Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus GeForce GTX 980 ROG Matrix Platinum v testu
Asus GeForce GTX 980 ROG Matrix Platinum v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 17.2.2015
Asus GeForce GTX 980 ROG Matrix Platinum v testu

Před časem jsme otestovali špičkový, ale nikoliv nejvyšší model s čipem GeForce GTX 980 – Poseidon od Asus. Dnes se podíváme na ten nejvyšší – v současnosti nejvýkonnější produkt z řady Matrix s vlastním PCB se 14fázovým napájením určený největším nadšencům a fanouškům taktování, včetně toho extrémního. 


Závěr

Asus GeForce GTX 980 ROG Matrix Platinum v testu

Výkon

Díky vyšším základním frekvencím (až 1392 MHz s Boostem) je výkon vysoký. Oproti referenční GeForce GTX 980 by měl být asi o 15 procent vyšší, vůči minule testovanému modelu od Asus – Poseidon – je nárůst výkonu necelých 6 procent. Jde o jednu z nejvýkonnějších GeForce GTX 980 na trhu, pomineme–li hlavně EVGA Classified (takt 1418 MHz) a exotickou Galax HOF s taktem taktéž 1418 MHz v Boostu. Výkon je tedy vysoký, zde není kartě možné nic vytknout.

Provozní vlastnosti

Příkon v zátěži o 68 W nižší než má referenční GeForce GTX 780 Ti s mnohem vyšším výkonem, to samo o sobě stačí na velké uznání. Maxwell jde ale dále. S nízkou spotřebou jde ruku v ruce nízká teplota jádra a nevelké nároky na chlazení.

Karta může zůstat relativně tichá a nabízet velký potenciál k nárůstu výkonu taktováním. Nastavením regulace od výrobce mě ale zklamalo, karta je znatelně hlučnější než předchozí model Poseidon. Hlavně v klidu mne hluk překvapil, nejde o nic tragického ale je zkrátka proti Poseidonu hlučnější, byť jsou otáčky stejně nízké. V zátěži je to asi dosti podobné, tam jsme ochotni vyšší hluk akceptovat. V klidu je ale zkrátka rozdíl mezi těmito dvěma kartami více slyšet.

Přetaktování

Karta má už v základu hodně vysoké frekvence, o to menší je ale prostor k taktování ke známé hranici čipů GM204. Ta je někde kolem 1,55 GHz. Se základním BIOSem jsem kartu přetaktoval bez zvýšení napětí na 1527 MHz pro jádro a 7800 MHz u pamětí. Na těchto taktech byla karta stabilní ve všech hrách. To představuje nárůst výkonu dalších jedenáct procent. V takovémto případě je karta proti referenční verzi asi o 25 procent výkonnější. Výše se dá dostat jedině s vodním chlazením a vyšším napětím, ale o mnoho to nebude.

Osobní názor

Matrix je samozřejmě špička. Vlajková loď od Asus dodržela co slibuje, nejvyšší výkon v základu a ještě zbývá rezerva pro přetaktování. Poseidon končil se stabilním taktem jádra kolem 1,49 GHz a 7,64 GHz u pamětí. Matrix, už výrazně více nabídnout nemohl – narážíme na možnosti čipů GM204. Přetaktování bylo lepší o 36 MHz u jádra a 160 MHz u pamětí. To je slabé, ale jsme zkrátka už na limitech.

Přesto Matrix dokázal, že je kousíček lepší než Poseidon, hlavně v teplotách jádra. Takové teploty jádra v zátěži jsem v High-endu chlazeném vzduchem ještě nikdy neviděl. Karta tedy nezklamala ani ve výkonu, ani taktování.

Co ale nepotěší, je cena. Za 19 600 Kč s DPH jde o drahou, hodně drahou kartu. I když se na cenách podepsal nepříznivý kurs EUR/CZK vůči USD, výrobce by za prémiový a nejvyšší model chtěl stejně hodně. Za tuhle cenu ale pro běžného hráče nemá tato karta smysl, proti verzi Strix je nárůst výkonu jen v řádu jednotek procent, v taktování Strix také nezklame a na takty kolem 1490 MHz jistě dosáhne také. Stojí ale o skoro tři tisíce méně, a to se počítá. Matrix je drahý, ale jde o luxusní produkt pro úzkou skupinu zákazníků a ti si jej jistě najdou. Jediným zklamáním pro mne byla vyšší hlučnost v klidu, proti Poseidonu byl rozdíl znatelný. Nic jiného ale kartě nelze vytýkat.

Výhody a nevýhody

Asus GeForce GTX 980 ROG Matrix Platinum v testu

Asus GeForce GTX 980 ROG Matrix Platinum v testu

Grafické karty testu zapůjčil ASUS Czech republic



Tagy: Asus  GeForce GTX 980  Strix  Matrix  Poseidon  R.O.G.  taktování  extrémní taktování  dusík  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.2.2015 06:29:19   89.103.95.xxx 12038
Tak mi začíná být jasné, proč poměrně dost lidí stále sáhne po nějaké AMD kartě, výkonem a spotřebou jsou GTX 970 a 980 parádní, ale cenou už nikoliv a já mám pocit, že spousta lidí sáhne raději třeba po 2 slabších grafikách i za cenu vyšší spotřeby, za cenu téhle konkrétní karty jde koupit bez problémů dvě R9 290 nebo s odřenýma ušima či malinkým doplatkem 2 R9 290X...Já jsem stavěl nemálo výkonných sestav a nikomu zatím nešlo o spotřebu, pokud se to dobře chladí...a chladit 2 karty v sestavě není žádný problém, ten je až u 3 nebo 4 karet, rád bych viděl teploty GTX 980 právě v quadu, mohl by tam být i dost drastický teplotní rozdíl, ikdyž konkrétně tenhle chladič asus se povedl.
17.2.2015 07:12:24   194.213.41.xxx 5436
za smysluplný názor tě tu mínusujou... klasika...

asi jsi dostatečně nechválil uvedený produkt... páč jinak nechápu proč mínusy?
17.2.2015 07:24:17   89.31.14.xxx 1932
Nejlepší je že to jsou skrytí hrdinové co ani nenapíší proč nesouhlasí :-) NO a nebo se tu vřítí trolové a budou jak říkáš zaslepeně a kolikrát nesmyslně do nebes chválit :-) A přesně vím předem kteří to budou :-)
17.2.2015 07:57:16   85.135.213.xxx 2115
Ktorí ?

Ale podľa mňa, ešte lepší sú tí ktorí sa nakoniec zmožú len na osobné urážky a označovanie druhého za alkoholika, blbca a úbožiaka. Možno si sa s takými už stretol...
17.2.2015 08:00:58   89.31.14.xxx 1028
a neříkal jsem to? :-D první je tu :-D
17.2.2015 08:19:10   85.135.213.xxx 1812
A kde tu kartu ja osobne "zaslepeně a kolikrát nesmyslně do nebes chválim"

Keď už som ten prvý...
17.2.2015 08:04:32   89.31.14.xxx 1418
PS: dodatkem na Tebe už víc reagovat nebudu hrát si na blbého umíš suprovně pokud si hraješ :-) ale seš dobrej zapomenout na pár hodin starou komunikaci a hodiny vyhledávat komunikaci z minulého roku fakt smekám že sis dal tu práci :-D Naštěstí přímo proti Tvým lžím to co se stalo potvrdil sám pan Vágner takže Ti to nevyšlo :-D
17.2.2015 08:21:34   85.135.213.xxx 1116
Takže dnes od teba nedostanem žiadne osobné invektíva ani narážky ? Tak to je večná škoda no...
17.2.2015 09:22:05   194.213.41.xxx 1212
tak mi Maťko pověz, co první příspěvek pověděl špatného, nebo co dotyčný říká blbě... i na EHW by dostával minusy jen z principu (kdyby to tam šlo) ... tam by byl označen za oDDborníka jen proto, že smysluplně napsal svůj názor, který navíc není vůbec mimo a to jen proto, že upřednostnil konkurenci k recenzovanému produktu a smysluplně to odůvodnil... což každý nezaslepenec musí uznat, že na jeho názoru něco je...
17.2.2015 09:52:15   88.100.142.xxx 359
Ten příspěvek totiž obsahuje víc info. Dal jsem mínus, protože s něčím nesouhlasím.
Citace:
.a chladit 2 karty v sestavě není žádný problém
Bavíme se tu o dvou žravých kartách R9 290. Vzduchem se sice uchladit dají, ale hlučnost je extrémní. To už radši vzít jednu pořádnou R9 290X a přetaktovat. Hlučnost bude mnohem nižší, nebudou problémy s CF. Dvě karty vypadají úžasně v grafech, ale realita je mnohem horší. 3 roky jsem používal dvě grafiky, takže nejsem teoretik. Reálně vám jedna karta poskytne při 30fps stejný pocit z plynulosti jako dvě karty při 45fps. Aby nedošlo k nedorozumění, nejde mi o NV vs AMD. Jde mi o single vs multi-gpu.
17.2.2015 10:22:12   85.135.213.xxx 224
Na jeho názore nieje absolútne nič zlé, veď je to JEHO NÁZOR... nechápem prečo sa ma nato pýtaš, veď ho nekritizujem

"fenomén" +/- je zbytočné riešiť, niekedy stačí o týždeň v inej diskusii napísať to isté ale inak a hodnotenia sú kľudne úplne opačné... a samozrejme aj ako hovoríš, to ako bude hodnotený tvoj názor je zo značnej časti dané aj tým kde ho napíšeš, funguje to na EHW, fungujte to u DDho, Diite aj tu - väčšia či menšia zafarbenosť webov a ich fanúšikov je všetkým zrejmá.

A záverom ešte k tým cenám a vlastne aj k pôvodnému, prvému názoru "VIVI". Ono je nespochybniteľné že v highende R9 290/290X majú neprekonateľný pomer cena/výkon, ako som aj na diite písal že napr. ľudia kupujúci za USD ceny dokážu kúpiť 2ks 290X za cenu GTX980 čo je neskutočné... ...ale zase na druhej strane, neustále zlacňovanie R9, finančné výsledky nVidie a úspešnosť GTX9xx série naznačujú že skutočný záujemcovia o jednočipový highend, resp. ich značná časť proste podľa ceny nevyberá a kľudne si priplatia ozaj veľké peniaze za zlomok výkonu.

Tak či onak, nech si kupuje kto čo chce a na čo má, začo ja-ty-xy utratíme svoje zarobené peniaze je naša vec... ...druhým sa to síce nemusí zadať správne, ale nikto by nemal byť pre svoju voľbu hneť odsudzovaný a škatuľkovaný
17.2.2015 11:02:39   62.156.54.xxx 188
Ja som tam minus nedal, ale ten prvy prispevok *je* blabol. Ze niekto siahne radsej po lepsom pomere cena/vykon je trivialita, prave tak ako, ze niekto na cenu nehladi, to snad ani netreba spominat, nie? A pisat, ze za cenu hentoho - cize maximalne premioveho produktu, prave pre ludi co *NA CENU NEHLADIA* - mas skoro dve 290X (pripadne Gtx970 ze ano ;-)), je proste hovadina, co si to minusko kludne i zasluzi. ;-) Myslim, ze autorovi neslo o nic ine, nez sa uistit, ze to Amd co ma doma bolo vyhodnejsie a kupil "mudro". ;-)
18.2.2015 07:07:27   194.213.41.xxx 21
a koupil snad blbě ?
18.2.2015 09:58:34   89.173.96.xxx 12
Keďže kúpil to čo mu vyhovuje, tak kúpil dobre. Ak si ale niekto kto nepotrebuje hladieť na peniaze kúpi GTX 980 za aktuálnu cenu, tiež nekúpi zle. Pomer cena/výkon nie je to najdôležitejšie kritérium a už určite nie kritérium toho či niekto kúpil "múdro" alebo nie.
17.2.2015 11:39:11   89.173.96.xxx 132
"tam by byl označen za oDDborníka jen proto, že smysluplně napsal svůj názor"

Za oDDborníka sa označuje iná skupina ľudí. Nie takí, ktorí uvedú svoj názor v štýle ako ho má VIVI. Za oDDborníka býva označovaný človek, čo si myslí, že jeho spôsob výberu je ten jediný a správny alebo človek, ktorý vynáša súdy nad niečím čomu nerozumie ani v základoch (a je to vidieť na prvý pohľad z príspevku). Proste ak je ako ten, z ktorého mena oDDborník vznikol.
17.2.2015 14:45:14   194.213.41.xxx 21
no někdy to tak nevypadá teda.. co to tam čtu ale nemám sílu tam na to reagovat ...
17.2.2015 07:19:39   89.31.14.xxx 610
Souhlasím :-) např s kamarádem jsem teď před nedávnem vedl tuto debatu :-) Sic jeho pohled není bipolární, ale říkal že si radši koupí 2x 970tku než dávat tyhle šílené prachy za jednu 980tku :-) Tak jsem mu řek, že bych měl jen obavy co se týče té paměti a že bych radši bral kdyby vyšel patch, který by z tý karty udělal čistě 3,5...
17.2.2015 07:47:08   193.85.174.xxx 1235
Čím dál víc lidí na tom si byl kde? Že by v těch prodejních číslech lhali? Naopak spousta lidí si rádo tu trochu připlatí na kvalitnější nV. Znám opravdu celkem dost lidí s PC ať už přímo nebo nepřímo kterým jsem objednával, ale AMD karet je naprosté minimum, každý bere nV. Třeba takovou 290X nechtěl ještě nikdo krom jednoho člověka, který se jí po pár dnech zbavil a šel do nV se slovy "takovou pitchovinu už neudělám" ... tak já nevím, asi každý žijeme jinde
17.2.2015 07:48:26   193.85.174.xxx 284
Každopádně 20 litrů tady za takovou kartu dá jen magor nebo někdo hodně bohatý komu je to jedno.
17.2.2015 07:59:43   46.13.148.xxx 162
Přesně jak říkáš, asi každý žijeme jinde
17.2.2015 08:16:45   89.31.14.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.2.2015 06:23:41   89.31.14.xxx 12
A tady je krásná ukázka toho co jsem psal :-D Cihla napsal názor a má poměr 15:2 já tu napíšu že s ním souhlasím a mám poměr 2:8 :-D Jak je to možné? Z logického hlediska pokud lidi uvažujou když něco čtou je to hloupost, ale... :-D
19.2.2015 20:45:14   46.13.148.xxx 00
...ale proč se hned pozastavovat nad "jiným" uvažováním některých jedinců, kteří očividně sedí u PC delší čas, než je zdrávo
17.2.2015 07:59:51   89.31.14.xxx 168
Tak ten kamrád na to má, ale jak sem psal radši si koupí 2x 970... jednu už má :-) Říkám jsem asi neskutečně šťastný člověk já s AMD/ATI gafikama problém nemám :-) Asi možná proto, že nemám omezený pohled na věc a grafiky průběžně střídám :-) Naopak musím zas přešvědčovat nejednoho kamrádá co tvrdí že NV je shit a že by do toho vživotě nešli, že nemají pravdu :-) Není dobré mít jen 1 pohled...
17.2.2015 08:00:03   85.135.213.xxx 186
Problém SK/CZ diskutérov a recenzentov je v tom že cenu vždy súdia podľa našich smiešnych platov. Lenže čo je nech aj 700€ pre "západniara" čo berie 2-3-4 tisíc eúr mesačne ?
17.2.2015 08:02:11   131.112.125.xxx 72
To, ze nekdo nesouhlasi s tvym nazorem, snad jeste neznamena, ze ti to musi vysvetlovat ne? Od toho tu ty like jsou, aby stacilo proste dat souhlas nebo ne. Kazdopadne vsude ctu, ze dve karty jsou vetsi blbost nez jedna, stejne tak dvoucipovka je blbejsi. Takze za to ti da asi spousta lidi minus.
17.2.2015 08:41:34   193.86.108.xxx 182
Jsem majitelem dvoucipovky GTX 690 uz 2.5 roku a podruhe bych do toho nesel a SLI je jeste vetsi hovadina.Cena je silena, ale karta se moc povedla. Nechci pak videt ceny velkeho Maxe. Hodne se vychvaluje MSI 980 Gaming, ale kdyz clovek stoura v ruznych recenzich, tak treba teplota VMR pri OC u MSI pod thermo kamerou atakuje 85,5 C a Matrix ma do 75 C. Matrix ma DVI:4096x2160 a MSI Gaming DVI: 2560 x 1600 @60 Hz. Matrix ma spoustu ficurek pro hracicky. Je to jenom otazka penezenky kazdeho z nas. Ten, kdo na to nema, at si koupi neco levnejsiho a nekritizuje druhe, s cenovou politikou vyrobce neudelame nic , pro mne je tato karta jednicka.
17.2.2015 12:45:40   90.177.175.xxx 61
U nich záleží především na tom, jak moc je ofukují ventilátory. Mít na tom 75 °C a přitom na to foukat takovýma lopatama někde kolem 1600 ot./min (odhadem podle recenze na Guru3D, přesný průběh jsem nenašel) není zase takový kumšt. Když se na té GTX 980 Gaming oroštují větráky tak, že bude stejně hlučná jako ten Matrix, tak ty VRM taky těch 85 °C mít nebudou.
17.2.2015 09:00:30   85.248.1.xxx 2521
to s tou nVidia je ciastocne ako s Apple. Ludia sa budu bit do prs, ake je to kvalitnejsie, v skutocnosti je tam minimalny rozdiel. Alebo za ten maly rozdiel si pekne priplatis. nVidia tazi z toho, ze ma za sebou armadu lojalnych kupujucich, ktori na ine ako nVidia nepomyslia, podobne ako Apple. Tito ludia za nou stali aj v casoch serii 400 a 500, napr. GTX 460 predala 4 kusy na jednu predanu ekvivalentnu 6850, napriek tomu, ze bola drahsia a zrala o 40 w viac (to boli este casy, ked elektrina bola nepodstatna). Kupujuci AMD sa vacsinou snazia o "smart buy", teda dostat co najviac za svoje peniaze. To nVidia takmer nikdy nie je. Za marketing a nepodstatne blbostky proplacat nemienim. AMD mi sluzi vyborne uz vela rokov (cudne, nikdy som nemal problem s ovladacmi...). Na zahranicnych forach teraz pozeram na prepady Kepleru v novych hrach, ked GTX780 ledva prekona 7970 GHZ, lebo nVidia prestala optimalizovat. Na PCT sa samozrejme nicoho takeho nedockame. Kuknite na vysledky Kepleru v FarCry 4, Dragon Age Inquisition a teraz Evolve (hry postavene na Dunia, Frostbite a CryEngine). 290X nechava za sebou 780ti pravidelne. Napr:

http://www.techspot.com/review/962-evolve-benchmarks/page4.html

Preco je tu 970 taka pomala? Preco GTX780 prekonana 280X o jeden FPS? Ovladace, malo pamate? Hovorte, co chcete chlapci, GCN je jednoducho univerzalnejsia architektura a s buducimi hrami si poradi lepsie, ako odlahcene architektury nVidie, ktore zavisia na softverovych optimalizaciach. Ale priplacajte za tu kvalitu, tak to mate radsej.
17.2.2015 09:23:31   194.213.41.xxx 95
ptám se po několikáté? co je na tom kvalitnějšího ? co je ta kvalita ?
17.2.2015 10:37:43   195.12.129.xxx 99
FuManchu - Vidím že ty si vyberáš to čo je pre teba lepšie Na tom istom webe pri rozlíšení 1920x1080 je poradie uplne iné prečo je tam NVidia na prvých dvoch miestach ? Takže tam vidíme že NVidia je na Full HD lepšia, kto chce viac ako Full HD tak si zoberie Radeon. Prečo tak zaslepene obhajuješ Radeon a zámerne si vyberáš rozlíšenie v ktorom je lepši Radeon. Ja môžem spraviť to iste a vyhlásiť aká je 290X naprd, že ju prekoná aj 970.

http://www.techspot.com/review/962-evolve-benchmarks/page3.html
17.2.2015 22:18:04   89.173.192.xxx 34
Ty si ides kupovat kartu drahsiu ako 300 Eur na FullHD? Aj ked hras na FullHD, tak rozlisenie o stupienok vyssie ti da peknu indikaciu, ako si ta karta poradi s narocnejsimi vecami, t.j. s buducimi hrami. nVidia ma zvycajne lepsiu geometriu a AMD je silnejsie na shaderoch. Preto nizsie rozlisenie vyhra nVidia a vyssie AMD. Ale s tym nizsim aj tak nema problem, lebo uz je vysoko nad 60 fps.
25.2.2015 09:42:49   83.208.27.xxx 00
PC-hráč:to je pěkná blbot, co jsi napsal...
17.2.2015 08:23:19   185.23.113.xxx 119
Uz cena za poriadnu GTX 980 je cca
17-18 tisic Kč je uplne mimo .

ano je to spickova VGA+vyborne prevadzkove
vlastnosi, no 20 klackov je moc

To kurwa kolko bude stat big maxwell ?

Kde su tie casi , ked som kupoval
dvojcipovky : 9800GX2, GTX 295 alebo ATi 5970 , za cca 16 tisic ?

Ja grafiky beriem ako spotrebny tovar. Za cca rok som mal 3. GTX 770/780/970

prachy su , ale napr. GTX 970 G1 Gaming
od Gigabytu som zohnal za 310 eur, co je fajn. A pouzivam rozl. 1920x1200 a na default napati ide 1450/7600 , cize paradička ...

No som zvedavy na big maxa a Titana II/hlavne cenu/
Dufam , ze AMD to s 390 a 390X trochu ukludni
17.2.2015 08:44:58   89.31.14.xxx 117
Obávám se, že tentokrát moc ne 390tka bude taky velký čip čili i výrobní náklady budou vysoké a díky novému systému používání pamětí bych řek, že to taky nejlevnější nebude + jsem zvědavý jaká bude AMD/ATI zas jako první zkouší inovatorský přístup k technologiím tak držím palce. (snad se nebude opakovat situace jako kdysi s čípem R300 který byl taky inovátorský, ale špatná a nedostupná lepčí výrobní technologie ji usadila)
17.2.2015 09:05:07   85.248.1.xxx 72
Nie je sanca, aby 390x stal pri uvedeni menej ako 600 dolarov. Ak je pravdivy 50% narast vykonu oproti 290x, tak bude stat 650.
17.2.2015 09:44:58   37.48.51.xxx 2018
Opet se ukazuje ze tyhle "vyberovy" edice s brutalnim PCB (predimenzovane jak prase), s brutalnim chlazenim a specialne urcene k pretaktovani jsou ve vetsine pripadu prumerne ci podprumerne.

Moje obycejna referencni edice s mnohem horsim PCB jede na 1545/8200 na vzduchu a 1550/8400 na vode. Po modifikaci BIOSU a zvednuti napeti na stale bezpecnych 1.25V (default 1.22V) jsem se dostal na 1585Mhz na jadre pri celkove spotrebe jenom graficke karty 270W (max teplota 52°C na vode). A to me karta vysla i s vodnim blokem na mnohem mene nez 19tis

Celkem nechapu proc si vyrobci nemuzou dat praci pri lepsi selekci "lepsich" cipu co by zvladly i 1600Mhz + si vyhrat s BIOSEM a zvednout vice TDP limit a napeti (PCB i chlazeni by to zvladly levou zadni) a zakaznik by hned videl za co si priplaci 20% ceny navic...

Pro me osobne tedy Matrix jeste vetsi zklamani nez Poseidon ktery jsem recenzoval a na vode si dal rici na 1560/8200 kde jsem s nim uz udelal velmi pekne vysledky

FireStrike Ultra (4K): 3853bodů 57. místo celosvětově
http://www.3dmark.com/fs/3899029

3D mark 11 Extreme: X7476 30. misto celosvetove
http://www.3dmark.com/3dm11/9338068

Takze v tomto smeru mi vychazi ASUS GTX980 Poseidon jako lepsi volba (i kdyz stale predrazena)
17.2.2015 11:56:06   178.217.148.xxx 123
Já se svou EVGA gtx980 dávám 1.6ghz/8200mhz a stála mě necelých 14000,-. Strčte si to někam!
17.2.2015 12:16:57   185.23.113.xxx 712
je to mozne ... mozno par MHz si si pridal

ale pochop ..., ASUS dava prachy, tak sa recenzuje

nic vic, nic min
17.2.2015 13:12:52   178.217.148.xxx 92
Spíš ubral běžím na 1620mhz, dam i 1650 ale jistota je jistota. Jinak samozřejmě nemám ofiko bios....
Proti recenzím karet nic nemám, ale tahle karta nemá žádná pozitiva, žádné nevidím.
25.2.2015 10:03:11   83.208.27.xxx 00
mr rico: to mi teda ukaž GPU-Z log+ výsledek 3D Mark Fire Strike a notepad s tvým nickem a datumem. Na to jsme osobně zvědavej.

