MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu

MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu | Kapitola 9

Adam Vágner

Adam Vágner

24. 9. 2014 09:00 71

Seznam kapitol

1. Výkonný Maxwell za lidovější cenu 2. Twin Frozr 5: co je nového? 3. Detaily 4. Karty ve srovnání 5. Testovací sestava 6. Aliens vs. Predator Benchmark 7. Battlefield 4 8. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 9. Crysis 3 10. Grid 2
11. Metro: Last Light 12. World of Tanks 9.1 13. Teploty, hlučnost 14. Spotřeba, poměr výkon/watt 15. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 16. Boost u GTX 970: Aliens vs Predator 17. Boost u GTX 970: Bioshock: Infinite 18. Boost u GTX 970: Crysis 19. Přetaktování 20. Závěrečné shrnutí

GeForce GTX 980 je sice skvělá, ale Nvidia si za to nechá také řádně zaplatit, takže o jejím nákupu uvažuje asi jen málokdo. Cena levnější GTX 970 je podstatně přívětivější. Co nabídne levnější highendový Maxwell s cenovkou hluboko pod deset tisíc? A co to udělá, když na takovou kartu přidáte novou generaci chlazení Twin Frozr od MSI?

Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
MSI GeForce GTX 970 Gaming a nový Twin Frozr 5 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama