3× pro ITX: Sapphire R9 380, Gigabyte GTX 960 a 970 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek 3× pro ITX: Sapphire R9 380, Gigabyte GTX 960 a 970 v testu

3× pro ITX: Sapphire R9 380, Gigabyte GTX 960 a 970 v testu | Kapitola 14

Adam Vágner

Adam Vágner

15. 10. 2015 15:00 29

Seznam kapitol

1. Radeon R9 380: Antigua místo Tongy 2. Sapphire R9 380 ITX 3. Gigabyte GeForce GTX 970 4. Gigabyte GTX 970: Chladič a detaily 5. Gigabyte GTX 960 OC ITX: představení parametry 6. Gigabyte GTX 960 ITX: chladič, konektory, detaily 7. Testovací sestava 8. Aliens vs. Predator Benchmark 9. Battlefield 4 10. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 11. Crysis 3 12. Grid 2 13. Metro: Last Light
14. World of Tanks 9.1 15. Boost u Sapphire R9 380: Aliens vs. Predator 16. Boost u Sapphire R9 380: Bioshock Infinite 17. Boost u Sapphire R9 380: Crysis 18. Boost u Gigabyte GTX 970: Aliens vs. Predator 19. Boost u Gigabyte GTX 970: Bioshock Infinite 20. Boost u Gigabyte GTX 970: Crysis 21. Teploty 22. Chování ventilátorů 23. Hlučnost 24. Spotřeba, poměr výkon/watt 25. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 26. Závěrečné shrnutí

Trojice testovaných karet spadá do vyšší střední a vyšší třídy a osloví především vášnivé hráče, kteří nechtějí dělat velké kompromisy, ale s utrácením za hardware to ani příliš nepřehánějí. I když vznikly kvůli miniaturním PC, díky jejich příznivé ceně na ně narazíte i v útrobách řady velkých skříní. Co vám mohou 17cm kartičky nabídnout?

Reklama

World of Tanks 9.1

World of Tanks není hra, která by byla na testování karet zrovna nejvhodnější. Je totiž velmi závislá na výkonu procesoru, který po většinu času výkon grafických karet omezuje (vytížení grafického čipu padá i někam k 50 % výkonu). Zkresluje to hlavně výsledky výkonných karet, které se pak ve srovnání s levnějšími kartami jeví pomalejší, než ve skutečnosti jsou. Můžete také narazit na limit snímkové frekvence kolem 120 snímků/s (nejsem si ale jistý, jestli to stále platí i pro verzi 9.0 a novější).

Paradoxní je, že i když i karty střední třídy běží po většinu herní doby jen „na půl plynu“, snímková frekvence je obvykle dostatečná a pohybuje se kolem 40–60 snímů/s. Tak proč to testovat? Problém nastává jako na potvoru v té trošce situací, které jsou nejkritičtější – třeba když se ukrýváte někde ve křoví a skrze listoví se snažíte trefit projíždějící tank. V takovém okamžiku dochází k výrazným propadům výkonu (snímková frekvence klesá klidně i na polovinu) a problémy mají i výkonné karty (v těchto situacích je na vině „nízký“ výkonu grafické karty).

Pro testování jsem tedy připravil speciální záznam (ve kterém mě asi spousta spoluhráčů proklínala). Je v něm minimum bezproblémového pojíždění po mapě a soustředí se především na kritické míření skrz lesní porost na jednom z nejnáročnějších míst, které na mapách ve World of Tanks je (tzv. „magic forest“ na Murovance).

Testuji s maximálními detaily (výjimkou je jen vypnutá tráva ve sniper mode, se kterou mají na některých mapách potíže i špičkové grafické karty). Pomocí FRAPS měřím prvních 170 sekund po startu kola (měřit začínám v čase 0:00)

3× pro ITX: Sapphire R9 380, Gigabyte GTX 960 a 970 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

3× pro ITX: Sapphire R9 380, Gigabyte GTX 960 a 970 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama