Hlavní stránka Hardware Grafické karty GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
autor: Adam Vágner , publikováno 19.9.2014
GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba

Po zklamání z R9 285 vám snad pořádně spravíme náladu. Nvidia dnes uvádí GeForce GTX 980 a GTX 970, karty, na které čekáme vlastně už od jara, kdy jsme mohli poprvé okusit architekturu Maxwell u skvělé GTX 750 Ti. GTX 980 je 165W karta, která potrápí i ta nejvýkonnější monstra se spotřebou skoro dvakrát vyšší!


Závěrečné shrnutí

Jestli jste proklepali celou recenzi, asi už nemá moc smysl něco dodávat. Nenapadá mě, jak tuhle kartu zhodnotit, aniž bych hýřil superlativy.

Jasně, není za všech okolností nejvýkonnější, není zrovna levná, po slevách Radeonů bude mít asi o něco horší poměr cena/výkon, a oproti GTX 780 Ti nejde o dramatické zlepšení v poměru cena/výkon. A neumí Mantle a nemá TrueAudio.

Jde o druhou GTX 680, u které se vtíral pocit, že vám někdo prodává mainstreamovou kartu za highendovou cenu? Nemyslím, plocha čipu je o poznání větší (294 vs. 400 mm2), počet tranzistorů také, čistě papírově jde o čip, který stojí o poznání výše než GK104 (a dá se srovnávat spíše se 438mm² Hawaii z R9 290X, u kterého nikdo nepochybuje o tom, že by nešlo o highendový čip).

Je asi jen jediná věc, co mě na GTX 980 trápí – nestojím o to mít v highendu 165W grafiky, chci v něm vidět grafiky s únosnou spotřebou (do 250 W), které tohoto nevelkého prostoru využívají k tomu, aby nabídly co nejvyšší výkon (a soudě dle diskuze, která se odehrávala ve vláknu se spekulacemi o Maxwellu na našem fóru, jsou jedinci, kteří by u highendu nevadilo ani 500 W).

Snižování spotřeby, která vysloveně nevadí na úkor výkonu, který stále ještě chybí, je trend, který se mi nelíbí u vysavačů ani u procesorů, u nichž už po léta roste výkon jen minimálně a vyvíjí se jen spotřeba.

Neskutečná...

Ale to už není tak podstatné, zajímavé je, jak si stojí oproti tomu, co jste si mohli až doposut koupit. Sotva před pár dny jsme tu měli R9 285 s novým GPU Tonga. Nepřekvapila, a prakticky nic se po jejím uvedení nezměnilo. Zato GeForce GTX 980 a GeForce GTX 970 udělala průvan v nabídce karet ještě před svým uvedením. Co se bude dít dál, si netroufám odhadovat.

Výkon – s ohledem na papírové parametry nečekaně vysoký, s ohledem na spotřebu (a karty se srovnatelnou spotřebou u konkurence i z vlastní stáje) doslova šílený.

Spotřeba – něco takového by si asi nikdo netroufal ani odhadnout. Když se objevila GTX 750 Ti a GTX 750, šeptalo se v diskuzích cosi o tom, že to nemusí být ani tak zásluha architektury, ale spíš odlišné varianty výrobního procesu, kterou v highendu nebude možné použít a podobný zázrak se u GM204 opakovat nebude. Nikdy neříkej nikdy.

U highendu příznivci jedné nebo druhé strany (podle toho, která momentálně víc žere) argumentují tím, že na spotřebě absolutně nezáleží, že kdo má na highend, má i na elektriku... a že záleží hlavně na poměru cena/výkon. Myslím, že to teď uslyšíme ještě častěji než dřív. Rozdíl 140–160 W (ano, je to sice u OC modelů, ale...) při obdobném výkonu je i u zhruba 300W karet prostě šílenost.

Se spotřebou souvisí ale i „podružnější“ věci – teploty GPU, ohřívání interiéru skříně a především hlučnost (ale ani to řadu příznivců highendu netrápí).

Přetaktování – mysleli jste si, že při tak vysokých papírových taktech bude mít GTX 980 minimální rezervu a poběží na hranici svých možností? Tipovali byste, že se bez větších problémů takový čip může dostat přes 1400 MHz? Ale tady budu ještě opatrný, nelze soudit podle jediného kusu.

Má smysl ji porovnávat s kartami v jejím okolí? Majitelé GTX 780 Ti s lepšími chladiči nebudou měnit určitě, majitelé Radeonů 290X asi také ne (i když u některých hlučnějších modelů by to asi za tu legraci stálo). Kdo bude chtít pořizovat novou kartu v této cenové relaci, má nejspíš jasno.

Pro Radeony R9 290X by mohl být v současnosti a do budoucna asi jediný argument – lepší poměr cena/výkon po pořádných slevách.

GeForce GTX 980
KLADY GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřebaGeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba ZÁPORY
výkon K dokonalosti chybí dvě miliardy tranzistorů a výkon navíc
poměr cena/výkon lepší než GTX 780 Ti cena je s přihlédnutím k vlastnostem skvělá, přesto si ji málokdo bude moci dovolit
bezkonkurenční spotřeba 
bezkonkurenční poměr výkon/watt 
potenciál k přetaktování 
Orientační cena s DPH: 14 799 Kč

Dodám už asi jediné – zlaté ocenění. Za bezkonkurenční poměr výkon/watt, za poměr cena/výkon, který je lepší než stávající nabídka Nvidie a který by byl lepší než u R9 290X, kdyby konkurence preventivně nesrazila ceny (v tomto ohledu musí i příznivci AMD nové GeForce poděkovat), za špičkové provozní vlastnosti i za výrazné zlepšení i přes využití stávajícího výrobního procesu.

GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba



Tagy: geforce  gtx 980  maxwell  gm204  spotřeba  gtx 970  g-sync  mfaa  dsr  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.9.2014 05:40:46   85.166.250.xxx 93216
https://www.youtube.com/watch?v=FdzAczgTztA&feature=em-uploademail

prave som sa zbavil dvoch 290 radeonov co hadzali black screen, uz nikdy ati, nech sa vyvojari zahrabu! nepomohlo nic.

platime viac za nvidiu ale viem za co
19.9.2014 08:54:38   188.175.63.xxx 14632
Tak Ti nevím snažíš se o flame? Protože pokud nemáš smůlu na vadný kus (ty jsou na obou stranách tábora), tak třeba mě fungují dobře oba výrobci... a to včetně ovladačů.

Jestli to nebude rukama a neznalostí...
19.9.2014 10:18:11   90.179.49.xxx 575
Ono někdy jsou problémy taky v desce, nebo zdroji, nebo... ale přít se nemá smysl s člověkem, který je čerstvě zklamaný.

Osobně se ztotožňuji s názorem => "KOCHREN"
19.9.2014 10:34:37   91.228.100.xxx 3429
Neboj se, novou "ATi" si už asi nikdy nikdo nekoupí
19.9.2014 11:39:45   188.175.63.xxx 347
jj souhlas novou ATI si už 100% níkdo nekoupí :-D I když já ty grafiky dodnes nazývám ATI asi ze zvyku :-D Teď sem sehnal zbrusu novou R9 270X za 3000 a jsem spokojený :-) Geforce jsem dal k bráchovi do počíku on víc využije cuda v Photoshopu a oba fungujem v poho ( já mám zas rád více monitorů :-) )
19.9.2014 12:22:31   188.175.63.xxx 393
PS: dodatkem
jak u 285-285X platí že nemá smysl na ni přecházet z 280-280X
tak u 980 platí to samé určitě nynější majitelé 290-290X, 780-780TI nepoletí prodávat tyto grafiky aby si sehnali stejně výkonou grafiku...
V obou případech žádný upgrade... jde pouze o náhrady stávajících modelů.
AMD by mělo na spotřebě taky zamakat kvůli mobilnímu segmentu.
20.9.2014 16:00:12   90.179.49.xxx 272
Osobně mě samotného nebaví to úchylný přeznačování grafických generací 5xx 6xx 7xx 8xx 9xx... když v podstatě jsou skoro všude z 80%-90% stejné čipy.
Pak člověk musí všude zjišťovat co je za čip v grafice přesně obsažen, a srovnávat to pomalu o 2 "generace" zpět.
AMD se jako tako drží klasického značení, které mi osobně vyhovuje.

A ty bludy tady o grafických ovladačích... Kriste lidi! Dneska to snad nemůže nikdo brát vážně! Jedině kde jsou často nefunkční ovladače je Linux. Ne Windows!

Nejčastější příčinou problémů s grafikou jsou Hry samotné, taky často problémy v BIOSech desek, nebo její HW části.
Nakonec jsem svědkem, kdy PC zdroje měli prasácky přetížené větve (pochybných) všemožnými svítilky, větráčky, starými disky, do toho Radeon R290 s příkonem jak prase... pak se někdo divý.
Nakonec to završí tím, že si sežene grafiku s nižším příkonem (od konkurence) a vychvaluje ji... jak vše šlape, jak má.

Osobně sem si pár generací užil, a až na pochybný Radeon 9550 do AGP (který se taky usmažil sám od sebe) si nemůžu stěžovat na nic zásadního.
Ovladače od dob HD5xxx prakticky neřeším, a naopak Geforece 8800GT byla asi nejlepší kup v celé historií co sem poznal.
Každý má své PRO a PROTI.

Nakonec se všichni shodneme na tom, že Výkon současných generací grafik nestačí na 4K.
Chce to větší propustnost, menší výrobní proces... tedy pořádné paměti, pořádné čipy, od obou stran.
19.9.2014 10:45:11   95.85.232.xxx 1644
jojo známej si koupil taky radeon ale R9 280 po vložení a instalaci nejnovějších ovladačů má problémy s razantním kolísáním FPS
19.9.2014 11:41:40   188.175.63.xxx 281
jsem šťasný člověk vše funguje jak má :-)
19.9.2014 13:06:55   85.70.230.xxx 363
To bude asi v rukách.
19.9.2014 15:51:05   178.255.168.xxx 426
Prosimtě přestaň plácat blbosti. Problém s ovladači může mít jen ňouma max. pár dní nová hra (to je ale oboustranná věc). Já mám za poslední tři roky GTX 560 SOC, HD 6970, GTX 580 a HD 7950 a jediné problémy jsem měl v BF3 s GTX 560 SOC a GTX 580 a ani tak si nedovolim napsat nějaké žvásty o ovladači, nakonec byl problém v samotné hře. Už tady nešiř BLUDY a příště si vyčisti komp po beta verzi ovladače ty lam..cko.
19.9.2014 14:52:34   85.70.64.xxx 1350
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2014 15:35:06   92.40.250.xxx 145
To je ako ked si kupis sitny iphone za 1000 euro
Testovat novu zbytocnu kartu s hrami spred 5 rokov.. hmm aky to ma zmysel :-)
Kde su nove hry ktore daju zabrat tejto karte??? nikde
19.9.2014 16:37:01   80.108.101.xxx 84
akoze nie su hry ktore tu kartu vyuziju ? ja s 2560x1440 ju vyuzijem i na 130% ....
19.9.2014 16:27:09   185.23.114.xxx 1414
yes - nVidia power
19.9.2014 05:41:45   89.102.233.xxx 2018
Nádherná grafika. Díky za skvělou recenzi. Výhradně díky videocardz jsem věděl už vše dopředu
19.9.2014 07:50:36   84.242.67.xxx 4513
mno nvm. Pravda kdyby nestála nedostupných 15 tisíc, ale do 10 tisíc, byla by to dobrá karta, podle mě výrobní náklady, dle počtu tranzistoru a jejich ceně na 28 nm, si myslim že karta mohla mít klidně cenovku i kolem 8 tisíc a zadupat AMDčko do země.
19.9.2014 21:01:09   89.102.233.xxx 833
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2014 05:56:09   37.48.37.xxx 4426
Konečně grafika, na které je vidět pokrok v efektivitě. Cena je vzhledem k výkonu taky dobrá. Ještě GTX 970, která způsobí v jedné plzeňské garáži bezesné noci a pláč samotného mistra .
19.9.2014 06:33:40   88.103.247.xxx 3520
Zase tak špatně bych to neviděl, určitě se v Plzni brečet nebude.
Ale je fakt, že od dob 8800GTX se zase nVidii karta povedla a je lepší než konkurence.
19.9.2014 06:27:46   85.159.110.xxx 6815
takze v cislach:
radeon 285 za 6K ma cca 58-60% celkoveho vykonu vo fullhd - "težke sklamani"
(na fullhd uplne dostacujuca karta, podla grafov)
gtx980 za 14,700 ma vo fullhd 97%, ked pozeram tak je to skor karta urcena na qhd

