Gigabyte RX 460 WF2 OC 2 GB: nejlevnější Polaris v testu | Kapitola 5
Seznam kapitol
AMD zařadilo do nabídky první model postavený na menším čipu Polaris 11. Otestovali jsme jeden z nejlevnějších modelů, který pořídíte – 2GB kartu s chladičem Windforce 2X od Gigabyte. Je to úsporná a efektivní karta s extrémně tichým chlazením a cenovkou jen lehce převyšující tři a půl tisíce, jen toho výkonu mohlo být víc...
Pro Dirt Rally vyšel velký patch s podporou brýlí pro virtuální realitu (a jedním vtipným bugem, který mě pěkně potrápil, než jsem si uvědomil, kde je problém).
Při změně rozlišení je třeba hru restartovat, jinak sice poběží v nastaveném rozlišení, ale do něj se obraz interpoluje z rozlišení, které bylo nastavené před změnou. To se pak divíte, že má grafika stejné výsledky ve 4K i ve full HD, ale screenshoty mají správné rozlišení. Nakonec si vítězoslavně všimnete, že na 4K je to nějaké moc mázlé a konečně vám to docvakne.
A významný patch vyšel i pro Tomb Raider. A konečně vyšel i patch pro Total War, díky kterému už je možné otestovat grafiky přímo pod DX12, proto vynechám starší jednoúčelový benchmark a pokusím se doplnit výsledky přímo ze hry (letmé přeměření napovídalo, že naměřené hodnoty budou stejné).
Dirt Rally
U řady her jsem ex post po prvních testech objevil nějakou tu mušku. Dirt Rally je výjimkou, u něj jsem o té mušce věděl už předem.
V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo.
Projevuje se to ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký to má dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).
Proto se příliš nehodí přímé srovnání, u Radeonů, a nejspíš ani případné započítání těchto výsledků do průměrů.
Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.
Testoval jsem s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku, výsledek je průměr z FRAPSu.
Opět ale docházelo k až příliš velkým propadům výkonu, takže jsem doměřil i nastavení s nižšími detaily ~ na globálním profilu High.