri MT atd.) tak by to spolehlive zabilo do zeme jakoukoliv kartu ... jde o to ze castecne vyuziti je mozne na takove urovni aby to bylo prinosem a zaroven to tu kartu nezabilo (u NV ale ani to neni zatim mozne) ale je fakt ze do doby nez se to stane standardem bude nasledovnik Volty i Navi venku (a Volta uz to bude urcite umet taky ...a v ten moment to nakopne i 2xx radu a vyssi od AMD protoze vyvojari konecne zacnou plne podporovat low LVL api diky Nvidii )

odlisne cesty a prime i neprime sdileni zkusenosti prinaseji ten pravy pokrok ...budme radi za konkurecni prostredi za ruzne pristupy k veci ...jen hlupak plive na zdanlive uspechy ci neuspechy druhych a pritom si ani neuvedomuje ze treba "zitra" z toho bude profitovat ....
29.8.2017 07:20:19   81.30.247.xxx 08
Do té doby zkrachuje.
28.8.2017 21:59:45   109.230.36.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 14:21:42   185.23.113.xxx 235
tak minule na Tiscali pisali , že Stachuja po vydani VEGA našli niekde v kanaloch za Šumperkom
28.8.2017 14:29:39   185.23.113.xxx 244
ale potom ho členovia DD klanu dali dokopy , napojili na kapačku a pomohli napisať recenziu VEGA akaje vyhodna,cool a IN a okorenili to freesync

aha, a ze si ju treba podvoltovať, hej ano, to bežne robia ľudia
28.8.2017 15:34:47   212.27.208.xxx 219
Nezapomenme na vyhodu nizkych fps proti konkurenci - konecne vyuzijeme freesync!
28.8.2017 16:09:52   185.23.113.xxx 102
to je predsa logicke
28.8.2017 17:06:24   213.211.33.xxx 15
je pravda že taková blbost mě u Pascalu nenapadla, hned jak budu mít čas tak to zkusím taky.
28.8.2017 18:26:24   85.135.140.xxx 82
No, s toho čo som na oDDborných stránkach čítal v diskusiách ti možem povedať že oDDborník v neochvejnej viere vo Vegu ostal sám...

...drvivá väčšina ľudí mu tam písala/píše o tom ako sa Vega nepodarila, o sklamaní a faile, len, Honza drží stranu, pardon drží sa objektivity
28.8.2017 21:12:44   81.30.247.xxx 113
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 18:34:05   78.45.109.xxx 52
Pane, laskavě nepoužívejte stejné scestné argumenty tady jako na CZC tam jste se už poměrně ztrapnil, obhajobou Vega failu a argumenty : musíme to od AMD koupit protože je to menší a zadlužená firma oproti NV + Intelu atd.
Zákazníka zajímá výsledný produkt, proč kupovat kartu, která po roce a něco dohoní mainstream ( rádi jste používaly pro 1080 ) , ale musí vít větší jádro + jejich slavné paměti jako Furyfail + spotřebu jako traktor a ještě se vydává za highend teda u AMD je , ale jinde jaksi bohužel.
28.8.2017 22:03:34   109.230.36.xxx 613
to je logika amddebilu. nekoupim si lepsi produkt, radsi priplatim vic za v kazdem ohledu horsi produkt lebo chudinka mala amd to jinak neda.

ryzen je dobra volba, vega fail. ale budu iDDiot a koupim si vegu, protoze stachuj napsal ze i kdyz je horsi a drazsi nez konkurence, nevadi to.
28.8.2017 09:06:25   37.139.8.xxx 202
Já bych prezentoval a vydal 64 jako FE (poloprofi) s menší pamětí a ještě bych přirazil na marži. Tragédii z toho dělá cílení na hráče, spotřební sféru završeno problémy s uspokojením poptávky, v obecném použití (gpgpu) je ta karta dost zajímavá.
28.8.2017 10:20:36   213.194.199.xxx 1315
Psst, nebo to jeste nekdo udela. Pro mne je tohle prave uzasna karta svou univerzalnosti. Jasne ze tem co na tom jenom spousteji hry vyhovovat nebude, ale pokud clovek stoji o jeden stroj na kterem muze pracovat i hrat, tak je to super karta za krasny peniz..
PS: Co mne udivuje, tak v tomhle vyssim segmentu bych cekal vice uzivatelu, co si budou ten univerzalni vykon obzvlaste cenit o.O
28.8.2017 10:39:30   212.27.208.xxx 155
A co je to ten univerzalni vykon?
28.8.2017 14:12:11   213.211.33.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.8.2017 13:36:37   87.173.133.xxx 40
Ospravedlnenie si pred vlastnym svedomim, preco kupovat horsi produkt z citovych dovodov. ;-)
28.8.2017 15:17:46   158.69.220.xxx 32
Nevím příliš o čem mluvíš, nedochází ti, že FE má jinou sadu driverů.
28.8.2017 22:06:12   109.230.36.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 08:28:55   213.195.199.xxx 1732
Vega selhala takze obr nmuze v klidu udelat objektivni recenzi a nemusi nic priklaslovat... Chyba.
Porovnavat kartu s vykonem a cenou mirici na 1080, temer vyhradne titany a 1080ti, jen aby vega byla vzdy drsne pozadu, to vazne nebylo zapotrebi.
Vsichni vi ze vega je fail, nemusis se tak snazit.
28.8.2017 08:30:18   194.228.7.xxx 2710
To není pravda, všichni to neví, konrkétně na jeDDnom webu si to zastánce najde.
28.8.2017 08:48:57   185.59.186.xxx 229
"kartu s vykonem a cenou mirici na 1080, temer vyhradne titany a 1080ti, jen aby vega byla vzdy drsne pozadu"

No, o tom by sa dalo celkom úspešne polemizovať...

nereferencia Gigabite GTX1080 - 13 500kč
najlacnejšia referencia 1080Ti 20 000kč
MSI GTX 1080 Ti GAMING X 11G 20 700kč
Vega 64 Vzduchová - 16 000kč (dostupnosť necháme bokom)
Vega 64 Vodná - 18 600kč (dostupnosť necháme bokom)

Ergo, Gaming X 1080Ti za 20 700 vs 18 600 za vodnú Vegu 64, čo to je, 2000kč rozdielu pri 20 000 grafike... nič.

A to že 1080ky v nereferenci a keď už nič viac tak aspoň s oveľa lepším a tíchším chladením stoja menej než základná vzduchová Vega 64, no... no.
28.8.2017 22:08:36   109.230.36.xxx 012
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 08:29:13   194.228.7.xxx 286
Být ročním čekatelem (jak už je u AMD loajálních zákazníků zvykem) na Vegu a dostat TOHLE, tak jsem asi fakt vytočenej. GTX1080 jasná volba, i když to stojí obětování celého Freesync. Na topení na zimu mám kotel, takže stačí levnější Nvidia karta.
28.8.2017 09:39:05   194.228.11.xxx 1614
Obětování Fsync? Ehm. Sranda je, že třeba já mám Gsync (jak kartu, tak monitor) a ani jednou jsem to nepoužil (krom vyzkoušení na začátku), permanentně vyplé. Při 144Hz monitoru to jaksi postrádá smysl, na tearing jsem ještě nikdy v žádné hře nenarazil.
28.8.2017 09:43:42   194.228.7.xxx 159
Ano, ale je to jeden z hlavních argumentů, proč jít do Vegy místo do GTX.... Lidi si nakoupili Freesync monitory a čekali na Vegu, která překoná Titan XP, i takové extrémy se daly vyčíst na rudém webu.
28.8.2017 11:23:25   194.228.11.xxx 1415
"Lidi si nakoupili Fsync monitory a čekali na Vegu" .. to mě poser, už sama o sobě ta věta je padlá na hlavu Ale u DDementa je možné vše, to je pravda.

Já nikoho s Fsync monitorem neznám teda. A hlavně, monitor si vybírám podle uplně jiných měřítek, než je G/Fsync.
28.8.2017 14:15:02   213.211.33.xxx 1113
minimálně znám jednoho tyDDýta co si koupil RX480 s tím že si koupí Vegu až výjde a strčí Crhu do kapsy a je z toho tak zklamanej, že si potají šel koupit MSI 1080 Armor aby nebyl pozadu.
29.8.2017 17:33:36   77.104.211.xxx 20
Ja si kupoval FS monitor jeste pred pascalem a s Fiji cekal, ze se amd nejak postavi na nohy... no a od dubna ho krmim 1080Ti, Furynu jsem diky bc horecce hezky prodal... co chces vic
28.8.2017 09:54:52   77.75.74.xxx 109
Jenže živit 144Hz sto jí dost prachy Freesync (AdaptiveSync) dělá svou službu dobře a v podstatě "zadara" resp. v celém cenovém spektru.
28.8.2017 11:26:04   194.228.11.xxx 814
Jakože do něj musíš lít benzín častěji? Fsync dělá leda tak houno, v tom jejich ořezaném spektru je ti to stejně k ničemu. K čemu mi je nějaký přihloupý sync (všechen tady ten bordel ať se jmenuje jakkoli jen zvyšuje inputlag), když na 144hz nemusíš tearing a plynulost vůbec řešit? Já bych to snad i přirovnal k těm "3D" nesmyslům u televizí.
28.8.2017 11:31:35   77.75.74.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 11:58:05   194.228.11.xxx 717
Věř, že inputlag zvyšuje, každá taková synchronizace, ať už je to obyčejný Vsync či tyhle jiné "syncy".

