Králové střední třídy: R9600XT vs. GeForce 5700 (Ultra) |
autor: Kovač Pavel , publikováno 30.1.2004 |
NV36 je založena na vyšším čipu GeForce FX 5900 (NV35), ale disponuje jen polovinou pipelines a poloviční šířkou paměťové sběrnice (128-bit místo 256-bit u GeForce 5900). Čipy jsou vyráběny 0,13 ľm technologií. Pouzdro VPU je typu flipchip (FCPGA). FX 5700 Ultra má sice jen o 25 resp. 50 MHz vyšší takt čipu než FX 5700, za to je vybavena DDR-II pamětmi taktovanými na 900 MHz efektivně. Má se stát náhradou za FX 5600 Ultra a důstojným konkurentem Radeonu 9600 XT.
MSI FX5700Ultra TD128
Grafická karta je zabalena v hezoučké krabici dost velkých rozměrů (karta si to určitě zasluhuje). Na krabici zjistíte veškeré důležité informace od typu pamětí až po bundled software, jediné co jsem nenašel byla šířka paměťové sběrnice, to sice u takovéto karty není nutné (každý počítá s 128-bit), ale mohlo by být uvedeno.
no krabice je velmi pěkná, sice záleží na vkusu, ale myslím že se bude líbit většině lidem
zde nás nic nepřekvapí, standardní sada příslušenství, jediné co je trošku lepší je manuál, ten je dost tlustý a zahrnuje karty od FX 5200 po 5700Ultra
Plné hry: Morrowind The Elder Scrolls III, Tom Clancy´s Ghost Recon, Duke Nukem Manhatan Project
Dema: The Sum af Fears, IL-2 Sturmovik, Serious Sam The Second Encouter, Rally Trophy, Beam Brakers, Zax: The Alien Hunter a v neposlední řadě Oni
Programy: Photoshop Album SE, 3D Album, WinDVD Creator, InterVideo WinDVD 5.1 Ch., Restore IT! Professional, MSI Multimedia Center, Virtual Drive Professional a již tradičně antivir Trend Micro PC-Cillin.
A teď se pojďme podívat na kartu samotnou.
jaká krabice taková karta, aneb co je velké to je ...
chladiče pamětí si určitě tato karta zasluhuje, naštěstí jsou z obou stran
GPU je taky dobře chlazeno díky kvalitně nanesené pastě
pasta na pamětech (2,2ns) je nanesena pečlivě a nenajdete místo kde by nebyla
tak to je trochu škoda, pasivy z rubové strany jsou menší
Přetaktování
K přetaktování jsem použil RivaTuner. Jádro se podařilo vyhoupnout z 475 na 511MHz (očekával jsem víc). Paměti na původní frekvenci 900MHz DDR se sice na magickou hranici 1GHz nepodařilo, ale jen o fous 1MHz, takže výsledná frekvence byla 999MHz což pokládám za úspěch.
Jádro | Původní frekvence | 475MHz |
Přetaktování | 511MHz | |
Paměti | Původní frekvence | 450MHz (900 DDR) |
Přetaktování | 499MHz (999 DDR) |
Hodnocení
Karta byla velice stabilní a to i po přetaktování. Teplota jádra se pohybovala kolem 35°C v klidu a při zátěži teplota nepřesáhla 60°C. Jen je škoda, že chladič byl tak hlučný (sice na krabici uvádí <28db ale mě to nepřipadlo) a jeho zvuk byl dost vysoký a nepříjemný. Pasivy na pamětech byli studené (zjišťováno hmatem), ale jen z jedné strany u GPU (nejspíš byli ochlazovány ventilátorem na jádře), z druhé strany hřáli podstatně víc. Celkově na mě karta působila jako pořádný kus železa. Škoda jen té velikosti...a uchycení chladiče. Ten by si určitě zasloužil čtyřbodové upevnění, nebo ještě lépe šrouby a ne pružinkami.
Klady | Zápory |
|
|
Je pouze slabším bratříčkem FX 5700 Ultra. Má snížené frekvence (jádro z 475 na 425 a paměti z 900 na 550MHz) a neobsahuje DDR2 paměti, ale pouze DDR1.
Leadtek WinFast A360TD
Krabice už není tak lákavá jako u silnějšího bratříčka od MSI. Ani software není na takové úrovni. Určitě vás zaujme chladič který z karty činí sběratelský kus, sice neobsahuje svítivou LED diodu, ale i tak je to krása.
chladič je velice pěkný, dojem trochu kazí brčálová zelená PCB
osazení paměťových čipů z obou stran PCB zaručuje 128-bit sběrnici
co dodat klasika 3,6ns Samsung
Přetaktování
Určitě napjatě čekáte jestli se podařilo alespoň trochu přiblížit Ultra verzi. Povedlo se, ale jen z půlky. Jádro jsem dostal na takt Ultra verze. Je vidět, že jádra jsou naprosto identická a nejspíš jen z důvodu marketingu jsou srážena na 425MHz, ale pozor určitě můžete narazit na kus který takové štěstí mít nebude. Paměti mají strop samozřejmě daleko níže. 3,6ns odpovídá 277MHz (555 DDR), u tohoto kusu se povedlo překonat hranici o celých 10MHz takže výsledná frekvence byla 565MHz DDR.
Jádro | Původní frekvence | 425MHz |
Přetaktování | 476MHz | |
Paměti | Původní frekvence | 275MHz (550 DDR) |
Přetaktování | 280MHz (560 DDR) |
Hodnocení
Příjemným překvapením byl chladič, který byl o poznání klidnější než u MSI. Teplota karty byla také v přijatelných mezích. Zato paměti měli podle hmatu dost vysokou teplotu. Kvalitou obrazu ve 2D jsou tyto karty na naprosto stejné úrovni.
Klady | Zápory |
|
|
Čip RV360 je jen vylepšenou verzí RV350 s možností dynamického přetaktování v závislosti na teplotě, z toho vyplívá, že v jádře je zabudováno termočidlo. Výrobní proces 0,13 ľm zůstal také stejný.
Asus Radeon 9600XT TVD
A co nám připravil Asus? Na krabici si dal velice záležet stejně jako MSI. A co teprve když krabici otevřete. Karta je umístěna v pěnovém materiálu který jí chrání velmi dobře (asi nejlépe co jsem kdy viděl). Co vás určitě potěší je přítomnost Video vstupu, ten je zprostředkován pomocí externího adaptéru, který se zapojuje do konektoru podobnému S-Video. Vybavení karty je také bohaté, najdete zde samozřejmě i poukázku na očekávanou hru Half-Life 2 (bohužel v mé krabici z nějakého důvodu nebyla, asi se cestou někde "vytrousila").
Asus zvolil cestu více manuálů místo jedné bible
CD jsou chráněna plastovou krabičkou, nechybí DVI redukce a již zmiňovaný adaptér pro připojení Video-in/out
Hry: Half-Life 2 (poukaz), Battle Engine Aquila, Gun Metal
Software: ASUS DVD XP, Ulead Cool 3D 2.0, Ulead Photo Express 4.0 SE, PowerDirector Pro, Media Show SE, ASUS utility
Pokud se zadíváte pozorně tak zjistíte, že kablík k větráčku má tři žíly. Díky tomu je možno sledovat otáčky
Tak tohle se Asusu nepovedlo, chladiče jen z jedné strany nevěstí nic dobrého
logo "ASUS" je efektní i účelné chlazení pamětí
Samsung 3,3ns je na hranici svých možností
Přetaktování
Karty řady Radeon 9600 PRO jsou skvělé na taktování. A frekvence jádra o 100MHz vyšší než je od výrobce není žádný problém. Od řady XT jsem očekával podobný potenciál, bohužel se moje předpoklady nepotvrdily. Tento kousek šel "pouze" o 73MHz nahoru. Paměti šli už lépe. 664MHz je pěkný výsledek. Po chvíli bádání jsem zjistil, že tento kus je jen testovací a oficiální verze jde taktovat daleko lépe. Hovoří se o frekvencích 614/692 MHz!
Jádro | Původní frekvence | 500MHz |
Přetaktování | 573MHz (614MHz u prodejní verze) | |
Paměti | Původní frekvence | 300MHz (600 DDR) |
Přetaktování | 332MHz (664 DDR) (692MHz u prodejní verze) |
Hodnocení
Karta se, ač se jednalo o testovací kus, chovala naprosto korektně. Byl jsem, ale nepříjemně překvapen hlučností chladiče, který překonal Leadteka i MSI.
Klady | Zápory |
|
|
GeForce 5700 | GeForce 5700 Ultra | Radeon 9600XT | |
Takt čipu | 425-450MHz | 475MHz | 500MHz |
Takt pamětí | 275 (550) MHz DDR | 450 (900) MHz DDR | 300 (600) MHz DDR |
Kódové jméno | NV36 | NV36 | RV360 |
Maximální teoretický fill-rate | 850 - 900 Mpixel/s | 950 Mpixel/s | 2.0 Gigapixel |
Maximální teoretický fill-rate (multi-texturing) | 1700 - 1800 Mtexel/s | 1800 Mtexel/s | 2.0 Gigatexel |
Maximální teoretická propustnost pamětí | 8.8 GB/s | 14.4 GB/s | 9.60 GB/s |
Výrobní technologie | 0.13 ľm | 0.13 ľm | 0.13 ľm |
Paměťová sběrnice | 128-bit DDR | 128-bit DDRII | 128-bit DDR |
Počet texturovacích pipeline | 2 (4) | 2 (4) | 4 |
Počet text. jednotek na pipeline | 2 (1) | 2 (1) | 1 |
DirectX | 9.0 | 9.0 | 9.0 |
Podpora více monitorů | Ano | Ano | Ano |
Integrované RAMDACy | 2x 400 MHz | 2x 400 MHz | 2x 400 MHz |
Velikost paměti | 128MB | 128MB | 128MB |
Testy
Konfigurace
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon XP 2500@3200 (11*200) |
Základní deska | Epox 8RDA3+ rev. 2.1 |
Paměť | 2*256MB Corsair DDR400 CL2 (3, 3, 6) |
Pevný disk | Maxtor 40GB 6L040J2 |
Grafické karty |
|
Ovladače, software | |
Operační systém |
Windows XP Professional SP1 |
DirectX, čipset driver |
9.0b, nForce 3.13 WHQL |
Ovladače grafické karty |
nVIDIA Force Ware 53.03 |
Teoretické testy |
3Dmark03 patch 340 |
Herní testy |
Unreal Tournament 2003 v2199 |
3dmark 2003
Verze |
3DMark 2003, patch 330 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
3DMark 2003 (1024x768@32bit) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
2738 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
3012 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
3881 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
4171 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
3684 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
4222 |
0 | bodů |
3dmark 2001 SE
Verze |
3DMark 2001 SE, build 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics (náročné na CPU), dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml |
3DMark 2001 SE (1024x768@32bit) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
12241 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
12707 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
13638 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
14110 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
12357 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
13626 |
0 bodů | bodů |
CodeCreatures Benchmark
Verze |
Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně Vertex Shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek) |
Nastavení | Požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |
3D Analyze log | cc.shader.out.txt |
CodeCreatures Benchmark (oficial score) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
2119 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
2252 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
2585 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
2805 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
2130 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
2471 |
0 bodů | bodů |
PowerVR VillageMark 1.20
Verze |
PowerVR VillageMark 1.20 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers) |
Nastavení | 1600x1200x16bit, trilinear, DXT1 on |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm |
Návod jak testovat | D3DVillageMark.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1 |
PowerVR VillageMark 1.20 (1600x1200@16bit) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
38 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
40 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
44 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
47 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
48 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
56 |
0 fps | fps |
Radeon zde po přetaktování tak trochu ulít soupeřům.
nVIDIA ChameleonMark
Verze |
nVIDIA ChameleonMark |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 |
Nastavení | 1600x1200x32bit, skin real |
Stažení benchmarku | http://www.pctuning.cz///ilustrace/poola/jahoda/ChameleonMark.zip |
Návod jak testovat | V adresáři ChameleonMark\RUN\16x12x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt |
nVIDIA ChameleonMark | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
83 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
86 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
91 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
102 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
100 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
115 |
0 fps | fps |
Aquamark 3
Verze |
Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader), závislost na fill-rate (multi-texturing) |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
24,3 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
26,1 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
29,1 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
31,5 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
30,1 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
33,9 |
0 fps | fps |
Unreal Tournament 2003 v2199
Verze |
Unreal Tournament 2003 v2199 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping, particles |
Nastavení | 1600x1200@32bit, official score |
Stažení benchmarku | spuštěním Benchmark.exe v adresáři /system |
Unreal Tournament 2003 (1600x1200@32bit) - flyby | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
74 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
78 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
81 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
89 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
76 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
86 |
0 fps | fps |
Unreal Tournament 2003 (1600x1200@32bit) - botmatch | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
56 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
59 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
62 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
66 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
60 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
64 |
0 fps | fps |
Serious Sam Second Encounter 1.07
Verze |
Serious Sam Second Encounter 1.07 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1600x1200@32bit, max detail |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/ default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1821 |
Serious Sam Second Encounter 1.07 (1600x1200@32) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
22 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
30 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
40 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
44 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
33 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
38 |
0 fps | fps |
Zde byli GeForce vždy tak trochu napřed, takže se není co divit.
Return to Castle Wolfenstein ET
Verze |
Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1600x1200@32bit, max detail |
Návod jak testovat | nastavte detaily na max a spustťe z konzole demo "radar" příkaz: "timedemo 1" a poté "demo radar" |
Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory (1600x1200@32) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
38,3 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
42,5 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
48,3 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
51,7 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
34,1 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
39,4 |
0 fps | fps |
Comanche 4 Benchmark Demo
Verze |
Comanche 4 Benchmark Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping |
Nastavení | "1">1600x1200x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders |
Satžení dema | http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe |
Návod jak testovat | Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio |
Log z 3Danalyze | c4.shader.out.txt |
Comanche 4 Benchmark Demo (1600x1200@32 AA4) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
22,4 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
25,2 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
29,5 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
32,9 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
17,7 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
20,2 |
0 fps | fps |
IL-2 Sturmovik
Verze |
IL-2 Sturmovik Demo |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Nevyužívá PixelShaderů, velice závislí na fill-rate, multi-texturing |
Nastavení | 1600x1200x32bit, Max Details, BF109_vs_P39) |
Satžení dema | http://www.il2sturmovik.com/download/demo.php |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte vše na max (jako 3dzobrazení zvolíte OpenGL). Pak již zbývá spustit příslušné demo a pomocí programu Fraps (klávesa F11 na začátku i na konci dema) změřit výsledek. |
IL-2 Sturmovik (1600x1200@32) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
13,2 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
16,2 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
32,1 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
34,6 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
40,7 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
46,5 |
0 fps | fps |
Zdá se že Radeon zvládá OpenGL daleko lépe než GeForce.
Firestarter
Verze |
Firestarter Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Dynamic light, Projected textures, multi-texturing, EMBM, Procedural textures, volumetric fog |
Nastavení | max detaily, 1600x1200@32bit |
Satžení dema | http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=download&id=706 |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte požadované reozlišení a zvolíte Benchmark --> GameBenchmark |
Firestarter (1600x1200@32bit) | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
151 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
162 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
172 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
192 |
Radeon 9600XT 128-bit | ![]() |
166 |
Radeon 9600XT 128-bit OC | ![]() |
195 |
0 fps | fps |
X2 The Thread
Verze |
X2 The Thread |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Dynamic light, multi-texturing, EMBM, Stencil shadow, volumetric fog |
Nastavení | max detaily, 1600x1200@32bit |
Satžení dema | http://download.games.tiscali.cz/game/demo4/x2_rollingdemo.zip |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte požadované rozlišení a zapnete Shadows. Zvolíte benchmark mod a stiskněte START. |
X2 The Thread Rolling Demo | ||
GeForce FX 5700 128-bit | ![]() |
23,7 |
GeForce FX 5700 128-bit OC | ![]() |
25,4 |
GeForce FX 5700U 128-bit | ![]() |
29,6 |
GeForce FX 5700U 128-bit OC | ![]() |
31,7 |
Radeon 9600XT 128-bit |
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Ale myslim, ze v konecnem dusledku na tom vsem vydelavaji jak fanATIci tak nVidioti. :-))
Jinak souhlas predchozim, jak 5700U tak 9600XT jsou moc drahe na to, aby konkurovaly 5900SP/XT nebo R9700, ktere snad jeste nejakou dobu budou k sehnani.
Ale je fakt, že nV s FX5900SP udělala konečně slušnější mezistupeň, jako s Ti4200 svého času.
Pokud tomu veris, tak jsi opravdu hodne naivni... :-))
K FX5800 - ano byl to vysavac, nicmene jeho problem nebyl v PS, ale ve 128bit. pametove sbernici, proto prisla FX5900.
Vis ono kompatibilita nebo nekompatibilita je dana take tim, s kym zrovna MS specifikuje sve DX, v pripade DX7 to byla NV, rovnez tak DX8, v pripade DX 8.1 a 9 je to s ATI, a DX 9.1 uz zase pripravuje NV, takze s nim budou mit problemy karty od ATI.
Jeste jedna vec, na trhu s HW se vzdy leaderi stridaji n vrcholu vetsinou ve 2 letych cyklech, tzn. ze zadna firma neni na vrcholu x let po sobe, ani ATI ne.
A co se tyce podilu na trhu, ja se ridim podle firem jako jsou IDC, apod., podle kterych mela v Q4/2003 nVidia o 10% vetsi podil nez ATI, 1.byl Intel, fy Mercury Research vubec neznam, takze se nevim, co si z jejich zpravy vzit... Jo a jeste k tem integrovanym sragoram , jak pises, ATI si jimi pomaha taky, vcetne mobilnich verzi svych GPU... :-)
Plne DX9 hra:
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-09.html
a kombinovana DX8/DX9 hra:
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-12.html
Tvych 250% rozdilu ve vykonu nikde nevidim. :-)
Jinak 2 leté cykly? No, v tom případě by nV neměla být na vrcholu další 2 roky, protože kralovala od dob prvního TNT a to je už nějakej ten pátek
Kvalitativni vysledky jsou davno srovnatelne, to uz je jen propaganda, stejna jako ta, ze AMD ma "horke" CPU, taky uz to davno neni pravda.
Vetsi vykon ATI ano - protoze pocita v 24bitech, kdezto nVidia ve 32, tzn. ze srovnatelne vysledky vlastne hraji pro nVidii, ktera musi odvest o 25% vic prace. :-)
Ale to je fuk, ty fandis ATI, ja nVidii, ty si vzdy najdes argumenty, ja taky, a o to jde, budme radi, ze tu jsou alespon dve srovnatelne firmy, nechtel bych videt ty ceny, kdyby jedna z nich poradne vykonove "odskocila", divili bychom se vsichni...tem cenam...
jo a jeste otazka vyuziju 256mb na gr. karte ? stejnak hraju hry v max rozliseni tak 1024x960 nebo podobne...diky
Ale vazne nevyuzijes to, a za 2 - 3 roky budou stejne dnesni karty sunty navyhozeni
Pokud vim, tak se bezne vyrabela:
Ti4200 - 4x
Ti4200 - 8x
Ti4800 - 8x
Rozdil byl tedy v taktu a chlazeni jadra, dale v pouzitych pametech (casovani a chlazeni), tim padem i v jejich taktu.
Samozrejme k Ti4800 vyrobce obvykle pribaloval vice balastu.
Niekde som totiž čítal že v súčasnej dobe je rozdiel medzi 128bit a 256bit zbernicou tak 4 až 5% výkonu, čiže nič.
