MSI RX 470 Gaming X 4GB: To nejlepší za šest tisíc | Kapitola 4
Seznam kapitol
AMD uvádí do prodeje druhou grafickou kartu s čipem Polaris 10 – Radeon RX 470. My jsme otestovali jeden z modelů, u kterého lze předpokládat, že bude mimořádně populární. Nabízí totiž parádní cenu, vynikající provozní vlastnosti a výborný poměr cena výkon. Pokud sháníte grafiku s cenovkou kolem šest itisíc, určitě patří přinejmenším do užšího výběru.
Přestože mám pod Windows 10 zatím jen pár her a dosud naměřené výsledky GeForce GTX 1080 a RX 480 byly staré jen pár dní, stejně jsem je zahodil, protože většina her doznala v mezidobí významných patchů a objevily se i novější verze ovladačů (které jsou podstatné hlavně pro RX 480).
Asi vám neuteklo, že v Doomu přibyla podpora Vulkan, na které jsem se zasekl (běžnými metodami nejde hru otestovat stejně, jako tomu bylo možné dosud – Fraps ani Afterburner nepozná, že je spuštěná nějaká hra, tím pádem vám nenechá logovat snímkové frekvence a už vůbec se nedopočítáte nějakých průměrů.
V grafech z nových jsou tedy pouze výsledky RX 480, GTX 1060 Founders Edition a MSI GTX, ale na aktuálních verzích her a s aktuálními ovladači. Jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží do dalších patchů.
V některých grafech některé hodnoty u GTX 1060 schází. Nejde o chybu, prostě je zatím nemám přeměřené, protože se metodika testů mění za pochodu.
Doom
Protože výsledky pod API Vulkan momentálně není možné nějak elegantně měřit, ale nechtěl jsem je uplně vynechat, k testu jsem přidal aspoň prostý údaj snímkové frekvence ze statické scény. Jde o snímkovou frekvenci v místě, kam dorazí vláček po startu mise Advanced Research Complex. Testuji prvních 35 s po roztmívačce.
V Doomu dosahují grafiky relativně vysokých snímkových frekvencí. Neznamená to, že by na něj stačil slabý počítač, spíše naopak. Při nižších snímkových frekvencích je znát input lag a když je na obrazovce husto, dochází pod OpenGL k výrazným propadům snímkové frekvence. Bohužel je v takovém případě na vině spíš procesor. A protože testujeme grafiky, vybíral jsem spíš scénu, kde je grafika vytížená na maximální možnou míru i s tím, že bude snímková frekvence vyšší.
Protože oba modely mají víc než 4 GB paměti, nechal jsem textury i mezipaměť nastavenou na nightmare.