Si trochu odporuješ tvému předchozímu, lidi si teda koupí Fsync monitor (což asi nebude nějaký lowend krám za 3tisíce), Vegu (ehm) a pak nemají výkon? Na využití 144hz monitoru nepotřebuješ top PC, u spousty her ti stačí solidní pc a když už je nějaká hra opravdu náročná, tak dost lidí dává přednost vyšším fps za cenu trochu nižších detailů třeba. Nehledě na to, že ta hranice 60fps je zlomová, v každé i té náročnější hře, kde se pohybuješ třeba okolo právě těch 60fps, což je +- základ pro plynulost, tak tam to právě skáče, chvíli máš 50, za moment 70 a tam ti právě vzniká tearing, který 144Hz eliminuješ. A tady žádný pitomý sync, který ti, znovu říkám, pouze zvýší inputlag, nepotřebuješ.

Prostě celá tahle minimanie okolo G/Fsync je podle mě uplná kravina. Ale to ti dojde, až si někdy takový monitor koupíš, jak jsem psal, já Gsync mám a vůbec ho nepoužívám, protože ho vůbec nepotřebuju.
28.8.2017 12:47:29   77.75.74.xxx 106
Freesync 75Hz čumím dva roky;) Omezení frekvence není téma Freesync, ale implementace daného výrobce (ideál aby uměl od 24Hz).
Freesync nezvyšuje latenci.

Nešiř bludy. Dále, pokud nejsi dostatečně citlivý na to,aby jsi vnímal tearing, vyhýbej se podobným vyjádřením, co je/není vhodné. Over.
28.8.2017 14:19:32   213.211.33.xxx 65
intel+nVidia, hele já o víkendu něco hledal a zjistil jsem že ten můj projektor má inputlag 34ms při 60fps.
Takže jsem locknul v Doomovi4 vertical sync na 60 a nevím co to je tearing. Mě se ten tearing projevuje při rychlém otáčení a řeknu je to nepříjemné. A na nějakej inputlag ti z vysoka hážu bobek, protože jestli jeden snímek uvidím o 34ms dřív nebo později je mi u zadele. Hraju to "for fun" né jako "fraghunt".
28.8.2017 15:49:34   194.228.11.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 16:07:58   213.211.33.xxx 113
No jestli já jsem hloupoučký tak ty budeš mít záporné IQ.
Protože sice 10ms sotva možná poznám, ale pro hraní je mi to u zadele, protože mě to nevadí.
28.8.2017 16:35:02   194.228.11.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 17:07:49   213.211.33.xxx 27
cítím ale je to tak malý že mi to nevadí, chápeš to? A nějaký zpoždění snímku je mi u zadele, protože je jich tam dalších 59.
29.8.2017 06:49:52   89.176.44.xxx 23
Zkušený pařan potřebuje min. 90 fps a výpadek každého jednotlivého frame vnímá jako písek v očích Tvé pocity a dojmy nejsou "směroplatné".
29.8.2017 07:21:44   81.30.247.xxx 26
To není zkušený pařan ale MALÝ ROZMAZLENÝ FRACEK!
29.8.2017 10:04:25   14.203.99.xxx 21
Spíš se ukázalo, že Crha o paření neví vůbec nic
7.9.2017 08:49:12   194.228.23.xxx 00
a proto je tady tak rozšířené konzolové hraní, kde je často 30FPS dobrý výsledek, proto tady dle diskutujících lidi hrají na low end kartách o jejihž výkonu v mnohých titulech můžeme dost pochybovat....

Ti budou mít daleko větší input lag než stabilních 60FPS s VSYNC.

Prostě drtivá většina hráčů input lag nevnímá a je jim jednoduše u zadele. Co udělá větší input lag? 60Hz + VSync, nebo bezdrátová myš a klávesnice nebo bezdrátový gamepad či jiný ovladač? Navíc, mnoho lidí i k počítači pořizuje na hraní velké telky, protože poskytují lepší herní zážitek. I když má člověk jen pracovní stůl, tak rozumná 40" 4k telka s 1:1 obrazem (zobrazuje to co do ní příjde a "nevylepšuje" obraz) poskytne podobnou kvalitu obrazu,

Pro většinu hráčů je důležitá "gaming experience", tzn. plynulost. A plynulost v tuto chvíli neznamená 60+ FPS, ale to že právě není tearing, nejsou FPS dropy...

