GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT |
autor: Štefek Petr , publikováno 13.1.2005 |
Specifikace čipu NV43 jsou již dostatečně známé, ale přece jen si je zopakujme. NV43 patří k poslední generaci grafických čipů nVidie a má tedy podporu nejnovějších grafických rozhraní. DirectX je podporován v aktuální verzi 9.0c a s tím je spojená i podpora Shader Modelu 3.0, který najde využití až v budoucích hrách. Jak už bylo párkrát řečeno, tak podpora Shader Modelu 3.0 vypadá hezky, ale až přijdou hry, které ho budou vyžadovat, tak už GeForce 6600GT nebude mít potřebný surový výkon k hladkému běhu těchto her. FarCry už podporu SM 3.0 (patch 1.2) má, ale nutno dodat, že rozdíl oproti SM 2.0 je nulový a v recenzích často nacházíte srovnání se starší verzí 1.1, což není vůbec fér a recenzenti se zřejmě snažili o to, aby ukázali, že SM 3.0 je už dnes potřebný.
Další výhodou je technologie PureVideo, která by měla na kartách řady 6600 fungovat bez problému a v nejnovějších ovladačích bude otevřena. PureVideo umožňuje hardwarově přehrávat WMV a HD-WMV, což výrazně sníží zátěž procesoru (pro přehrávání je nutný procesor 2GHz+). Nvidia na svých stránkách prohlašuje, že technologie PureVideo přinese nevídané vylepšení obrazové kvality u přehrávaného videa, ale toto tvrzení se bude muset teprve v praxi ověřit. Podle prvních recenzí na internetu je přehrávání kvalitativně na úrovni ATi Radeonů.
NV43 má 8 pixel pipelines a 3 vertex pipelines, což je obdobné množství jako měly high-end karty předchozí generace (Radeon 9800Pro/XT, GeForce 5950Ultra). Velkou devizou GeForce 6600GT je vysoký takt jádra, které ještě poskytuje dostatečnou rezervu pro overclocking. Paměťová sběrnice je pouze 128-bitová, ale díky použití pamětí GDDR3 na frekvenci 900MHz s možným overclockingem na takty přes 1,1GHz (ve většině případů) to už nevypadá tak zle. Jako všechny AGP karty nové generace i tato potřebuje přídavné napájení, protože AGP sběrnice je schopna dodat maximálně 45W, což pro GeForce 6600GT rozhodně nestačí. Podobný trend postihl už i PCI Express sběrnici, jelikož i tam se už objevují karty, které potřebují více než 75W (maximum u PCI Express).
V tabulce naleznete srovnání s konkurencí v podobě ATi, kde je zastoupena nejoblíbenější karta českého hráče Radeon 9800Pro, což by se mohlo s příchodem GeForce 6600GT pro AGP změnit. Obecně je Radeon 9800Pro brán jako dnešní výkonový referenční střed mainstreamu. Vše se může změnit s příchodem nových karet ATi X800 (12 pipelines, 128MB) a X800XL (16 pipelines, 256MB), které jsou postaveny na jádře R430 a mají šanci díky své velmi přijatelné ceně zamíchat žebříčkem "levnějších" grafických karet.
Porovnání grafických karet (mainstream) | |||||
Výrobce | ATi | ATi | ATi | nVidia | nVidia |
Grafická karta | Radeon X700XT | Radeon 9800Pro | Radeon X700Pro | GeForce 6600GT AGP | GeForce 6600 |
Jádro | RV410 | R350 (R360)* | RV410 | NV43 | NV43 |
Výrobní technologie | 110nm | 150nm | 110nm | 110nm | 110nm |
Počet tranzistorů | 120mil. | 107mil. | 120mil. | 147mil. | 147mil. |
Frekvence jádra | 475MHz | 380MHz | 425MHz | 500MHz | 300MHz |
Frekvence paměti | 1050MHz DDR3 | 676MHz DDR2 | 863MHz DDR3 | 900MHz DDR3 | 550MHz DDR |
Šířka sběrnice | 128-bit | 256-bit | 128-bit | 128-bit | 128-bit |
Velikost paměti | 128-256MB | 128-256MB | 128-256MB | 128-256MB | 128-256MB |
Propustnost | 16,8GB/s | 21,54GB/s | 13,8GB/s | 14,4GB/s | 8,8GB/s |
Pixel fillrate | 3,8Gpixel/s | 3,04Gpixel/s | 3,4Gpixel/s | 4,0Gpixel/s | 2,4Gpixel/s |
Pixel pipelines | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
Vertex pipelines | 6 | 4 | 6 | 3 | 3 |
DirectX | 9.0b | 9.0 | 9.0b | 9.0c | 9.0c |
Shader Model | 2.0 | 2.0 | 2.0 | 3.0 | 3.0 |
FSAA | 4xRGMS+6xSparse | 4xRGMS+6xSparse | 4xRGMS+6xSparse | 4xRGMS+2xSS | 4xRGMS+2xSS |
Využití propustnosti | HyperZ HD | HyperZ III+ | HyperZ HD | LMAIII | LMAIII |
Barevná komprese | 8:1 | 8:1 | 8:1 | ? | ? |
Z-komprese | 8:1 (48:1u 6xFSAA) | 8:1 (48:1u 6xFSAA) | 8:1 (48:1u 6xFSAA) | ? | ? |
Sběrnice | PCI Express 16x | AGP 4x /8x | PCI Express 16x | AGP 4x/8x | PCI Express 16x |
Karta v podání MSI se od ostatních karet nVidia GeForce 6600GT liší především upraveným firemním chladičem a červeným PCB, které je pro karty MSI poslední dobou typické. MSI NX6600GT AGP je zabalená v krabici, na které si společnost dala opravdu záležet. Součástí jsou plné hry (Prince of Persia:The Sand Of Time, XIII, URU a kolekce demoverzí) a programy (WinDVD 5.1, WinDVD Creator, 3D Album, ovladače a různé utility).
Bližší pohled na PCB ukazuje přítomnost AGP můstku a přídavného napájecího konektoru molex, který zajišťuje dodatečnou energii pro kartu. Můstek sám o sobě dost hřeje, takže je opatřen pasivním chladičem. Jinak je PCB naprosto shodné s referenčním designem nVidie.
Chladič karty je samozřejmě aktivní a v případě pasivní části na GPU byla použita měď (podle váhy), ale na první pohled bych řekl, že jde spíše o přestříkaný hliník jako tomu je v případě pasivní části na konverzním čipu (bridge). Konstrukce chladiče překrývá i paměti, které v tomto případě moc chladit nepotřebují (GDDR3 na této frekvenci příliš nehřejí). Mezi pamětmi a chladičem je blíže nespecifikovaný měkký materiál (nejde o pastu a o keramickou nálepku). Toto řešení je poněkud nešťastné, protože při větším přetaktování bude zřejmě dosaženo maximální frekvence o něco dříve, než by tomu bylo u takto "nechlazených" pamětí.
Chladič není pouze přišroubován, ale je použita i přítlačná pružina, která by měla zajistit lepší přítlak přímo na jádro. Podobná konstrukce je použita například u VGA Silencerů společnosti Artic Cooling. Overclocking u tohoto modelu skončil na hranici 565MHz pro jádro, což vzhledem k minulé recenzi trojice karet GeForce 6600GT není nejhorší. Sada konektorů je opět standardní D-Sub, DVI a S-Video. Součástí balení je i multifunkční kabel (S-Video in/out, Composite in/out, HDTV), DVI redukce a propojovací SVHS kabel.
Paměti jsou stejné jako na ostatních kartách GeForce 6600GT, které jsme testovali, jedná se o 2ns paměti Samsung. Rychlejší paměti byly doposud k vidění jen u společností XFX a ASUS, kde obě firmy použily 1,6ns modely. Různé recenze dokazují, že náskok pamětí 1,6ns není u přetaktování nijak markantní. Paměti u tohoto modelu šly stabilně na slušných 1135MHz, což je o 235MHz více než u základní frekvence. Tento výsledek je pravděpodobně ovlivněn i zmíněnou pěnovou hmotou na pamětech, která může bránit v chlazení.
O VIVO se stará čip z dílen Philipsu a patří k tomu lepšímu, co lze u karet s VIVO vidět. Některé společnosti používají levnější, ale také mnohem horší čipy Connexant a na kvalitě výstupu je to znát. V této kategorii si MSI určitě zaslouží kladný bod.
2D kvalita zobrazení
Tento model svou kvalitou zobrazení nijak neexceloval a nemusel jsem použít ani testovací obrazce, protože po výměně za ATI Radeon 9800Pro byla změna patrná. Kvalitativně je rozdíl velmi malý, ale je tam. Rozdíl byl pozorovám při zapojení na monitor s obrazovkou FD Trinitron 21" a rovněž na LCD přes D-Sub (u písma na bílém podkladu). Pokud oba monitory připojíme přes DVI (CRT i LCD), tak je rozdíl nepostřehnutelný. Pokud hledáte nekompromisní kvalitu 2D, tak se raději poohlédněte jinde.
{mospagebreak title=Syntetické testy a testovací sestava}U každé karty jsou uvedeny dva výsledky (jen herní testy), první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filteringu, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x). Jednotlivá rozlišení u herních testů jsou označena svou vlastní barvou, takže se dá v grafech opravdu lehce orientovat bez nutnosti čtení legendy.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3400+ (2200MHz, 1MB cache) |
Chladič CPU | GigaByte 3D Cooler |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | Soltek SL-K8AN2-GR, nForce 3 250Gb |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 66.93 |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
V Aquamarku se výrazný rozdíl ve výkonu mezi Radeonem 9800Pro a GeForce 6600GT nekoná. Pokud vezmeme v úvahu overclocking, tak nárůst 6000 bodů není k zahození. Tento test není tak úplně syntetický, protože vychází z enginu hry Aquanox 2 a využívá grafické rozhraní DirectX 9. Výsledné skóre je výsledkem průměrného počtu snímků za sekundu násobeného 10000.
3DMark 2003
Verze | 3DMark03, patch 340 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
3DMark 2005
Verze | 3DMark05, patch 1.10 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
3D Marky jasně ukazují výhody nové architektury karty Radeon X800SE oproti staršímu Radeonu 9800Pro. Náskok GeForce 6600GT je způsoben především vyššími taktovacími frekvencemi (R9800 Pro 380/340MHz vs. G6600GT 500/900MHz). Kartám ATi nový 3DMark05 velmi svědčí, ale nVidia se ž po počátečních problémech s výkonem v tomto marku vzpamatovala a zapracovala na ovladačích.
CodeCreatures
Verze | Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek) |
Nastavení | požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |
CodeCreatures je benchmark ve kterém můžeme vidět na obrazovce najednou velké množství polygonů, ale jinak využívá pouze DirectX 8, takže i starší karty mohou dosáhnout relativně slušných výsledků. Radeon 9800Pro dokázal, že nepatří do starého železa a jeho mladší souputník Radeon X800SE s přehledem zvítězil i nad přetaktovanou GeForce 6600GT.
SPECViewperf 8
SPECViewperf 8 byl zařazen na přání čtenářů, neboť je jasné, že ne každý chce grafické karty používat pouze k hraní her. Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanou GeForce 6600GT AGP. Při porovnávání musíte vzít v úvahu cenu uvedených karet, která se většinou pohybuje v řádech tisíců dolarů.
{mospagebreak title=Doom 3}Verze | 1.0 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Cube Maps |
Nastavení | 1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA) |
Návod jak testovat | [ctrl]+[alt]+[~] com_preloadDemos 1[enter] timedemo demo1.demo[enter] |
Doom 3 ukazuje jasnou dominantní pozici karty GeForce 6600GT, která při menším overclockingu umožní plynulou hru i při rozlišení 1600x1200, což se ostatních kartách říct nedá. Radeon 9800Pro je v poli testovaných karet na posledním místě, ale i na něm si hru v rozlišení 1024x768 pořádně užijete.
{mospagebreak title=FarCry }Verze | FarCry 1.3 |
Rozhraní | DirectX 8/9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0 a 3.0, Vertex Shader |
Nastavení | max. quality 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | Bench Em All |
FarCry je velmi oblíbená hra a od patche 1.2 (1.3) má podporu DirectX 9.0c (Pixel Shadery 3.0). Tato podpora nahrává do ruky kartám společnosti nVidia, ale nutno podotknout, že má nulový dopad na vizuální kvalitu hry, protože se jedná spíše o marketingový tah než o demonstraci nových možností Shader Modelu 3.0. Radeon 9800Pro v této hře zůstává na dně tabulky, ale čest zachraňuje Radeon X800SE, který je až na rozlišení 1600x1200 na prvním místě (jen pokud nebereme v úvahu přetaktovanou GeForce 6600GT).
{mospagebreak title=Half-Life 2}Verze | Half-Life 1.0 |
Rozhraní | DirectX 9/8/7 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0 , vertex shader, physical engine |
Nastavení | max. detail, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Stažení benchmarku | HL2 timedemos |
Half-Life 2 byla dlouho očekávaná hra, takže její benchmarky nesmí být opomenuty. Tato hra nahrává do ruky kartám společnosti ATI, a tak jsou oba Radeony na prvních místech. GeForce 6600GT podává slušný výkon, ale na Radeon 9800Pro v nepřetaktovaném stavu nestačí. GeForce 6800LE dopadá tragicky a nejen v tomto testu.
{mospagebreak title=Serious Sam: The Second Encounter}Verze | 1.07 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 32bit_HQ 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | Bench Em All |
Serious Sam SE dokazuje, že OpenGL je stále nedobytnou baštou nVidie, která podává vynikající výsledky ve všech rozlišeních i se zapnutým vyhlazováním. Radeon 9800Pro se drží seč může a ostudu si rozhodně netrhl, protože v nevyšším rozlišení s vyhlazováním podává skvělé výsledky. Radeon X800SE se i přes svou 256-bitovou paměťovou sběrnici ve nejvyšším rozlišení nijak výrazně neprojevil a zaostal i za níže taktovaným Radeonem 9800Pro.
{mospagebreak title=Unreal Tournament 2004}Verze | UT2004 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon |
Nastavení | 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Details (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | Bench Em All, mapy Rankin a Colosus |
Unreal Tournament 2004 je založen na DirectX 7/8, ale nijak mu to neubírá na hratelnosti a slušné vizuální kvalitě. Všechny karty až na GeForce 6800LE podávají vyrovnané výkony. Radeony jsou se zapnutým vyhlazováním a anizotropním filtrováním mírně rychlejší. Testovány jsou dvě rovnou dvě mapy, první je rozlehlý Colosus v módu bombing run a druhá je oblíbená deathmatchová mapa Rankin.
{mospagebreak title=Závěr}Karta od společností MSI je jako vždy kvalitně provedená, ale můj dojem trochu kazí chlazení, které ač se na první pohled tváří jako výborné, je pamětem spíše na obtíž a je také poněkud hlučné.
Jinak dostává NX6600GT AGP jako všechny karty MSI pochvalu za pěkný bundle v podobě 15CD a kabeláže. Dalším kladem je přítomnost VIVO, které využijí sice jen někteří uživatelé, ale je to nesporný klad.
Klady
- bundle 15CD (plné hry a programy)
- slušný overclocking
- měděný chladič (pro jádro)
- podpora Shader Modelu 3.0 (všechny GeForce 6x00)
- VIVO
Zápory
- hluk chladiče při vysokých otáčkách
- chladič (pro paměti)
- obraz ve 2D je horší než u ATI Radeonů
- vyšší cena cca 5900 bez DPH (JSC-Computers)
Karta od MSI není rozhodně špatná a všechny vyčtené zápory jsou vyváženy perfektním výkonem v dané kategorii mainstreamu. Moje doporučení, ale zní takto, pakliže chcete obětovat takovou sumu za kartu, tak se raději poohlédněte po kartě společnosti ASUS, která má 1,6ns paměti a lepší obraz ve 2D, nebo ušetřete a kupte model od společností jako Gigabyte nebo Leadtek, které se dají sehnat pod 6 tisíc korun. Pokud je pro vás rozhodující bundle ke kartě, tak s klidem zvolte MSI a chybu neuděláte.
Za zapůjčení grafické karty MSI NX6600GT děkujeme firmě JSC-Computers
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Předem dík za odpoveď
tieto zamrzania sa preberaju dost v zahranicnych forach. Povodne som si myslel ze je to zdrojom (mam len 300W) ale to by potom mrzla vsade, nie??
V zahranici odporucaju vypnut fast writes, znizit AGP 8x na 4x (napr. cez RivaTuner) alebo zlepsit chladenie karty (vraj mrzne aj koli teplu lebo hreje riadne). Este niektorym pomohlo aj znizenie prerendered frames pre DirectX na "0" - vsynch samozrejme off
Mne nic z tohto nepomohlo (molex mam samozrejme zapojeny).. Vyskusal som vsetky mozne drivery pre chipset aj kartu. Tak uz len cakam na lepsi zdroj... Mozno to predsa len bude nim...
Nema niekto ine riesenie??? Lebo ak donesiem novy zdroj a nebude to chodit, tak sa zabijem
Děkuji
oproti ATI ma v tohle nVIDIA naskok. nemohli byste to vyzkouset a pripsat do recenze?
