Sapphire R9 380X v testu: proti GTX 960 vyšším výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Sapphire R9 380X v testu: proti GTX 960 vyšším výkonem

Sapphire R9 380X v testu: proti GTX 960 vyšším výkonem | Kapitola 4

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 11. 2015 03:00 132

Seznam kapitol

1. Radeon R9 380X: Antigua místo Tongy 2. Sapphire R9 380X Nitro 3. Testovací sestava 4. Aliens vs. Predator Benchmark 5. Battlefield 4 6. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 7. Crysis 3 8. Grid 2 9. Metro: Last Light 10. World of Tanks 9.1
11. Boost u Sapphire R9 380X: Aliens vs. Predator 12. Boost u Sapphire R9 380: Bioshock Infinite 13. Boost u Sapphire R9 380: Crysis 14. Teploty 15. Chování ventilátorů 16. Hlučnost 17. Spotřeba, poměr výkon/watt 18. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 19. Přetaktování 20. Závěrečné shrnutí

AMD dnes uvádí Radeon R9 380X postavený na čipu, s jehož obdobou jsme se v řadě 200 nemohli setkat. Novinka nese výkonnější verzi GPU Antigua s plným počtem stream procesorů a TMU. Díky tomu už na rozdíl od R9 380 výkonem výrazně překonává GTX 960 a je zajímavým řešením pro všechny, kdo chtějí vyšší výkon ve střední třídě.

Reklama

Aliens vs. Predator Benchmark

Benchmark Aliens vs. Predator je veterán, přesto je spousta dobrých důvodů, proč jej pro testování stále využívat. Jde o jeden z prvních titulů s podporou DirectX 11. Jde o standardizovaný a dlouhodobě používaný test, takže s jeho pomocí snadno porovnáte výkon novějších karet s grafikami testovanými už třeba před čtyřmi lety (i když kvůli vlivu testovací platformy spíše orientačně).

Další výhodou je, že i po těch letech stále skvěle škáluje a grafické karty při testování nebrzdí procesor. Grafický čip karty zatěžuje o malinko více než většina her, takže se na něm dá dobře ověřit, zda má automatické řízení taktů grafické karty rezervu (pro přetaktování či naopak proti podtaktování) a jak velkou.

A konečně, ale to je už spíš jen věc pohodlí recenzenta – dá se vytvořit dávkový soubor, který bez další obsluhy prožene kartu sadou testů s různým nastavením. K testování využívám právě dávkový soubor se dvěma nastaveními (nízké detaily pro nejlevnější karty a vysoké pro karty střední třídy i nejvýkonnější modely), obě se testují v rozlišení 1920 × 1080 a 2560 × 1440 bodů. Do průměrů se zahrnuje náročnější nastavení, výsledky měření na nižších detailech slouží pro srovnání levnějších karet v případě, že by vysoké detaily na testované kartě už nebyly hratelné.

V konfiguračních souborech jsou následující nastavení detailů:

nízké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)

  • Texture Quality: 3
  • Shadow Quality: 3
  • Anisotropic Filtering: 16
  • SSAO: ON
  • Vertical Sync: OFF
  • DX11 Tessellation: OFF
  • DX11 Advanced Shadows: OFF
  • DX11 MSAA Samples: 1

vysoké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)

  • Texture Quality: 3
  • Shadow Quality: 3
  • Anisotropic Filtering: 16
  • SSAO: ON
  • Vertical Sync: OFF
  • DX11 Tessellation: ON
  • DX11 Advanced Shadows: ON
  • DX11 MSAA Samples: 4

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama