GeForce GTX 980 Ti: „Titan X“ o třetinu levněji!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 980 Ti: „Titan X“ o třetinu levněji!

GeForce GTX 980 Ti: „Titan X“ o třetinu levněji! | Kapitola 10

Adam Vágner

Adam Vágner

31. 5. 2015 22:00 74

Seznam kapitol

1. Nvidia GTX 980 Ti: představení a parametry 2. Představení karty – detaily 3. Testovací sestava 4. Aliens vs. Predator Benchmark 5. Battlefield 4 6. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 7. Crysis 3 8. Grid 2 9. Metro: Last Light 10. World of Tanks 9.1
11. Boost u GeForce GTX 980 Ti: Aliens vs. Predator 12. Boost u Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Crysis 13. Boost u Nvidia GTX 980 Ti: Bioshock 14. Spotřeba (příkon PC), poměr výkon/watt 15. Hlučnost 16. Výkon ve 4K: AvP, Battlefield, Bioshock 17. Výkon ve 4K: Cliffs of Dover, Crysis 3, Grid 18. Výkon ve 4K: Metro: Last Light, World of Tanks 19. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 20. Závěrečné shrnutí

Nvidia dnes oficiálně uvádí GeForce GTX 980 Ti – levnější příbuznou špičkového (a extrémně drahé) GeForce GTX Titan X. Nabízí jen mírně ořezané jádro a více než dostatečných 6 GB, přičemž její cena je o devět tisíc nižší. Překvapí vás, jak malý ústupek po stránce výkonu to ale znamená v praxi a co to udělá s poměrem cena/výkon.

Reklama

World of Tanks 9.1

World of Tanks není hra, která by byla na testování karet zrovna nejvhodnější. Je totiž velmi závislá na výkonu procesoru, který po většinu času výkon grafických karet omezuje (vytížení grafického čipu padá i někam k 50 % výkonu). Zkresluje to hlavně výsledky výkonných karet, které se pak ve srovnání s levnějšími kartami jeví pomalejší, než ve skutečnosti jsou. Můžete také narazit na limit snímkové frekvence kolem 120 snímků/s (nejsem si ale jistý, jestli to stále platí i pro verzi 9.0 a novější).

Paradoxní je, že i když i karty střední třídy běží po většinu herní doby jen „na půl plynu“, snímková frekvence je obvykle dostatečná a pohybuje se kolem 40–60 snímů/s. Tak proč to testovat? Problém nastává jako na potvoru v té trošce situací, které jsou nejkritičtější – třeba když se ukrýváte někde ve křoví a skrze listoví se snažíte trefit projíždějící tank. V takovém okamžiku dochází k výrazným propadům výkonu (snímková frekvence klesá klidně i na polovinu) a problémy mají i výkonné karty (v těchto situacích je na vině „nízký“ výkonu grafické karty).

Pro testování jsem tedy připravil specilální záznam (ve kterém mě asi spousta spoluhráčů proklínala). Je v něm minimum bezproblémového pojíždění po mapě a soustředí se především na kritické míření skrz lesní porost na jednom z nejnáročnějších míst, které na mapách ve World of Tanks je (tzv. „magic forest“ na Murovance).

Testuji s maximálními detaily (výjimkou je jen vypnutá tráva ve sniper mode, se kterou mají na některých mapách potíže i špičkové grafické karty). Pomocí FRAPS měřím prvních 170 sekund po startu kola (měřit začínám v čase 0:00)

GeForce GTX 980 Ti: „Titan X“ o třetinu levněji!
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 980 Ti: „Titan X“ o třetinu levněji!
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama