Hlavní stránka Hardware Grafické karty Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
autor: Štěpánek Martin , publikováno 25.7.2003
Seznam kapitol
1. Kvalita obrazu
2. Závěr
Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Je to již delší dobu co se na trhu pohybuje tento nový model od Kanadské firmy ATI, který má za úkol nahradit velmi populárního Radeona 9500Pro - tak se v našem testu podíváme jak se mu bude dařit. Jako rozšíření testu jsme se rozhodli porovnat dva konkurenty, Hercules 3DProphet 9600Pro a HIS Excalibur Radeon 9600Pro. {mospagebreak title=Trocha teorie...}

Jádra RV350 a R350

RV350 (Radeon 9600) je prvním čipem, který je firmou ATI vyráběn za použití 0.13 mikronové technologie u firmy TSMC. Firma ATI začala přechod na tuto novou technologii již před 6 měsíci, ale teprve teď tento proces natolik vylepšila, aby razantněji zvedla výtěžnost čipů. P.S. Jistě si všichni vzpomínáte na fiasko nVidie s přechodem na tuto technologii, kdy se její čipy příliš zahřívaly a neměly dobrou výtěžnost. Tomu se ATI snažila vyvarovat.

 Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur

Výhody přechodu na novou technologii jsou jasné. Jsou nimi především menší velikosti tranzistorů, takže při jejich stejném počtu může být plocha čipu menší - dá se tak dosáhnout většího počtu "čipů na wafer" a tím se zvýší i výnosnost. Další výhodou je možnost napájení nižším napětím, čip má pak menší spotřebu, produkuje méně tepla a není nutné jej tolik chladit. To se také odráží v absenci dodatečného napětí (+12V), které je potřeba například u Radeonu 9500Pro.

Radeon 9600 Pro - geneze

Tato nová karta od Kanadské ATI má splnit pár základních úkolů, které pro ni byly vytyčeny. Především se má jednat o dobrou náhradu za velmi populární model 9500 Pro při zachování nižších výrobních nákladů.

Duel Radeon 9600Pro: Hercules vs. HIS Excalibur
A takto vypadá jádro RV350 při výrobě...

Nové jádro Radeonu 9600Pro je téměř identické s R300 (například Radeon 9500), ale jistým změnám se nevyhnulo. Jádro také obsahuje plnou podporu DirectX 9. Změny se týkají především počtu pipelines, které byly redukovány z 8 na 4. Díky tomu také drasticky klesl počet transistorů ze 110 milionů u Radeonu 9500 Pro na asi 60 milionů u Radeonu 9600 Pro. Vylepšen byl paměťový řadič, který je nyní plně programovatelný a obsahuje bank a channel interleaving. Také HyperZ Oclussion culling technology byla vylepšena. Byl zvýšen kompresní poměr na 8:1 z původních 6:1 u Radeonu 9500 Pro. Vše ostatní zůstalo netknuté, včetně počtu floating point pipeline a funkcí Smoothvision 2.1 a SmartShader 2.0.

Ale věc, která dodává Radeonu 9600 Pro výkon i přes redukovaný počet pipelines je takt jádra. Ten vzrost až k 400MHz a při dalším taktování má ještě dostatečný potenciál pro překročení 500MHz hranice.

Tabulka porovnávající karty od ATI a Nvidie:

  ATI Radeon 9600 Pro ATI Radeon 9600 ATI Radeon 9500 Pro ATI Radeon 9500 ATI Radeon 9700 Pro GeForce FX 5800 Ultra GeForce FX 5800
Výrobní proces .13ľ .13ľ .15ľ .15ľ .15ľ .13ľ .13ľ
Takt jádra 400MHz 325MHz 275MHz 275MHz 325MHz 500MHz 400MHz
Takt pamětí 300MHz
DDR
200MHz
DDR
270MHz
DDR
270MHz
DDR
310MHz
DDR
500MHz
DDR2
400MHz
DDR2
Paměťová sběrnice 128bit 128bit 128bit 128bit 256bit 128bit 128bit
Velikost paměti 128MB 128MB/ 64MB 128MB 128MB/ 64MB 128MB 128MB 128MB
počet pipelines 4 4 8 4 8 4 4
TMU jednotek na pipeline 1 1 1 1 1 2 2
Bandwitch 9.6 GB/s 6.4 GB/s 8.6 GB/s 8.6 GB/s 19.8 GB/s 16.0 GB/s 12.8 GB/s
Texel Rate (milionů texelů/sekundu) 1,600 1,300 2,200 1,100 2,600 4,000 3,200
Verze pixel- shaderu 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0
Z- Komprese 8:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
8:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
4:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
4:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
4:1
Max - 24:1 @ 6x FSAA
4:1 4:1
Barevná komprese 8:1 8:1 6:1 6:1 6:1 4:1 4:1

Radeony 9600 jsou použitelné pouze v základních deskách s podporou AGP 4x/8x. To znamená, že se mohou najít základní desky, především ty starší, do kterých tato karta nebude pasovat. Znázorněné je to na obrázku:

Tři AGP konektory na obrázku znázorňují typy, které se buď používaly nebo používají.

  • Horní konektor pochází z grafické karty Voodoo 5 5500 a je napájen jedině 3,3V (AGP 2x). Tento konektor je jedním z prvních které se pro AGP používaly. Grafické karty s těmito motherboardy již nemohou být použity v nových deskách určených pro Pentium 4.

  • Prostřední obrázek znázorňuje "univerzální" konektor, který je možno použít jak ve straších deskách (3,3V) tak i v těch nových, které dodávají jen 1,5V. Tento obrázek konkrétně patří grafické kartě GeForce FX 5600, která je kompatibilní i s AGP 8x.

  • Úplně dole pod ostatními obrázky je AGP konektor patřící Radeonu 9600. Jak je jasně vidět, tato karta pasuje pouze do nových desek, které dodávají 1,5V a podporují AGP 3.0.

Ale jelikož většina ze zájemců o tuto kartu již používá nové desky, neměl by nastat žádný problém. I když možná bude lepší se pro jistotu podívat, jestli opravdu do vaší desky bude pasovat.

Výčet vlastností Radeonu 9600Pro

  • SMARTSHADER 2.0
    • DX9 PS2.0 Pixel Shaders, with up to 160 instructions per pass at full DX9 precision
    • VS2.0 Vertex Shader functionality, with up to 65,000 instructions including loops and subroutines.
    • Up to 16 textures per pass
    • Multiple render target support
    • Shadow volume rendering acceleration
    • High precision 10-bit per channel frame buffer support
  • SMOOTHVISION 2.1
    • 2X/4X/6X Multi-Sampling full scene anti-aliasing modes, adaptive algorithm with programmable sample patterns and colour buffer compression
    • 2x/4x/8x/16x anisotropic filtering modes
  • HYPER Z III+
    • Early Z test
    • Lossless Z-Buffer compression (up to 24:1)
    • Fast Z-Buffer Clear
  • TRUFORM 2.0
    • 2nd generation N-Patch higher order surface support
    • Discrete and continuous tessellation levels per polygon
    • Displacement mapping
  • VIDEOSHADER
    • Seamless integration of pixel shaders with video
      FULLSTREAM video de-blocking technology
    • Noise removal filtering for captured video
    • MPEG-2 decoding with motion compensation, iDCT and color space conversion
    • All-format DTV/HDTV decoding
    • YPrPb component output
    • Adaptive de-interlacing and frame rate conversion


Myslím, že tato karta je ve velmi těžké pozici. Nahradit velmi populární a výkonný Radeon 9500Pro nebude vůbec jednoduché. Obzvláště, když je ve většině testů slabší. Radeon 9500Pro si získal oblibu především svým výkonem, který byl v jeho cenové kategorii více než dobrý. Za menším výkonem Radeonu 9600 Pro oproti Radeonu 9500 Pro stojí již tolikrát zmiňovaný poloviční počet pipelines.

Pokud budeme porovnávat Radeon 9600Pro a GeForceFX 5600, jsou ručičky výkonnostních vah jasně na straně Radeonu. Cenově jsou na tom sice srovnatelně, ale po výkonové stránce Radeon 9600Pro vede.

Zcela jiná situace nastane, pokud čip Radeonu 9600 Pro přetaktujeme - pak je již výkon velmi dobrý a často se blíží nepřetaktované kartě řady 9700. Takt 100 MHz zde zní jako pohádka (u starších čipů by takový skok byl nemyslitelný) - s odstupem času lze říci, že přechod na 0.13um se ATI opravdu povedl.

Pokud bych měl vyjádřit můj osobní názor řekl bych, že vyřazení řady R9500 Pro z výroby mě trochu mrzí. Karty této řady byly velmi levné a výkonné. Obecně lze říci, že dnešní cenový rozdíl mezi Radeonem 9600 Pro a 9500 Pro neodpovídá výkonovému rozdílu - tedy pokud nechcete přetaktovávat.

Hercules 3D Prophet Radeon 9600Pro HIS Excalibur Radeon 9600Pro
+ kvalitní zpracování, osazení součástmi + cena výhodnější o více než 1k
+ lepší vzhled - chybí chladiče pamětí - nižší přetaktování pamětí
+ lepší možnosti přetaktování - výkon pod Radeonem 9500 Pro
+ přibalená hra Vietcong
- vyšší cena
- výkon pod Radeonem 9500 Pro

Poznámka: Co se týká značek, je možné 100% se spolehnout na Hercules (osazení a chlazení je velmi kvalitní). Karty firmy HIS jsou u nás na trhu relativně nové a teprve čas ukáže jak si budou vést.

Za zapujčení testovaných karet děkuji: za kartu Hercules firmě  Guillemot a za HIS Excalibur firmě  LEVI International.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.7.2003 00:18:53   0.0.0.xxx 00
A co takhle napsat kdo je distributor !!
25.7.2003 00:39:34   0.0.0.xxx 00
Je to doplneno na konci zaveru.
25.7.2003 00:44:42   0.0.0.xxx 00
boze lidi spite nebo ne (jako ja
25.7.2003 02:04:45   0.0.0.xxx 00
proc recenzujete porad jenom graficke karty bez TV-OUTu ? nebo ze by ho mely ? :-) abych pravdu rekl tak uz me tyhle synteticke testy docela se.ou protoze vysledky jsou skoro stejne jako pri prvnich testech kdyz tu kartu uvedli na trh. zase dalsi test ktery i kdyz je dlouhy tak jsem ho proletel za cca.2 minuty protoze komentare ke grafum vykonu nectu (graf vidim a nazor si dokazu udelat sam :-) ). To same plati o vzhledu (saci fotka a vm sve) ale obe veci tu klidne piste, nekdo ty zavery nedokaze vyvodit a me to preskakovani nevadi...
Problem je ze kdyz ocesu tohle a odectu pretaktovani ktere sice ctu ale stejne je to spis zajimavost nez prakticka vec (tady sice napisete za tam davaji ty a ty pameti ale karta v obchode muze mit uplne jiny druh a to nemluvim o vyrobni toleranci takze stejny druh muze byt pomaly jak lemra........ to tam pisete coz je jen spravne).
Takze mi s celeho clanku zustane akorat popis obsahu baleni (s fotkou.. :-) ) a par nicnerikajicich plusu a minusu.

zkuste uz sakra alespon jednou jit trochu do hloubky a vyzkousejte vsechno. napriklad popis kvality TV vystupu jsem si precetl naposledy u matroxky (Parhilia nebo jak se to menuje, proste ta nejnovejsi) a to jsem to samozrejme necetl u vas :-). Snazte se taky trochu odlisit a ne jen hloupe kopirovat grafy vykonu ktere cloveku vlastne nakonec nic nereknou protoze se uvede nova hra a vsechno je zase jinak !!!

25.7.2003 02:07:17   0.0.0.xxx 00
VYSPIM SE AZ UMRU !!! ty mas v planu neco jineho ? :-)
25.7.2003 07:41:45   0.0.0.xxx 00
Píšete, že takt o 100 MHz je na starších kartách nemyslitelný. Na svém Saphiru 9500 Pro mám maximum 369 MHz což při standardní taktu jádra 276 MHz je zvíšení téměř o 100 MHz. Výkon téměř při všech testech nad 9700 non v Codecreature nad 5800. Zdar oc.
25.7.2003 07:50:51   0.0.0.xxx 00
Osobne nepovazuji R9500 Pro za starou kartu. Myslel jsem treba původní Radeony nebo Riva TNT2.
25.7.2003 08:29:12   0.0.0.xxx 00
Skoro všechny testy byly konfrontovány právě s 9500 pro. Asi jsem to špatně pochopil.
25.7.2003 10:05:14   0.0.0.xxx 00
Myslel jsem že tato recenze je o tom, jestli je Radeon 9600 Pro důstojnou náhradou končícího Radeonu 9500 Pro (toho už není možné koupit). Nevím které výsledky Ti připadají samozřejmé, ale pokud jsme tu kartu "neprojeli" mohl jsem o ni říci jen velmi málo. Jinak, co se týče TV výstupu... dobrý nápad, pokusíme se udělat speciální test... Jo a námitka na hloupé kopírování je dost blbá... to je jako recenze auta: "pánove, ta recenze je opsaná - řidič seděl vepředu a řadil pravou rukou"... podle toho příměru má kvůli odlišení řadit levou???
25.7.2003 10:33:32   0.0.0.xxx 00
Zdar vsem,
Nezda se vam situace na trhu s gr. kartama divna? Neustale se objevuji nove gr. karty, jeste dokonalejsi, jeste vykonejsi, jeste drazsi, ale jak se to projevi ve hrach? Vzhledem k tomu, ze hraju v 1024, noAA, noAF, chodi mi vetsina dnesnich her v pohode. Kdybych si poridil nejaky vykonny procesor ( Amd XP1800@2800 nebo P4 2,4/800@3,0 ), bude mi stacit GFFX4 Ti 4600 na vsechno. Jasne ze si asi nezahraju hry, ktere budou vyzadovat DX9, ale ktere to jsou? Vzhledem k tomu, ze ona zminena karta dela ve Splinter cell v 1600x1200 20fps, kolik asi bude delat v 1024x768x16bit, noAA, noAF? Hraje nekdo vubec bezny clovek v 1600x1200? A porovnejte si treba Wolfensteina nebo Commanche4. Tam je rozlil temer nulovy s vyse uvedenymi parametry. Zkuste si spocitat, kolik vas stoji tech par fps navic.
Kdybych si dneska stavel pocitac, co byste mi doporucili za grafickou kartu, kdybych chtel hrat spis starsi hry (Medal, Wolf, COuterStrike, ...) a jakou kartu, kdybych chtel hrat Doom3 nebo Half-life2? Samozrejme noAA, noAF, 1024 a rekneme stredni detaily. Na to bych prece nepotrebovat R9700/9800 ani GFFX5800/5900, ne?