Ale aj tak by ma zaujímalo akú má tá 5900SP.Na krabici ani v manuali to nieje.Dikes.....
2. GPU na 425MHz bylo. Jedna se o rozmezi ktere vyrobci dodrzuji (nektery ma 450 nektery zas 425)
3. Ceny jsou orientacni podle jednoho nejmenovaneho internetoveho obchodu pro vsechny karty ze stejneho ceniku.
Něco jiného je porovnávání ovladačů.
ve 32bitech? lol, lol, :-)))) jo to muze, ale nikde nepocita
dokonce i DOOM3 je delany specialne pro jeji FP16.
4900? To spis bez DPH?
Oficialni doporucena cena EU s DPH je vyssi (viz distributor Leadtek v CR, napoveda hledejte podle leadtek.cz), onen nejmenovany obchod :-) ma cenu dost priznivou.
k clanku - jednoznacne doporucuju 5900SP, ovsem treba zde:
http://82.142.72.98/StoreCSVS/ProductDetails.aspx?productID=7614
kde vite co kupujete..
vybiram si z karet
Sapphire Radeon 9600XT, 128 MB DDR, VGA/DVI/TV, retail
(4 633 Kc bez DPH)
MSI/FX5900SP-VTD (MS 8929) GeForceFX,128MB,DVI,VIVO (bulk)
(5 316 Kc bez DPH)
Jaky mate kdo nazor?
Neni FX5900SP technologicky zaostalejsi, protoze je dele na trhu? Navic je tu jedna jeji drobna nevyhoda, ze to chce alespon 350W zdroj a urcite dost topi, ze?
Je ale zase vykonnejsi, podle benchmarku. Tezka volba.
Predem diky za nazory.
http://www.rsc-computers.cz
Radeon 9800Pro tam ma za 8100 s DPH, coz povazuji za skvelou cenu. Kdyby tam tu kartu mel predevcirem, kdy jsem objednaval svou 5900SP, tak bych do toho nadupaneho radka asi sel.
Cena/výkon zatím mluví proti oběma v článku recenzovaným kartám. Ty karty nejsou špatné, jen je prostě výrobci předražují, protože jsou "na vlně". Je jim věnována spousta prostoru, možná víc než si zaslouží.
Narazili jste snad někdo v českém tisku nebo ne inetu na takové množství článků o 9700/9800Pro nebo o 5900SP/XT, jako již bylo dodnes věnováno duelu R9600XT a FX5700U?
Nebýt diskuzí, včetně této zde, tak by se málem člověk o těchto kartách ani nic nedozvěděl.
Zvláštní, připomíná mi to situaci ve filmovém průmyslu - i stupidní film může tvůrcům slušně vydělat, pokud se o tom bude hodně psát a mluvit v TV.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1863&p=4
Jen jsem chtěl říct, že pokud je cena R9600XT srovnatelná s FX5900SP nebo XT, což v případě výše zmíněného ASUSu skutečně je, tak GF FX 5900SP/XT je lepší koupě co se týče výkonu.
Ostatně i ten nejlevnější R9600XT (od Sapphire) se prodává jen asi o tisícovku levněji než MSI 5900SP/XT.
v cenikach sem nasel jen fx vivo , nebo fx nevivo , tv-out nikde
Když koupíš 5900XT s frekvencemi 390Mhz/700MHz, tak budeš mít téměř to stejné, jako 5900SP. Na výkonu to bude znát minimálně.
Cena 5900XT je ovšem kupodivu stále o něco vyšší, než za kolik jsem třeba já kupoval na začátku roku 5900SP. Cenově slušně vypadá verze WinFast. Tam by ses určitě vlezl do 6500Kč i s DPH.
ALE moje rada: pokud můžeš, počkej si chvíli, až se zlevní nová generace grafických karet, co teď přichází na trh (GF6800 a X800). Objeví se určitě i jejich varianty pro "normální lidi v normálních cenových relacích". Výkonový skok je u nich v porovnání s dnešní generací obrovský (a to i v porovnání s dnešními high-end kartami), takže se vyplatí počkat.