Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než "Ultra"?
Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než "Ultra"?
autor: Štěpánek Martin , publikováno 5.7.2003
Seznam kapitol
1. Taktování
2. Serious Sam: The Second Encounter

Jak je z názvu celkem jasné, hlavní věcí, která u této karty zarazí je mimo její vzhled i možnost brutálního overclockingu. Budete jistě velmi překvapeni co jsem byl schopen z této karty dostat a jakých výsledků jsem dosáhl. Na první pohled se sice tento "drobeček" nezdá, ale i GeForceFX 5900 Ultra se již klepe v kolenou před jeho silou. {mospagebreak title=Úvod}

Asi jen málo lidí si pořídí špičkovou grafickou kartu za 16000 bez DPH. Obecně platí, že levnější modely se prodávají mnohem lépe. Toto bude jistě platit i pro GeForceFX 5900 bez přídomku "Ultra". Předpokládám, že právě tento model bude mnohem více vyhledávaný - především díky své nižší ceně. A to je faktor, na základě kterého se hodně lidí rozhoduje. Konečně také vzniká konkurence Radeonu 9800 Pro kterého GeForceFX 5900 Ultra (v části testů) překonává. Na druhé straně je zde ne-Ultra verze, která mnoho za Radeonem nezaostává a přitom si udržuje nižší cenu.

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Snažil jsem se porovnat jaký je rozdíl mezi Ultra a ne-Ultra verzí - bohužel, žádný jsem nenašel. Nebo spíš bohudík. Obě karty vypadají téměř stejně, i rozložení všech součástek je stejné. To znamená, že by po přetaktování neměl být mezi kartami žádný rozdíl.

Stejně jako GeForceFX 5900Ultra, přichází i GeForceFX 5900 s 256-bitovou paměťovou sběrnicí, která se tedy konečně svou šířkou vyrovnává čipům ATi R3xx. U GeForce FX 5800 Ultra se 128-bitovými paměťmi DDR-II na frekvenci 1GHz byla propustnost 16GB/s, což je v porovnání s výrazně pomalejšími, ale zato 256-bitovými DDR-I u Radeonu 9800 Pro, téměř o 6GB/s méně. Nyní má GeForce FX 5900 paměti DDR-I taktované na 850MHz, což ústí v teoretickou propustnost celých 27,2GB/s.

 

NVIDIA GeForce FX 5900 (NV35)

NVIDIA GeForce FX 5800 Ultra
(NV30)

NVIDIA GeForce FX 5900 Ultra
(NV35)

Výrobní technologie

0.13micron

0.13micron

0.13micron

Počet transistorů

135mln

125mln

135mln

Frekvence čipu

400MHz

500MHz

450MHz

Paměťový řadič

256bit
DDR SDRAM

128bit
DDR II SDRAM

256bit
DDR SDRAM

Frekvence pamětí

850MHz
(425MHz DDR)

1000MHz
(500MHz DDR)

850MHz
(425MHz DDR)

Memory bandwidth

27,2GB/s

16GB/s

27,2GB/s

Max velikost paměti

128MB

256MB

256MB

AGP

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

AGP 3.0 4x/8x

Pixel pipelines, pixel; shaders

Pixel pipelines

4, 8 [*1]

4, 8

4, 8 [*1]

Texturovacích jednotek na pipeline

2, 0 [*1]

2, 0

2, 0 [*1]

Max počet textur zpracovaných za cyklus

8

8

8

Typy Texture filteringu

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

bi-linear
anisotropic
tri-linear
tri-linear + anisotropic

Max anisotropický level

8

8

8

Pixel shaders

v.2.0+ [*2]

v.2.0+

v.2.0+ [*2]

Vertex pipelines, vertex shaders,

Vertex pipelines

3

3

3

Vertex shaders version

v.2.0+

v.2.0+

v.2.0+

Full Screen Anti-Aliasing

FSAA metody

Supersampling,
Odered grid multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Supersampling,
Odered grid multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Supersampling,
Odered grid multi-sampling
(OGSS, OGMS)

Počet vzorků

2 (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4 (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS – pouze v Direct3D ),
6 (OGSS+OGMS, pouze v Direct3D),
8 (OGSS+OGMS)

2 (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4 (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS – pouze v Direct3D ),
6 (OGSS+OGMS, pouze v Direct3D),
8 (OGSS+OGMS)

2 (OGSS, OGMS),
Quincunx,
4 (OGSS, OGMS, OGSS+OGMS – pouze v Direct3D ),
6 (OGSS+OGMS, pouze v Direct3D),
8 (OGSS+OGMS)

Technologie použité k dosažení vyšší paměťové propustnosti

Hidden Surfaces Removal (HSR)

Ano

Ano

Ano

Frame-buffer compression

Ano [*3]

Ano

Ano [*3]

Z-buffer compression

Ano [*3]

Ano

Ano [*3]

Jak je z tabulky z cela jasně vidět, jediný rozdíl mezi verzí Ultra a ne-Ultra je ve frekvenci jádra. Jinak všechno ostatní je u obou karet stejné.