Výhoda synchronizace navíc je, že třeba v méně náročných scénách jede grafika na půl plynu a tedy i výrazně nižší spotřebou a odpadním teplem, než kdyby tam pouštěl nesmyslně více FPS, které reálně nepoznám.
28.8.2017 11:43:58   212.37.80.xxx 1010
Pouzivam uz freesync vyse roka a uz by som nechcel monitor bez toho. Je to ako ked som videl 60hz panel a potom 120hz.Pre teba hlupost pre mna nutnost.A prirovnavat to k 3d tv je vazne mimo.
28.8.2017 15:52:41   194.228.11.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 21:21:04   81.30.247.xxx 46
mechanický quatro... prosimtě běž si lisknout, debilnější systém než quatro fakt nikdo vynalézt nemohl, a ani v renaultu nebyli tak hloupí aby ncěo tak pitomého vyráběli.
Prostě buď máš symetrické diferenciály alá subaru a nebo NEmáš 4x4. Ale quatra, haldexy x-drivy, fourmaticy a fourmoušny jsou jen malým pofoukáním bebínka velkých kluků s malým kašpárkem co si musí léčit komplexi z toho jak se jim rozvlní sádlo po pokožkou při přejezdu zpomalovacího prahu u nájezdu do McDrive.
4.9.2017 15:21:27   213.195.203.xxx 10
Asi jsi freesync asi nevidel ze ;) Ja mam take monitory jen s FS...Gsync od NV je cenove uplne mimo, to si muze koupit jen asi blazen.....
7.9.2017 08:53:44   194.228.23.xxx 00
je spousta věcí, které stojí víc než podobná věc jen od jiných výrobců a přesto se prodávají. To že nejste cílová skupina třeba pro Acer Predator - mimochodem, vřele tento monitor doporučuji, tak to neznamená že ti co to kupují jsou "špatní" Prostě někdo neřeší že dá 30k+ za monitor. Ale to ti co mají možná za 30k celou sestavu včetně systému a monitoru to nemusí chápat.
28.8.2017 14:01:22   212.37.80.xxx 44
Vsetci to vidia ale ty nie, hm kde je asi chyba
28.8.2017 10:42:56   178.17.1.xxx 76
Na Freesync bude dobrá 56, ta bude IMHO celkem hit.
28.8.2017 10:59:11   188.167.251.xxx 123
Týždeň pred vydaním VEGY som kúpil MSI GTX1080 Armor za 580 u mimozemšťaňa, lebo už som neveril, že VEGA bude mega-tuty-bombová ako sa zdalo pred pol rokom. A vidím že chybu som neurobil.
28.8.2017 12:09:57   90.178.181.xxx 330
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 12:50:44   194.228.7.xxx 235
Rozpočet firem zákazníka absolutně nemusí zajímat, není-li AMD fanatik, nikdo jiný totiž finanční pozadí GK neřeší, normální koncový zákazník řeší výkon, cenu, spotřebu. Ty řeči o budoucnosti mne taky dost baví, před lety se na jeDDnom webu psaly ódy na DX12, tuším že v době R9 390 a GTX970 nebo ještě dřív.... dodnes pořádně napsané DX12 hry nejsou a karty jsou pomalu za zenitem, takže to vaše věštění budoucnosti mam absolutně v paži.
28.8.2017 15:00:03   90.178.181.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 15:33:31   212.27.208.xxx 129
Tak nam povez, ktere nove technologie, v kterych hrach a kdy se prosadi. protoze cekat tri roky nez se nejaka technologie prosadi a mezitim trpet horsi vykon a podporu je hovadina. Za tri roky bude vykon karet a pozadavky her zase nekde uplne jinde, a soucasne karty zastarale a nedostacujici, tak jak tomu bylo vzdycky.
Tyhle vecne kecy o nejakem budoucim svatem gralu uz nikdo nezere.
28.8.2017 15:38:40   194.228.7.xxx 42
Ano přesně tohle mne také zajímá.
28.8.2017 17:35:03   213.226.209.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 21:26:28   81.30.247.xxx 03
to stejné tvrdili AMD funboys i o RX480 a kde jsou teď?
Já teda Veze věřím, že nějaký ten pátek udrží krok, ale pořád bych ji prostě nehypoval, že jednou nahradí stávající grafické karty pro hráče. Na tomto poli už prohrála a může se blejsknout jen ve specifických oblastech bez zájmu všech hráčů, tam kde potřebují výkon a nehledí na příkon, protože v tom vega prohrává o dvojnásobek.
7.9.2017 09:03:35   194.228.23.xxx 00
b: koupím 1080Ti, na to se Vega nedostane ani v době kdy půjde do elektroodpadu.
c: vývojáři začnou až to bude mít smysl - většina trhu bude mít podporu, vzhledem k tomo co je vega zač... scifi. Aktuálně navíc není nic co by konkurence neuměla.


Jinak ano, kdo nepotřebuje top výkon může kupovat mainstram karty a měnit je. Bavíme se tedy i o takových jako 1070/1080. hodně lidí tady mluvilo při uvedení o tom že to je malý mainstream čip.
28.8.2017 15:55:15   194.228.11.xxx 1711
Máš opravdu hloupý pohled, za pár let už ta tvoje Vega nebude stačit ani na střední detaily. Možná bych to koupil kvůli trueaudiu nebo Vulkanu () a nebo počkej, co kdyby to náhodou za 7let mělo vyšší výkon v DX13, než GTX Godzilla 90?

Zkus někdy míň poslouchat ddementa a víc svůj mozek
28.8.2017 17:09:45   213.211.33.xxx 45
Dal jsem ti plus za tu nVidiáckou godzilu
28.8.2017 16:07:58   188.167.251.xxx 90
Kam sa akože zlepší? Utečie 1080 a dobehne 1080Ti? Zlepší sa VEGA2 alebo NAVI. Mňa ako zákazníka nezaujíma, kto koľko dá na vývoj, koľko má financií, ako sa dá ta karta poladiť a podobne. Zaujíma ma cena výkon a spotreba. Kúpim kartu, strčím do PC, nainštalujem driver a používam.
Prajem AMD aby si ich karty kúpilo čo najviac ľudí, aby mali financie a vyladili výrobu a vydali kartu ako bola 7970, ktorú som ešte donedávna používal. Žial nateraz má nVidia navrch.
28.8.2017 16:16:47   188.167.251.xxx 151
A ešte doDDám, že s dx12 mali gtx začať zaostávať. Ale nejako nezaostávajú, a tak sa niekDDe stále píše, že to nie je ešte úplné dx12, že tam chýba ešte to či ono, je to zle implementované, v RX470/580 nie je ešte všetko aktivované a vo VEGA bude, a teraz sa dozveDDáme zase, že ani vo VEGE nie je všetko aktivované, ale zlepší sa to.
28.8.2017 16:46:17   95.82.183.xxx 112
Také nesmíme zapomínat, že zatímco když se prodávaly 970/980 a 1070/1080 jako čerstvý rohlíky, prodeje nic neříkaly o kvalitě karet. Lidi prostě podlehli marketingu a nerozuměli tomu.

Teď, když se prodá to málo, co AMD stačí dodat na trh, jednoznačně to ukazuje na to,že Vega je prostě dobrá, jinak by to přece lidi nekupovali, nebo ne?
28.8.2017 18:35:05   85.135.140.xxx 111
A nezabudni na cenu.

V prípade 1070/1080 bola privysoká, na FE modeloch nás nVidia okrádala a "není normální" že reálne ceny v obchodoch boli o 100-150USD vyššie než ceny odporučené nVidiou.

U vegy sa už ale dá úplne objektívne poveDDať že cena je super, za vysoké ceny može pochopiteľne distribúcia a zlé eshopy, tá vodná limitka za 700USD , no k tej sa Honza radšej nevyjadruje a to že sa predáva za také vysoké ceny je evidentným DDokazom že o kartu je brutálny záujem.

+ tradičný folklór o tom ako mu priemyslové zdroje a výrobcovia hlásia rekordné predaje - veď AMD karta, tak ako inak ?
4.9.2017 15:19:27   213.195.203.xxx 10
Faktem je, ze DX12 se prosadi. Neni otazka jestli ale kdy ;) Je to primo umerne rozsireni win 10. to je cele...
28.8.2017 12:57:44   185.59.186.xxx 170
MSI GTX1080 Armor za 580 u mimozemšťaňa... Vega 64 tam začína na 592€ ergo, cena je rovnaká...

dnes má z nereferenciou 1080 výkon vyšší, a to to môže ešte posunúť taktovaním, samozrejme OC-núť može aj Vegu 64 ale kam sa potom na vzduchovom chladiči dostane zo spotrebou a hlučnosťou si radšej nechcem predstavovať...

áno, veľmi pravdepodobne až výjde 4-5 nových DX12 hier tak sa Vega 64 odpúta od GTX1080ky ale o koľko % ? Za aký čas to bude ? Aký rozdiel bude medzi napr. 2050MHz GTX 1080 a ref./OC Vegou 64 ?

Ehm, netreba zabúdať že podľa mnohých oDDborníkov mala GTX1080 ale aj 1070 veľmi rýchlo "zostarnúť", RX480 už mala kanibalizovať 1070ku, a čo sa týka 1080, no 15 mesiacov na trhu a nová Vega ju len dorovnala

Tak pomaly s tými zaručenými predpoveďami a prekonávaním...
28.8.2017 13:06:18   77.75.74.xxx 316
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 13:26:19   185.59.186.xxx 130
February 28, 2017 110 PM EST

"GeForce GTX 1080 Price Cut to $499"

Neuveriteľné, 1080ka zlacňovala na 499USD vyše 5 mesiacov pred uvedením do predaja Vegy 64 ale podľa teba za to zlacnenie GTX-ky môže Vega

Ale v poho, tvoj názor
28.8.2017 14:23:11   213.211.33.xxx 77
navíc v době kdy bude ve hrách 1080 nestíhat a FPS se nikde nevyhrabe nad 60fps, budou dávno nVidia Volty ve výprodeji.
28.8.2017 14:26:00   77.75.74.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 23:16:52   109.230.36.xxx 813
Jebe ti to amDDebile? 1080 zlevnila pul roku pred vydanim vegy. Pri prilezitosti uvedeni 1080ti. 1080 se za tu cenu prodavala protoze to v danem case protoze mela spisckovy vykon bez konkurence.

Ad ceny vegy, mimo par tisic kusu dotovanych AMD pro uvedenonikdo vegu za ty ceny nevidel. A tipuji ze s referencemi to bude jen horsi.

Pockame dokad se ceny unormalni, pak se doladi drivery, pak smad konecne vydaji hry ktere tu uzasnou vegu vyuziji... A bude v prdeli dalsi rok, na trhu nove generace od obou konkurentu... ale jo, pockame...
7.9.2017 09:12:01   194.228.23.xxx 00
"A tipuji ze s referencemi to bude jen horsi."

Nemělo být nereferencemi? Ale samozřejmě, když se prodává reference za 600USD, proč budu prodávat lepší nereferenci za méně, že... Tohle byl přesně problém u 1070/1080, kdy výrobci netlačili nereference protože se jim je nevyplatilo prodávat. Z toho se pak NV poučila a pro další modely už netlačila founders protože to mělo negativní vliv.
7.9.2017 09:09:32   194.228.23.xxx 00
cut ceny na hlavidu pod 500 USD je u řady x80 vždy, když je ohlášena/vydána x80Ti. platí to u NV po několik předchozích generací.

Vydají x70/x80, které jsou typicky to nejvýkonnější co mají v nabídce a taky za to účtují "přirážku" za top performance model. Jakmile vydají top model s vyšším výkonem, cenově posune x70/x80 dolů a nahradí ji x80Ti
7.9.2017 08:56:44   194.228.23.xxx 00
A kupujete v obchodech zboží menších výrobců s menšími rozpočty i když je to zboží objektivně horší? Co třeba rohlíky? Víte kdo je dodává a jestli není lepší zajít do jiného krámu kde to třeba dodává nějaký malý one man show pekař a ne velký řetězec pekáren?
7.9.2017 08:59:17   194.228.23.xxx 00
Kdy přesně a při čem bude mít vega vyšší výkon než dnes? Prosím přesné termíny a herní tituly a přesně vyjádřit výkon který získá.

Pokud to chce člověk na hry, tak k čemu nějaké univerzální využití?


Zákazník nechce kupovat zajíce v pytli. U 1080 víte přesně co čekat, u Vegy? Ne. A spoléhat se že někdy něco? To si člověk raději trošku připlatí za 1080Ti, která na tom bude za celou životnost Vegy lépe, jak výkonem tak provozně.
7.9.2017 08:54:50   194.228.23.xxx 00
udělal, dala se určitě koupit levněji o pár měsíců dříve
28.8.2017 10:02:39   81.19.8.xxx 142
Až na detail u RX580 .. upravou BIOSu, ktora trva asi 25 sekund, vzrastie mining hashrate na 29-32 MHash/ps podla karty...
28.8.2017 12:03:24   47.60.159.xxx 1411
Asi tak, Obr je v miningu totálně out. A to jde ještě u RX5x0 velmi dobře dualmine, např. 30mhs+1000 Eth+Decred vydělá o dost víc než jedna 1070 (cca 32mhs). Mám ve farmách vše od RX470 po 1080Ti. Používat Nicehash je hovadina.

Ví Obr vůbec, že Eth. diff. bomb bude o rok odložena na přelomu září/října o cca rok. Bude snížen block reward z 5 na 3. Výdělečnost zůstane na dnešní úrovni. Ethereum tak půjde výdělečně těžit min. rok dál.

Navíc, co se asi tak stane (a už se začalo dít) s cenou Eth při omezení jeho dostupnosti. Ha, modří už vědí. Obr prodal Eth za pakatel, přitom koncem 2017 bude Eth na 500$ a za rok na 1000$+. Kdo umí trochu přemýšlet a má znalosti kryptotrhu, těží a neprodává jak trouba pod cenou.

Obr je v miningu úplně out a těším se na jeho článek o té jeho údajné megafarmě (počítam tisíce ks grafik). Opět se rád zasměju..
28.8.2017 14:25:38   213.211.33.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 13:21:25   90.178.10.xxx 71
Měsíční zisk těžby Vegy mi vyšel na 1644 Kč a ROI tedy 9,6 měsíců. Pro kontrolu, zda se ceny nějak výrazně nepohnuly, jsem stejně propočítal i GTX 1070, kde mi vyšlo 1130 Kč, což přibližně odpovídá hodnotě v článku.
Fígl je v tom, že je třeba Vegu nastavit vhodně na dual mining, pak se její výnosnost o dost zvyšuje. A to ještě běžím na normálních ovladačích, ty optimalizované na blockchain mi nejedou stabilně. Jinak ještě při sníženém poweru limitu žere nějakých 160 W, což se celkem dá.
28.8.2017 14:10:44   194.39.218.xxx 40
Ten zisk už je po odečtení energie?
28.8.2017 16:04:59   90.178.10.xxx 10
Ano, počítám se stejnou cenou za kWh jako v článku (3,64 Kč). 1070 mi žere nějakých 110-120 W a Vega 160-170 W.
28.8.2017 21:29:12   81.30.247.xxx 11
nechcete přejít na levnější tarif. EON teď nabízí celkem výhodný tarify. V průměru 1,9Kč/kWh
28.8.2017 13:49:55   77.234.228.xxx 30
v specifikacich su zle uvedene Tflops u AMD kariet
28.8.2017 13:56:59   109.80.124.xxx 70
HD 2900XT vs GTX 8800

