asus-ax-800xt-ati-radeon-x800-xt-platinum
Hardware Článek Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Souček Jiří

Souček Jiří

13. 8. 2004 00:00 52

Seznam kapitol

1. ATi Radeon X800 XT 2. Asus AX 800XT 3. Vlastnosti karty, kvalita zobrazení 4. Testovací sestava + syntetické testy 5. Herní testy  6. Výkon po přetaktování, závěr

Po představení hi-endu společnosti nVidia v podobě GeForce 6800 Ultra nabízíme recenzi "konkurenčního zboží". Nejvyšší model od společnosti ATi - Radeon X800 XT Platinum Edition v provedení společnosti Asus. Tedy nejvýkonnější hardware, jaký společnost ATi nabízí. Nebyl by to ale Asus, aby nepřidal něco navíc...

Reklama
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Technologickou stránku jádra R420, na kterém je série X800 postavena, jsme již probírali několikrát. Přesto, že R420 bývá často označován jako přetaktovaná "devět tisíc osmistovka", není tomu zcela tak. Krom nových technologií a dořešené implementace těch starších (od 3Dc komprese normálových map, přes cinema-efekty jako soft-shadows či vylepšený F-Buffer až k Temporal AntiAliasingu) jsou to hlavně změny ve výrobě hardwaru. Přidání 8 pixel pipelines a 2 vertex shaderů v kombinaci s taktovací frekvencí vyšší než 500MHz vedlo k využití 130nm výrobnímu procesu s použitím technologie Black Diamond (low-k dielektrikum), ověřené na poměrně úspěšné řadě R9600XT. Další specifikace tedy jen ve stručnosti:

SmartShader HD

  • Hardwarová podpora DirectX 9.0
  • Vertex Shader 2.0
    • 65 280 instrukcí s řízením toku
    • Trigonometrické operace během 1 cyklu
  • Pixel Shader 2.0+
    • Až 1536 instrukcí a 16 textur (single-pass)
    • F-Bufferu Druhé generace
    • 32 dočasných a pevných registrů
    • Multiple Render Target (MRT)
SmoothVision HD

  • 2 - 6x Sparse / Rotated-Grid Multi-Sample Anti-Aliasing
  • Programovatelný MultiSampling s gamma korekcí afektovaných pixelů
  • Temporal Anti-Aliasing
  • Bezztrátová barevná komprese v poměru 6:1
  • 2 - 16x adaptivní anizotropní filtrování (~128-tap)
  • Adaptivní bilineární a trilineární filtrace
  • 3Dc komprese normálových map (4:1)
HyperZ HD

  • 3-úrovňový Hierarchal Z-buffer
  • Bezztrátová komprese Z-bufferu
  • Fast-Z-Clear

VideoShader HD

  • Integrace Pixel Shaderů pro akceleraci videa
  • FullStream pro PostProcessing (MPEG4 formáty podle podpory )
  • VideoSoap pro úpravu struktury obrazu videa (denoise, smoother...)
  • HW akcelerace všech MPEG formátů pro video (encoding, decoding)
  • Motion Compensation, iDCT, DCT
  • Adaptivní De-Interlacing (na úrovni pixelu) a úprava snímkové frekvence

GeForce 6800 GeForce 6800 Ultra Radeon X800 PRO Radeon X800 XT PE
Čip (mark. značení) NV40 NV40 R420 R420
Výrobní proces 0.13 ľm IBM 0.13 ľm IBM 0.13 ľm TSMC lowK 0.13 ľm TSMC lowK
Počet transistorů 222 milionů 222 milionů 160 milionů 160 milionů
Paměťová sběrnice 256-bit DDR 256-bit DDR 256-bit DDR III 256-bit DDR III
Grafická paměť 128-256 MB 256 MB 256 MB 256-512 MB
Takt čipu 325 MHz 400 MHz 475 MHz 520 MHz
Takt pamětí 350 MHz (700 DDR) 550 MHz
 (1100 DDR)
450 MHz (900 DDR) 560 MHz
(1120 DDR)
Paměťová propustnost 22.4 GB/s 35,2 GB/s 28.8 GB/s  35.8 GB/s
Fill-rate  3900 Mtexel/s 6400 Mtexel/s 5700 Mtexel/s 8320 Mtexel/s
Vertex Shader 6 6 6 6
Maximální počet transformací Troj./s 490M 600M 715M  780M
Počet Pixel Pipelines 12 16 12 16
Počet text. jednotek na pipeline 1 1 1 1
Vertex Shader verze 3.0 3.0 2.0 (b) 2.0 (b)
Pixel Shader verze 3.0 3.0 2.0 (b) 2.0 (b)
DirectX DX 9.0c DX 9.0c DX 9.0 DX 9.0
AntiAliasing MultiSampling
SuperSampling
MultiSampling
SuperSampling
MultiSampling (+Temporal) MultiSampling (+Temporal)
AA typy RG, OG, SRG RG, OG, SRG RG, Sparse RG, Sparse
Integrované RAMDACy 2x 400MHz 2x 400MHz 2x 400MHz 2x 400MHz
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama