Gigabyte RX 460 WF2 OC 2 GB: nejlevnější Polaris v testu | Kapitola 4
Seznam kapitol
AMD zařadilo do nabídky první model postavený na menším čipu Polaris 11. Otestovali jsme jeden z nejlevnějších modelů, který pořídíte – 2GB kartu s chladičem Windforce 2X od Gigabyte. Je to úsporná a efektivní karta s extrémně tichým chlazením a cenovkou jen lehce převyšující tři a půl tisíce, jen toho výkonu mohlo být víc...
Přestože mám pod Windows 10 zatím jen pár her a dosud naměřené výsledky GeForce GTX 1080 a RX 480 byly staré jen pár dní, stejně jsem je zahodil, protože většina her doznala v mezidobí významných patchů a objevily se i novější verze ovladačů (které jsou podstatné hlavně pro RX 480).
Asi vám neuteklo, že v Doomu přibyla podpora Vulkan, na které jsem se zasekl (běžnými metodami nejde hru otestovat stejně, jako tomu bylo možné dosud – Fraps ani Afterburner nepozná, že je spuštěná nějaká hra, tím pádem vám nenechá logovat snímkové frekvence a už vůbec se nedopočítáte nějakých průměrů.
Doom
Protože výsledky pod API Vulkan momentálně není možné nějak elegantně měřit (o PresentMonu už nějaký pátek vím, ale právě ten je jednou z těch utilit, se kterými se nepracuje moc elegantně), ale nechtěl jsem je uplně vynechat, k testu jsem přidal aspoň prostý údaj snímkové frekvence ze statické scény. Jde o snímkovou frekvenci v místě, kam dorazí vláček po startu mise Advanced Research Complex.
Běžný test v OpenGL je změřený FRAPSem prvních 35 s po roztmívačce.
V Doomu dosahují grafiky relativně vysokých snímkových frekvencí. Neznamená to, že by na něj stačil slabý počítač, spíše naopak. Při nižších snímkových frekvencích je znát input lag a když je na obrazovce husto, dochází pod OpenGL k výrazným propadům snímkové frekvence. Bohužel je v takovém případě na vině spíš procesor. A protože testujeme grafiky, vybíral jsem spíš scénu, kde je grafika vytížená na maximální možnou míru i s tím, že bude snímková frekvence vyšší.
Oba modely jsem změřil se základním nastavením, které jsem použil v předchozích testech, ale v podstatě jen proto, abych mohl konstatovat, že je pro tyto grafiky naprosto nepoužitelné. U Radeonu je snímková frekvence extrémně nízká, u GeForce je sice pěkná, jenže hra se vždycky po pár sekundách na chvíli kousne, aby si karta ulevila od zaplněné paměti a z plynulé jízdy vláčku je posun přískokem vpřed.
Doom, maximální detaily
Doom, nízké detaily
Proto jsem se pokoušel stáhnout, co šlo, nakonec jsem skončil na globálním nastavení low s následujícími výsledky:
Výše je snímková frekvence pod OpenGL a Vulkanem, posledním grafu jsou průměrné FPS z pětatřicetisekundové cesty vláčkem.