Za pripadne vyvedeni z omylu dekuji.
25.7.2003 11:27:55   0.0.0.xxx 00
pssssst! ne tak nahlas! nebo zavinis propad rustu odvetvi.
Ne vsichni uzivatele grafik jsou gamesnici.
Jeste jsem nenasel hru ktera by na GF4 4400 s P4/3G chodila pomalu. AA taky nepouzivam, nelibi se mi. Navic tyhle smesny radeonitka stejne quakeIII a CS1.6 moc nepomuzou
25.7.2003 13:33:56   0.0.0.xxx 00
V rozlišení větším nežli 1024x 768 hrajou minimálně lidi, kteří mají větší monitor než 17 palců. Jinak proč hrát na střdní detaily když mužu jet full. Lidi co říkají, že nepotřebují AA a AF většinou mají takovou kartu se kterou by jim nechodil ani Tetris.
25.7.2003 14:13:23   0.0.0.xxx 00
::Hraje nekdo vubec bezny clovek v 1600x1200?
Ja hraju v 1600x1200. Akorat nevim zda jsem bezny clovek ;-) Pro doplneni- monitor 21'
25.7.2003 15:08:24   0.0.0.xxx 00
Ze hrajes i v 1600x1200 ale ne kazdy ma doma kravu 21ku.Vetsina lidi ma 17ky a nejake 19ky.Ja taky hraju vsechno v 1024x768 bez AA a anisotropu.Na prd to je.Akorat to zpomaluje.Kdyz neco hrajes v pohybu tak si nejakych zubatych hran ani nevsimnes.
25.7.2003 15:10:02   0.0.0.xxx 00
Detaily samozrejme na max!
25.7.2003 16:09:18   0.0.0.xxx 10
Akorát to zpomaluje. Vždyť o tom se teď tady bavíme. Kdosi nahoře napsal, že výkon dnešních karet je k ničemu. Hrál tady někdo CaC generals, jestli ano a hrál ho na vyšší rozlišení, tak mi dá za pravdu, že ani na lepších kartách při husté zástavbě a bitevní vřavě to není takové jaké by to být mělo.
25.7.2003 17:38:50   0.0.0.xxx 00
Na čem to bylo testováno asi jsem si nevšimnul. Jinak mám ATi Radeon 9700Pro,Pentium4 2,4Ghz 800MhzFSB,ASUS P4P800Deluxe desku a 17" monitor. Monitor sice podporuje 1600x1200 ale nehraju na takové rozlišení. Příjde mi to zbytečné. Hraju na 1024x768 bez AA,občas s AF. Chtěl bych se zeptat jestli se nějak dají upravit drivery od monitoru,protože u monitoru Fujitsu ErgoPro x174 jsou ve Windows XP rozlišení jen do 1280x1024/75Hz,ale v manuálu podporuje 1600x1200/72hz a 1280x1024/85Hz. Zkoušel jsem to pomocí utilitky RefreshLock upravit a fungovalo to sice ve Windowsu ale některé hry se odmítly spustit na 1024x768(Enter the Matrix,C&C Generals). Jestli někdo ví jak nato tak ať napíše. Chci hrát na 1280x1024/85Hz. Předem Dík
25.7.2003 17:45:42   0.0.0.xxx 00
Máš pravdu. Hraju to v rozlišení 1024x768/32bit a na maximální detaily a při 8 hráčích a hodně velké zástavbě to jede pomaleji. Stáhnul jsem si z www.generalsfiles.com mapu Bay of Pigs 2 a při 8 hráčích(brutal enemy) to jelo hodně šíleně
25.7.2003 19:31:41   0.0.0.xxx 00
- to je nahoda, tenhle monitor mam taky a mam stejnej problem a vubec XP se starsima monitorama nak blbnou :-D

Fujitsu ErgoPro x174 - stejnej problem... max. 1280x1024/75Hz ale powerstrip tvrdi ze max. muze byt 1600x1200

ViewSonic 17GS - nemam k nemu zadnou specifikaci ale s nejnovejsima a prakticky se vsema driverama graf. karty pod WinXP to da max. 1280x1024/60Hz coz je v poradku ale pri 1024x768 to da jenom 75Hz, jenze ovladacum primo od vyrobce k me graf. karte (ASUS GeForce 4 Ti4200) pod Win98 se povedlo vymacknout 1024x768/85Hz bez problemu (tenkrat sem na to koukal jak "spadlej z visne"), problem je v tom ze ty ovladace nejsou uz to nejnovejsi, a taky neminim pouzivat Win98 ale chci WinXP - kde muze byt zakopan pes?
25.7.2003 19:36:55   0.0.0.xxx 00
jeste taky nechapu co mate proti AA & AF, vite jak krasne vypadaj coliny 3 na nejnizsi detaily v 1024x768/16 - !!nic moc!! (de to vsak naprosto plynule), ale holt muj PIII733@825 s jiz zminenou kartou (ASUS GeForce 4 Ti4200 128MB) lepsi grafiku nezvladne, jenze kdyz dam AA 4x a AF 8x tak to vypada uplne nadherne a stale to vubec neskube

