Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
Seznam kapitol
Po představení hi-endu společnosti nVidia v podobě GeForce 6800 Ultra nabízíme recenzi "konkurenčního zboží". Nejvyšší model od společnosti ATi - Radeon X800 XT Platinum Edition v provedení společnosti Asus. Tedy nejvýkonnější hardware, jaký společnost ATi nabízí. Nebyl by to ale Asus, aby nepřidal něco navíc...
Technologickou stránku jádra R420, na kterém je série X800 postavena, jsme již probírali několikrát. Přesto, že R420 bývá často označován jako přetaktovaná "devět tisíc osmistovka", není tomu zcela tak. Krom nových technologií a dořešené implementace těch starších (od 3Dc komprese normálových map, přes cinema-efekty jako soft-shadows či vylepšený F-Buffer až k Temporal AntiAliasingu) jsou to hlavně změny ve výrobě hardwaru. Přidání 8 pixel pipelines a 2 vertex shaderů v kombinaci s taktovací frekvencí vyšší než 500MHz vedlo k využití 130nm výrobnímu procesu s použitím technologie Black Diamond (low-k dielektrikum), ověřené na poměrně úspěšné řadě R9600XT. Další specifikace tedy jen ve stručnosti:
SmartShader HD
- Hardwarová podpora DirectX 9.0
- Vertex Shader 2.0
- 65 280 instrukcí s řízením toku
- Trigonometrické operace během 1 cyklu
- Pixel Shader 2.0+
- Až 1536 instrukcí a 16 textur (single-pass)
- F-Bufferu Druhé generace
- 32 dočasných a pevných registrů
- Multiple Render Target (MRT)
- 2 - 6x Sparse / Rotated-Grid Multi-Sample Anti-Aliasing
- Programovatelný MultiSampling s gamma korekcí afektovaných pixelů
- Temporal Anti-Aliasing
- Bezztrátová barevná komprese v poměru 6:1
- 2 - 16x adaptivní anizotropní filtrování (~128-tap)
- Adaptivní bilineární a trilineární filtrace
- 3Dc komprese normálových map (4:1)
- 3-úrovňový Hierarchal Z-buffer
- Bezztrátová komprese Z-bufferu
- Fast-Z-Clear
VideoShader HD
- Integrace Pixel Shaderů pro akceleraci videa
- FullStream pro PostProcessing (MPEG4 formáty podle podpory )
- VideoSoap pro úpravu struktury obrazu videa (denoise, smoother...)
- HW akcelerace všech MPEG formátů pro video (encoding, decoding)
- Motion Compensation, iDCT, DCT
- Adaptivní De-Interlacing (na úrovni pixelu) a úprava snímkové frekvence
GeForce 6800 | GeForce 6800 Ultra | Radeon X800 PRO | Radeon X800 XT PE | |
Čip (mark. značení) | NV40 | NV40 | R420 | R420 |
Výrobní proces | 0.13 ľm IBM | 0.13 ľm IBM | 0.13 ľm TSMC lowK | 0.13 ľm TSMC lowK |
Počet transistorů | 222 milionů | 222 milionů | 160 milionů | 160 milionů |
Paměťová sběrnice | 256-bit DDR | 256-bit DDR | 256-bit DDR III | 256-bit DDR III |
Grafická paměť | 128-256 MB | 256 MB | 256 MB | 256-512 MB |
Takt čipu | 325 MHz | 400 MHz | 475 MHz | 520 MHz |
Takt pamětí | 350 MHz (700 DDR) | 550 MHz (1100 DDR) |
450 MHz (900 DDR) | 560 MHz (1120 DDR) |
Paměťová propustnost | 22.4 GB/s | 35,2 GB/s | 28.8 GB/s | 35.8 GB/s |
Fill-rate | 3900 Mtexel/s | 6400 Mtexel/s | 5700 Mtexel/s | 8320 Mtexel/s |
Vertex Shader | 6 | 6 | 6 | 6 |
Maximální počet transformací Troj./s | 490M | 600M | 715M | 780M |
Počet Pixel Pipelines | 12 | 16 | 12 | 16 |
Počet text. jednotek na pipeline | 1 | 1 | 1 | 1 |
Vertex Shader verze | 3.0 | 3.0 | 2.0 (b) | 2.0 (b) |
Pixel Shader verze | 3.0 | 3.0 | 2.0 (b) | 2.0 (b) |
DirectX | DX 9.0c | DX 9.0c | DX 9.0 | DX 9.0 |
AntiAliasing | MultiSampling SuperSampling |
MultiSampling SuperSampling |
MultiSampling (+Temporal) | MultiSampling (+Temporal) |
AA typy | RG, OG, SRG | RG, OG, SRG | RG, Sparse | RG, Sparse |
Integrované RAMDACy | 2x 400MHz | 2x 400MHz | 2x 400MHz | 2x 400MHz |