Hlavní stránka Hardware Grafické karty 2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming
2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming
autor: Adam Vágner , publikováno 24.8.2015
2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming

Jen víkend stačil k tomu, aby se ceny trochu vystříbřily a GTX 950 vypadá hned o cosi lépe. Postavíme proti sobě dva špičkové modely karet střední třídy z dílen MSI. Obě karty mají obdobnou konstrukci i chlazení. Obě karty jsou úžasně tiché, mají přívětivou spotřebu a dostatečný výkon i pro hraní náročnějších her v plném HD rozlišení.


U minulé recenze GTX 950 od Asusu se většina diskuze točila kolem toho, že za příplatek dvou, tří stovek sežene výkonnější GTX 960. Od pátku se situace trochu víc vyjasnila, v současnosti už najdete v obchodech i levné GTX 950, jejichž cena začíná pod 4500 korun. Nejlevnější GTX 960 přitom začínají na částkách kolem 5300 korun, což už je v tomto segmentu dost velký příplatek.

MSI GeForce GTX 950 Gaming

První věc, na kterou musím hned v úvodu upozornit, je, že v testu máme nejlepší model GTX 950, který má MSI v nabídce. Opět se tedy jeho cena dostává blízko k nejlevnějším modelům GTX 960 (rozdíl je necelých pět set korun). Příplatek kolem čtyř set korun, který oproti nejlevnějším GTX 950 dáte, není za garantované tovární navýšení taktů a hlavně za osazený chladič není nikterak velký ve srovnání s tím, co by vás takové chlazení stálo samostatně. I provozní vlastnosti této karty jsou s nejlevnějšími GTX 960 nesrovnatelné. Za obdobně řešenou GTX 960 potom dáte o devět stovek víc.

Další pozitivní zprávou je, že jen o pár stovek nižší cena oproti GTX 950 Strix odo Asusu vystřelila GTX 950 na pozici karty s nejlepším poměrem cena/výkon – v tomto pohledu už také můžeme GTX 950 označit za kartu, která posouvá poměr cena/výkon k lepšímu.

2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming

Tady jenom připomenu, že v obchodech ještě narazíte na výprodejové karty, které na tom mohou být (po případném dotaktování) s poměrem cena/výkon ještě lépe – totiž Radeony R9 270X. Ty nejlevnější začínají někde kolem 4300 korun. Na rozdíl od R7 370 vám nabídnou plnohodnotné jádro Pitcairn a tím pádem i vyšší výkon za obdobnou cenu.

Na provozních vlastnostech už v podstatě není co zlepšovat – spotřeba je na herní grafiku parádní, po stránce hlučnosti si neumím představit (aktivně chlazenou) sestavu, ve které by ventilátory na 700 ot./min mohly být slyšet. Poměr výkon/watt na úrovni ostatních Maxwellů, tedy výborný,

Chladič je možná až zbytečně výkonný. Zásluhu na tom má hlavně ohromný pasiv, který je dimenzovaný na to, aby čip zvládal při nízké zátěži chladit pasivně. V zátěži pak kartu s příkonem kolem 90 W uchladí TwinFrozr V i při velmi nízkých teplotách jádra a extrémně nízkých otáčkách ventilátoru. Z mého pohledu je zbytečné jak pasivní chlazení bez zátěže, tak i chlazení, které při extrémně nízké otáčkách udrží jádro v zátěži při 65 °C. Za ideální bych považoval levnější kartu s chladičem, ktreý by kompromisem mezi GTX 950 Gaming a nejlevnějšími modely GTX 950. Uvidíme, jestli se objeví.

V tom, abych kartě udělil vyšší ocenění, mi v podstatě brání snad jen existence o čtyři stovky levnějších GTX 950, které nabídnou podstatně lepší poměr cena/výkon.

MSI GTX 950 Gaming
KLADY 2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming 2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming ZÁPORY
solidní výkon pro plné HD rozlišení cena GTX 950 měla být blíže ke GTX 750 Ti
bez zátěže zcela tichá, v zátěži neslyšná  
perfektní spotřeba  
poměr výkon/watt  
funkce a výbava  
Orientační cena s DPH: 4 900 Kč

Za špičkové provozní vlastnosti – hlučnost, provozní teploty, spotřebu a poměr výkon/watt a za solidní poměr cena/výkon uděluji kartě bronzové ocenění..

2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming

 

MSI Radeon R7 370

Přestože má karta o pár wattů vyšší příkon, chladič vše bez potíží dohnal a na dalších provozních vlastnostech se to neprojevilo. Výkonný chladič je tedy stejně hlučný (nebo přesněji nehlučný) jako u GTX 950 a teploty GPU jsou taktéž enormně nízké.

Výkon karty je proti GTX 950 asi o 13 % nižší a o něco horší je i poměr výkon/watt. V tomto ohledu by mohl být zajímavý model MSI R7 370 2GD5T OC, který je o tři stovky levnější a jehož chladič nevypadá o mnoho hůře.

S přihlédnutním k obrovským rezervám chladiče a špičkovým provzoním vlastnostem mi tím spíš chybí pod jeho základnou plnohodnotný čip v nějaké R9 370X, který by se na GTX 950 Gaming mohl výkonem dotáhnout, přičemž by se provozní vlastnosti nijak dramaticky nezměnily. Zajímalo by mě, proč s jeho uvedením AMD otálí.

GeForce GTX 950 vnímám za stávající situace jako výhodnější kartu se zajímavější výbavou, ale pokud se vám GTX 950 z nějakého důvodu GeForce nezamlouvá, R7 370 v provedení Gaming můžu směle doporučit.

MSI R7 370 Gaming
KLADY 2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming 2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming ZÁPORY
solidní výkon pro plné HD rozlišení horší poměr cena/výkon než GTX 950 Gaming
bez zátěže zcela tichá, v zátěži neslyšná o poznání nižší výkon
nízká spotřeba, jen o málo vyšší příkon než GTX 950 chudší konektorová výbava
přívětivější cena  
   
Orientační cena s DPH: 4 400 Kč


Tagy: msi  gtx 950  r7 370  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.8.2015 13:38:00   194.228.11.xxx 3276
Děcka než se tu začnou objevovat pravdivé názory nV je lepší, než AMD a hloupé protinázory, že to není pravda tak já bych to s dovolením rozčísnul hned:

Obě karty jsou mrdky pro nehráče a dost pochybuju, že si to jakýkoliv zde diskutující člověk dá do PC.
24.8.2015 13:53:18   10.6.17.xxx 595
preto mas o 7% rychlejsiu gtx 960
24.8.2015 13:59:31   90.176.150.xxx 195
teď jsem to chtěl napsat trochu slušněji, ale je to tak výrok: "dva špičkové modely karet střední třídy"
a mít na mysli tenhle low end je trochu nadnesené, ano cenou to tak je střední třída, ale výkon díky situaci jaká je, je to spíš low end a entry level pro hraní.
Mít 30-60 fps s jedním z nejlepších procesorů na trhu je jaksi málo.
Sám mám i5 - 3ghz a 960ku a byl jsem nemile překvapen jak na fullhd musím dávat detaily dolů, aby mi to nedropovalo pod 40 fps. (jsem citlivější na low fps)
24.8.2015 14:07:47   90.177.175.xxx 307
Ve své třídě jsou to špičkové modely. To nemá co dělat s tím, jestli je to střední nebo nižší střední třída.

U nás je to rozlišování momentálně bohužel trochu ujeté kvůli kurzu dolaru, ale sám jsem vždycky považoval za střední třídu karty kolem 4500-6000 korun. Pro našince grafika za pět tisíc opravdu není lowendem, ani když zavřu všechny tři oči.
24.8.2015 14:14:18   89.31.14.xxx 234
myslíš i to třetí jasnovidné? :-D

Mno cenově určitě ne, ale výkonově to je nižší střední třída jak vyšitá..., které by slušela tak cenovka do 3500,- s DPH

Je pravda, že je jiný kurz...
24.8.2015 14:25:07   90.176.150.xxx 161
špičkové modely to jsou ve své třídě a cenou taky, se řadí do střední třídy, takže ano dá se to tak napsat , ale výkonem do střední třídy se moc počítat nedají. Jak jsem psal situace na trhu je jaká je (dolar, několik let nezměněný výrobní proces...) takže se potom se ani nedivím zprávám, že dedikované grafické karty nikdo nekupuje, kdo by je taky kupoval, když výkon od Radeonu 7850 se "skoro" nehnul ve střední třídě
25.8.2015 08:13:55   93.99.208.xxx 82
Byl jsem nedávno trochu rozčarovaný když jsem do PC dal zkusmo HD5850 (750MHz/1440SP). To je mrtě stará grafika, ale ona mě tak nějak docela překvapila. Jasně, 1GB VRAM, ale stejně...to je 5let stará grafika, která by mi patrně na většinu her které hraju stále stačila (fullhd).
25.8.2015 08:20:00   89.31.14.xxx 31
a o tom to je máš recht...

Je jasné že prodeje stagnují není proč nakupovat... Výkony CPU i GPU se prakticky zabrdily. Dále díky konzolím se i herní průmysl spomalil + teda ty nedodělky a paskvily co se teď prodávaj to je hnus velebnosti... Není důvod k UPGRADE proto celý PC segment jde na hubu...
27.8.2015 10:36:19   15.195.185.xxx 02
Aktualne pouzivam HD5870 s 2 GB VRAM (eyefinity verzia) a mozem potvrdit ze tieto starsie kary su stale pouzitelne.
Dokaze vo FullHD rozliseni na +/- medium settings spustit asi vsetky nove hry.

Ak by sa boli HD5850 a 5870 vyrabali bezne s 2 GB pamatou, asi by ich vela ludi pouzivalo este dnes. I ked tohto roku sa upgrade z 5870 uz oplati.
24.8.2015 14:02:50   89.31.14.xxx 1913
mno hlavně že ty jak říkáš "mrdky" jsou tak předražený.... dal bych za obě tak max 3500,- vetší hodnotu nemaj... A máš pravdu nešel bych do toho připlatíš si trošku a máš R9 380, která je výkonem a pod. úplně jinde... a ten příplatek se vyplatí...
http://www.czc.cz/sapphire-nitro-r9-380-4gb/174059/produkt
24.8.2015 19:07:39   194.228.11.xxx 1125
380? Sranda ne, 960 je lepší karta. Na diskuzi nejmenovany web to někdo naposled pěkně rozebral.
24.8.2015 21:02:42   194.228.11.xxx 820
Vždyť si to tam musel vidět, jak tam někdo krásně vyargumentoval a vylinkoval toho blba Belku, který tvrdil, že 380 je jasně lepší karta. A vzápětí stejný sračky píšeš tady? Že ti není hanba garážníku.
24.8.2015 22:01:30   188.175.49.xxx 187
:-D mno nebýt lidí jako jsi Ty bych o té jak říkáš "garáži" ani nevěděl, ale jinak ses splet Ty tam chodíš asi často narozdíl ode mě :-) Kdybys mě nazval nejmenovany webčáku či SHáčáku nebo i Diite tak bych i věděl o kom luvíš tedy pokud vemu v potaz jen české weby :-) Jasně lepší? Ale no tak klídek už Ti to leze na mozek :-) Ve výheldu na 1 rok jsou naprosto srovnatelné... ve výhledu na 2-3 roky už je výhodnější 380tka... Čím bys rád argumentoval spotřebou? Ale no tak prosím Tě vzpamatuj se :-D těch pár vatů myslíš, že to poznáš v ročním vyůčtování? :-D Nepoznáš to bys musel hrát na max 24hodin denně a 365dní v roce a i tak by ten rozdíl byl směšný... Nezapomeň, že nehraješ neustále a každá hra má taky na kartu jiné nároky a tím i je rozdílná spotřeba... Krom toho jak půjdeš do vyšších rozlišení tak už vůbec není co řešit...
Čili jak píšu ve výhledu na rok to je jedno ve výhledu na 2-3 roky je prostě 380tka lepší i když se Ti to nelíbí... je mi líto :-)
24.8.2015 22:03:51   188.175.49.xxx 43
lol tady je automaticky pozměněno pokud napíšeš jiný web :-D takže hlavně bys mě mohl nazvat E H W čáku :-D
24.8.2015 22:13:39   188.175.49.xxx 95
PS: koukám že tady už je fanatické šílenství a kádrování jak za těch nejdrsnějších komančských let.. Jakmile nenapíšeš co se třeba panu PC-hráči líbí hned jseš garážník a pod :-D Nepraskaj Vám při tom žilky kluci? To chce klííd ;-)

Ale abych Ti udělal radost a dalším zeleným tady ano u 370 vs 950 bych přesně podepsal co napsal David ježek tedy až na to že by těm kartám slušela cenovka do 3500,- A pak 980Ti je lepší jak FURY X...

Nicméně to nic nemění na tom, že 380tka je lepší volba do budoucna ;-) A prskejte si jak chcete :-)
24.8.2015 22:29:52   188.175.49.xxx 45
A na tom webu jehož jméno zde nesmí být vysloveno (E H W) :-) Ho "vyargumentovali" hádáním se nad počtem vyreklamovaných a vrácených 970tek... Čili se hádali o kravinách což jsem tam taky napsal... Úplně opomíjeli podstatné věci a řešili fakt blbosti...
25.8.2015 07:43:59   109.107.210.xxx 77
Ale ona 380 jasně lepší karta je. Netrpí na propady výkonu, což je to nejhorší, co karta může mít.
25.8.2015 08:05:37   10.6.17.xxx 75
predator to nepochopi
test na E.H.W. jasne ukazal, ze r9 380 ma vyssie minimalne fps ako gtx960 v kazdej hre(a maju tam testovane najnovsie AAA hry), kde je to cititelne(tj, kde sa min.fps blizi k cukaterii) gtx 960 ma casto min fps prave pod hranicou plynulosti obrazu
25.8.2015 10:10:25   90.177.175.xxx 73
Minimální extrém bez kontextu (průběhů fps) je zavádějící, a Mirek dělá blbost, že to tam dává.
25.8.2015 10:56:09   10.6.17.xxx 14
no, pri 3D fps alebo napr pri GTAV staci raz, ked ti padne min fps na skoro bod mrazu a si mrtvy ... to nastve(a najma ked sa to v testoch neobjavi)
a ten priebeh fps by tam byt mohol, s tym suhlasim
25.8.2015 11:14:56   194.228.11.xxx 79
skaven už jsem ti to psal jinde, chápu, že si vytrhneš z kontextu sebemenší pitchovinu proti nV, ale plácáš totální nesmysly. Na 960 jsem GTA 5 dohrál 2x (jednou origo, podruhé s češtinou) a nikdy se mi nestalo, že by hra spadla na 5fps nebo co to pořád mektáš za nesmysly, už se fakt vzpamatuj, vsadím se, že jsi tu hru vůbec nehrál, natož na takové kartě, ale z nějakého nesmyslného grafu tady budeš plácat hovadiny ještě další rok, ti maďaři jsou fakt padlí na hlavu to neni možny toto už

Pokud se podíváš na serioznější media viz třeba THW, tak tam zjistíš, že naopak 960 umí držet minimální fps velmi slušně, s tou kartou už jsme hrál spoustu her vč. třeba i Zaklínače 3 a nikdy jsem žádné propady nikde nezaznamenal.

Takže klid hošane, chápu, pořád plácáš blbosti o něčem očemž ani nemáš páru, dvoje směšné doměnky jsou založeny na nějakých grafech a teoriích někde z netu a ještě vytržených z kontextu.
24.8.2015 16:39:17   88.102.62.xxx 12
S tím mohu jen souhlasit. Jo a díkkkkk, vážně jsem se tomu dobře zasmál.
24.8.2015 14:04:46   188.246.111.xxx 1112
Článek jsem ani nečetl a dávám mu mínus, protože testovat to prostě na těchto starých hrách je tragédie, můj názor.
24.8.2015 14:10:43   90.177.175.xxx 126
Jé, a ono by se na tom něco změnilo, kdyby tam místo Grid 2 byl Grid Autosport, místo WOT 9.1 wot 9.9 a místo Metro: Last Light bylo Metro LL redux.
24.8.2015 14:20:47   188.246.111.xxx 165
Jé, ono by se tam toho změnilo dost, kdyby tam byl nejnovější Assassins Creed, GTA V, Watch Dogs nebo Batman, F1 2015, Zaklínač 3 nebo třeba...nemá smysl pokračovat....
24.8.2015 14:38:03   90.176.150.xxx 90
na recenzi karet a výsledné rozdíly by se nic nezměnilo, jenom by se ukázalo, že GTA V, Zaklínač 3 se prakticky na fullhd hrát nedají ale výsledek by byl stejný
25.8.2015 08:20:45   91.220.237.xxx 11
Ja napriklad zaklinaca 3 rozbehnem na full HD aj so staruckou GTX470, Q9400 a 4GB ram... pravdou ale ostava, ze s detailami na low a 20-25 fps A kedze ma ta hra vobec nebavi a celkovo tento styl, vobec mi to nevadi
24.8.2015 14:41:03   90.177.175.xxx 62
Ano, s AC, GTAV a Zaklínačem by se celkový výkon R7 370 zvedl baj voko o 4 %, a s Far Cry 4 a Dying Light by zase o pět procent spadl.

F1 2015 do metodiky nejspíš nikdy nezařadím (pominu-li těch 3,7 od uživatelů na metacritic), už se na tom enginu už něco změnilo, nebo je to opět už pomalu na mainstreamových kartách ve fullHD bržděné procesorem?
24.8.2015 14:21:05   10.6.17.xxx 56
inac, dost trapne, ze nemate otestovane r9 380 ani r9 285 a v letnom odporucani hardwaru ju (r9 380) odporucate
https://pctuning.tyden.cz/hardware/pc-sestavy/35825-doporucene-pc-sestavy-pro-hrace-leto-2015?start=4
24.8.2015 14:30:08   90.177.175.xxx 41
285 není a nebude, nemám kartu, kterou by bylo možné přetestovat. Jen a pouze výsledky na starých ovladačích.
24.8.2015 14:32:49   10.6.17.xxx 27
ta mi az tak v zaludku nelezi, skor priamy vykonovy konkurent gtx 960
24.8.2015 14:42:14   90.177.175.xxx 50
Mám ji tady, je v pořadí.
24.8.2015 14:29:02   90.177.31.xxx 915
Pekna recenze,je az komicky ze tenhle kolibrik po OC casto prekona i r9 280,pri o 120w nisi spotrebe.
25.8.2015 07:41:28   109.107.210.xxx 46
.. a pak je komické sledovat, jak se tenhle "kolibřík" trápí v jiné hře, kde ta R9 280(X) jede bez problémů.

Já mám třeba nakoupeno cca 200 (i starších) her a nechci řešit, že s touhle mi to "nejede", to si raději připlatím za hrubý výkon, který třeba nebude vždy optimální, ale zajistí mi, že většina her pojede bez problémů. Bohužel zrovna nvidie mají tu nepěknou vlastnost, že staré hry "zapomínají" zvládat.
24.8.2015 19:17:19   82.209.39.xxx 93
Podle mého názoru je vždy lepší si připlatit za plnokrevníka na standardních frekvencích, než provozovat přataktovanou kartu na steroidech. Nehledě na to, že při prvních tepelných anomáliích (prach v chladiči, horké počasí) padají takty a výkon k nominálu. ☺
24.8.2015 19:43:33   90.177.175.xxx 52
Tady ta karta má rezervu asi 15 °C (při stejných otáčkách větráku, a pořád je ještě možnost ty otáčky zvednout z těch ~700 na 2400). To už by musela být fakt hodně zasviněná, aby tomu nějak znatelně padal výkon.

Jinak ano, je logicky lepší plný čip, ale taky je dražší (a často i méně výhodný co do poměru cena/výkon).
25.8.2015 00:14:11   182.48.157.xxx 32
Za sebe bych se rad zeptal, zda by slo treba mainstream GK testovat na slabsich procesorech.. jak priklad i3, FX 6300. Prijde mi, ze nekdo kdo si koupi procesor za 5000+ (7000+) na hrani her a da si k tomu grafiku za 4500,- tak to moc vyladena sestava neni. Spis mi do takovy konfigurace sedi neco slabsiho a myslim, ze i hodne levnejsich compu se takto stavi :-)
25.8.2015 02:09:37   213.220.254.xxx 31
Tak to by už ale nebyl test GK, ale celé sestavy, protože pokud chete testovat GK, tak jim musíte dát prostor ukázat na 100% co v nich je, aby to bylo objektivní, což s levným procesorem by nebylo vždy možné. U těchto testů je prostě potřeba zbavit se jakékoliv limitace procesorem a tedy tento požadavek je nereálný.
25.8.2015 06:03:49   194.48.241.xxx 121
Kdybych měl dnes kupova kartu do 4500, tak běžím pro tuhle Asus R9-270X

Za 4.300 strčí do kapsy obě testované karty

http://www.softcom.cz/eshop/asus-r9-270x-dc2- 2gd5-2gb-ddr5-2-dvi-hdmi-dp-pci-express_d141598.html
25.8.2015 08:25:43   89.31.14.xxx 33
právě..
vše se zastavilo... výkon prakticky stejný ceny taky tak proč kupovat nové? A stejné to je i u CPU... a pak se někdo diví, že PC segment jde do kopru...
25.8.2015 08:33:55   109.107.210.xxx 78
Je zajímavé sledovat, že jakmile se objeví nové a levnější modely nvidia, Adam okamžitě přispěchá s novou recenzí (samozřejmě pojato jako souboj platforem, takže to rozhodně není totéž!), která potvrdí, že to s tou cenou už není tak hrozné. :-)

Samozřejmě, že alespoň bronz nesmí chybět. :-)
25.8.2015 08:37:21   10.6.17.xxx 68
a ked vyjde rychlejsia R9 380 ako konkurencia, tak sa caka...mesiac(zatial)
25.8.2015 10:10:58   90.177.175.xxx 64
Jestli to třeba nesouvisí s tím, kdy jsou dostupné vzorky, že, a taky s tím, jestli někdo uvede na trh jednou za čas jeden model, nebo jich chrstne rovnou šest (že jsou z toho čtyři tak nějak staré známé nechme stranou).
A omlouvám se, už se nebudu snažit přetestovávat výhodnější modely karet do srovnání, když už mám změřeného něco podobného. V tomhle případě by bohatě stačila ta 4GB R7 370 od Asusu, kterou jsem otestoval, když byla uvedená, a GTX 950 by vypadala ještě líp.
25.8.2015 09:30:59   93.99.208.xxx 93
Jooo, tím že jsem si koupil GTX970 jsem snížením spotřeby o cca 100W(nadsazuju) a průměrnou dobou hraní cca 20h týdně (opět nadsazuju) ušetřil necelých 500,- za rok. Wow, to my za 4 roky dá cca 2tis...pokud se karta nevyblije, pokud mi morálně nezastará a nevyměním ji a pokud bude výkonově stačit. Hmm, takže vlastně to co zaplatim na kartě se mi vrátí na elektrice a obráceně. S tím malým detailem že prachy za kartu dám teď, kdyžto elektriku budu platit podle toho jak budu opravdu hrát a kdo ví, třeba budu mít ještě míň času a propálím míň elektriky. Takže argument o spotřebě je vlastně hovadina pro 99% populace, přesto 99% hráčů to bere jako vážný argument...to mě přivádí k zamyšlení...
25.8.2015 09:33:29   10.6.17.xxx 27
a tu sa za to davaju hviezdy, tj neberie to ako argument len (pc)hrac ale aj taky A.Vagner
25.8.2015 09:34:40   109.107.210.xxx 56
argumenty o spotřebě přece pochází od velkého Jen-Jsem-Lhal. ;-)

Pro pořádek ale je třeba uznat, že menší energetická náročnost se projeví i v hlučnosti, ale nikoli zásadně (i extémně žravé grafiky typu 290X lze chladit potichu)
25.8.2015 09:43:35   90.177.175.xxx 61
275W grafiku, která by dokázala být tak tichá jako 150W grafika, jsem ještě v ruce neměl. A že jsem jich měl v rukou dost.
25.8.2015 09:53:24   89.31.14.xxx 06
Můžu dotaz Adame?
A accelero extreme by to nezmák potichu? to už je megachadič ten dokáže divy. Jinak je jasné už z fyzikálního hlediska uchladit 150W grafiku bude snasžší jak 275 a podle testů na webu o kterém se zde nesmí mluvit 390X jsou doslova žravá monstra, která bude ještě složitější uchladit.
25.8.2015 10:13:18   90.177.175.xxx 20
Neměl jsem to v ruce, ale nemyslím (tříslotové chladiče od Asusu s podobnou koncepcí nebyly lepší, naopak (i když věřím, že tohle bude tišší než tříslotové DirectCU)).

I kdyby, tak je ještě problém s tím, že je to teplo potřeba dostat i ze skříně (=hlučnější systémové chlazení).
25.8.2015 11:03:50   89.31.14.xxx 03
to je jasné horko se nabírá a musíš to dostat ze skříně ven. Čili musíš to umět a udělat ten správný "průvan" ve skříni.

jak napsali na tom webu 390X přes 500W u sestavy no to je fakt moc, když většinou používám 500W zdroje.
25.8.2015 14:39:15   109.107.210.xxx 34
ale já jsem nenapsal, že je stejně tichá, napsal jsem, že se dá provozovat potichu.

úroveň hluku je subjektivní, někomu vadí ševelení 12cm větráku na 800RPM, jiný s klidem anglického lorda snáší řev deseti 8cm větrníků jedoucích na plné otáčky.
25.8.2015 09:46:15   89.31.14.xxx 56
no nen í to za tak dávno co tomu bylo naopak a méně žravý byl druhý tábor. Tehdy ale se spotřeba neřešila kdo by ji řešil taková blbost... Nyní se řeší takže bych řek, že je to dvojí metr jak vyšitý... Ale to je jen tak na okraj. Pravda je taková, že třeba 390X bych nechtěl to už žere na mě fakt moc... Ale jak sem psal 960 vs 380 tak tady řešit na pár watech spotřebu je fakt uhozené na hlavičku...
25.8.2015 10:06:14   192.168.46.xxx 86
960 vs 380 tak tady řešit na pár watech spotřebu je fakt uhozené na hlavičku...
ano 100W je teda v tejto triede dosť zásadný rozdiel,mňa tych 100W rozhodne od tej karty odradí.
25.8.2015 10:10:42   10.6.17.xxx 56
no, je to v hrach ako Crysis 3 rozdiel cca 70W ale dobre
tj ked gtx960 vie fungovat na lepsom 400W zdroji, tak R9 380 na lepsom 450W zdroji(mam to otestovane)
25.8.2015 10:41:57   89.31.14.xxx 55
ale no táák 100W? A kde ve furmark?
25.8.2015 11:44:41   192.168.46.xxx 45
No ja neviem,ale je tam rozdiel gtx960-252,3W a AMD280-356W, možno ale zle vidim.
Reagoval som na toto:
960 vs 380 tak tady řešit na pár watech spotřebu je fakt uhozené na hlavičku...
25.8.2015 14:19:48   89.31.14.xxx 44
A měls obě karty v ruce a hrál jsi na nich a nebo jen vycházíš z číslíček které se Ti libí? Ona totiž realita bývá tak trošku jinde... ve většině her bude ta spotřeba o něco nižší... ne každá hra umí vytížit opravdu grafiku na plno... nejdrsnějším příkladem budiž WOT... Máš s tím opravdu nějaké zkušenosti a nebo jen papouškuješ?
25.8.2015 14:41:06   90.177.31.xxx 54
Tak to je dobrej blabol,asi ti nedoslo ze tohle plati pro obe strany,cili pokud GPU nepojede naplno bude i pro Nvidii platit nisi spotreba,rozdil tim padem bude porad stejnej.
25.8.2015 21:09:39   188.167.144.xxx 45
A měls obě karty v ruce a hrál jsi na nich a nebo jen vycházíš z číslíček které se Ti libí?

Ne nemal som tie karty,pozrel som ešte recenziu na nejmenovany web,pclab,computerbase a všade to je okolo 100W rozdiel. Ta r9 380 je proste drahá zastarala nepredajná karta.
25.8.2015 21:15:54   188.175.49.xxx 24
Já vím, že se Ti líbí co píšeš, ale neboj prodejná je :-) jen se Ti to trošku zatemňuje do zelena...

Jiank obě karty jsou jiné a tak maj i různý odběr... a pak šlo mi hlavně o to, že ta karta neřere neustále max hodnotu pokud Ti to nedošlo což asi ne podle toho cos napsal... čili jak sem psal v pohledu ročního vyůčtování je prostě ten rozdí banální... rožneš si v obýváku a máš větší spotřebu jak je ten rozdíl a vysávání ohřívání jídla vody pečení a pod nemluvě...
25.8.2015 21:45:48   188.167.144.xxx 52
Reagoval som na toto pôvodne:
960 vs 380 tak tady řešit na pár watech spotřebu je fakt uhozené na hlavičku...
Ide tam o to že rozdiel je už naozaj značný v spotrebe. Nejde o ušetrené peniaze na elektrine,ale 100W je aj teplo ktore treba dostať zo skrine von. A či žerie cela zostava PC 300w alebo 400w (hrach) tak to proste rozdiel je.Spotreba sa mozno nerieši pri 980/fury.

100W furmark? Ano asi aj tam, ale pozeral som spotrebu v hrách. Predpokladám že tieto karty su na to aj určené.
26.8.2015 10:27:32   89.31.14.xxx 34
100W je extrém snad jen ve furmarku... pusť si někdy hry a podívej se jak která hra vytěžuje grafiku a podívej se i na spotřebu... není to pořád stejné.. prakticky naopak co hra to jiný vytížení jiná spotřeba... v mnoha hrách je ten rozdíl ve spotřebě nižší... + 380tka ve výhledu na 2-3 roky vydrží déle s dechem (bude pomaleji zastarávat). Jak říkám rožneš v obýváku a je to větší odběr jak rozdíl mezi těmito grafikami... krom toho na 2K je jasné co je lepší volba. Do 4K se mi osobně zatím fakt nechce...
26.8.2015 10:38:43   89.31.14.xxx 44
krom toho je tu fajn rozdíl ve vystupování :-) zatím co já když napíšu že 380 je výhodnější v delším výhledu a nijak nehaním 960tku jak jsem tu titulován na garážníka a pod :-) Jiní jistí človíčkové tu píšou jaký je AMD shit a pod...
Takže já nehaním Nvidii a nenapadám nikoho za jeho názor zato a nedá se to jinak nazvat než fanatici preferující jen 1 znacku klině útočí na AMD a i na mě... Mno co dodat asi to ukazuje mentální vyzrálost některých...
PS: to teď nebylo mířeno na Tebe Baňo1977 ale reaguju tak celkově na lidičky tady. A to tu ještě není hnízdo, nest, maťko, vlko a pod... Ti nikdy nezklamou... stejně jako PC-hráč... To že nejsem vysazený jen na 1 značku a volím grafiky podle výhodnosti se může velectěný PC-hráč i ostatní přesvědčit na Diitu nejmenovany web ale klidně i v tý "garáži"...
26.8.2015 09:19:42   10.6.17.xxx 24
Ta r9 380 je proste drahá zastarala nepredajná karta.

verejne sa s tebou stavim, ze o rok bude tato nerealna zastarala karta vykonovo +10% lepsia, ako je k gtx960 teraz.
(vo fullhd ma R9 380 teraz vykon cca 8-10% nad gtx960)
a ked vyjde pascal, tak ti garantujem, ze po 2-3 mesiacoch nvidia sama zareze vykonove optimalizacie maxwellu
(ako teraz, posledne nvidia drivery zase prestali zdvihat vykon keplerov)
28.8.2015 17:11:48   188.167.144.xxx 20
Čítal som na e.x.t.r.a.Hard.wa.re "rozhovor" Vlko a Kochren a bolo tam spomenuté že 380 je vlastne Tonga, tak vyjadrenie o zastaralosti čipu berem späť ,sorry.
2.9.2015 07:30:58   89.31.14.xxx 00
On vlko je hater a psal hlouposti (nemůže se brát vážne)... však se podívej nakonec to co napsal zeditoval... ostatně skoro jako vždy... Opakuju 960tka není šatná karta sám jsm se o ni zajímal (proklouzla mi rukama za 3000 nová), ale ve výhledu na ty cca 3 roky je podle mě ta 380tka lepší (zdejším recenzím tolik nevěřím tento web je jak psali i na Ex.ha.wa. prozeleně orientovaný). Jinak 380 alias 285 je zároveň s Fury(X)nejmodernějším čipem od AMD.
2.9.2015 07:48:53   10.6.17.xxx 00
brano, este otazka, na aky cas planujes kupovat gr.kartu?
na rok? na 3roky?
26.8.2015 09:05:06   10.6.17.xxx 12
http://www.guru3d.com/articles_pages/asus_radeon_r9_380_strix_review,5.html

R9 380 2GB
Subjective obtained GPU power consumption = ~ 196 Watts

gtx 960 2GB
Subjective obtained GPU power consumption = ~ 119 Watts

rozdiel?
28.8.2015 17:06:50   188.167.144.xxx 20
Ja som našiel aj 120w. Inak tu na pct to je 100w a aj skoro všade inde.
25.8.2015 10:21:25   90.177.175.xxx 92
Ne. Ušetřená tisícovka na elektrice během životnosti karty prostě není argument, ale ušetřených pět stovek při nákupu karty, díky kterým pak vyjde o 5 % lepší poměr cena/výkon, z toho je většina lidí podělaná.
25.8.2015 10:35:36   85.135.206.xxx 42
"ale ušetřených pět stovek... ...pak vyjde o 5 % lepší poměr cena/výkon, z toho je většina lidí podělaná"

Numero uno, tokpa, +1 proste super povedané.

Ja pridám že ešte dojímavejšie je keď niekto vyberá GPU za napr. 5000kč na ako sa sám vyjadrí 4-5 rokov a tiež "onanuje" nad 500kč rozdielom
25.8.2015 14:44:04   109.107.210.xxx 14
já ti řeknu, v čem je ten zásadní rozdíl: ten kdo kupuje grafiku, ji často nekupuje samostatně, ale jako součást PC. A ono se to nezdá, ale pětikilo tuhle, tři kila támhle a najednou máš platit za sestavu o 2-3 tisíce víc. Při vědomí, že tyto laciné karty si kupují lidé co šetří každou korunu (z jakéhokoli důvodu), je to argument celkem zásadní IMHO.

Spotřeba energie proti tomu je typický variábl, který se platí postupně a v relativně malých diferencích (tj. měsíčně ti se žravou grafikou přibude na bilančním účtu za energie řekněme cca 20Kč).
25.8.2015 18:55:09   90.177.175.xxx 31
No jo, ale když to kupuje na roční splátky, tak už je to jen čtyřicet kaček na měsíc!

Takže lze v podstatě říct, že cena grafiky je důležitá podle toho, jestli to člověk platí na dřevo, nebo si to bere na sekeru.
26.8.2015 07:51:57   109.107.210.xxx 13
Díky žes mi to vysvětlil.

Jen taková technická: když už si bereš spotřebitelský úvěr, tak čím větší tento úvěr je (tj. čím větší je jistina), tím větší jsou pak i měsíční splátky, a tím také více přeplatíš. Narozdíl od plateb záloh na energie, které žádné úročení nemají.
25.8.2015 10:48:49   10.6.17.xxx 02
no nieje to argument. ked mesacne zaplatis za elektriku 31 alebo 32 € je argument narozdiel od pociatocnej investicie 370 alebo 400€?
25.8.2015 11:20:54   194.228.11.xxx 43
Ono je sice hezké, že s takovým cpu ty karty dostanou prostor, ale k čemu to ve finále reálně je?

Ke čemu mi je informace, že ta karta s procesorem (který 99,999999999999999999 hráču NEMÁ !) ta karta dává takové výkony?

Mnohem lepší by bylo testovat na běžném procesoru, který lidi reálně používají a týká se to prakticky všech karet. Nebo mainstrem testovat na mainstream i5 a hajend testovat na i7OC třeba, nevím, to je k debatě, ale takhle jsou ty testy svým způsobem opravdu k ničemu.

Je sice hezké vidět, jaké jsou mezi kartma rozdíly jako tak, ale reálně je mi to při rozhodování kterou kartu koupit trošku k ničemu
25.8.2015 12:38:02   194.213.198.xxx 24
Protože slabší procesor brzdí grafiku a tudíž výsledky by byly neodpovídající.

"hraji" jedinou hru a tou je Prepar3Dv2, tedy letecký simulátor. Můj i7-4790k přetaktovaný na 4.6Ghz může brzdit i GTX750! zároveň jsou situace kdy ani má GTX980 běžící na 1500MHz nestíhá.

Osobně preferuji test hrubého výkonu karty. Tím si udělám představu o tom co potřebuji. Osobně Potřebuji víc než je GTX980 a nejsem si jistý zda mi stačí GTX980Ti. Bohužel adekvátní testy nejsou...

Osobně potřebuji při rozlišení 2560x1080 transparency antialiasing v podobně 4xSGSS, což je s volumetrickou mlhou a mraky v několika vrstvách neskutečný killer výkonu a mnozí lidé to nemají zapnuté ani na SLI s GTX980 a v 4k to umí zazdít i dva titan x.

Samozřejmě není problém mít 8xMSAA ale simulátory s detailnějšími letadly trpí shimmeringem. Řešení je buď DSR faktor 4 nebo právě SGSS, z čehož ale stále vychází lépe SGSS a DSR je jen takový kompromis s výkonem. Navíc DSR faktor 4 na mém 21:9 monitoru znamená reálně obraz 5,33k, to už ta karta také moc dobře nedává, když chce člověk zachovat 4xMSAA a Tesselaci.
25.8.2015 13:25:41   194.228.11.xxx 62
Zato výsledky s takovým monster cpu jsou opravdu odpovídající

Neříkám, aby to testovali na i3, ale běžnou mainstreamovou i5 by někdo konečně otestova mohl jednou za čas. Opravdu by mě zajímaly ty výsledné tabulky, kdyby se to testovalo na procesorech, které lidi mají reálně doma a ne na těchto nesmyslných sestavách pro drtivou většinu lidí.
25.8.2015 14:35:39   90.177.31.xxx 20
To je Prepar3dv2 o tolik narocnejsi nez FSX?...Taky hraju prevazne let. simulatory docela komicka situace je v DCS world kde i GTX660 vyrazne prekonava r9 290,AMD tam proste vubec nefunguje.
27.8.2015 08:30:30   109.107.210.xxx 13
to znamená jen jedno: programátoři té hry neumí programovat, nebo to dělají schválně.

Technicky totiž není jediný důvod aby obstarožní původně mainstreamová karta překonávala několikanásobně lepší a modernější hiendovou grafiku s neporovnatelně vyšším hrubým výkonem.

Chápu, že pro hráče to je irelevantní, ale problém je někde jinde.
25.8.2015 16:43:18   93.99.208.xxx 14
Co takhle zkusit na pár kartách změřit spotřebu pri zapnutém VSYNC a capu 60FPS? Ono totiž měřit spotřebu tak jak to děláte je sice hezké do grafů, ale trochu s tím mává fakt, že ty karty ten PŘÍKON berou při jiném VÝKONU. Vím, problém je že některé karty těch 60FPS nedají...
Přepočítat to Watt/FPS není v dnešních dobách úplně ideální, protože spotřeba není lineární a powertune může/nemusí dělat divy.
Já třeba hraju až na pár titulů zásadně se zapnutým VSYNC protože mě tearing vadí.
25.8.2015 18:55:44   90.177.175.xxx 30
A s double nebo triple bufferingem?
28.8.2015 16:04:08   194.228.13.xxx 02
U strategií by to šlo. Nedokážu si představit zapnutý VSYNC u střílečky. Díky input-lag je z vás hned mrtvola. Tearing mi taky vadí, ale s opožděnými reakcemi se nedá pořádně ani zamířit.
31.8.2015 10:44:55   194.228.20.xxx 00
No u singlovek to zas takový problém není, ale u MP fps je to buď roztrhaný obraz, nebo latence a mě třeba z roztrhanýho obrazu po hodině začně neskutečně bolet hlava...
1.11.2015 18:13:42   93.99.228.xxx 00
Osobně soudím, že by se měly testy grafických karet na referenčních kompech pro klíčové "třídy", které by se přinejmenším rok neměnily. Pak by byly výsledky realistické. Testovat vždy na nejvýkonnějším HW je metodologický nesmysl, pokud má test vypovídat o prakticky dosažitelných vlastnostech. Adame, promyslete si to.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

45 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.