4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek 4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC

4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC | Kapitola 25

Adam Vágner

Adam Vágner

1. 12. 2016 12:00 23

Seznam kapitol

1. Sapphire Nitro+ Radeon RX 470: představení 2. Detaily – chladič, konektory, ventilátory 3. Testovací sestava 4. Ashes of the Singularity (Win 10, DX12) 5. Dirt Rally (Win 10) 6. Doom (Win 10, OGL+Vulkan) 7. Fallout 4 (Win 10) 8. Far Cry 4 (Win 10) 9. Far Cry Primal (Win 10) 10. GTA V (Win 10) 11. Metro 2033 Redux (Win 10) 12. Metro Last Light Redux (Win 10) 13. Rise of the Tomb Raider (DX12, Win 10) 14. Star Wars Battlefront (Win 10) 15. Tom Clancy´s The Division (Win 10, DX11) 16. The Witcher 3: Wild Hunt 17. Total War: Warhammer (Win 10, DX12) 18. World of Tanks 9.15.1 (Win 10) 19. Aliens vs. Predator Benchmark (Win 8.1) 20. Battlefield 4 (Win 8.1) 21. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover (Win 8.1)
22. Crysis 3 (Win 8.1) 23. Grid 2 (Win 8.1) 24. Metro: Last Light (Win 8.1) 25. World of Tanks 9.1 (Win 8.1) 26. Nitro+ RX 470 4 GB (OC), boost v Aliens vs. Predator 27. Nitro+ RX 470 4 GB (OC), boost v Bioshock Infinite 28. Nitro+ RX 470 4 GB (OC): boost a vlastnosti v Crysis 29. Nitro+ RX 470 4 GB (silent): boost v AvP 30. Nitro+ RX 470 4 GB (silent): boost v Bioshock Infinite 31. Nitro+ RX 470 4 GB (silent): boost v Crysis 32. RX 470 8GB (OC): Boost a v Aliens vs. Predator 33. Nitro+ RX 470 8 GB (OC): boost v Bioshock Infinite 34. Nitro+ RX 470 8 GB (OC): Boost a vlastnosti v Crysis 35. Nitro+ RX 470 8 GB (silent): Boost v AvP 36. Teploty 37. Chování ventilátorů 38. Hlučnost 39. Spotřeba, poměr výkon/watt 40. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 41. Závěrečné shrnutí

Zatímco u GTX 1060 jde rozdíl mezi 3GB a 6GB verzí do tisíců, u Radeonů RX 470 je to jen pár stovek. A za ně v případě karet z edice Nitro+ dostanete nejen dvojnásobek GDDR5, ale i rychlejší 8GHz čipy, kterými je osazený i Radeon RX 480. Co to udělá s výkone a nakolik dvojnásobek paměti u Radeonů pomůže?

Reklama

World of Tanks 9.1

World of Tanks není hra, která by byla na testování karet zrovna nejvhodnější. Je totiž velmi závislá na výkonu procesoru, který po většinu času výkon grafických karet omezuje (vytížení grafického čipu padá i někam k 50 % výkonu). Zkresluje to hlavně výsledky výkonných karet, které se pak ve srovnání s levnějšími kartami jeví pomalejší, než ve skutečnosti jsou. Můžete také narazit na limit snímkové frekvence kolem 120 snímků/s (nejsem si ale jistý, jestli to stále platí i pro verzi 9.0 a novější).

Paradoxní je, že i když i karty střední třídy běží po většinu herní doby jen „na půl plynu“, snímková frekvence je obvykle dostatečná a pohybuje se kolem 40–60 snímů/s. Tak proč to testovat? Problém nastává jako na potvoru v té trošce situací, které jsou nejkritičtější – třeba když se ukrýváte někde ve křoví a skrze listoví se snažíte trefit projíždějící tank. V takovém okamžiku dochází k výrazným propadům výkonu (snímková frekvence klesá klidně i na polovinu) a problémy mají i výkonné karty (v těchto situacích je na vině „nízký“ výkonu grafické karty).

Pro testování jsem tedy připravil speciální záznam (ve kterém mě asi spousta spoluhráčů proklínala). Je v něm minimum bezproblémového pojíždění po mapě a soustředí se především na kritické míření skrz lesní porost na jednom z nejnáročnějších míst, které na mapách ve World of Tanks je (tzv. „magic forest“ na Murovance).

Testuji s maximálními detaily (výjimkou je jen vypnutá tráva ve sniper mode, se kterou mají na některých mapách potíže i špičkové grafické karty). Pomocí FRAPS měřím prvních 170 sekund po startu kola (měřit začínám v čase 0:00)

4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC
i Zdroj: PCTuning.cz

4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama