Hlavní stránka Hardware Grafické karty 4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC
4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC
autor: Adam Vágner , publikováno 1.12.2016
Seznam kapitol
1. Sapphire Nitro+ Radeon RX 470: představení
2. Detaily – chladič, konektory, ventilátory
3. Testovací sestava
4. Ashes of the Singularity (Win 10, DX12)
5. Dirt Rally (Win 10)
6. Doom (Win 10, OGL+Vulkan)
7. Fallout 4 (Win 10)
8. Far Cry 4 (Win 10)
9. Far Cry Primal (Win 10)
10. GTA V (Win 10)
11. Metro 2033 Redux (Win 10)
12. Metro Last Light Redux (Win 10)
13. Rise of the Tomb Raider (DX12, Win 10)
14. Star Wars Battlefront (Win 10)
15. Tom Clancy´s The Division (Win 10, DX11)
16. The Witcher 3: Wild Hunt
17. Total War: Warhammer (Win 10, DX12)
18. World of Tanks 9.15.1 (Win 10)
19. Aliens vs. Predator Benchmark (Win 8.1)
20. Battlefield 4 (Win 8.1)
21. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover (Win 8.1)
22. Crysis 3 (Win 8.1)
23. Grid 2 (Win 8.1)
24. Metro: Last Light (Win 8.1)
25. World of Tanks 9.1 (Win 8.1)
26. Nitro+ RX 470 4 GB (OC), boost v Aliens vs. Predator
27. Nitro+ RX 470 4 GB (OC), boost v Bioshock Infinite
28. Nitro+ RX 470 4 GB (OC): boost a vlastnosti v Crysis
29. Nitro+ RX 470 4 GB (silent): boost v AvP
30. Nitro+ RX 470 4 GB (silent): boost v Bioshock Infinite
31. Nitro+ RX 470 4 GB (silent): boost v Crysis
32. RX 470 8GB (OC): Boost a v Aliens vs. Predator
33. Nitro+ RX 470 8 GB (OC): boost v Bioshock Infinite
34. Nitro+ RX 470 8 GB (OC): Boost a vlastnosti v Crysis
35. Nitro+ RX 470 8 GB (silent): Boost v AvP
36. Teploty
37. Chování ventilátorů
38. Hlučnost
39. Spotřeba, poměr výkon/watt
40. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon
41. Závěrečné shrnutí
4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC

Zatímco u GTX 1060 jde rozdíl mezi 3GB a 6GB verzí do tisíců, u Radeonů RX 470 je to jen pár stovek. A za ně v případě karet z edice Nitro+ dostanete nejen dvojnásobek GDDR5, ale i rychlejší 8GHz čipy, kterými je osazený i Radeon RX 480. Co to udělá s výkone a nakolik dvojnásobek paměti u Radeonů pomůže?


Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC 4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC 4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC 4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
34 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.