Vysvětlivky:

  • [*1]: Ultra Shadow Technology: Tato technologie obsahuje jedno velmi zajímavé vylepšení. Tím je možnost stanovit okrajovou hodnotu, po kterou se budou stíny počítat. Tak za udanou hodnotou již nebude potřeba žádných výpočtů, tím se ušetří čas a zlepší se tak výkon.
    Na následujícím schématu je vše jasně znázorněno. Mezi hodnotami ZMIN a ZMAX nebudou probíhat žádné výpočty stínu, všude jinde ano.
    Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \
    Bohužel současné hry a benchmarky tuto technologii nevyužívají (nepodporují ji), protože na současných kartách by zpomalovala z důvodů nutnosti přepočítávání hodnot zmin a zmax.

  • [*2] Z funkčního pohledu na pixel shadery je vše při starém. Ale pokud se podíváme na výkon, měl by být značně vyšší. Především Pixel shadery 2.0 byly u GeForceFX 5800Ultra velmi pomalé, proto byla vylepšena architektura CineFX, která by měla zrychlovat GeForceFX 5900Ultra. Proto je také nyní nazývána CineFX 2.0. Zde byla také zlepšena přesnost výpočtů na 128 bitů.

  • [*3] Změnou prošel i framebuffer, Z-buffer a compression buffer. 

Změny paměťového řadiče:

1) První věci, jak jsem již psal, je nový 256 bitový paměťový řadič. Ten je použit v kombinaci s levnějšími paměťmi DDR namísto DDRII jak je tomu u GeForceFX 5800Ultra. Díky tomu vzrostla paměťová propustnost "pouze" o 70%. Důvodem je nedostupnost paměťových modulů DDR, které by byly schopné pracovat na frekvenci 1000MHz jak je tomu u DDRII u modelu 5800Ultra.
2) Výraznější změnou by však měla být nižší cena než je tomu u DDRII.
3) Další změnou k lepšímu bude menší vyzařované teplo a tím měla odpadnout nutnost mohutného chladiče. Například Radeon 9800Pro nemá žádné chladiče pamětí a přesto bez problémů funguje.
4) Změněny byly také algoritmy, které jsou u paměťového řadiče používány. Těmi jsou texture compression, frame buffer a Z-buffer. Ty byly značně upraveny a doladěny, tudíž by měly poskytovat znatelný nárůst výkonu. Změněn byl i algoritmus Intellisample HCT (High Resolution Compression Technology), který by měl poskytovat až 50% nárůst výkonu při používání full-screen anti-aliasing a anisotropického filteringu.
{mospagebreak title=Kvalita zobrazení}

Kvalita obrazu je v poslední době velmi důležitým faktorem. Zatím co ještě před rokem či dvěma se u herních karet hledělo pouze na výkon, nyní se začínají pohledy hráčů ubírat i na kvalitu. Zde již delší dobu vládne firma Matrox. Její karty jsou pro svou kvalitu zobrazení pověstné. Za firmou Matrox následuje ATI. Na ní však pomalu ale jistě začíná dotahovat i nVidia.

Všichni si jistě vzpomínají na rozruch, který vznikl při porovnávání Performance režimu u ATI a nVidie. Tehdy byla kvalita u karet nVidie značně horší. Avšak nyní se zdá, že se vše začíná měnit. Zřejmě i u nVidie poznali, že výkon není všechno.

Full Screen Anti-Aliasing

Proto zde následuje pár obrázků, které se snaží porovnat jednotlivé režimy FSAA mezi ATI a nVidii. Obrázky jsou ve formátu jpeg, s nastavením na maximální kvalitu, přeci jen asi málokdo by stahoval 2MB "bmp".

K testu jsem použil utilitku od Tommti-Systems, která umí zobrazit různé FSAA režimy. Později jsem na internetu našel ještě novější verzi, kterou si můžete stáhnout zde.

Žádné FSAA

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

GeForceFX 5900 Radeon 9800Pro

Tyto obrázky bez zapnutého FSAA jsou zde především, aby zobrazily počáteční hodnoty.

2x FSAA

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \ Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \
GeForceFX 5900 Radeon 9800Pro

"Největších" rozdílů si můžete všimnout na 3, 7 a 9 hodinách. Slovo největší je v uvozovkách, protože rozdíly jsou opravdu příliš malé.

4x FSAA

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \ Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \
GeForceFX 5900 Radeon 9800Pro

Zatím co při 2xFSAA jsou rozdíly minimální, se vzrůstajícím FSAA se rozdíl mezi kartami zvětšuje. Opět si toho můžete všimnout v okolí středu plus na 3 a 9 hodinách.

6xFSAA

Zde byl problém, protože ATI podporuje 6- ti násobný FSAA v Direct3D i v OpenGL, zatím co nVidia podporuje 6x pouze v Direct3D. Proto jsem porovnal dvě různé, čili 6x u ATI a 8x u nVidie mezi sebou. Jsou to nastavení, které obě karty podporují i v Direct3D i v OpenGL.

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \ Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \
GeForceFX 5900 Radeon 9800Pro

I zde je 6x FSAA od ATI lepší než 8xFSAA od nVidie.

Nicméně, na závěr je nutné říct, že sice stále ATI má mírný náskok, firma nVidie míří správným směrem a můžeme doufat, že s příští generací karet se vše ještě zlepší.

Zde je ještě pro upřesnění, jak funguje FSAA u GeForceFX 5900Ultra:

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Jak je jasně vidět, nejlepší FSAA je u OpenGL 8x. Narozdíl od Direct3D se používá čtyřikrát 2x supersampling. Direct3D používá jen dvakrát 4x supersampling.

Anisotropické filtrování

Anisotropické filtrování je zde již od dob GeForce3. Bohužel má své výhody i nevýhody. Výhodou je pěkný obraz, nevýhodou pak velký propad výkonu.

AF2x

kvalita

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \ Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \
GeForceFX 5900 Radeon 9800Pro

výkon

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \ Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \
GeForceFX 5900 Radeon 9800Pro

AF4x

kvalita

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \ Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \
GeForceFX 5900 Radeon 9800Pro

výkon

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \ Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \
GeForceFX 5900 Radeon 9800Pro

Myslim, že obrázky nepotřebují komentář. V nastavení na kvalizu jsou karty vyrovnané, v nastavení na výkon je pak Radeon lepší. U nVidie ještě existuje možnost High performance, ale to je misto obrázku jen čtyřhran, tedy tam není již téměř žádné filtrování.

{mospagebreak title=Asus V9950}

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Pro zobrazení většího obrázku stačí kliknout.

 A takto vypadá testovaná karta. Uznejte... už na první pohled je to docela fešák.

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Na kartě jsou dva větráčky - ty jsou řízené a navíc velmi tiché. Jejich účinnost mohla být ještě vyšší, kdyby nebyly z vrchu přikryté nápisem Asus. Ale i tak podle dosažených výsledků při taktování je jasné, že chladič je dostačující.

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

A toto je již krabice, ve které kartu dostanete. Je normálních rozměrů. Na zadní straně jsou detailně popsány nové technologie.

 

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

A toto je již ten měděný "drobeček", který se stará o chlazení jádra i pamětí. A podle všeho je to nejen pohledné, ale i tiché a účelné řešení. Pokud si vzpomenu na první chladiče "fukary" karet GeForceFX 5800 musím se smát...

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Testovaná karta byla osazena 128MB pamětí Hyundai s časováním 2,2ns. Paměťové čipy byly osazeny pouze z horní strany, proto také stačilo jednostranné chlazení. Oproti 256MB GeForceFX 5900 Ultra je to polovina, ovšem na výkon v testech to nemělo téměř žádný vliv.

GameFace

Za zmínku také stojí aplikace přímo od firmy Asus, která se nazývá GameFace. Ta umožňuje zobrazení dodatečného okna ve hře. Tímto oknem může být například okno videokonference nebo třeba okno televizního tuneru. Sice nevím, který hráč bude sledovat obličej svého soupeře při hře, nebo třeba sledovat televizi, ale jistě se nějaké uplatnění této novinky najde (jediné co bych rád viděl je obličej soupeře při jeho debaklu).

Jen ještě poznámka, samozřejmostí pro zobrazení obrazu protihráče je dostatečně rychlý internet nebo LAN. Nepočítejte že se vám podaří hrát a používat GameFace na dial-up připojení.


Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Tento test patří do kategorie testů OpenGL a využívá Extreme Quality skript. Vybral jsem test mapy Valley.

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Hra Serious Sam je jednou z mála, kde si své prvenství obhájila karta Radeon 9800Pro a to i proti přetaktované GeForceFX 5900.

Commanche 4

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Commanche 4 je na trhu již nějaký pátek, ale stále patří mezi hry s dobrou grafikou a po té době dokáže zaměstnat i nejvýkonnější grafické karty. K testu jsem schválně použil vysoké rozlišení, aby byl jasně vidět rozdíl mezi kartami.

1600x1200/ 32bit

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Splinter Cell

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Narozdíl od hry Commanche, Tom Clancy´s Splinter Cell patří mezi nejnovější hry. Proto je i jeho náročnost na výkon grafického systému vyšší. Tím se tato hra dobře hodí pro benchmarkování nových grafických karet.

1600x1200/ 32bit

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Tom Clancy´s Splinter Cell se řadí k Commanche 4 a k Serious Sam. Přetaktovaná GeForceFX 5900 sice převálcuje Ultra verzi, avšak Radeon 9800Pro stále mírně uniká.

{mospagebreak title=Testy - Doom III}

 Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Na internetu jsem našel demo, spíše alfa verzi této nové hry, tak jsem se rozhodl novou kartu v ní otestovat. Jedná se o verzi 0.02, o které se říká, že je neoptimalizovaná, a že konečná hra poběží rychleji. Jako demo jsem stáhl demo002.demo. Berte proto prosím výsledky z rezervou a pouze porovnávejte rozdíl, který je mezi jednotlivými kartami stejného výrobce a ne výsledný framerate.

Pro test jsem použil následující příkazy:

exec highquality.cfg [enter]
r_mode x [enter] vid_restart [enter]  za x jsem dosadil číslo rozlišení
com_SkipDemoFrames 0 [enter]
timeDemo demo006.demo [enter]

Zde je tabulku s rozlišením:

r_mode

Rozlišení

1 400x300
2 512x384
3 (default) 640x480
4 800x600
5 1024x768
6 1152x864
7 1280x1024
8 1600x1200

 

1024x768

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

1280x1024

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

1600x1200

Asus V9950: GeForceFX 5900 lepší než \

Na základě Alfa verze je není možné vyvozovat nějaké závěry. Snad jen zatím můžeme říct, že karty nVidie jsou na tom lépe. Avšak teprve u výsledného produktu budeme moci karty skutečně porovnat. Do té doby zůstává Doom III pouze jako pěkná podívaná.

{mospagebreak title=Závěr}

Karta GeForceFX 5900 není při standardním taktování tak výkonná jako její rychlejší sestra GeForceFX 5900 Ultra, je však o cca 4000 levnější. Tento nedodtatek snadno vyřeší "menší" přetaktování, které pak z GeForceFX 5900 dělá opravdové dělo. P.S. Otázkou tak zůstává k čemu je +128MB u verze Ultra.

Jinak co se týká kvality obrazu, tak ta je samozřejmě stejná jako u Ultry. Rozdíl zde ani být nemůže, jelikož se jedná o identické GPU, které rozlišuje pouze taktovací frekvence.

Co se výkonu týká, je opravdu více než slušný. Jak jsem již na začátku nakousl, je karta ve většině testů mírně před GeForceFX 5800Ultra a jen málo zaostává za Radeonem 9800Pro. Ale to jsem jednoduše vyřešil přetaktováním, kdy jsem se dostal vysoko nad frekvence Ultry. Otázkou tak je, zda se jednalo pouze o kvalitu testované karty nebo se tak dají přetaktovat všechny karty.

A také bych chtěl zmínit velmi dobré chlazení, které je téměř neslyšitelné. Nestává se příliš často, aby grafická karta byla vybavena měděným tělesem chladiče takových rozměrů. To také přispívá k dobré taktovatelnosti.

Z pohledu cena/výkon je testovaná karta mnohem lepší než GeForceFX 5900Ultra. Při porovnávání s Radeonem 9800Pro jsou karty velmi vyrovnané.

Za zapůjčení děkuji firmě Levi International

Cena testované karty je 12 470kč bez DPH, na kartu je poskytována 3 roky záruka.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.7.2003 20:50:24   0.0.0.xxx 10
oc je riziko navic tahle karta je drahzsi o par set korun nez R9800 od saphiru takze nevim nevim jestli za to stoji
5.7.2003 20:51:44   0.0.0.xxx 00
navic pretaktovat R9800 pude taky ze ...
5.7.2003 21:19:56   0.0.0.xxx 00
A ty si fakt myslis, ze z toho Sapphiru R9800Pro vytahnes takove frekvence??
Jiste, je hromada her, kde bude R9800Pro rychlejsi i nez velmi rychle taktovana GeForceFX 5900, ale i tak je zde stejne mnozstvi her, kde GeForceFX 5900 ubije R9800Pro svoji frekvenci
5.7.2003 21:35:10   0.0.0.xxx 00
Tak nevim co mel autor za kartu s FX5900, ale ja dosahuji s MSI FX5900 na def. v 3dmarku03 cca 5300 a pokud tu kartu pretaktuji na obdobne hodnoty jako autor pouzil v testu tak udelam skore pres 6000. to vse pri nastaveni v driverech na max. kvalitu obrazu. pokud v driverech nastavim preferenci na rychlost pred kvalitou. pohybuji se na 6300.
5.7.2003 21:37:49   0.0.0.xxx 00
abych nezapomel build 3dmarku03 mam samozrejme stejny
5.7.2003 21:43:47   0.0.0.xxx 00
Podle čeho soudíte kvalitu AF z těch snímků? Není to náhodou tak, že čím blíže je barevný obrazec středu, tím lepší je kvalita (Tak jsem to četl na nějakém zahr. serveru - nevím jestli Anandtech XBitLabs nebo TomsHardware)? Potom by ale lepší byla GeForce - a to jednoznačně.
6.7.2003 00:28:10   0.0.0.xxx 00
...myslím si, že máte pravdu. Čím blíže je testovací obrazec středu, tím dál karta texturu vykresluje, aniž by používala nižší rozlišení (trošku krkolomě napsáno :-). Obraz je tedy ostřejší, protože se textury rozmazávají víc v dáli (v 3D prostředí, třeba hře). Řekl bych :-)
6.7.2003 12:50:03   0.0.0.xxx 00
prosím vás kde se dá stáhnout alfa verze DOOM 3
6.7.2003 14:04:02   0.0.0.xxx 00
Vy nemáte rád Radeony pane Štěpánku?Možná je to škoda, třeba je pravdou že v nejvyšším spektru trhu vládne výkonem, ale neexistuje konkurenceschopná karta proti Radeonům 9500/Pro.FX5600 /Ultra je takový slabý odvar.
6.7.2003 14:54:54   0.0.0.xxx 00
Tak to rozhodne neni, protoze sam jsem stastnym majitelem Radeonu 9800Pro od Sapphire a jsem velmi spokojeny, ale ja jsem ten predchozi thread zalozil na tvrzeni o pretaktovani, a to je jasny. Toho radeona tak nenataktujes ani kdybys chtel. V zakladu je rychlejsi nez GeForceFX 5900, ale kdyz z 5900 vyzdimas 492/966 tak uz Radeon 9800Pro ma co delat. Hlavne ty pameti bezi az neuveritelne rychle, dyz to je malem frekvence, kterou maji DDR II.
Ale jinak naprosto souhlasim, ze proti R9500/Pro neni zadna konkurence od nVidie.
7.7.2003 06:57:29   0.0.0.xxx 00
myslim ze by bylo daleko prehlednejsi, kdyby grafy byly nejak barevne upravene.. garty od ati jinou barvou nez karty nVidie a testovana karta pak jeste jinou barvou... rozhodne by to bylo prehlednejsi... treba jako na renomovamnych zahrancnich serverech...).. ale jinak moc pekna recenze...
7.7.2003 07:18:17   0.0.0.xxx 00
Zdravím,

Zajímalo by mě, jakou používáte testovací konfiguraci a jaké je nastavení detailů v UT2003 (kvalita textur, detaily prostředí, kvalita botů.. a také jestli máte zapnutý zvuk - jestli ano, jakou používáte zvuk.kartu a v jaké režimu EAX/noEAX)
7.7.2003 07:19:04   0.0.0.xxx 00
Mozna by to chtelo srovnavat srovnatelne, nevim jestli je spravne cenove srovnavat produkty od Sapphire a od ASUSu, ktera je jak znamo asi nejdrazsi.
MSI GeForce FX5900 bez Ultra (MS-8929 = FX5900 TD12 jde pretaktovat taky velice slusne (GPU/RAM = 458/966), nicmene stoji podstatne mene nez ASUS - konkretne 10.919,- bez DPH, coz je jak sami uznate docela rozdil oproti 12.470,- bez DPH za ASUSe.
Podle mne je to v soucasne dobe asi nejlepsi koupe.
7.7.2003 07:53:28   0.0.0.xxx 00
Autor má pravdu v tom, že "...obrázky nepotřebují komentář." Bohužel je však okomentoval a sekl se. Pravdou je, že při nastavení na výkon má FX5900 lepší kvalitu (oproti Radeonu používá i v tomto nastavení alespoň trochu trilineární filtrování = hladší přechody mezi mip levels). S nastavením na výkon Radeonu je tedy spíše srovnatelné nastavení High perfomance nVidie.
Podobně při nastavení na kvalitu - z obrázků je naprosto zřejmé, že AF 4x Radeonu v některých úhlech (různých od 0, 45, 90 atd. stupňů) je dokonce horší, než AF 2x nVidie.
7.7.2003 09:06:17   0.0.0.xxx 00
Nevim, co tim chtel autor rict nebo dokazat (nejpis jen "skryta" reklama, protoze se doposud zadne Ultry neprodavaj a prodejci se tudiz snazi zbavit ojebane nonUltra verze). Co se tyce ceny, tak i uplny zacatecnik vi, ze nejdrazsi je na karte pamet a te je tam polovina oproti "normalu", takze je celkem logicke, ze to stoji mene. Co se tyce overclockingu, tak se nebojim, ze Ultra nepujde take taktovat, takze nechapu smysl testovat jednu kartu prektatovanou a ostatni nechat na defaultu, to se to pak vitezi... :/ To, ze 128MB staci, je smesny blabol. Zkuste si, pane recenzente, vypnout AGP aperture (swapovani do obycejne RAMky), a s temi 128MB ani nespustite neco trochu slozitejsiho. Nedelam si iluzi, ze 256MB bude stacit, ale furt lepsi, nez pulka... A jeste k tomu porovnavani s imaginarni FX5900Ultra - kartu s timhle cipem od ASUSu jste nevidel ani na obrazku, tak jak si muzete dovolit srovnavat to s nejakym prototypem s uplne jinym chladicem a od jineho vyrobce?

BTW v clanku mi chybi jedina informace, ktera me zajima - kdy konecne zacnou prodavat u nas Ultry? V USA pry zacali minuly tyden, tak doufam, ze EU zas nezachrapou x mesicu...

7.7.2003 09:12:30   0.0.0.xxx 00
Oficialne se stahnout neda, protoze je to nelegalni warez :-) Navic tato verze je vice nez rok stara, takze jakekoliv benchmarky nemaji naprosto zadny smysl :-(
7.7.2003 10:25:56   0.0.0.xxx 00
no vzhledem k tomu, ze dnesni hry jsou plne provozovatelne na 64 MB kartach, tak nevim co mas s 256, chapu ze ty jsi drson jason, ktery ma na maximalni vykon, nic nez Ultru nekupujes atd. Ale realny uzitek z 256 MB neni a jeste nejakou dobu nebude.
A hrat s vypnutym AGP aperture? Doprdele proc? Abys vyuzil agp na karte? nebo ziskal dalsich 10 FPS k tem 150, ktery to dava pri "swapovani".

Nenene 256 MB je ted na nic a kdo tvrdi ze ne je vul.
7.7.2003 10:47:18   0.0.0.xxx 00
Ty jsi asi zaspal, ze?? Je to asi 5 dnu, co jsem mel na testovani MSI GeForceFX 5900Ultra, tak tady potom nepis ze jsem ji ani nevidel. Sice se jednalo o vzorek, ale vysledna karta se bude lisit pouze chladicem.........tak nevim vo co ti de.
Pointa teto karty je v tom, ze ma stejne pameti jako mnou testovana Ultra, tedy Hyunday 2,2ns. A vyhodou pak je medeny chladic. Sice Ultra ma chladic veci, ale ta co jsem testoval nemela medeny - to pak dela rozdil v taktovani pameti. Ted asi musi byt jasny kam mirim.....
7.7.2003 11:02:09   0.0.0.xxx 00
Taky by mě zajímalo, jaké nastavení je v tomto testu použito. Asi nějaké super brutální? nebo chybné? - protože když na svém PC nastavím maximální kvalitu zobrazení v této hře podle článku "Jak testovat VGA hrami" p. Jahody, docílím hravě při 1024x768x32 113,9 FPS na R9100. Což mi přijde velice divné, že těchto hodnot v této recenzi dosahují nejvýkonnější akcelerátory na trhu.
7.7.2003 11:55:14   0.0.0.xxx 00
K testovani pouzivam utlity, ktere danou hru otestuji, nemusim proto neustale vypisovat prikazy (to plati hlavne pro RTCW). Jednou z utilit, ktere pouzivam je treba Benchemall, ktera umi otestovat i vice her bez nutnosti zasahu. Jinak samozdrejme plati, ze vse je nastaveno na maximum, ale je nutne taky v ovladacich karty vse nastavit na maximum, to potom muze delat ten rozdil.
7.7.2003 12:14:06   0.0.0.xxx 00
To chce klid, oni ATI fandove tohle pouzivaji jiz dlouhou dobu jako svuj trumf proti kartam od nVidie, takze misto toho aby se zamysleli nad tim, kdo ze ma v tomto pripade lepsi obraz, tak hned placnou ze ATI, protoze tomu tak doopravdy dlouho bylo... :-)
Pak jsem tady zaregistroval neco o mnohem vykonnejsim R9500Pro oproti FX5600 Ultra, je tomu skutecne tak, jenze jaksi se zapomnelo na to, ze tyto karty se vytraceji z trhu a zbudou nam za chvili ke koupi pouze mene vykonne 9600Pro, ale na ty se zase bude DLOUHO cekat, protoze jsou delany na 13 mikronech a ATI ma problemy s jejich vyteznosti, proste prochazi tim samym co nVidia pred casem...takze bude v mainstreamu k dostani jen FX5600/U... :-)
7.7.2003 18:16:25   0.0.0.xxx 00
souhlas a ještě ČÁRU SMRTI - 45fps pro plynulou hru :-)
7.7.2003 19:35:02   0.0.0.xxx 00
No ale zase k FX 5200 neni konkurence od ATI... kazdy at si vybere, co je jeho
7.7.2003 20:56:12   0.0.0.xxx 00
Ono taky záleží jakou máš ostatní konfiguraci!!!!
7.7.2003 21:05:00   0.0.0.xxx 00
No hlavne neni od veci napsat aspon v jakym demu to bylo testovany. Kazdopadne z tech vysledku bylo videt, ze to bylo maximalne zavisly na subsystemu CPU+RAM+chipset,takze v rozdilech radove 0,1fps nemelo ani cenu psat, ze nejaka karta byla jasne nejlepsi. No a kdysi v tom mym clanku bylo popsany, co nezapomenout nastavit v driverech, tak to Halen urcite dela, mozna spis, jestli nejaka ta utilitka nenastavuje jeste podrobnejsi config nez jde v menu hry (CurveDetail apod.)
7.7.2003 22:21:02   0.0.0.xxx 00
No autor si nechal tu svoji v tech testech taky pro sebe
8.7.2003 00:04:32   0.0.0.xxx 00
Pratele, debata ATI versus nVidia nema smysl. nVidia ma profesionalne udelane ovladace, zatimco ATI jen nefunkcni sunty. At bude vykonovy rozdil jakykoliv, uz si nikdy ATI nekoupim. Jsem si po nVidii (GF2Ti 272/462) koupil Radeona9100Pro od Sapphire. Hura, 128MB ram... No, to jo, ale vykon uplne v -PIP- a tech chyb ve hrach a problemu - musim tu kartu dokonce PODTAKTOVAVAT, proste des... Pokud by to nekoho zajimalo, tak tadyhle dole na te page jsem vypsal par problemu s graby co se vyskytuji na vsech Radeonech:
http://jlx.host.sk/doublescan/news.htm
...FUCK ATI!
8.7.2003 07:49:37   0.0.0.xxx 00
Včera jsem kupoval Sapphire Tech Radeon 9600 PRO (128 MB).
A pokud vim na skladě jich měli dost. Takže vopatrně.... :-)
8.7.2003 08:46:53   0.0.0.xxx 00
...a radsi si zkus precist, co jsem napsal. S tema svejma 64MB bys byl okamzite v pr*eli jak v jeteli bez AGP aperture. A omlouvam se, ze jsem jaksi povazoval za samozrejmou vedomost to, ze swapovani do normalni RAMky je radove pomalejsi nez operovani v ramci pameti na grafice. Vy si opravdu nemusite kupovat rychle auto, kdyz chcete auto jenom "provozovat" se zatazenou rucni brzdou a se zarazenym 1. rychlostnim stupnem...
8.7.2003 09:01:50   0.0.0.xxx 00
Takze znova: Je nesmysl porovnavat ASUSe se specialnim medenym chladicem s prototypem referencni karty s uplne jinym zpusobem chlazeni, ktery ma sice nahodou malou nalepku MSI, ale i retail od MSI vypada uplne jinak, jak uz Ti tu nekdo vzkazoval... BTW kdyz pises "jenom chladicem", tak mi popis, co podle Tebe ma vetsi vliv na chlazeni karty a tim padem i na pretaktovani, nez kvalita/ucinnost chlazeni!?!?!? Takze uz Ti snad napodruhy doklepne, "vo ci mi de", resp. slo... Narozdil od Tebe si nemyslim, ze v ASUSu, MSI ci jine firme na to nelepi nalepku Ultra podle nahodneho cisla ci aktualniho pocasi, ale to finalni rozdeleni zavisi na provedenych testech GPU (jelikoz odlisnost je pouze v kmitoctu GPU), je-li vse OK, bude to Ultra, alespon me to prijde logicke...

Takze az budete mit v ruce skutecne retail karty od tehoz vyrobce, pak teprve ma smysl porovnavat a pretaktovavat (obe!) a vyvozovat zavery, co vyvozujete nesmyslne uz ted...

