Hlavní stránka Hardware Grafické karty Podrobný průvodce taktováním Radeonu RX 480
Podrobný průvodce taktováním Radeonu RX 480
autor: Z. Obermaier , publikováno 25.7.2016
Podrobný průvodce taktováním Radeonu RX 480

V dnešním článku vám představíme taktování čipu Polaris 10 na kartě Sapphire Radeon RX 480. Prozkoumáme chování karty v reálných hrách (zdali se nepřehřívá) a použijeme mnohem výkonnější chlazení. Těšít se můžete na výsledky s odemčeným BIOSem s výrazně posunutými limity a změnou napětí (dolů i nahoru).


Závěr a doporučení

Podrobný průvodce taktováním Radeonu RX 480

Dnešní článek měl zodpovědět několik důležitých otázek kolem Radeonu RX 480, zejména tedy v referenční verzi. Reference má smysl pro několik možných kupců. Pro ty, kteří si ji koupí jako levné řešení, protože všechny nereference budou řádně dražší, osadí pak referenci alternativním chlazením nebo stávajícím vodním blokem. Jak jsme si řekli v úvodu, referenční karta není brzděná napájecí kaskádou ani šestipinem. Ten dokáže do karty dodat až 200 W, spolu s PCI-E i víc než 300 W, což nikdo z vás nevyužije.

Proti referenci v podstatě hovoří pouze jediná věc, hlučnost chladiče. Pokud chcete tichý Radeon RX 480, musíte si počkat na alternativní řešení. Zárukou tichého chodu je jistě MSI, u dalších výrobců je to zatím nejisté. Asus RX 480 Strix je prý dle prvních testů hlučný, a u Sapphire je to také velmi pravděpodobné – ze zkušeností s jejich levnými chladiči z minulosti. Jinak proti referenci nemám jedinou výtku, má přesně to, co karta v této cenové relaci má mít.

První věc, které jsme se věnovali, je stabilita taktů ve hrách. Ve dvanácti titulech jsem naměřil frekvence od 1160 až do 1237 MHz. V žádné hře neběží Radeon RX 480 na své Boost frekvenci 1266 MHz. Rozkmit taktů ale není nijak zásadní, v žádné hře také nespadla frekvence na základní hodnotu. Pokud navíc posunete TDP limit na alespoň +20 nebo +30, bude karta držet maximální takt vždy. Zde Radeon RX 480 také uspěl bez problémů. Chová se v podstatě stejně jako GeForce na bázi Maxwellu a Kepleru. Také nástroj WattMan je slušný a použitelný. Spolehlivý ale zatím není, doporučuji spíše alternativní způsoby taktování.

V tuto chvíli nefunguje MSI Afterburner, a z dalších dostupných nástrojů je k mání pouze Asus GPU Tweak II, který je ale skvělý a plně nahradí Afterburner. Umožňuje ukládat profily, taktovat a měnit napětí karty. Tím se dostávám k taktování. Technologická hranice čipu Polaris 10 je kolem taktu 1400 MHz a napětí pod 1,3 V. Výše už jádro neškáluje s napětím, naopak vzrůstají problémy s kartou. Zde nepomůže ani alternativní chladič, silnější napájení. Jedině lepší jádro a třeba vodní chlazení. Bez navýšení napětí je strop někde kolem 1350 MHz, vše další už potřebuje minimálně 1,25 V a více. I ta nejlepší jádra chlazená vodou budou s taktem nad 1450 MHz jen stěží zápasit. Přetaktování tedy není nijak vysoké, spíše slabší.

Já jsem dosáhl s napětím 1,26 V stabilní frekvence 1415 MHz (paměti 8800 MHz), což představuje nárůst výkonu proti kartě vybalené z krabice 15,5 procent. Jel jsem ale na „krev“. Limit TDP byl posunut o 50 %, kartu jsem chladil průmyslovým ventilátorem a se speciálním BIOSem jsem zvýšil napětí na zmíněných 1,26 V. Chtěl jsem ale ukázat maximum, co RX 480 dokáže. Ty nejvýkonnější Radeony RX 480 budou tedy nabízet výkon 10-15 % nad referenci. Zdali to bude na OC verze GTX 1060 výhledově stačit, je otázka, kterou zodpoví až čas.

Poslední téma bylo podvoltování karty, které v některých případech prý vedlo ke snížení spotřeby a mírnému navýšení výkonu. Většina těchto testů je ale hned z první vlny recenzí se starým driverem, jenž neřešil problém s PCI-E odběrem. Také šlo o karty přímo do AMD, tedy samply. Já mám kartu z distribuční sítě a používám zcela poslední driver. Má karta má stejnou spotřebu při napětí 1,09 V i 1,15 V. Také výkon je nachlup stejný. Snižování napětí u mě nemělo žádný efekt. Naopak zvyšování navyšovalo spotřebu doslova brutálně (viz měření).

Podrobný průvodce taktováním Radeonu RX 480

Podrobný průvodce taktováním Radeonu RX 480

Za poskytnutí karty do testu děkujeme společnosti Mironet



Tagy: AMD  Radeon  RX 480  Polaris 10  přetaktování  křivka  chlazení  přehřívání  výkon  Wattman   


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.7.2016 11:39:08   188.175.35.xxx 2918
To říkám - bez vodníka ani ránu! A revizi jádra, do půl ročku, co říkáte? Protože 250-300W je fakt pokrok jak sfiň!
25.7.2016 20:44:11   78.102.128.xxx 21
Upřímně ani s vodou tomu moc nevěřím, obecně mám zkušenost takovou že limituje apriori čip, až drohotný faktor je lepší chlazení. MSI Gaming G4 v defaultu OC na 1497, na vodě 1509... 1080 FOunders v defaultu OC 2050, na vodě to samé.

Jen teploty se drží jinak a ta 1080 na vodě v defaultu celkem stabilně drží 1885MHz
26.7.2016 09:39:05   188.175.35.xxx 00
Je fakt škoda, že jsi dále nezkoušel míru závislosti na výkonu procesoru. Tohle je podle mě dobré zboží pro vodníkáře s i5K.
25.7.2016 11:39:28   185.23.113.xxx 445
Citim vo svojich starych kostiach, ze tu bude zaujimava diskusia
25.7.2016 12:08:13   62.77.119.xxx 2661
"Technologická hranice čipu Polaris 10 je kolem taktu 1400 MHz a napětí pod 1,3 V."

Versus GTX 1060, kde prakticky referenční ASUS nebo Gainward mají 1506 MHz a v boostu 1708 MHz (a to nemluvíme o přetaktování, nižší spotřebě, tišším větráku), to vše za 7600.

Ale nevadí, ono se to prodávat stejně bude.
25.7.2016 13:00:38   94.136.144.xxx 7717
Iba neinteligentný človek môže porovnávať 2 úplne rozdielne architektúry a potom sa diviť že nVidia má vyššie takty.
25.7.2016 14:58:29   94.112.133.xxx 2210
nic proti tomu, co říkáš, ale spousta lidí má pořád řeči o asynchronních shaderech a jak je nvidie dělá naCENZURA, ale nikde ani zmínka o "úplne rozdielnych architektúrach" ...
25.7.2016 20:05:29   85.132.193.xxx 912
porovnáváme tady kartu s podobnou cenou a podobným výkonem. Je celkem jedno na jaké frekveci běží, pokud chceš porovnávat AS, tak jedině přínosem a tam zatím vede AMD, uvidíme, jak nVidia poladí ovladače, ale zatím vede AMD.
Tady architektura nehraje roli, jen přínos
25.7.2016 20:45:32   78.102.128.xxx 71
máte konkrétní čísla? jako kolik přesně procent dělají AS v jakých nastaveních?

Ne nějaké obecné že AMD je lepší, to nezpochybňuji, ale exaktně... o kolik?
26.7.2016 09:12:51   94.112.133.xxx 41
já ale neporovnávám žádné as, já říkám, že najednou někomu vadí, při porovnání frekvencí, že jde o úplně odlišnou architekturu ... když se ale mluvilo o as, všichni jste se tvářili, že jsou snad architektury stejné, akorát nvidie to má uděláno blbě ...
25.7.2016 13:27:34   185.99.176.xxx 3511
Ono je to prašť jako uhoď. Nvidie jde taktovat víc, jenže to nepřináší takový reálný výkon s taktem.
AMD jde taktovat dost blbě, ale zase ten výkonnostní nárůst tam je.
Tak si vyberte...
25.7.2016 20:48:05   78.102.128.xxx 44
to soudíte dle vlastní zkušenosti nebo odkud to máte. Samozřejmě škáluje s taktem, ale při OC je nutné brát v úvahu reálný boost před OC a po, myslím průměrné takty. Onoí Pascal totiž dokáže boostit o cca 10% nad papírový boost. Moje 1080 founders edice běží na 1885MHz aniž bych cokoli měnil v profilu. Když pak budu mít OC na 2GHz, reálně sem přidal tak 7 procent, ne 15 jak se může zdát vůči udávaným 1733
26.7.2016 06:03:52   182.48.159.xxx 67
To soudi podle realnych vuysledku na webech. Na Sapphire dosahli s OC nejakych 14% nad referenci. Jedne co ty tady omylas, jsou tvoje vysledky 1080, ktere s 1060 nemaji nic spolecneho. Dodej vysledky OC 1060. Jinak akorat fantazirujes.
25.7.2016 12:30:08   182.48.159.xxx 213
diky
25.7.2016 12:35:10   84.242.67.xxx 3214
Ahoj, díky za super recenzi i když tvoje články moc nemusím, tak toto je opravdu kvalitní rozbor. Jen mě to utvrdilo v tom že hlučnou referenční R290 nahradí GTX 1060.
25.7.2016 18:57:03   151.237.229.xxx 266
Obr je v pohode. Prva kapitola je vzdy "ja som to vravel", "mal som pravdu", ale potom sa ukludni a dava tvrde fakty.

Bez neho by sme sa tu nudili, verte mi.
25.7.2016 12:50:48   94.125.216.xxx 213
a proto nekupuju referencni nejsu blazen
25.7.2016 13:03:38   185.99.176.xxx 1113
Až uvidíme ty ceny a "přínos" nereferencí, tak imho jediná cenově zajímavá 480ka bude právě ta referenční, bohužel... Protože čistě kolem a kolem, tak reference dá obdobný výkon jako nereference, stačí k tomu navýšit tdp limit a víc roztočit větrák.
Já mám referenčku za 7300, cca 1500 už si na sebe vydělala, takže kdybych čekal na nereference, tak by se mi prodražily o 3-4000... A s výkonem 480 jsem spokojen, díky claymore dual miningu velmi spokojen 480ka totiž je takové ošklivé káčátko, výkon má na určité věci velice solidní.
25.7.2016 13:48:47   89.203.220.xxx 65
Jo, Claymore skutečně dokáže z té grafiky vyždímat maximum. Takže já spíš počkám na nereference. V tomto případě nějaký kvalitnější chladič asi nebude marnej.
25.7.2016 20:26:03   188.175.35.xxx 66
V tom je ale právě problém - tohle je karta pro opravdové nerdy a těch po světě něchodí víc, než homosexuálů.

GTX 1060 je brutální lidovka a věřím, že u nvidie mají tady velké technologické rezervy.
25.7.2016 20:50:04   78.102.128.xxx 22
tak to že reference dávají +- to samé co nereference chytří vědí už hodně dlouho. Rozdíl je jen v účinnosti chlazení a teplotách. Nicméně s dobrým chladičem - vodou - i z reference vytříská člověk to co z nejlepší OC edice.
26.7.2016 17:18:44   193.165.237.xxx 60
Prosím rozepiš mi těch 1500kč, které jsi díky claymore vytěžil s jednou RX 480, včetně nákladů na elektřinu. Nějak se mi tomu nechce věřit
25.7.2016 13:00:59   194.228.11.xxx 2361
Už do té mrtvoly nekopejte furt ..

https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/RX_480_STRIX_OC/21.html

Tady je recenze 480 Strix, spotřeba při hraní skoro 180W .. tohle je 14nm jak prase a to je karta na úrovni 970-980, nedokážu si představit, kolik bude žrát nějaká rychlejší AMD s výkonem na urovni 80tky ...
25.7.2016 13:12:08   193.201.169.xxx 5816
No a o par kapitol dalej...
https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/RX_480_STRIX_OC/25.html

...sa docitas, ze karta ma druhy najlepsi pomer vykonu k cene (hned po referencnej RX480, aspon na US trhu). A teraz mi este prosim povedz, co je u grafiky dolezite predovsetkym? Kolko zere, alebo kolko vykonu ti da za dane peniaze?
25.7.2016 13:23:40   109.107.210.xxx 6822
PCsráč ti sdělí, že nejdůležitější je logo nvidia. :-)
25.7.2016 16:02:48   194.228.11.xxx 1547
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.7.2016 13:33:14   78.80.56.xxx 1430
odběr oc GTX 1060 je max 120w, radeon má 250+. Při hraní 3 hod denně ti to za 2 roky sežere cca 2000Kč a to nepočítám spotřebu v idle... Cenově budou nereferenční 480 jako 1060.
26.7.2016 06:16:28   182.48.159.xxx 112
to jste napsal nesmysl.
Radeon nema zadny 250+W spotrebu, pouze v pripade, ze mu zvednete napeti a budete jej overclockovat na hranu.
Chtelo by to cist pozorneji

Jen pro slovnani, jak jsou na tom jina edice ve srovani s RX 480..
https://www.computerbase.de/2016-07/sapphire-radeon-rx-480-nitro-oc-test/5/#abschnitt_leistungsaufnahme

Treba defaultni nastaveni MSI 1060 gaming a Asus 480 Strix se lisi jen o par procent.
Kazda vyrobce nereferencek a edic to mzue mit jinak. A jinak ano, obecne ma 1060 nizsi spotrebu, ale rozhodne ne tak co jste tady "vydedukoval".
25.7.2016 13:37:49   82.10.24.xxx 124
Ten graf je preto v prospeh 480 lebo 1060 tam bola FE edicia ktorej cena je 299. Pozri sa ako to vyzera ak je ten graf novsieho datumu ;)
http://http://https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1060_Gaming_X/26.html
25.7.2016 14:14:21   193.201.169.xxx 913
No furt vidim RX480 na samom vrchu danych grafov. Vzhladom na to, ze MSI 1060 stoji 289$, tak s danym grafom nic vo svoj prospech nespravi. A 1060 za 249$ je taky jednorozec, nikto ju zatial nevidel.
25.7.2016 15:10:14   94.112.133.xxx 1321
už chápu, proč ten tvůj nick ... jasně, amd jsou superlevné superkaufy, nvidie, pokud jsou levnější, pak "jednorožce" ... já mám 1070 za 12900, žere méně, než tvoje supermegasrákota, není ji slyšet a o výkon nemám obavy, lepší 1070 zatím není ... tvůj poměr "cena/výkon" si můžeš strčit víš kde ...tímhle argumentuje jen duševně nevyvinutý jedinec
25.7.2016 15:11:29   94.112.133.xxx 89
... ještě se podívej, jaké jsou ceny na rx nereference, pak piš o jednorožcích ...
25.7.2016 15:14:52   82.10.24.xxx 104
Jasneee ani gainward za 7599 si este nevidel vsak? Asi tak isto ako ja som este nikde nevidel realne predavat neref 480
25.7.2016 20:52:34   78.102.128.xxx 20
že se jich sposta prodala a lidi si je užívají, oproti 200 dolarové 4GB RX480 a 8GB za 240 v čechách taky nikdo moc neviděl
25.7.2016 16:01:15   194.228.11.xxx 2030
Tak tu spotřebu jsem dával obecně srovnání, co je schopna vytáhnout nV na 16nm a co AMD na 14nm, když 2x rychlejší 80 žere stejně jako 480, někde je chyba. Nehledě na to, že ten rozdíl ve spotřebě ti dorovná za co já vím 3 roky životnosti rozdíl v ceně, pokud by teda byl Radeon levnější, jenže on jaksi není, vlastně on není vůbec .. a až bude, tak zapomeň, že Strix 480 bude stát 8tis...

A další podstatná věc je, že s nV si zahraju všechny hry okamžitě po vydání, s AMD musíš u každé páté hry řešit, proč jede jaksi pomaleji, než vyjde v horizontu týdnů nějaký patch..

Jo a taky nezapomeň vypínat Gameworks v každé hře, kde je, protože to AMD nezvládá, ale pozor, můžeš hrát Dooma s trochu lepšíma fps v době, kdy ti s nV už ho mají dohraný.. vzpomeň si jaké měl problémy na AMD, když vyšel..

A tak bychom mohli pokračovat, sorry, ale tohle mi za ušetřený litr nestojí, zvlášť když se mi vrátí na elektřině a PC si zbytečně nebudu svinit vyšším odpadním teplem z toho přímotopu, když nemusím a můžu sáhnout po provozně mnohem lepší nVidii.
25.7.2016 18:27:05   77.236.203.xxx 1410
ty uz nevis co by jsi psal za pohadky vid takze chces rici ze pokazde kdyz nainstalujes novou hru ktera ti funguje plynule bez zaseku tak jdes cist testy na webu jestli konkurecni karta nema nahodou o par FPS min nebo vic a kdyz ma min tak jsi z toho cely rozmrzely ? tak to tedy gratuluji ale takove chovani je impulz pro navstevu Chocholouska .... btw Dooma mam a behal mi stejne blbe jako na vykonovem ekvivalentu od NV ale pak kdyz prisel Vulkan tak uz behal jak z praku ..tech jedenact minimalnich FPS navic uz z toho udelalo hratelnou hru i v narocnych scenach... bohuzel NV karta i po patchi behala stejne blbe ;) ...klidne si rypnete ze mam plecku kartu ale prave proto se divam po upgradu a jestli prijde schopna RX 480 za rozumnou cenu je jasny vitez >>> Nitro+ 8G cena/vykon neodpovida takze ac je to kvalitni karta tak je uz mimo hru a platit za dual bios a nejake blikatka ktere nepotrebuji se mi nechce....
25.7.2016 18:44:51   194.228.11.xxx 1518
Co to meleš, já mám nV = nemusím nikde nikam nic chodit hledat jak co běhá, protože hra vyjde a běhá, známý se strašně dlouho těšil na pCARS, hra vyšla a na 970 běhala první týdny líp, než na Furyně , to byla poslední kapka, kartu vykopl do řiti, koupil nV a vesele hraje doteď. Vzpomeň si třeba na Watch Dogs, jak na forech červení brečeli, protože tam hra podává tragické výkony a takových her bylo (a bohužel nejspíš ještě bude)..

A Doom? Toho hraju na Ultra/Nightmare v průměru 140fps, takže mi je Vulkan ukradený a jestli nV vydá nějaké ovladače nebo ne pro tu hru je mi upřímně ukradené taky. Takže zase jsme skončili typicky u jedné jediné hry... však počkej až vyjdou další hry s Gameworks nebo rozšířenou teselací Jo, kdyby byl Vulkan v každé druhé hře dneska... což mi připomíná Ddementovy kecy, kdy prorokoval, že v roce 2015 bude každá druhá nebo třetí velká hra podporovat Mantle a nV zkrachuje AMD raději rychle Mantle pohřbilo a máme tu Vulkán, který se zmohl na jednu hru a ještě jako alternativa pro OpenGL, bravo ... dál uctívej ddementa, užij si to

Ale kup si co chceš, je to tvá volba, já nikomu nic nenutím, jen říkám svůj názor čerpající ze zkušeností.
25.7.2016 20:02:42   77.236.203.xxx 139
diky za odpoved takze nic nekontrolujes tak proc by to mel delat vlastnik AMD karty vlastne pardon ty to delas za ne jsi hodny normalni clovek se kouka pri vyberu HW a pak az v momente kdyz neco nejde predpokladam ze mas minimalne 1070 nebo 980 ti ale musis se vrtat do mainstreamu ano v teto oblasti mas potom velke zkusenosti ;)
tak DOOM je "banned" protoze je to neutralni titul ale PCARS NV friendly je ok ...tomu rikam logika a ano nez AMD zaragovalo tak Furyna mela obdobny vykon ve FHD jako vyrazne levnejsi GTX 970 ktera ovsem na tu hru taky nebyla to prave orechove navic v 1440p, 2160p se to ale otocilo v prospech AMD (no priznejme si ze zrovna PCARS neslo ve FHD AMD ani potom ale cim vetsi zatez tak se ji vedlo lepe coz o necem vypovida...)

watch dogs na furyne ve FHD uplne v poho a casem jel pouzitelne i ve 4k ...zas takova traga to nebyla ale chapu lidi kteri maji nizsi mainstream/low end ze ze zacatku breceli ale to brecel i kamarad se svou 960 a pak i blba 380 dotahovala 970 to je fakt horor
....ne uctivat te nikdy nebudu ;)

takze aby jsme neskocili jen dle tebe u jedne hry "DOOM" ktera je spis demonstraci budoucich technologii a vykonu low lvl API kde AMD vylozene drti NV ....tak aktualne si RX 480 vede v 8 hrach mirne lepe nez GTX 1060 opravdu jen par fps rozdil takze nic smerodatneho(ale kdyby to bylo opacne byt o 1-2 fps tak uz je to brutalni porazka AMD ze ;) ) v plno dalsich hrach je na tom o par fps hure o 1 az 10 +- jak ktera hra a pak je par ojedinelych titulu kde AMD ztraci vyrazneji ale porad ne tolik aby to nejak omezovalo pri hrani protoze i v 1440p se drzi mezi 40-60 fps obdobne jako 1060 i v hrach ktere ji nesvedci ... a ted prejdeme k cene obdobna kvalita zpracovani neref. verze vas u NV vyjde o +- 1,5 k vice ....za skoro identickou kartu s 2GB VRAM mene nez od AMD ..... pak uz je ta vyhodnost koupe sporna obzvlast pro lidi kteri maji opravdu napjaty rozpocet ...
25.7.2016 20:55:12   194.228.11.xxx 79


škoda slov..
25.7.2016 21:02:20   78.102.128.xxx 77
Doom je aktuálně demonstrace nedokončené podpory Vulkan API na NV kartách ze strany vývojářů. Nikde jinde Vulkan nevede. Talos Disciple, tam AMD ztrácí nad NV ve Vulkanu, v Dotě jsou nastejno... žádná další hra, krom AotS ohlášená pro to API není.


Pro lidi s napjatým rozpočtem je klíčová cena, ne parametry. Pro ty co nemají napjatý rozpočet šáhnou po 1070, oproti 480 a 1060 ultimátní výkon bez kompromisů, které jsou u těch low end karet nutné. 1060 a RX480 jsou prostě dost drahé pro lidi bez peněz.

1070 se také prodává suverénně nejvíce a staré generace NV karet se kupodivu prodávají také lépe než RX480, ba i staré R9 380/X apod. se prodávají líp než RX480.


Navíc RX480/1060 jsou si +- podobné výkonem i cenou. Kde jsou ty pohádky o tom jak RX480 je neskutečně skvělá cena za neskutečný výkon.
25.7.2016 21:20:18   89.176.85.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.7.2016 21:17:30   89.176.85.xxx 53
ty jsi komik... máš asi samý kamarády co jim něco nejde se mi zdá... nebo je problém mezi klávesnicí a židlí ? A dávat jako příklad zprasenou hru Watchdogs je snad vtip...
26.7.2016 09:17:19   94.112.133.xxx 01
ty asi nemáš žádné ... pravidlem je, že když něco šlape, nikdo si nestěžuje, asi nemá důvod ... je to na tebe příliš složité?
25.7.2016 20:51:10   78.102.128.xxx 22
a počítáte i spotřebu a zůstatkovou hodnotu při prodeji?

Když chci porovnávat cenu, tak musím se vším všudy.
25.7.2016 13:25:28   185.99.176.xxx 114
No ono právě proto AMD dopředu věděla, že na polarisu asi high end nepostaví, i když by to šlo, ale jen za cenu obřího čipu na nízkých taktech. Nechme se překvapit, co vymyslí, ale podle mě si na Vegu připlatí jiného výrobce a nebo vymyslí nějaké monstrum na tomhle procesu.

Jinak ta "mrtvola" tam dostala 91 procent hodnocení...
25.7.2016 13:01:54   185.59.186.xxx 266
1. a to niektorí predpovedali 1,6GHz taktovateľnosť a 1,5+GHz na vzduchu nemal byť problém

2. je zrejmé že u RX480 a podľa iných testov aj u GTX1060 sú jadrá už v referencii vyhnané na takmer maximum a OC modely už pridávajú len jednotky % výkonu a hlavne vyššiu spotrebu - RX480 dosť výrazne

3. zas a znova, referenciu nie - buďto nereferenčú GTX1060 alebo počkať za nerefernčnými RX480
25.7.2016 13:28:15   109.107.210.xxx 87
reference jsou vždy horší - jsou udělány tak, aby fungovaly a byly levné, ale aby vytvořily ještě i prostor pro výrobce grafik k vylepšování.
25.7.2016 13:04:04   77.247.224.xxx 94
GTX 1060 uz mam ,teraz si este kupim aj RX480 a pretaktujem.
aby nikto nemohol povedat, ze mam slabsiu kartu...
25.7.2016 13:22:46   217.66.164.xxx 61
Děkuji.
25.7.2016 13:30:14   185.99.176.xxx 573
Pan Obermaier asi zchladil hlavu rozpálenou někde v tropech a napsal pěkný a obsažný článek, kde převažují fakta a ne trolling... Výjimečně přihodím padesátník na pivo.
25.7.2016 14:23:39   46.33.112.xxx 1415
Nevim nevim, 60°C... a tu napájecí kaskádu jsi chladil čím? To je asi jasný, že když tomu naložíš tak ti to vypnou ochrany napájení při těch teplotách... Nevím, co si o tom mám myslet o tom testu. Nevidím důvod, proč by ta karta při 40°C a chlazené kaskádě nedala magických 1500 Mhz, víc od toho asi nikdo čekat nemůže. 1060 přetaktuješ o 20% a výkon stoupne o 15%, toto přetaktuješ o 15% a výkon stoupne o 20%... Elektrika v tom holt hraje roli pouze potud, pokud chceš s tou kartou hrát ve 4k, jinak na to, pro jaký rozlišení je určená není potřeba taktovat vůbec - vše v 1440p krásně jeden kolem 60fps a navíc tak to bude i v budoucnu.
25.7.2016 15:10:17   185.99.176.xxx 40
Napájecí kaskáda je sice naddimenzovaná u 480ky, říká se že na cca dvojnásobný odběr, což se ukázalo, ale pochybuju, že ochrana napájení se aktivovala čistě teplotou, spíše bych tipoval proudové zatížení. Ono teda je div, že to dovolí vůbec takovej kotel. Sice by se nižší teplotou zlepšily elektrické vlastnosti, zajímavý námět na to, šoupnout tam ještě 2 fufrníky od sunonu, aby jeden funěl na VRM a druhý na backplate, to jistě je, ale pochybuji, že to něco přinese.
25.7.2016 15:30:00   94.112.133.xxx 53
jeden tady onehdá psal, že teplota VRM 135° je naprosto běžná záležitost ... pak se nediv ...
25.7.2016 16:10:51   46.33.112.xxx 21
jj, tak jsem to myslel, proudová ochrana při těch teplotách. z těch fotek není vidět, co tam má, možná nějakej malej pasiv mu tam zbyl? I tak je rozdíl to ofukovat ventilátorem z hajzlu versus mít tam normální airflow. To samý ten chladič bez heatpipe. Zdenda smaží vajíčka...
25.7.2016 17:57:08   94.112.133.xxx 12
jj když vidím Obrovy chladící sestavy, divím se, že se neživí třeba návrhem chlazení reaktorů
25.7.2016 21:07:46   78.102.128.xxx 02
vy přetaktujete GTX1060 o 20% chtěl bych to reálně vidět. Když v základu a dobrým chlazením dává 1900MHz tak se tu bavíme o nějakých 2,3GHz, zatím ty nejlepší přetakty jsou tak o 10%
26.7.2016 10:10:07   46.33.112.xxx 10
Tak já už k tomu přičetl faktor nVidia je nejlepší: 1700 + 340 ...
25.7.2016 15:56:35   94.112.133.xxx 77
jak to vidím já, tak AMD vyrobilo takové množství referenčních zmetků, že se nereference začnou naplno vyrábět, resp. prodávat snad až koncem srpna, ne li později ... s těmi super prodejnými čísly AMD to v dalším kvartálu nevidím nijak růžově
25.7.2016 16:21:08   194.228.11.xxx 2314
Pamatuješ, když na jaře Ddement hulákal, že nV nemá vyrobenou žádnou kartu, ukazuje makety a AMD bude chrlit své karty (v množném čísle vícero typů) možná už v květnu?

Realita je taková, že nV už vydala 80,70 a teď do toho i 60, které jsou krásně k sehnání v nereferenci. A AMD? ta defakto nevydala ještě nic, máme skoro srpen a na první nereferenční karty se čeká, podle mě tam je problém, velký problém, což nastínily ty problémy s referenčkama a teď, když se člověk dívá na první testy nereferencí a vidí tu šílenou (na 14nm kartu dané třídy) spotřebu.. něco je prostě špatně.

Takže kdyžto shrnem, AMD vydalo sotva jednu kartu a cokoliv dalšího není ani na obzoru... to je fakt děs. A to ještě můžeme být rádi, že nV nastavila u 70/80 takové ceny, kdyby je zvedla o několik tis kč, jelikož konkurence nulová, stejně by je lidi kupovali ...
25.7.2016 17:15:27   92.43.25.xxx 157
taky si dovedu predstavit jak by Stach hulakal, pokud by situace byla opacna a Nv vydala jednu kartu, zatimco AMD tri. To by bylo kecu jak AMD 1060 drti konkurenci s uzsi sbernici, mensi pameti a k tomu ma mensi spotrebu a je mene hlucna :-) o hi-endu nemluve..
Tahle situace je jasnej proser AMD, ale ve Stach novinarine to holt porad vychazi ve prospech AMD a jeste blbejsi uzivatele.
25.7.2016 17:26:14   194.228.11.xxx 1228
A že těch vygumovaných uživatelů dle minusek pořád ještě pár je, zvláštní je, že mají záškuby jen sem tam na nějakém foru, protože v realu znám poměrně hodně hráčů a nikdo z nich AMD nemá, jakože fakt NIKDO. A ani nechce.
Nechápu, co na té pitvořící se AMD těch pár uživatelů ještě vidí, to jsou pořád dokola tak směšné kontraproduktivní argumenty... Fakt jsem zvědavý zpětně pak na prodeje
26.7.2016 08:31:34   80.188.18.xxx 91
hele přečetl jsem dost tvejch příspěvků ale teď už musím zareagovat ...

souhlasím, že Stach ač sliboval tak nedokázal splnit a nVidia teď válcuje trh ... (no spíš pořád)

ale ty "kontraproduktivní argumenty": Tím myslíš co? Podpora otevřených standardů jako třeba Vulkan (mimochodem AMD Mantle nepohřbilo, jen v podstatě dali co mají Khronosu a ten vytvořil Vulkan - a vytvořil ho pro všechny tedy i pro nVidii ... že s tím nVidia neumí zacházet - nedivím se když neumí pořádně ani DX12), dále AMD FreeSync - AMD ho otevřelo pro všechny, to jen nVidia si myslí, že může mít GSync a mít ho sama pro sebe, k tomu AMD opravdu umí spouštět DX12 - takže nestojí vzadu ale jde technologiím naproti, nemluvím o podpoře DisplayPort 1.4. A jenom na okraj bych chtěl podotknout že AMD narozdíl od nVidie vyrábí i procesory - je to prostě firma se širším záběrem, to není omluva, ale spš to má ukázat, že třeba cílí i jinam než jen do "herních" grafik ...

A jenom musím uvést příklad než se do mě pustíš - koupil by sis třeba Teslu kdybys na ni měl? Já předpokládám, že by sis ji koupil - a proč? No protože to je budoucnost, ne? A přesně z toho důvodu jsou tu lidi , kteří si koupí grafiku od AMD
26.7.2016 09:20:04   94.112.133.xxx 113
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.7.2016 09:35:31   80.188.18.xxx 101
prý? podívej se na jakoukoliv recenzi a vysvětli mi proč se nVidii tak daří v DX11 a OpenGL ale ve Vulkanu a DX12 se nechytá ... takže to není prý, ale jak by řekl stach - je to "objektivně" dokázáno a je to vidět i z recenzí zde na PCT, takže to není žádnej hype nebo stachovina.

a moje argumenty? ty neumíš číst? přece technologie a budoucnost.

navíc bych dodal, že psát o někom, že je pablb není slušný obzvlášť když ani netušíš kdo jsem, tak si to schovej pro svoje kamarády
26.7.2016 11:42:03   62.77.119.xxx 10
Zase opatrně - zaměřit se na budoucnost je sice pěkné, ale firma musí taky někde vydělávat. pokud by museli zaříznout grafickou divizi, protože nevydělává (což, upřímně řečeno, nechtějí ani fans nV, protože absence konkurence je na prd), tak to s vkladem do budoucnosti nedopadne slavně.

Firem, které předběhly dobu a pak umřely - třeba protože to nebylo odladěné a nikdo to nekupoval - je v historii celkem dost.
26.7.2016 13:59:38   80.188.18.xxx 00
no to je sice hezký, ale když nebudeme dlat inovace tak se nikam nehneme ... já jsem z prostředí kde inovace znamená vlastnit trh a vím jaký to má dopad na budoucnost firmy ...
26.7.2016 09:21:21   80.251.251.xxx 52
PC-hráči, kamaráde. Ty (a spousta další chytrolínů tady v komentářích) by sis měl hlavně uvědomit, že nebýt té pitvořící se AMD a vygumovaných uživatelů, tak by nejen že nevyšla GTX 1060 vůbec, ale i ta tvoje GTX 1070 (aspoň myslím že ji máš) by stála daleko víc. Buď rád, že tu vůbec nějaká konkurence je...
25.7.2016 17:28:39   194.228.11.xxx 1321
A Stach je prostě ddement, ten by ti řekl i že CENZURA voní a narval by ho do huby těm svým ovečkám, které by si radostně pomlaskávaly sorry, za nechutný vtípek, ale když vidím tady ty paka typu wendak, tydýt jak tupě nesmyslně obhajují amd a neakceptují realitu, tak to jinak ani říct nejde.

Přitom já jsem byl jeden z těch, kteří na 480 čekali, bohužel (bohudík) opět jsem skončil u nV a jako vždy ani trošku nelituju
25.7.2016 21:24:14   89.176.85.xxx 152
však v pohodě, koupils nakonec to cos koupil a jsi spokojen... ale nemusíš furt dokola, jak zaseklá gramodeska, bejt sprostej a nadávat někomu kdo si koupil HW pro socky...
25.7.2016 17:22:35   90.176.77.xxx 815
Otazka pro Nv pacose dokaze mi Nv karta 1060 nabidnou dec/kod h265...diky za odpoved
25.7.2016 17:40:38   90.176.77.xxx 620
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.7.2016 17:52:44   94.112.133.xxx 119
na něco méně ubohé se nezmůžeš? Takový trapný blábol nevypustí ani osmiletý duševně narušený ...
25.7.2016 18:06:47   90.176.77.xxx 712
Jaky trapny blabol chci multi kartu a ptam se dokaze tahle novy karta tu podporu nebo ne..Doufam ze IQ zelenych opic tady neni zase tak nizke aby nepochopily na co se ptam a odpovedeli me..diky

Diky pc hraci,ale o stare karty nemam zajem

Takze prosim umi 1060 pro me potreby co chci
26.7.2016 09:22:01   94.112.133.xxx 26
sám si opice, co má potřebu dělit banány na zralé a nezralé a na různé barvičky ... ani ty sám netušíš, jestli to ta karta umí, ale blekotáš kolem toho ...
25.7.2016 20:52:12   83.240.87.xxx 64
a co presne teda muzes na 480 delat, co na 1060 nemuzes ?
4.8.2016 08:10:51   10.6.17.xxx 00
hrat warhammer total war na 2K pri 50fps
25.7.2016 22:25:34   83.240.87.xxx 52
If you use GTX 600 series or higher graphics cards, you will be able to use the Nvidia NVENC H264 encoder which allows you to record the target in high speed, with a high compression ratio, and in high quality.

If you use GTX 950 series or higher graphics cards (Maxwell, GM20x), you will be able to use the Nvidia NVENC HEVC(H.265) encoder which is better at compression than the NVENC H.264 encoder.

Read more: https://www.bandicam.com/



uz nekolik generaci to umi
25.7.2016 17:41:38   92.43.25.xxx 124
Jasne, ze dokaze, ty paciente.
25.7.2016 18:10:30   90.176.77.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.7.2016 17:42:01   194.228.11.xxx 1317
To už vytahuješ hrozný kraviny, typický amdboy K čemu to potřebuješ simtě, nevím, já na filmy mám domácí kino (nikdy bych si nekazil zážitek z filmu někde u monitoru), tyhle věci u herní karty neřeším, ale vzhledem k tomu, že 950/960 podporuje 4k/10bit HEVC H.265, tak co myslíš ?
25.7.2016 17:55:32   94.112.133.xxx 107
on nemyslí a je to vidět ...
25.7.2016 18:11:47   90.176.77.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.7.2016 18:16:20   90.176.77.xxx 129
Jo nekdo ma PC jenom na hrani her ..Bohuzel ostatni na tom delaji taky neco jineho... Mozna by sis mohl koupit konzoli
25.7.2016 18:48:11   194.228.11.xxx 916
Přestaň fetovat, tvoje příspěvky nedávají smysl, pochop, že tady nejsi na ddement webu, kde ti na takové bláboly ostatní ňoumové přikyvují a velký Guru tě dráždí virtuálním AMDildem v podobě božské aury.
25.7.2016 19:56:30   109.81.208.xxx 116
Mě osobně smysl dávají. A upřímně, taky by mě to zajímalo. U GTX 1060 jsem našel, že umí dekódovat HEVC/H.256, ale nenašel jsem jestli umí i kódovat.
A jak říká Jeliman: někdo má PC jen na hraní, někdo na tom dělá spoustu jiných věcí. Nejde o sledování filmů, ale o to, jestli si na PC pomocí GPU urychlím kódování v HEVC.
25.7.2016 20:01:39   90.176.77.xxx 74
Diky za podporu prave tohle by me taky zajimalo..
25.7.2016 21:26:48   89.176.85.xxx 144
od PC-hráče nemůžeš čekat normální odpověď, pouze drmolení o pytložvejcích z DDementwebu, nic jiného nezná...
25.7.2016 19:57:38   90.176.77.xxx 511
Pockej ja myslel ze jsem tu dobre..Ty tu mas par chlapcu a hezky uzavirate ocaskama a analama pismena NV...
25.7.2016 20:20:25   46.33.112.xxx 50
Obě karty to umí, ale co jsem tak matně slyšel, jen minimum/málo editačního sofwaru podporuje AMD/OpenCL. Takže bohužel v reálu i v tomto je lepší nVidia. Otázka ovšem je potom kvalita obrazu, zas o tolik rychlejší to není a někdo radši místo hodiny počká hodinu a půl, už je to fakt jedno - možná kecám. Pokud to AMD někde umí - no někde určitě, záleží, jestli už to někdo naprogramoval a kolik takovej balík stojí prachů.
25.7.2016 21:29:25   77.236.203.xxx 23
pokud jde o kvalitu videa v neprofesionalni sfere tak v tomto poradi
1. CPU
2. AMD zvlada velmi slusne i "realtime" kodovani od rady 2xx ale zase minimum softu ktery to zvladne(ale najde se i pod linux ) ..rada 4xx je zase o level vys s 4k HEVC/VP9 ale aby byla opravdu dobra kvalita je potreba vyrazne zvednou bit rate...
3. NV horsi jak AMD ale zase lepsi SW podpora ze strany vyvojaru (clovek ma na vyber co mu vic sedne) ale zvednutim bit rate se kvalita vyrazne zlepsi jak u AMD...
26.7.2016 06:34:42   195.113.180.xxx 11
To je zajímavé info. Díky.
Nějaký doporučený soft pro R9 380X a Win7?
AMD umí při přehrávání interpolovat na 60fps (podporuje jen několik přehráváčů). Nezkoušel někdo interpolaci (Fluid Motion) pro kódování? SkyBlue A's converter to podporuje, ale nerozchodil jsem to :-(
25.7.2016 18:10:36   85.135.168.xxx 236
No tak Honzov AMDWorld sa pri predpovediach ohľadom 14/16nm GPU dosť pekne vybláznil, samozrejme v prospech AMD nešetril a to bolo ako
AMD bude mesiace pred nVidiu, má funkčné GPUčka, ich 14nm GPU už budú od mainstremu s HBM, možno aj lowend - áno to bol schopný napísať , RX490 bude aj v DX11 10% nad GTX1080 a chúďa nVidia sa k HBM ani nedostane, predstavuje len makety, nič v dohľade a bez ladenia výroby AMDčko budú v prd*i

Pri GTX1080/70 prišiel prvý šok, pri RX480 nastal druhý - so sľúbeného 1,5+GHz OC, výkonu ako GTX980 OC, spotreby 110W a ceny pod 6000kč neostal ani smrad do vetre

A KO došlo s GTX1060 ktorá podľa Honzu "není hotová, nevyrábí se dostatečně a není připravená jít na trh" + "Jenže tohle na Radeon RX 480 prostě a jednoduše nestačí."
A pritom je karta už na trhu a referenčná vs. referenčná 1060 vs. 480 je nVidia dokonca výkonnejšia s o 35-40W nižšou spotrebou

A aby bola sranda ešte väčšia nVidia 1060ka je už na trhu rovno v nereferenciách kdešo RX480 nie

škoda slov...
25.7.2016 20:29:16   46.33.112.xxx 56
Ty karty jsou obě naprosto stejně výkonný, hluk vyřeší nereference, který jsou první dvě na světě, do pár dnů u nás. A ano, AMD má o 50W víc - nic, co by cena nevyřešila. Až to bude příště zase plichta, budeme řešit 10W rozdíl? 5W? Spíš by mě zajímalo, co AMD vymyslí s Vegou, asi bude mít 1100MHz, jádro jak kráva a vodníka (toho bude mít určitě kvůli HBM). Z nějakýho zvláštního masochismu bych si ale koupil RX480 teď...
25.7.2016 21:06:16   78.102.128.xxx 66
Přesně 50W smaže rozdíl ceny, tudíž nemá už vůbec smysl kupovat horší produkt za stejné peníze.


Minimálně to teplo někde bude překážet.


O možnostech které mají NV karty navíc oproti AMD se tu raději ani nemluví - SMP které pomáhá ve VR, v multi monitoru a kupodivu i v single monitor setupech.
25.7.2016 21:49:32   85.135.172.xxx 64
Výkon rovnaký nie je, mal som tu hneť pri vydaní 20.7. prehľad z 15testov a rozdiel v prospech 1060ky bol 5-10%, v žiadnom teste sa to nerovnalo čo sa týka referencia vs. referencia

Ale ako som už písal xy krát, NEreferencia vs NEreferencia bude +/- 5% k červenej či zelenej to isté, AMD bude mať 8GB pamäte, NV spotrebu - ale nie to chcem povedať.

Písal som to preto že Honza predikoval výkon OC 390X/980 už od referencie RX480, 1,5GHz ktoré sa tiež nekonajú či spotrebu 110W ktorá je ale v praxi o 50%+ vyššia.

Ale keď už písal o GTX1060ke tak to už písal dokonca len o "výkon i lehce pod úrovní GTX 970 maximálně na úrovni GTX 970"

PS: aDDmin, no a toto je tá tvoja objektivita a nezaujatosť ktorú doma obhajuješ ale "vonku" odvahu nenaberieš
25.7.2016 23:16:03   77.104.195.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.7.2016 00:38:31   92.43.25.xxx 54
Bohuzel nebylo..Honzo, zas si neudrzel na uzde svoji mokrou cervenou menstruaci, ostatne jako vzdy, tak se za to nestyd..
26.7.2016 09:13:00   185.59.186.xxx 51
1. prečo tie "strhujúce" odhady o taktovateľnosti, výkone či spotrebe nepostovali nejmenovany web, nejmenovany web či Diit ?

Odpoveď je zrejmá, nemali potrebu kŕmiť svojich čitateľov rozprávkami o 1,6GHz a 110W u RX480 a naopak výkone len na úrovni GTX970 u GTX1060ky

2. No to je to, ten kameň úrazu že pokiaľ ide o AMD tak AMDWorld konštatne pridáva na odhadoch výkonu a čaká vždy minimálne revolúciu - "Bulldozer" spraví s 6C/12T i7 mainstream, AMD KAVERI bude s iGPU výkonom 30% nad Richland-om, Fury X s výkonom 65% nad 290X, 380X už v základe výkonom nad najtaktovanejšou 280X, RX480 nad OC 390X/GTX980 - ale pri nVidii naopak stále uberá a karty od nej už len doťahujú, dorovnávajú a pod. - žiadne bombastické nárasty výkonu.

3. áno po bitke sa ľahko mudruje ale problém AMDWorldu je práve ten že on "pred každou bitkou" už dopredu pozná víťaza - AMD - a jeho CPU/GPU sú vždy presne také aké mali byť a na tú potvoru v GPU svete už asi 5rokov je v každej kategórii lepšou voľbou AMD - samozrejme objektívne a čistou náhodou
25.7.2016 18:01:15   95.85.215.xxx 43
citace: "Bohužel asi šlo o starší drivery, ještě bez fixu problémů s odběrem. U současných ovladačů totiž snížení napětí nepřináší vůbec nic"

nějak se mi nechce věřit že po snížení napětí nebyl poznat rozdíl ve spotřebě, ale budiž, ale co mě trochu zaráží, pokud autor vysloví myšlenku s novými drivery tak, proč nebyl zkoušen starší driver, aby se teze potvrdila?
25.7.2016 21:03:21   78.102.128.xxx 25
já si to představit dokážu. Pokud snížím limity, neznamená že snížím reálné odběry.
26.7.2016 00:26:23   94.113.136.xxx 113
Koupil jsem si referenci od XFX a karta funguje v pohodě na 1350Mhz na 1150mV a paměti na 2250Mhz s defaultním nastavením voltáže. Karta nejdříve měla až maximální teploty, ale po přepastování a utažení šroubků, který drží chladič (zdálo se mi, že nebyly dostatečně utáhlé), tak jsou teploty do 82-83C a karta dokáže v pohodě i 20 minut držet maximální takt v záteži. V grafické části u 3Dmarku jsem dostal něco přes 14000 bodů (default), což bylo dokonce víc, jak GTX980. Mohu klidně doložit, pokud by někdo nevěřil. Hlučnost se může zdát špatná, ale jelikož mám i hlučné větráky, které nemám ani seřízené a u počítače mám stále sluchátka, tak nic neslyším. Osobně jsem s RX 480 hodně spokojený a všechny hry, které hraju, tak dám na plné detaily a nonstop jsem u mého stropu 60FPS. Nutno ještě dodat, že to byla ta nejdražší verze reference a je u toho i backplate a ASIC je 84%.
26.7.2016 01:47:47   83.240.87.xxx 84
a to ti prijde ok? ze musis prepastovavat a resit sroubky abys mohl neco delat?a i potom mas 82-83C... sorry, ale to je docela kekel.
26.7.2016 02:56:25   94.113.136.xxx 103
Ty šroubky jsou spíše chyba výrobce karty a podobná věc mě potkala i u GTX 460 (kterou jsem měl hodně rád, nejsem žádný červený fanatik), takže to prostě nelze brát jako mínus toho čipu, protože za to AMD nemůže, ale jednoduše to nějaký Asiat nedotáhl akušroubovákem. Ty teploty jsou (na to, jak malý chladič to je) docela pěkné a kartě to rozhodně nevadí. Jinak karta fungovala v pohodě i před tím, takže je nesmysl říct, že před tím s tím nic nešlo dělat. Za nějakých 7700,-, což mě to se slevou stálo, tak mám pěknou kartu a žádná hra není pro můj monitor problém. Lidi se můžou dohadovat o tom, že je lepší 1060 nebo 480, ale ve výsledku těch pár procent... pff. Kartu jsem potřeboval co nejdříve a koupil jsem jí ihned, jak vyšla a tedy 1060 ani nebyla možnost ke zvážení. Osobně, jak už jsem řekl, tak jsem s touto REFERENČNÍ RX 480 spokojen a splnila má očekávání. Co mi dělá problém pochopit je to, že nějaké recenze říkají, že karta nedokáže udržet ani nějakých 1280Mhz a podtaktovává se a kdybych to na vlastní oči neviděl, tak tomu nebudu věřit, ale ta moje drží i 20 minut pod 99-100% zátěži stále na maximum a ve 3DMarku jsem byl nějakých 300 bodů nad GTX 980 (13800 vs 14100 bodů +-). Když to člověk srovná s recenzema, tak se to zdá jako nesmysl, ale kdybych to na vlastní oči neviděl... Udělám znovu ten test a postnu sem ten výsledek. ;)
26.7.2016 04:38:41   94.113.136.xxx 51
Tak se mi to zkomplikovalo tím, že jsem se vrátil z Win 10 na Win 7 a výsledek je o nějakých 100-200 bodů nižší. Nevím, zda je to přímo Windowsem nebo nečím v pozadí? Nicméně i tak to snad půjde porovnat. https://postimg.org/image/8ak03ib1z/
https://postimg.org/image/5ufetapmv/
Win 7, 64 bit, vše defaultně nastavené, ale jelikož nemám koupený originál (hanba, vím), tak nemůžu poslat odkaz na offic. 3DMark výsledky. A teď mi vysvětlete, jak je možné, že třeba zde: https://postimg.org/image/53cuk1e8x/ Má GTX 980 o skoro 1000 bodů nižší GPU skóre. Dělá to verze 3DMarku, Updaty Windowsu... Třeba zde http://www.guru3d.com/index.php ?ct=articles&action=file&id=23053&admin=0a8fcaad6b03da6a6895d1ada2e171002a287bc1 Má RX 480 výsledek GPU 12195 bodů a to je test na Win10, takže dosahuji přesně o 2000 bodů více a koukněte na ty průměrné FPS na Guru a na ty moje... Frekvence je v boostu nastavena o 62Mhz víc, než je referenční klasika, pokud se teda nepletu, ale že by to udělalo tolik bodů navíc? Verze ovladačů je 16.7.2.
26.7.2016 08:24:09   85.70.168.xxx 32
za pěknou recenzi, která je, dle mého, po dlouhé době nad běžné poměry (a to nejen tohoto webu). Sice už mám amatérské pokusy s přetaktováním za sebou (už jsem z klukovských let vyrostl a výkonu je pro mé potřeby až až), ale přečtu si o tom rád. A ať si každý říká co chce, když se Obr uklidní, tak jsou jeho recence na slušné úrovni. Jsem zvědavý, kdy něco takového vydá aDDmin.
26.7.2016 10:02:37   95.103.174.xxx 00
480 nie je zla karta ani spotrebu nema vysoku len Nvidia urobila extremnu kartu s vybornou spotrebou to je zakladny problem ze AMD stupoj vykon o neviem cca 30% a spotreba ostala resp. sa znizila a Nvidia spravila vacsi vykonovy skok aj spotreba sla dole pre danu kategoriu GK...
30.7.2016 12:16:53   82.150.184.xxx 01
No na novou architekturu celkem bída. Jak chce s tímhle AMD jít proti 1080? Vega? Nebo na high-end GPU rezignuje? Což není zase tak nereálné, většina prodaných karet je stejně do ceny 300 USD, ve vyšších kategoriích se spíše hraje o prestiž.
31.7.2016 08:22:46   178.255.168.xxx 12
Přijde mi dost zavádějící že tento test děláte takhle brzo!? Proč jste nepočkali na nereferenční modeli a aktualizaci biosu, driverů ted už jsou výsledky uplně jinak, to Vám nvidia platí za reklamu? Chci to vysvětlit od autora článku! Nebo at stejný autor udělá test znovu s nereferenčními modely a aktualizovanými drivery! Tohle není test ale reklama na nvidii! Hamha autorovy!
4.8.2016 15:35:05   188.175.127.xxx 20
Dle testu na zahranicnich webech lze Sapphire Nitro+ RX 480 8GB pretaktovat az na 1390 MHz. Tj. skoro bych rekl, ze neuspech z tohoto clanku je spis rukama a neschopnosti recenzenta ...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

124 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 42.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.