Testujeme Detonatory!
Seznam kapitol
Jako moderátor sekce nVidia grafické karty na foru PC Tuning docela často vídám dotazy typu: Poraďte nejlepší ovladače pro moji kartu. Otázka nejlepších ovladačů se nedá řešit, jak si většina lidí myslí, tak že si stáhnete a nainstalujete ty nejnovější. V tomto článku se vám pokusím poradit které ovladače jsou pro určitý typ grafické karty nejlepší. Testovalo se se čtyřmi GF, čtyřmi počítači a to na 5 nVidia ovladačích.
Poznámka redakce: Tento článek o ovladačích jsme obdrželi od autora včera ve večerních hodinách, zrovna ve chvíli, kdy Poola finišoval svůj článek o srovnání ovladačů. Zvláštní náhoda nemyslíte? ;-) Protože je to však stále aktuální téma a autor tohoto článku testoval ovladače na dnes stále ještě rozšířených GF a systémech, rozhodli jsme se jej nakonec uveřejnit.
Na začátek musím upozornit na to že jsem testy nemohl provést se všemi dostupnými ovladači ani na všech dostupných grafických kartách - zabralo by to spoustu času. A i tak když jsem dokončil všechny testy na všech grafických kartách které jsem měl k dispozici a spočítal si čas který jsem tím vším strávil přišel jsem k číslu 20 hodin čistého času. A nebyl to jenom můj čas ale hlavně čas lidí kteří mi k mému záměru zapůjčili svoje PC.
Testy nebyly prováděny na jediném systému s tím že bych měnil grafické karty ale na různých sestavách, proto nemůžete podle tohoto článku porovnat jednotlivé karty jako takové. Tyto sestavy jsou více nebo méně ve svých konfiguracích vyrovnané a tak si myslím že nemohl nastat nějaký extrémní případ kdy by grafická karta brzdila procesor nebo naopak.
Seznam grafických karet
- MSI GeForce 4 MX440 64MB
- Inno3D GeForce 3 Ti200 64MB
- Jetway GeForce 4 Ti4200 VIVO 128MB
- MSI GeForceFX 5900SP VIVO 128MB
A ještě to nejdůležitější - ovladače:
- 30.82 WinXP
- 40.72 WinXP WHQL
- 44.03 Win2kXP international
- 52.16 Win2kXP international WHQL
- 56.55 Win2kXP international WHQL
Výběr ovladačů jsem udělal podle tématu který jsem založil ve své sekci na foru. Podívat se můžete přes tento odkaz
Upozornění: K prohlédnutí tohoto tématu se musíte na fóru zaregistrovat
Konfigurace testů
V této kapitole vás seznámím s testy které jsem použil a jejich nastavením. Tady jsou:
- 3DMark 2001 SE build 330
- 3DMark 2003
- Quake 3 Arena timedemo1
- Comanche 4 demo
- CodeCreatures
A dále již podrobněji k nastavení jednotlivých testů:
3DMark 2001 SE build 330
1024x768x32 bit, AA: none, Frame Buffer: double, Texture format: compressed, Z-buffer depth: 24 bit, Rendering pipeline: D3D pure hardware T&L
3DMark 2003
1024x768x32 bit, Pixel processing: none, Texture filtering: optimal, Max anisotropy: 1, Vertex shaders: optimal, AA: none, vypnuty zvukové testy
Quake 3 Arena timedemo1
1024x768x32 bit, Lightmap: lightmap, Geometric detail: high, Texture detail: high, Texture filter: Trilinear,
Texture quality: 32 bit
Comanche 4 demo
1024x768x32 bit, Texture compression: on, Disable audio: on, Disable V-sync: on, Hardware shaders: on,
AA: none
CodeCreatures
1024x768x32 bit, AA: none, AF: none, Disable music playback: on
Nyní tedy přejdeme na samotné testování. Každou grafickou kartu jsem testoval na jiné sestavě.