PS: ted kdyz pisu tohle tak uz vim z jakeho duvodu se me uplne brutalne trhal POSTAL 2 na nejlepsi i stredni (potazmo i nejhorsi) detaily, ze ja zapomnel vypnout v driverech ten AA 4x & AF 8x.... no samozrejme... hups :-D
25.7.2003 19:49:48   0.0.0.xxx 00
Ještě jeden dotaz. Kde sehnat Doom3?
25.7.2003 19:55:24   0.0.0.xxx 00
plocha - pravý tlačítko > vlastnosti - nastavení - pokročilé (advanced) - obrazovky - u aktivního monitoru klikni na nápis "Monitor" a zruš "Použít DDC informace" a pak si nastav "Maximální obnovovací kmitočet podle libosti" :-)))
25.7.2003 20:41:12   0.0.0.xxx 00
1. SLuselo by se uvadet testovaci konf.,pac jinak
jsou tyhle grafy,tabulky uplne k nicemu.
2. Budu kupovat novou masinu,grafku budu kupovat
Gainwarda GF4 T4200 64MB, ma 3.3ns pameti za 3800Kc a po
pretaktovani si na prociku kolem 2GHz s 512RAM+ zahrajete
vsechny gamesy do vanoc plynule,tedy v 1024x768,vic
na 17tce monitoru je zbytecny,takze nechapu jak
nekdo dava 6-10tacu za Radeony,..kdyz realne bude
moct vyuzit tyhle grafky naDX9 gamesy nekdy po vanocich,
kdy cena tehle karet klesne a DOOM3 je taky odlozenej,
takze nevidim duvod pro majitele 17tek(nezivejch
kupovat tyhle drahy grafarny,btw.jaky jsou uz DX9 hry
s Pixel Sh.2 venku?
25.7.2003 23:28:39   0.0.0.xxx 00
tento monitor mám taky - jestli chcete 1600*1200 dejte obyčejnej ovladač monitor plug and play :o)
26.7.2003 07:30:02   0.0.0.xxx 00
Mal som podobný problém. Mám Daewoo 15" (CMC-1511B) a XP prof ENG. Všetky hry behali len na 75Hz a plochu win som dokázal spraviť na 85Hz. Monitor má v ovládačoch ako maximum 75Hz. VGA mám EAGLE GF4 Ti 4200 @ 320/570 64MB (vodné chladenie). Použil som ReForce na úpravu potrebných Hz. Jednoducho som tam napísal aký refresh potrebujem a hotovo. Reštart kompu, niektore gamesy (Toca Race Driver, F1 2002) potrebovali v 3D setupe aktualizovať ten refresh, lebo inak vyhodil windoze chybu a hra sa nespustila. Tak a už si nekazte oči!
26.7.2003 15:55:18   0.0.0.xxx 00
No, problem je v tom, ze C&C Generals obvykle pouziva antialiasing. Pozri sa do options.ini hned na prvy riadok. Okrem toho, spomalenie moze sposobit velky pocet AI hracov a ked este brutal... tak to je brutal aj zatazenie procesora.
26.7.2003 17:26:03   0.0.0.xxx 00
ani tohle z nej u me 1600x1200 nedostane :-(
26.7.2003 18:34:57   0.0.0.xxx 00
Mno tak na to se ani neptej, pac zadny DOOM III jeste venku neni. Je jenom Alpha verze v 0,02 ktera je ovsem NELEGALNI jakozto vsechen material pouzity z ni, s trochou nadsazky by se dalo rici ze i ten obrazek z DOOMA co je v recenzi je nelegalni, pokud nebyl vypusten oficialne, coz zrovna u toho obrazku nevim Jinak mam dojem ze uz ji na netu nenajdes, pac to kazdy radsi "postahoval" a nikdo to nesharuje.
26.7.2003 18:39:55   0.0.0.xxx 00
Mno taky jsem si kdysi myslel ze AA a AF je zbytecna vec. Az jsem si vsak koupil grafiku s kterou muzu hrat hry plynule i s napr. 6xAA a 18xAF tak jsem zmenil nazor. Hraju v 1024x768/32bit,full details>napr. BattleField 1942 - tady to jde videt krasne, zkuste sednout do letadla a kouknout se na kridlo, jak je hezky zubate bez AA Nebo treba GTA_Vice_City, to se bez AA a AF neda ani hrat Takze nez poradne vyzkousis, nedelej zavery. Myslim ze mi toto tvrzeni vetsina lidi potvrdi...
26.7.2003 19:36:24   0.0.0.xxx 00
Máš pravdu. Jen AF bude nastaveno na 16x.
26.7.2003 21:47:32   0.0.0.xxx 00
hraju jedině s plně zapnutým AA i AF a to jak v D3D tak i openGL.A snížení výkonu?HAHA ...ATI Radeon 9700 PRO se v dnešních hrách i při 1280x1024 a nastavení driveru na quality vyloženě NUDÍ:-)
Jenom pro úplnost : 17" Huynday ImageQuest Q790,AMD Athlon Xp2400+ 1GB RAM DDR 400
27.7.2003 09:27:49   0.0.0.xxx 00
Zcela souhlasim, bez AF a AF si uz dneska obraz v gamesach nedovedu predstavit...to je jako kdyz bych si puvodniho Kvejka dal z OpenGL do softmodu a rozplyval se, ze se mi to taky libi Takze kdyz si vezmu, ze jsem za Radeona9800 Pro zaplatil mene, nez kdysi za Voodoo2, tak mi to jako zbytecna investice neprijde
27.7.2003 20:16:19   0.0.0.xxx 00
pomocí powerstripu sem vytvořil duplikát ovladačů pro Fujitsu ErgoPro x174 které jsou standardně ve win XP, a předělal jsem max. dovolené rozlišení z 1280x1024 na 1600x1200 a hle... 1600x1200 funguje jak po masle, windowsi nemaj zadny keci, hry taky ne, proste parada... :-D
28.7.2003 23:00:10   0.0.0.xxx 00
ja jsem jen rikal ze tahle recenze neobjevuje nic noveho coz sice je na zapad od nasich hranic normalni ale u nas jeste nikdo asi neprisel na to ze nejen grafama s 3Dmarku ziv je clovek a proc nevyuzit toho ze to nikdo jiny v Cr nedela ? ale jak tu rikal jeden uzivatel "radsi bud ticho aby se "svet" nedozvedel ze ne vsichni maji PC jen na hrani her" :-) (promin Andre ze jsem te parafrazoval ale nemohl jsem si pomoci ;-) )
2.8.2003 15:49:36   0.0.0.xxx 00
Stáhnul jsem demo003.demo a po rozbalení archivu rar nevím jak vzniklý soubor demo006.demo,který je bez extenze spustit.
11.8.2003 23:14:22   0.0.0.xxx 00
K behu si ale nejdriv musis stahnout alfa verzi, to demo co sis stahl obsahuje pouze mapu, kterou pak v Alfa verzi spustis.
4.9.2003 12:44:25   0.0.0.xxx 00
Souhlasim s nazorem a sam to tak udelam, ze az po novm roce skocim do nove karty s Dx9. No, ja toho budu muset udelat vic...Ne jen kartu.:-))
Moje konzerva: XP 2000+, RAM 256 266mhz DDR, Radeon 9000, DFI AD 70-SC.
A natahl jsem na to Vietcong, ktery smazim 1024x768x32,85Hz A uplne v pohode. Plne detaily, v ovladacich vse na kvalitu.
Jenze jinak je karticka nejak krapet problemova, nemam z ni takovy "jisty pocit" jako treba ze starenky GeF2 mx400 64mb ve sve dobe.
27.9.2003 14:06:55   0.0.0.xxx 00
Dotaz na autora clanku: pri overclockingu pises, ze u Hercula ses dostal u pameti na 342MHz a o
10radku nahoru, ze ma zakladni takt 350MHz, cemu mam teda verit? Jinak jadro taky dam v pohode o 100MHz,
aniz by se zahral aktivni chladic GPU, coz je zajimave.
6.12.2003 16:13:36   0.0.0.xxx 00
Chcel by som sa spytat o plusoch a minusoch a radeon 9600pro od POWERCOLOR.
alebo ci sa od herkula a His volako lisia?
Dik
10.1.2005 14:45:04   0.0.0.xxx 01
super grafarna 9600pro ale normalnimu hracovi her je na nic asi po 30min se zacne prehrivat(musi byt pridavne chlazeni)a zacne se to kousat. Tak doporucuju radeji GeForce MX 4.
2.3.2005 20:45:53   0.0.0.xxx 00
Jsem vlastníkem grafické karty Sapphire RADEON 9600PRO,128MB DDR,128bit,AGP 8x, při zjišťování nejvyššího možného přetaktování programem ATI Tray tools se mi jádro podařilo přetaktovat z 400 na 582 MHZ, paměti z 600 na 748 MHz bez jakýchkoliv hw úprav. Je toto normální??? Karta mi teť bez problémů běží na 500 MHz jádro/680 MHz paměti.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.