Od GTX 280 k Titanu X: sedm let GeForce v testech výkonu | Kapitola 5
Seznam kapitol
V dnešním mírně retrospektivním testu se podíváme, kam jsme se posunuli s výkonem grafických karet za posledních sedm let. Jde o výrazný posun či nikoliv? Jak se zvětšily čipy, počty shaderů, jak se měnila spotřeba a cena karet? Srovnáme výkon architektur posledních let, od GTX 280 přes GTX 580, GTX 680, 780 Ti a 980 až k Titanu X.
Testovací sestava
Testovací sestava se skládá ze základní desky Asus Maximus IV Gene-Z. Paměti posloužily 4x 2GB Kingston HyperX Genesis 2400 MHz. Dále jsme k testování použili procesor Core i7-2600K (přetaktovaný na 5 GHz). Úložiště je sestaveno z disku Seagate 750GB, zdroj jsem použil Antec HC1200 - 1200W. Ovladače jsou nejnovější dostupné verze. Viz konec této kapitoly.
Hry jsem otestoval v mírně přetaktovaném stavu, abych omezil vliv procesoru na výkon a nelimitoval jím výsledky grafik. Nastavení bylo: CPU 5000 MHz a paměti na 2133 MHz při časování 30-11-12-11-1T. Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows 7 Ultimate 64bit. Kapacita pamětí byla 8 GB.
Testovací hry
Anno 2070, Assassins Creed III, Battlefield 3, Bioshock Infinite, Crysis 3, Far Cry 3, Dirt Showdown, Max Payne 3, Matro Last Light, Tomb Raider. Všechny hry byly testované v rozlišení 2560x1600 s adekvátním nastavením vyhlazování vzhledem k hratelnosti a výsledným fps. Jak bylo nastaveno, je uvedeno v každém z grafů.
Ovladače
Grafické karty GeForce GTX 980, GeForce GTX 580 a Titan X jsem měřil s ovladačem GeForce 347.88 což je nejnovější verze, pro starší kartu GeForce 280 GTX jsem použil poslední ovladač GeForce 341.44.