8.7.2003 15:33:22   0.0.0.xxx 00
no z radeonu na 90% vytiahnes z povodnych 380 na 420mhz. zatial som este na jedinom fore nevidel nikoho, kto by mal pretaktovanu r9800pro menej. ja ju mam pretaktovanu na 430mhz. Takze k radeonu si pripis dalsich 15% vykonu ked chces porovnavat pretaktovane karty.
8.7.2003 15:37:12   0.0.0.xxx 00
co je to? Mam r9800pro uz 3ti mesiac a zatial som nezaznamenal ani najmensi problemik. Je to uplne rovnake, ako predtym, ked som mal g4 ti4200.
9.7.2003 13:11:54   0.0.0.xxx 00
"po přetaktování karta překonává veškerou konkurenci."------co to zase ten pisálek mele. ta věta mi dorazila ,má v testech o 0,5% až 5% vyšší výkon a už válcuje konkurenci.hmmm , to je fakt hláška , cena je o´20% vyšší . Pisálku , příště nebud tak nadšenej a drž emoce na uzdě. Ten článek jsem nedočetl a ani nedočtu kvůli již uvedeným emotivním výlevům
10.7.2003 18:19:17   0.0.0.xxx 00
Chcel by som sa spytat, kolko MHz by som mohol vytiahnut z jadra R300? Uz som to aj skusal, bezala bez artefaktov na 395 MHz jadro. Pamate sa taktnut nedaju, lebo nemaju chladic.

Maniak
11.7.2003 11:28:51   0.0.0.xxx 00
mam tez 9500pro .z jadra jsem dostal 400Mhz a běží bez artefaktů .ale vic uz to nejde bez kazů . pameti jsem dostal na 310Mhz vic ani tuk.
11.7.2003 18:00:04   0.0.0.xxx 00
Dnes som to skusil pustit este vyssie, zatial zvlada 415 MHz bez artefaktov, nemal som ale viac casu, aby som to dlhsie testoval. Pamate sa mi ale prehrievaju uz na 300 MHz, tak som ich radsej nechal na povodnej frekvencii.
12.7.2003 20:43:03   0.0.0.xxx 00
Zajimam se o IT a precetl jsem si tento clanek a po precteni mi bylo do smichu. Opravdu velke reklama ASUS V9950 nas clankem kterej ji sveti smrdi. PCTUNING asi upada a koncim se ctenim. Jak muze odbornik svetit kartu kterou vyhnal na maximum s kartami konkurence ktere nejsou pretaktovany. Udelejte test pri kterem pojedou na maximum vsechny karty a pak chvalte tu nebo tu!!! Rad bych aby se k tomuhle vyjadril Martin Stepanek osobne. A doufam ze takovy clanek ktery vylozene smrdi tady uz nebude! Dekuji
25.7.2003 00:50:49   0.0.0.xxx 00
stahl jsem si alpha verzi toho DOOMA III pres ten link co jst euvedl ale potreboval bych poradit ja ten soubor rozfachat v jakym programu sjakou koncovkou :-)
10.8.2003 10:05:14   0.0.0.xxx 00
Tak se ted prave divam na cenik /maloobchod/a co nevidim.MSI FX5900 TD 128 (MS 8929)za 13941Kc a ASUS V9950,GF FX5900,128M DDR,DVI-I,TVout za 12 932Kc. Je potom teda lepsi koupit DRAZSI Microstar, nebo levnejsi Asus? Prece jen asi kazdy uzna ze Asus je sakra znacka.
13.8.2003 15:27:05   0.0.0.xxx 00
Zdravim, jsem asi blbej, ale nejak nemuzu v ovladacich najit tu volbu pro meneni frekvenci. mate normalni detonatory nebo jine ovladace?? Mohl by jste mi priblizne napsat kde to najdu
25.8.2003 23:42:54   0.0.0.xxx 00
nemuzetemi někdo říct jak mám podle autorů článku přímo v ovladačích FX5900 přetaktovat? nikde to nemůžu najít.
12.9.2003 13:56:39   0.0.0.xxx 00
Poradil Ti uz nekdo??? Nemate nekdo "registry patch" jak ENABLOVAT overclocking nVidia karty primo v detonator ovladacich ??? Dikes
29.9.2004 04:06:01   0.0.0.xxx 00
Dobry den,koupil jsem si grafickou kartu Asus V9950,kterou jsem nahradil stavajici GeForce4 Ti4200 a sleduji narust vykonu tak o 10-20%,je to normalni?Mne to tedy pripada dost malo.
16.11.2004 18:00:40   0.0.0.xxx 00
tO MI ANI NERIKEJTE PRAVE SE CHYSTAM OBEDNAT ASUS 9950 S CIPEM 5900!!!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.