Duel 2x Radeon 9800Pro: Hercules vs. Sapphire
Seznam kapitol
Jistě si vzpomenete, není to tak dlouho, co jsme Vám přinesli recenzi nové karty Hercules s čipem Radeon 9800Pro. Tato karta se v testech ukázala být jasně nejlepší. A dnes se k nám do redakce opět dostala další karta s tímto čipem. Rozhodl jsem se proto ji přímo porovnat s konkurenčním Herculesem. Karty jsou téměř stejné, ale každá má něco svého, čím si jistě získá svého kupce.
Jelikož jsme před nedávném přinesli detailní recenzi a popis tohoto čipu, dnes jen lehce zrekapituluji co již známe. Ti co recenzi karty Hercules 9800 Pro četli, mohou ihned přeskočit úvod.
Radeon 9800 PRO | Radeon 9700 PRO | GeForceFX | |
Čip | 256-bit | 256-bit | 256-bit |
Výrobní proces | 0.15 Mikronů | 0.15 Mikronů | 0.13 Mikronů |
Transistorů | 107 Milionů | 107 Milionů | 125 Milionů |
Šířka paměťové sběrnice | 256-bit DDR/DDR2 | 256-bit DDR | 128-bit DDR2 |
Paměťová propustnost | 21.8 GB/s | 19.8 GB/s | 16 GB/s |
Pixel Fillrate | 3.04 Gigapixel/s | 2.6 Gigapixel/s | 4 Gigapixel/s |
Max FSAA Mode | 6x | 6x | 8x |
Triangle Transform Rate | 380 M Triangles/s | 325 M Triangles/s | 350 M Triangles/s |
AGP Bus | 1x/2x/4x/8x | 1x/2x/4x/8x | 1x/2x/4x/8x |
Paměť | 128/256MB | 128/256MB | 128/256MB |
Frekvence GPU | 380 MHz | 325 MHz | ~500 MHz |
Frekvence paměti | 350 MHz | 310 MHz | 500 MHz |
Typ paměti | BGA 2.8 ns | BGA 2.9 ns | BGA 2.0 ns |
Vertex Shader | 4 | 4 | FP Array |
Počet Pixel Pipelines | 8 | 8 | 8 (4x2) |
Tex. jednotek na pipeline |
1 | 1 | 1 |
Počet tex. na jednotku | 8 | 8 | 16 |
Verze Vertex Shaderu | 2.0 | 2.0 | 2.0+ |
Verze Pixel Shaderu | 2.0 | 2.0 | 2.0+ |
DirectX Generace | 9 | 9 | 9.0 (+) |
FSAA Mod | MultiSampling | MultiSampling | MultiSampling |
Optimalizace paměti | Hyper Z III+ | Hyper Z III | LMA II |
Optimalizace | SmartShader 2.1 SmoothVision 2.1 |
SmartShader 2.0 SmoothVision 2.0 |
IntelliSample |