HDTV zdar !
kartu mam na uplne samostatnom kabliku (koli nej som dokonca odpojil CDRW aj DVD - takze som bez mechanitk
v pondelok budem mat zdroj Thermaltake 410W, tak uvidim...
Mimochodem neustálé uvádění zdánlivě nižších cen bez DPH je vlastně podvod. Viz např. jakýkoli eshop. Akční cena 9999,- a pak se člověk diví: http://www.okcomputers.cz/ ...
Dik
Dik
btw, kazdy clovek s ukoncenou treti tridou umi "podezrelou" cenu vynasobit cca 1,2 ;)
Dik
Martin
We will have a new model NV Silencer 6 which will be compatible on NV6600
PCIe and 6600GT PCIe. We expected it will be available in Feb 2005.
Best Regards
________________________
Stanley Cheung
ARCTIC COOLING Support
Autor,bud zcela zamerne,nebo vlastni nedbalosti neuvedl jeden velmi podstatny fakt a sice ze tato karta NEMA aktivovanou funkci mereni teploty jadra,coz by mohlo byt pro spoustu lidi zklamani!!!Kdyby si autor alespon precetl neco o zkusenostech uzivatelu a taky neco o technickych parametrech napr.na techto odkazech:
http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-PD2CA8B82A2BBA578C1256F690067CD1A.html?&all=1
anebo zde:
http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_6600_gt_agp_roundup/
BTW: MSI je jasny kral lowendu,ktery kvalitu vyrobku dohani kvantitou bundlovanych blbosti a jeho produkty jsou ZNACNE predrazene.
AGP 4x nevadí, výkon je shodný s AGP 8x
6600GT ma o nejakych 10% vyssi vykon ako Radeon9800Pro. Ci sa ti oplati kupovat, zavisi na tom, co tam mas teraz. Procesor ju urcite spomalovat nebude, ale ak tam mas nejaku vykonnu grafiku uz teraz, tak rozdiel vo vykone bude maly a zrejme sa neoplati.
Ja riesim v podstate rovnaky problem. Mam AthlonXP @ 12x166MHz, 768MB RAM a Radeon 8500LE. Najprv som chcel Radeon 9800Pro, ale 6600GT je rychlejsia aj novsia.
to znamena LE nekupovat .)
Karta nezamrzá, artefakty nejsou, ale bojim se o životnost..
Díky
Při taktu GPU:575 MEM:1140MHz moje teploty - v klidu okolí 31, GPU 41°C. Po cca 2hod. plné zátěže okolí 39, GPU 55°C. Chlazení ještě vylepším.
Měřeno přímo v driverech.
to Marty: myslis ze by byl problem s kompabilitou pri AGP 4x? Ja sem prave myslel ze by to melo jen vliv v podobe zpomaleneho vykonu, protoze ve vsech officialnich udajich o 6600GT je napsano AGP 4x, 8x compatible. Tak nevim.
to Maly Toldi: ted tam mam GeForce Ti4200, uz mi ta karta v novych hrach trochu pokulhavala ale stal se zazrak potom co jsem si naistaloval neofficialni Omega drivers a taky trochu taktnul. Hry jako Doom3, ProEvoSoccer4, NBA2005 byly spatne hratelny i na nejnizsi rozliseni a detaily a ted v pohode vetsinou na 1024*768 a medium detay. No ale vim ze je to jen docasne...
to GiGi: takze staci jen koupit novy cpu ne? Problem je ze tahle deska podporuje max Athlony XP 2200. Vlastne i 2800 ale to se musi flashnout Bios a to sem za tim jeste nedelal tat se trochu "bojim" to zkusit.
Proboha uvědomte si, že převodník (RAMDAC) je součásti chipu! /konkrétně jsou tam 2/.
Co může zhoršit/zlepšít kvalitu jsou použité součástky okolo, popř. špatný layout PCB (což neni tenhle případ), konektor přes konektor-kabel (některé low profile karty), atd.!
http://www.aac-czech.cz/
nebo nekdo kdo login ma
dik
-------------------------
link na pictures dalsich 6600Gt AGP karet
http://djstudio.a4.cz/6600gt.htm
Napr. v TSBohemia ji maji za 5800 s dani, coz uz je pekna cena! Jen ten vetracek se mi zda takovy nijaky, maly a asi hlucny
http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=19
Prosim tě, tak jsem si tohoto Gainwarda v AAC taky obědnal. Jsi s ním spokojenej? Šlape dobře? Je tichej? Má kvalitní chlazení? Dej mi prosím nějaké info.
zbohom tichy pc...
Podotykam, ze ja ve skrini nemam jediny pridavny vetrak a veskery teply vzduch z kompu odvadi pouze velky vetrak zdroje Fortron.
AMD2500+@3200+ Abit AN7 1GB ram MSI 6600GT default3dmark2005 3300b. ovl 71.22
Co je špatně ?
Pomozte !
Co je špatně ?
Pomozte !
Pentium 4 2.8 GHz, deska Asus P5GD1 PRO.
Benchmark 3Dmark03 8750 bodů, 3Dmark05 3725 bodů
Pomozte
Len tak mimochodom AMD+MSI+Nvidia Geforce6600GT AGP= super kombinacia mam uz nejake skusenosti belive me...
Zabudol som este nieco???
Kamošovi 6800GT asus (agp) robí už aj 6 - 8 frame-ov v tých častiach - no proste super (haha).
Základ že tam nahádže na moju grafiku od 3000 do 3500 bodov (pretakt. stav).
Me:
Asus a7n8x-e deluxe, amd 1700+/333/1,833GHz real, 2*512MB 400 /a-data 500/, Sparkle 6600GT AGP (nič extra - len výkon, ati o dosť kvalitnejší obraz -predtým 9100ati).
poradte prosim?
jinak ma AMD 2,6xp 512ram
prosim
Prima je LIVE update 3 kde ti ve spojeni s internetem MSI vyhleda Ovladace i Bios a v kombinaci MSI grafiky a MSI desky Je live Update fajn proste ti to najde vse co potrebujes Proste bud MSI nebo toho Leadteka(prej ma min hlučny chlazeni ale co si budem povidat i kdyz bych to psat nemel u MSI to zas lip vypada :o)
Co se tyka rozdilu mezi GF 4 TI-4200 a GF 6600GT, tak hlavni rozdil je v HW DX LEVELu. Pokud vim, GF4 ma HW DX8, GF 6600GT ma jiz DX9, navic ma Pixel Shadery 3.0 (i kdyz vyuziva 2.0). Rozdil mezi zobrazenim DX8 a DX9 je podstatny a pokud vy v tom rozdil nevidite, tak mate asi spatny zrak. Ovsem v Doom3 poznat rozdil je asi fakt umeni, protoze tma v DX8 i DX9 vypada stejne ;-)
Rozdil v AF a AA je take zretelny, ovsem uznavam, ze laik to prilis nepozna. Doporucuji si zapnout AF16x, AA8x a udelat si screenshot sceny. A pote AF a AA vypnout a udelat screenshot te same sceny a rozdil 100% uvidite, i kdyz si nejsem jist, ze zrovna v Doom3 engine
Zkuste Far Cry Engine nebo Half Life 2 Source Engine (zde je to patrnejsi, protoze jsou tam i exteriery). AA poznate nejlepe napr. pokud je antena na strese a vy se podivate na nebe. Budete mit vyhlazene hrany, takze to nebude vypadat tak okousane. Ovsem AA je velky zrout vykonu, takze ho chce pouzivat s rozumem podle moznosti karty. AF je anizotropni filtrovani textur, nejlepe to poznate, pokud se podivate na textury na zemi a podivate se do perspektivy. V pripade zapnuteho AF budete videt vetsi detaily textur na vetsi vzdalenost.
Kartu jsem odnesl do Alzasoftu kde je zakoupená a tam mi bylo řečeno (po chvilce
testování),že je v pořádku po návratu domů opět to samé.Tak to se mi jěště nikdy nestalo a to se v PC rejpám asi 5let.
Sestava XP Barton 3000 Dual 2*512 Kingmax 400 Nforce MSI Ultra 400
Seagate 160G
je tohle ona ? prej ma super takt pameti?
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=30482
a jaky mas teploty ve hrach atd moc me to zajima teda hlavne ta karta pramyslim nad Gainward nebo Leadtek
moc dik za odpoved .
procak je amd 64 3000+ socket 939
doska - msi k8n neo2
ram - 512mb
najvnovsie ovladace na kartu aj dosku + najnovsi bios (oficialne, ziadna beta verzia)
a v 3dmark05 mam vysledok len 1177 bodov!!! co je podla vsetkeho strasne malo
kde je problem? poradte mi prosim, som z toho na nervy...
Ovladace gfx: nVidia ForceWare 75.90.