GTX 8800 byla tu dřív / měla nižší W / a větší výkon a to i GTS / GT

Jak už tehdá bylo řečeno... kopejme do mrtvoli dokud je tuhá...
28.8.2017 15:12:15   178.17.1.xxx 710
A pak přišla HD4800 řada a rozkopla nVidii bábovičky
28.8.2017 16:21:43   90.176.40.xxx 147
HD 4800? Ta řada, co tak nakopala zadek GeForce GTX 280 a 260? Té GeForce, u které Nvidia vsadila všechno na CUDU a hráče a optimalizace pro hry odstavila na druhou kolej? Ta řada, se kterou zpopulariovala CUDU a de facto odstartovala GPGPU éru Nvidie? No, tak myslím, že AMD by taky chtělo dnes mít takhle rozkopané bábovičky.
A podobné je to s „neúspěšnou“ Tegrou, myslím, že hlavně díky optimalizacím u Tegry pro mobily je Nvidia teď s efektivitou herních grafik tam, kde je.
28.8.2017 14:41:42   213.211.33.xxx 620
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.8.2017 17:39:51   166.88.193.xxx 164
Nikto pri zmysloch si dnes Vegu 64 nekupi, nereferencna Asus 56 nevyzera zle, otazna je cena. Chipy vo viacerych vyhotoveniach, zatial viac problemov ako osohu aj na zaklade reakcii tych, ktori si uz Vegu kupili.

Skoda penez a nervov! A to myslim, ze plati aj pre zarytych cervenych onanistov, aj tych dokonca presiel usmev.

Sedy priemer od AMD, zazraky sa nekonaju a konat ani nebudu, nedorobeny navrch nikdy nezachrania nejake zazracne drivre, snad dalsia generacia.

Objektivne povedane, sklamanie.
28.8.2017 22:03:46   109.80.124.xxx 80
A o co že jí tak do 10dní na CZC bude doporučovat - STRATOS - a říkat jak je úžasná...

29.8.2017 07:12:00   194.213.41.xxx 131
Je to možné, tak na funny blogísku píšou zase senzační titulky ala "poptávka amd rx vega je extrémní, výroba nestíhá", dnešní zase "Zájem o rx vega je velký, obchody šponují ceny" atd
29.8.2017 10:05:13   194.228.7.xxx 121
Tak ten jeho boj za rudou už je tak strašně a evidentně nesmyslnej, že musí od toho AMD brát. Nebo bere něco sám, těžko říct.
4.9.2017 15:12:58   80.188.193.xxx 20
Zvlastni ze je vega v nekterych DX12 hrach slabsi nez obycejna 1080...to mi prijde opravdu zlvastni skoro bych rekl az nemozne. Nicmene faktem zustava ze Vega 64 opravdu neni zadna vyhra, spis fail. Jsem zvedav na 56 jak na tom bude a na reference.
7.9.2017 09:16:06   194.228.23.xxx 00
Tak přece je ta implementace DX12 odfláknutá, nedokončená atd... Jinak to přece není možné
4.9.2017 16:31:29   62.77.85.xxx 03
oc 5% s vodou? zvyšování napětí kontraproduktivní?

AUTOROVI NEVĚŘÍM.
5.9.2017 10:11:41   217.77.161.xxx 11
To se tu furt řeší, ale ona je pořád vyprodaná, AMD tedy evidentně nestíhá, podle ostatních webů se jich již prodalo kolem 30 000ks to je slušný. Můžem se tu hádat jestli je to Fail a nebo není, prostě je vykoupená, pro AMD to tedy Fail být nemůže možná mají kliku když tak úplně nenaplnila očekávání hráčů, tak to stejně vykoupí těžaři. Sečteno podtrženo momentálně je vyprodaná pro extrémní zájem.
7.9.2017 09:17:52   194.228.23.xxx 10
30k ks? To se prodalo v předprodeji?

Pokud konkurence prodává ve stejném cenovém segmentu 500k karet měsíčně, tak 30 tisíc ks Vegy za 3 týdny vypadá jako plivnutí do moře... ok ne plivnutí, ale vymočení.
7.9.2017 09:19:18   194.228.23.xxx 00
Fail pro AMD je že 30 tisíc kusů je strašně malá produkce, zvlášť při launchi a těžební horečce.

Co mám informace, tak problém je osazování interposeru a z fabriky neleze tolik čipů kolik bylo asi původně v plánu.
11.9.2017 10:37:36   212.24.132.xxx 31
Diskuzi na závěr doplní spokojený vlastník RX Vega 64 ve vodou chlazené verzi.

Nerozumím proklamovanému velkému tlaku ze strany marketingu, na prezentacích AMD vystupují
většinou inženýři dané technologie, nikdo tam netvrdil že bude 60+ fps ve 4K
Prezentovali obrovskou změnu technologie, která s tímto čipem přichází,
tohle tu všichni ignorují, přesto že se v mnoha mnoha případech ukázalo že AMD
je průkopníkem nových technologií, nový render, primitivní shadery,
výpočty efektů v FP16, HBCC, HBM2, RPM, to je tolik nových věci pohromadě,
které jsme tu neměli spoustu let, k tomu byste měli přistupovat s respektem.

V posledních letech jsme svědky bezprecedentní monopolizace tohoto odvětví,
které samotný business s technologiemi brzdí a ubíjí (viz. přístup intelu),
netvrdím, že nvidia je na tom podobně, ale dost k tomuto inklinuje viz.
její přístup k open source, kdo zná chápe..

Hlavou Vám probíhá myšlenka, z minulých let, ano zase další marketingové features,
které nikdo nebude podporovat, tentokrát, ale je to trošku jinak, tyto
technologie jsou a budou v iGPU intelu, už jsou přítomny v PS4 Pro a o
Vánocích je dostaneme v novém X BOXu (2/3 trhu), DX9-11 zde nebude navěky, nová platforma je Vega.

Dostupnost u nás je způsobena neschopnosti lokálního distributora objednat více kusů naráz,
já jsem kartu koupil v Německu, kde je běžně dostupná ve všech verzích včetně Vega 56, za 2 dny ji máte doma.
Zároveň lokální distributor má na kartách nastavené nehorázné marže.

První dojmy z Vegy:
1) Řemeslně dokonalá, nadstandard i oproti nereferenčním verzím,
díky osazení GPU + HBM na jeden čip AiO pracuje skvěle, i když má karta
naloženo naplno, tak je neslyšitelná, oproti R9 obrovský pokrok.
Velmi příjemně mě překvapilo.

2) Jeden z těch výše uvedených inženýrů opakoval better visual, jako byste si vzali brýle, uvidíte..
Tak jsem si říkal, jejda to je ten nejhorší marketingový pind, co lze vymyslet..
Zkoušel jsem pouze Zaklínače 3 a CSGO, VA panel 120 Hz, porovnávám s výměnou z R9
a vedle na stole osazenou nvidia, stáří cca 5 let - wtf ? co s tím provedli ?
Tohle je opravdu subjektivní, taky jsem se smál těm slepým testům, které
dělali v USA a pak jsem se stal obětí tohoto testu doma, better visual je tam.

3) Příkon - celá recenze i debata směřuje pouze k tomutu hledisku, jsme na HW webu,
nebo zde posuzujeme schopnosti nových EU ořezaných vysavačů ?
Karta jako celek musí být dimenzovaná pro širokou škálu využití,
je evidentní, že nemohou vydat zvlášť verzi pro mining/profi aplikace/hraní,
ale jde pro všechny unifikovaná. Na základě hw volby Biosu a nastavení ovladačů
máte k dispozici nastavení v rozmezí 160 - 3xx Wattů, prostým kliknutím, není to žádná věda.
Karta má od výroby v refer. verzi naddimenzované skvěle provedené chlazení.
Autor píše o vysokém příkonu mnohokráte, opět mohl raději zkusit zapnout HBCC v pár
chrách a vyzkoušet co to děla z frame dropy, atd.

Závěrem uvedu, že nikdo Vás nenutí ke koupi, ale existuje i pozitivní ohlas,
já jsem z Vegy nadšen a nikomu to nenutím :-)

Mějte se krásně
13.9.2017 10:15:55   83.167.254.xxx 20
Ja mam AIR osazenou full cover vodnim blokem .. teploty nejdou pres 50 (zasekne se na cca 4, maximalni spotreba celyho PC je cca 400W-500W podle ulohy/hry (R7-1700X,Vega64), kdyz do toho vratim na vzduchu pretaktovanou 7970Ghz (taky dva 8piny) tak to zralo stejne 400-500W. S vodou ta karta je uzasna ani ne tak k pretaktovani jako prave kvuli spotrebe a provoznim hodnotam. Svuj sweetspot jsem nasel zatim na P6-1100mV, P7-1150mV, Frekvence +2%, Pamet 1100Mhz,1060mV. Jinak vubec nechapu ty high voltage. Pak je jasny, ze spotreba jde uplne zbytecne mimo ciferniky.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

85 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.