Nvidia Titan Xp ve 23 hrách a testech, včetně OC na vodě | Kapitola 2
Seznam kapitol
Dnes to bude bez kompromisů a osekaných jader GPU. Titan Xp nabízí nejvýkonnější GPU s nejvyšším výkonem na trhu za suverénně nejvyšší cenu na trhu. Plné jádro GP102, 384bitová sběrnice a vyšší takt pamětí v základu. My ale nasadíme také vodní blok a podíváme se, kam se dá dostat. Nic výkonnějšího už v roce 2017 nebude!
Testovací sestava
Měření jsem provedl desce na Asus Rampage V Extreme s procesorem Core i7-5960K. Coby zdroj posloužil Antec HCP-1200W, dále byl v sestavě pevný disk (SSD) Samsung a mechanický WD s hrami. Paměti mám od Crucial (16GB DDR4-2400 MHz). K měření her jsem použil grafickou kartu dle testu. Celý test proběhl s paměťmi na 2400 MHz s časováním CL17. Procesor je přetaktovaný na 4,7 GHz (proto jsem jej stále nevyměnil za novější model). Udělám to až letos v létě, pokud půjde Skylake-X dobře taktovat.
Grafiku používám chlazenou vodou, jelikož zpočátku nebyl k mání vodní blok od EK, zbastlil jsem chlazení ze všeho možného, co jsem měl v šuplíku. Nejprve jsem kartu vyztužil bracketem z nějaké jiné grafiky, tuším Asus. GPU chladím univerzálním blokem Swiftech, tipuji tak 5-6 let starým. Rozteč děr na GeForce se ale nemění, tedy stále pasuje s mírně nesymetrickými upevňovacími šrouby. Paměti nechladím vůbec a napájecí kaskádu chladí tichý ventilátor, který jsem prostě upevnil stahovací páskou. Je to „ghetto-mod“, ale plní svou funkci dokonale. S výsledkem jsem spokojen natolik, že jsem už blok ani později nesháněl. Mě záleží v uzavřené skříni spíše na funkčnosti než vzhledu, tedy to neřeším.
Testovací hry
Battlefield 1 (Ultra, DX11, FXAA), Call Of Duty Infinite Warfare (Ultra, DX11, SMAA), Deus Ex Mankind Divided (High, DX12), DOOM (Max, OGL, SMAA), Fallout 4 (Ultra, DX11, TAA), Far Cry Primal (Ultra, DX11, SMAA), For Honor (Extreme, DX11, TAA), Gears Of War 4 (Ultra, DX12), GTA V (Max, DX11, MSAA), Hitman 2016 (Ultra, DX12, FXAA), Mafia III (Max, DX11, AA), Mirrors Edge Catalyst (Ultra, DX11), Resident Evil 7 (Very High, DX11, FXAA), Tom Clancys The Division (Ultra, DX11, SMAA), The Witcher (High, DX11, AA), Titanfall 2 (Very High, DX11, TSAA), Rise Of The Tomb Raider (Max, DX12, SMAA), Total War Warhammer (Ultra, DX12, MLAA), Watch Dogs 2 (Ultra, DX11, SMAA).
Frekvence karty
V základě karta nedrží takty nijak dobře, rozmezí frekvencí je dosti široké, od 1680-1730 MHz. Po dvaceti minutách zátěže se zastaví někde kolem 1700 MHz, i tak ale nedrží takt pevně, a skáče o stupeň nahoru a dolů. Průměr ale je někde 1695 MHz z grafu. Pokud posunete temp a power limit na maximum, zvýší se frekvence na hodnotu 1810 MHz. V případě, že osadíte vodu, se frekvence ustálí s limitem na maximum 1890 MHz. To je frekvence, kterou karta drží pevně jako skála. V grafech her pak najdete přetaktování, kdy bez navýšení napětí, karta pracovala na stabilních 2050 MHz. To je frekvence, kterou uvidíte v grafech her. Paměti šly jen kosmeticky, z 11,4 GHz na 11,8 GHz.