Positiva by si měl vidět, protože odemčený BIOS, reálně odemčený PL, nemusíš dělat žádné voltmody, s LN2 snad nepřekonatelná karta. Hodně je na vzduchu o kusovosti, mm průměrnou Matrix, podobnou jako tato v recenzi, ale vím o lidech z Xtremesystems, kteří dali lepší výsledky (stačí se tam podívat do podsekce xtreme reviews a nebo GPU cards)
26.2.2015 05:47:59   178.217.148.xxx 20
Tady to je:
http://s28.postimg.org/gidb21a31/gtx980_OC.jpg">http://postimg.org/image/hknhkksw9/full/]http://s28.postimg.org/gidb21a31/gtx980_OC.jpg
upload
17.2.2015 16:26:23   109.91.34.xxx 117
hehe, naivni predstava, ze nam Asus dava nejake penize ... za recenzovani, na druhou stranu je ale asus jedinou firmou, co neco vubec na test posila ... vsak se podivejte, co se kde v CR testuje ... nic
17.2.2015 21:02:28   46.13.148.xxx 125
Vzhledem ke "kvalitě" zdejších testerů se divím, že Asus vůbec něco posílá.
17.2.2015 12:27:54   178.20.137.xxx 111
Ano, problémem těchto drahých edic grafických karet postavených na generaci Maxwell je to, že na podobný strop při taktování se dostaneme s jakoukoliv kartou. Ten strop je okolo frekvence 1500 MHz, přičemž rozdíl +-50 MHz se na výsledném herním výkonu prakticky neprojeví. Proto se za drahé edice rozhodně nevyplatí utrácet. Nenabízí nic užitečného navíc.
17.2.2015 12:24:25   46.33.96.xxx 141
Pěkná recenze, jen by to možná pomalu chtělo aktualizovat seznam her, na kterých se testuje .

Celkově vzato si myslím, že momentálně se nevyplatí kupovat žádnou kartu, ať už kvůli hrátkám s kurzem, tak i proto, že má brzy vyjít nové karty od AMD, které by s cenou mohly zahýbat.

Tak nějak mám pořád ale obecně pocit, že 980 je celkově hodně předražená karta a tahle recenzovaná, to je z hlediska ceny naprostý extrém. Zajímalo by mě, jaký má výrobce reálný zisk na jednom prodaném kusu.
17.2.2015 14:30:17   90.177.175.xxx 54
Bojím se, že cena GeForce bude to poslední, s čím nové Radeony pohnou. S ní pohnou možná až nové GeForce.
17.2.2015 14:46:39   194.213.41.xxx 31
což je dost špatné pro nás, jako zákazníky
17.2.2015 18:22:28   85.70.109.xxx 21
Tak zase 280X pohla s cenou razantně, ale zase jestli AMD neuvede něco evolučního tak je to stejně v háji... Uvidíme za kolik dají budoucí 380X(290X - kéž by to přeci jen 290X nebyla... - se každej vysměje, při porovnání spotřeby s Nvidia kartou). Na druhou stranu, pokud nabídnou 380mičkovou řadu cenově jako 280mičkovou, tak to zas tak špatné být nemusí - 290X za 7k by možná trochu paráda být mohla, až na to, že se automaticky "zruší" možnost přetaktování a tichých karet...
17.2.2015 16:52:19   89.102.74.xxx 47
Asus? ne díky už nechci. Tři grafický (za 12000,-kč) od asusu mi dělali po dvou letech artefakty . Upozorňuji, že žádný taktování ani prach to nezapříčinili. To raději sapphire nebo MSI. Teď mi šlape už 5 let MSI. To jsou výrobci, kteří si takovéto recenze nemusí platit. P.S. jo funkce Memory Defroster je opravdu důkazem, že tahle karta není pro běžného nadšence.
25.2.2015 10:05:55   83.208.27.xxx 00
takže v roce 2004 jste srovnával Asus s zcela jiným výrobním procesem i zpracováním GPU z roku 2010, to je opravdu adekvátní porovnání pro označení co je kvalitnější a co není
18.2.2015 05:34:31   80.110.114.xxx 31
ked sledujem vsetky grafy, i tak sa momentalne najviac oplati pomer cena vykon r290 , ktoru uz mam velmi dlho, uz vtedy som ju kupil v akcii za 270e winforce.
na 2560x1440 stiha vsetko dostatocne. ked si porovnam, ze za nieco viac fps zaplatim obrovsky rozdiel v cene, nieje to vyhodne.
navyse ceny monitorov stale klesaju, dneska sa uz da lacno zaobstarat 2560x1440 alebo 4k monitor. a uz by som sa urcite iba k full hd nevracal.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.