Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí

Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí | Kapitola 7

Adam Vágner

Adam Vágner

31. 12. 2015 03:00 41

Seznam kapitol

1. Radeon R9 380X: Antigua místo Tongy 2. Detaily, chladič, konektory 3. Testovací sestava 4. Aliens vs. Predator Benchmark 5. Battlefield 4 6. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 7. Crysis 3 8. Grid 2 9. Metro: Last Light 10. World of Tanks 9.1
11. Boost u Asus R9 380X: Aliens vs. Predator 12. Boost u Asus R9 380X: Bioshock Infinite 13. Boost u Asus R9 380X: Crysis 14. Teploty 15. Chování ventilátorů 16. Hlučnost 17. Spotřeba, poměr výkon/watt 18. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 19. Přetaktování 20. Závěrečné shrnutí

Po R9 380X od Sapphire jsme otestovali i konkurenční model STRIX-R9380X-OC4G-GAMING od Asusu. Patří do modelové řady STRIX, která se stala rychle známou díky pasivnímu chlazení při nízké zátěži. Oproti konkurenci nabízí znatelně tišší chladič v zátěži a o něco přívětivější spotřebu při zachování obdobného výkonu.

Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus R9 380X STRIX v testu: Když grafiky za šest nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama