Sapphire Nitro+ RX 570: výhodná i bez velkých obětí | Kapitola 21
Seznam kapitol
Radeon RX 570 je teď pro hráče asi nejvýhodnější kartou. Nabízí dostatečný výkon pro hraní ve full HD, přívětivou cenu a výborný poměr cena/výkon. Také má ale vyšší spotřebu než GTX 1060, takže hodně záleží na tom, jestli se výrobce nesnažil ušetřit na chladiči. Sapphire byl velkorysý a výsledkem je dobrá karta za ještě lepší cenu.
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15-50 minut, při běžném k něčemu podobnému nedochází, podobně náročnou scéhou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
Pozor, výsledky nejsou stoprocentně srovnatelné s ostatními testy, protože jsem před uvedením neměl k dispozici ovladače pro Windws 8.1, provozní vlastnosti jsem musel testovat pod Windows 10 a s jiným diskem (WD Velociraptor). Výkon i spotřeba se tedy může mírně lišit.
Rozlišení 1920 × 1080
Až v Crysis řízení spotřeby opravdu zaúřadovalo, takt spadl na průměrných 1276 MHz a ve vyšším rozlišení ještě níže.
Na grafu s taktem GPU je vidět, že v této scéně už regulace takty karty a její příkon škrtí. V podstatě je to ideální nastavení – při běžné zátěži běží karta naplno a jen když opravdu hodně potrápíte, tak takty sníží.
Ventilátory běžely paradoxně o něco pomaleji než v méně náročném AvP. A to asi není uplně zdravé nastavení regulace. Je to dost možná důsledek odlišně koncipované regulace chlazení, která se řídí i aktuálním stavem GPU. A tu je třeba připomenout, že v Crysis už byl takt čipu mnohem nižší než v AvP, je tedy pravděpodobné, že to spolu souvisí.
Rozlišení 2560 × 1440