Adam, sorry ale porovnavas 2 rozlicne segmenty..total mainstream a skoro ultra highend(viem ze titulky predavaju, hlavne v bulvari )

radeon ma sancu byt predavany, ale kto kupi gtx980? traja styria tu napisu, ze brutal karta, beriem rovno 2?
19.9.2014 06:40:03   90.177.175.xxx 4338
Nepochopeno. Člověk si stejně tak může místo té R9 285 koupit R9 280 nebo 280X a nepozná rozdíl – ve výkonu, v ceně, ve spotřebě. Žádný posun k lepšímu. Kdyby tu ta karta nebyla, nikomu by nechyběla. Dá se teď totéž říct o GTX 980?
19.9.2014 07:30:30   109.107.210.xxx 6822
Ale to přece není pravda, ten posun k lepšímu tam je (cca 40-50W je celkem dost na to, že to je tatáž architektura), minimálně u výrobců, kteří neštelovali BIOS podle svého. Dále byla zúžena sběrnice bez podstatného vlivu na výkon, takže ten posun tam je.

S ohledem na to, že 285 je pouhý ekonomický replacement 280, mi to jako vyloženě špatné nepřijde. Prostě původní 280 stála X, 285 bude výhledově stát Y, kdy Y = X/2 (přibližně), a to se prostě s variabilními náklady něco udělat musí. Z hlediska zákazníků je podstatná ta cena Y, osobně se domnívám, že cena může nakonec spadnout až někam ke 4 tisícům (a přeznačení na něco jako R9 370). Tomu sice neodpovídá plnotučný GPU s neořezaným DP setem, ale z hlediska obchodního to smysl dává.

AMD zvolilo jiný přístup k inovaci (a taky ho tak předem označilo), ale nevidím v tom žádný problém, kromě přehnaných očekávání, že karta s označením o 5 vyšším musí přinést zásadní výkonové změny.. Bráno touto optikou, nvidia "přeskočila" jednu generaci (780->980), takže výkon měl být dle "očekávání" násobný a ne směšných pár procent. Prostě zase jiné měřítko, jiný metr na červené vs. zelené.

Jinými slovy, nvidia teď tlačí spotřebu, takže řešíme jen spotřebu. Až bude tlačit výkon, budeme řešit výkon. A u AMD jsou babráci, protože to nedělají jako nvidia. To je asi tak závěr čtený mezi řádky.

Fakt, že 980 si pořídí maximálně majitelé GTX580 nebo starších, popř. majitelé HD5870 a starších (jiný bývalý highend nedává ekonomicky a výkonově význam) zmíněn (jako u jiných (nejen) zdejších recenzí) nebyl..
19.9.2014 07:35:26   90.177.175.xxx 2825
Proboha, komu se u R9 285 podařilo naměřit o padesát wattů lepší spotřebu a jak.
19.9.2014 07:38:21   83.240.16.xxx 289
no vám ne
19.9.2014 07:43:02   90.177.175.xxx 226
R9 285 od Sapphire s Dual-X mi v Crysis vychází ještě o 15 W horší než ta od Gigabyte.

Určitě to nebyla karta, kterou by v tom testu PowerTune shodilo na 500 MHz? Pak bych se tomu nedivil.
19.9.2014 11:06:58   46.13.243.xxx 104
Pane Vágnere, já s vámi souhlasím. Ale uznejte, že ta reakce si o tu hlášku přímo říkala

Podle reálných výsledků není R9-285 nijak úspornější vyjma snad referenčních kusů, kde je toho dosaženo nastavením powertune, ne "revoluční optimalizací jader".
K dobru jsou připsat nové technologie, jejich reálný přínos ovšem normálního člověka zas tak netáhne.
19.9.2014 09:07:53   88.100.71.xxx 2818
To se povedlo "naměřit" akorát v jedné plzeňské garáži On prý totiž celý svět je podplacený a měří špatně... Přesto tomu pár chytráků věří.
19.9.2014 12:02:32   188.175.63.xxx 103
Noooo onooo zdejší web se k tomu přiznal že je placený ;-) :-D ale tak pokud chceš mít opravdu reálný náhled na věc tak si přečteš více webů jak zdejší a plzeňský... Nvidii nelze upřít, že se jí opravdu porařilo pěkně zapracovat na optimalizaci architektury :-) AMD zas tu 285-285x vzalo jako náhradu za stávající 280-280x, které bude stahovat. Už podle značení to nemá být nová řada. CO je zas u AMD hezké je že nové grafiky obsahují nové technologie a povedlo se jim zapracovat na paměťové efektivitě. Co se AMD míň povedlo (nepovedlo) je zmáknutí spotřeby... uvidíme s čím se vytasí oba výrobci na nových výrobních procesech.
19.9.2014 12:13:50   90.177.175.xxx 1010
On někdo ten Obrův slabý pokus o trollování bral vážně?
19.9.2014 12:26:42   188.175.63.xxx 164
otázka zní on se dá celkově brát vážně?
19.9.2014 12:35:03   188.175.63.xxx 131
PS: pane Vágner máte dost odvahu zpochybňovat zrovna G3D :-) je to web s opravdu dlouholetou tradicí který má úplně jinou váhu jak zdejší plátek. Já ho pamatuju ještě v době Geforce 2mx a i předtím kdy sem tam chodil pro neofiko ovladače hlavně na grafiky ATI, které opravdu v dobách ATI Rage byly jemně řečeno problematické :-) Ale tak nějak od časů 9800pro jsem větší problémy nezaznamenal. Beru grafiky na přeskáčku od obou výrobců. Apoň můžu porovnávat osobně. To nemluvím o tom co jsem poskládal či servisoval...
19.9.2014 13:26:24   90.177.175.xxx 125
To neznamená, že je dokonalý. Předem varuju, že to bude znít šíleně nafoukaně (nějaký Vágner by chtěl školit Guru3D s řádově vyšší návštěvností), ale zkuste se nad tím zamyslet.

Podívejte se na výsledky měření hlučnosti bez zátěže:

http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_970_and_980_reference_review,10.html

kde evidentně místo drtivé většiny grafik měří hlučnost testovací sestavy (nevím, jestli systémových ventilátorů, nebo chladiče CPU, nebo zdroje). Rozdíl je u většiny karet na úrovni jediného dBA.

To je u hlukoměrů z cenově dostupné třídy 2 (což jsou i hlukoměry za čtyřicet tisíc) v podstatě chyba měření.

Podívejte se na hlučnosti v zátěži, něco tak šíleně zavádějícího je už vysloveně na profackování autora. Hádám, že se asi nenajde jediný člověk, který by uvěřil, že když dá do počítače GTX 750 Ti, bude asi o 2 dBA tišší než 200W HD 7950 (1 dBA je prakticky nepostřehnutelný rozdíl, 2 dBA poznáte možná když ty dvě karty zkusíte hned po sobě).

Domnívám se, že na vině je právě chladič CPU, vzhledem k tomu, že žádný chladič CPU nezmiňují, to vypadá na AIO vodníka dodávaného v boxu s procesorem – a ten je bez zátěže výrazně hlučnější než drtivá většina grafik. A v zátěži jich přeřve spoustu taky. Do sestavy bych si ho právě kvůli tomu nedal ani za zlaté prase. Jestli to není on, je to jiná komponenta, ale rozhodně ne grafika. 37 dBA už je dost výrazný šum ventilátoru, kterému se bez zátěže v dnešní době ani neblíží devět z deseti karet při měření z dvaceti centimetrů, ne tak z 0,75 m.

Představte si, že si někdo na základě tohoto grafu do odhlučněné sestavy koupí HD 7950, která je skoro stejně tichá jako lowendové grafiky – spláče nad výdělkem.

Co víc k tomu mám dodat.
24.9.2014 21:58:04   88.81.93.xxx 01
ze jste si tak jist tim, jakou radeonu 7950 tam meli k testu, zda referencni nebo nejakou nereferencni.. 750TI ma cosi pripominajici boxak intelu s mizernou ucinnosti. prozradim vam male tajemstvi, ucinnost chlazeni neni primo zavisla jen na otackach ventilatoru, zaleti i na provedeni a plose chladice
19.9.2014 09:34:19   109.107.210.xxx 129
třeba na guru3D: http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_radeon_r9_285_review,5.html

Z CZ webů třeba na jednom, kde ses do krve pohádal a máš (měls) tam trochu směšnou ikonu avatara. Tam sice chybí přímé srovnání s 280, ale poměrově to vychází.
19.9.2014 09:49:30   90.177.175.xxx 1813
S testy grafik na Diit na mě nechoďte, tam už to David dopracoval tak daleko, že má graf spotřeba bez jakéhokoliv vysvětlení, jak se k těm číslům dopracoval. Fakt nedokážu posoudit, proti tomu se blbě argumentuje nebo hledá nějaká chyba. Taky je to asi jediný autor, co dokáže nacpat do jednoho grafu dvě karty měřené na jiných zdrojích nebo na jiných sestavách. Nepovažuje to za problém.
U Guru3D vidím problémy minimálně tři – netuším, co si představit pod pojmem GPU stress, uvedený údaj je jen část spotřeby z toho, co naměří na zásuvce (snaží se z ní vypočítat spotřebu grafiky), a není z toho zřejmé, jaký výkon ta karta během toho měření měla (jednoduše když tam pustím furmark a porovnám dva oc modely R9 280X, může být jen mezi nimi rozdíl 40 W jen proto, že ten jeden se mi podtaktuje na 500 MHz a ten druhý ne).
19.9.2014 10:11:18   109.107.210.xxx 138
DIIT je hodně specifické, to ano, ale zrovna zdroje tam uvedené mají.

Co se G3D týká, naznačuješ, že nejsou schopni si pohlídat, že jim (třeba v tom FMarku) spadne FPS i teploty, protože se karta podtaktuje? předpokládejme, že to nejsou blbci a že nějaký svůj proces měření mají. Samotná spotřeba jako delta vypočítaná odečtením idle přece nijak neovlivňuje poměrový výsledek proti staršímu modelu, který má tutéž deltu jednoznačně vyšší. O samotné absolutní spotřebě karty to samozřejmě nic neříká, ale to je tam taky výslovně uvedeno, že se jedná o aproximaci.
19.9.2014 14:27:37   90.177.175.xxx 144
Právě tyhle nevyzpytatelné vlastnosti při automatickém přetaktování jsou důvodem, proč jsem začal do článků přidávat zároveň grafy chování karty při zátěži, aby bylo zřejmé, co se dělo a jak jsem k tomu dospěl, a bylo jasné, v čem by mohla být případně bota. Prakticky nikdo jiný to nedělá.

Ano, i zahraniční redaktoři z renomovaných webů dovedou takovou botu udělat.

Delta – u ní jsou dva problémy – účinnost zdroje se mění se spotřebou, a spotřeba CPU může záviset na výkonu grafiky (může se flákat = mít nižší spotřebu, nebo nestíhat = mít vyšší spotřebu). To je důvod, proč se nepokouším odhadovat jen spotřebu grafiky a píšu raději celou sestavu (zatím jsem prostě nepřišel na to, jak to při tolika proměnných korektně spočítat)
20.9.2014 12:43:15   88.100.132.xxx 30
Zalman ZM-VPM1 http://bit.ly/1oaaCpO
Zalman ZM-PCM1 http://bit.ly/Z1r9XD
Kolik si karta bere ze slotu pak ověřit na PCIE nějakém extenderu Podobně to měčí tuším na Hardware.fr a SilentPCreview.com
24.9.2014 22:02:03   88.81.93.xxx 02
vetsina veci se da spajet doma, nwm proc z toho delate takovou vedu, capnu to a zmerim grafiku zvlast.
29.9.2014 07:04:41   62.209.192.xxx 10
husty , tak sup sup capni to a mer a nezapomen postnout fotky a namereny vysledky, kdyz je to tak jednoduchy
19.9.2014 06:29:17   46.135.37.xxx 7215
Aha, takže jsem se těmi "superlativy" prokousával, očekával jsem výkon snad už 30-40% nad 780ti... Pak se ale dívám na grafy a něco mi nesedí. No a nakonec je to "jen" o tom, že u nového "High-endu" stlačili spotřebu.

Upřímně, sice pěkné navýšení účinnosti, ale když se budu dívat po nejvýkonnějším dostupném jádře za 15-17.000, něco jako spotřeba je mi silně u zádi...
19.9.2014 06:38:49   109.202.79.xxx 1828
Si asi nevidel recenze GTX970?
Vykon GTX780TI za 9tisic se spotrebou 145w TDP.
19.9.2014 07:31:03   217.77.165.xxx 5316
Zajímavé, GTX980 výkonu GTX780ti pomalu ani nedosáhla a GTX970 ano? To Nvidia přešla na odečítání..?
19.9.2014 07:51:18   213.192.39.xxx 304
Nezapominej, ze v testu je 780Ti OC vezre. Bez OC by byla 780Ti na urovni GTX780GHz. V tom pripade GTX980 skutecne porazi o cca 8% GTX780Ti. Stejne tak je GTX970 cca 8% pod defoaultni GTX780Ti (cili GTX780Ti je presne mezi nimi).
19.9.2014 06:45:48   90.177.175.xxx 2021
Nenapadlo by mě, že by se našel ještě někdo, kdo po těch třech dnech neutuchajících leaků čekal od té karty 30-40 % výkonu nad 780 Ti.
19.9.2014 07:45:04   46.135.37.xxx 2913
Ne každý má každý den čas nadšeně onanovat nad cizími informacemi jako vy.
Nemluvě o tom, že grafické karty nejsou až tak úplně střed mého zájmu a rád si počkám až na grafy.
19.9.2014 06:47:22   89.176.201.xxx 267
Az prijde Nvidia s Titanium verzi tak bych teprve hodnotil soucasnou situaci

vzhledem k luxusni spotrebe a dobre moznosti taktovat si maxwell opravdu zaslouzi gold medal

Navic co se tyce potencialu techto grafik v noteboocich, kde je kazdy W znát - no uz se tesim na Nvidii 960 se spotrebou GTX 650
19.9.2014 07:32:36   84.242.109.xxx 6632
Takový titulek za který by se nemusel stydět ani BLESK a pak ty nesmyslný ódy, který spíš jsou velkým zklamáním |:

Čekal jsem pod takovym titulkem aspon 20% výkonu na 780ti.

Na to, že je to čistě herní karta, která níc jiného neumí a neumí ani poslední dx verzi, tak za tu cenu EPIC FAIL.

1) Za tu cenu očekávám odpovídající výkon a v současné době po takové kartě vyžaduju výkon aspoň ve 4k - bohužel takový test tu není a pro FullHD mi bohatě stačí tolik kritizovaná r9 285 za 1/3 cenu.

2) Když si kupuju Ferrari tak taky neřeším kolik žere, chci prostě výkon - bohužel tu opět zklamání a žádná motivaci proč případně vyměnit za staré dobré 780/780ti/290/290x

Tahle karta je prostě stejně o ničem, protože na 4k to bude crap a vytahovat se, že má výbornou spotřebu? kdyby to byla karta za 8-9k klidně platinum award.. takhle zbytečný produkt...

R9 285 nabízí mnohem rozumnější důvod a motivaci k nákupu pro majitele karet amd 6xxx/ gtx5xx a dříve narozené.

Jestli pak tuto recenzi nepsal spiš pan Obermajer a Vágner je pseudonym
19.9.2014 07:44:38   77.237.137.xxx 2439
Bacha aby ti neprdla cévka z té závisti Nvidii
19.9.2014 07:55:31   46.135.37.xxx 3612
Žádná závist v textu není, naopak se tomu říká objektivní názor.

"Prahnu po trošce nadhledu... Snad Vám nedošel."
19.9.2014 08:04:50   77.237.137.xxx 2033
Karty a architekura jsou to perfektní, nevím co více by jste chtěli AMD + Plzeňská garáž může jen tiše závidět. Každému je jasné, že tohle se chvilku bude prodávat, Nvidia si nahrabe a pak přijde GM210, který rozdrtí celý vesmír

Už se těším na GM204 do notebooků alias GTX980M nebo K5200M viď Vlastimile91 Néé opravdu, K3100 poleté z noťasu ihned
19.9.2014 09:36:16   109.107.210.xxx 2410
že ti ale ta plzeňská garáž pěkně leží v žaludku.. ;-)
19.9.2014 09:54:19   77.237.137.xxx 1711
Ba naopak, je to skvělý sranda web a těch není nikdy dost... A abych byl opravdu Veselý, tak musím chodit i tam

Poslední srandu co si pamatuji: Přehled sestav pro nějaký měsíc: 6x sestava - 6x grafika AMD Auauau, to bolelo... I tam, kde se na cenu nekouká
19.9.2014 09:55:12   77.237.137.xxx 127
Prostě nezaujatý web
19.9.2014 10:02:19   109.107.210.xxx 89
co naděláš, takových nezaujatých webů je..
19.9.2014 10:13:52   88.100.71.xxx 115
Takových extrémů moc není :-D Ty nějaký znáš?
19.9.2014 12:02:09   109.107.210.xxx 119
třeba PCT.. ;-)
19.9.2014 12:05:13   89.173.96.xxx 114
Tak taký extrém ako "sranda web" nie je PCT ani zďaleka. Tu sa teda sústavne neprezentujú redaktori nenávisťou voči NVIDII, Apple či konzolám. Nie je to tu závislé od komplexov jedného autora ako iný web na ktorý narážame.
19.9.2014 15:18:01   109.107.210.xxx 35
ale já přece nepíšu o redaktorech..
19.9.2014 15:43:00   89.173.96.xxx 63
Ja som tým chcel iba povedať, že tu ke proste na výber kdežto na tom druhom webe nie. Ten druhý web je asi ako keby u PCT písal iba Obr a nie len recenzie (pretiože jeho technologické rozbory som si vždy rád čítal a boli vždy na dosť dobrej úrovni).
20.9.2014 15:38:47   88.101.38.xxx 46
řeknu to takto: ten tzv. plzeňský web si vede jeden člověk, který se dost často nechá vyprovokovat. Druhá věc je, že někteří lidé (a ne náhodou spousta z nich chodí i sem) jej dost často a dost nevybíravě a hrubě provokují.

Tím se tzv. "addmina" nijak nezastávám, nicméně se to snažím vidět nestranně. Já jsem s ním nikdy problém neměl (ani když jsem napsal, že nemá pravdu), stačilo psát slušně a nikoli s osobními invektivami.
19.9.2014 08:30:12   84.242.109.xxx 245
bohužel nejsem majitel společnosti AMD, tak nevím proč by mi měla praskat cévka závistí

jako spotřebitel si můžu koupit co chci a na krásu si můžu podle nálady měnit grafiku v bedně podle toho jak zrovna vstanu jestli modrou, zelenou, červenou, růžovou O:
19.9.2014 07:37:09   83.240.16.xxx 251
Tak už nějakou dobu prosakovaly informace v tomto smyslu, takže kdekdo čekal a doufal, že to bude pravda.
Výkon někde mezi GTX 780 a GTX 780ti se spotřebou GTX 670 ukazuje, že nekecali a že ta karta je fakt dost dobrá; OC potenciál ukazuje, že výkonem posledlé potenciální kopce nereferenční verze taky nezklamou.

Upřímě, ta karta má jen jednu majinkou chybičku na kráse - cena. Je mi jasné že nižší bychom jenom těžko čekali, ale cena do 10k by byla příjemnější.
19.9.2014 08:00:01   84.42.139.xxx 618
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2014 08:10:40   77.237.137.xxx 222
Aby to byly 2 tisíce, tak by musel hrát každý den v roce 12 hodin, což z nás nikdo nehraje si myslím Když počítám 5,- Kč za 1KW a rozdíl ve spotřebě 100W na hodinu
19.9.2014 08:56:33   88.102.12.xxx 49
Mně to vychází cca 11 kde dělám chybu? :-)

2000kč:5 kč/kWh=400kWh
400kWh/365dní=1,096 kWh/den=1096 Wh/den
1,096/100W/h = 10,96 hodin

Jasně, že úspora na elektrice není za 1 rok veliká, ale za několik let už to poznat bude. Vždyť jenom použití slabšího zdroje do sestavy ji může docela zlevnit. Další věc je, že to teplo se musí v létě nějak vyvětrat nebo klimatizovat:-)
19.9.2014 08:58:26   88.102.12.xxx 81
Pokud budu počítat elektriku za 4,264Kč (ČEZ D02d), tak to vychází na 13hodin:-)
19.9.2014 09:25:19   77.237.137.xxx 43
Počítáš správně, já jsem to bral jen odhadem, resp. jsem počítal, že má měsíc jen 30 dní, to pak vyjde 1080,- Kč na 6 hodin hraní denně... tak jsem to vynásobil jen dvěma (aby jsme se dostali někam ke dvoum litrům a dobře se to počítalo), to máš nějakých 2160,- Kč na 12 hodin hraní....
19.9.2014 09:32:57   93.99.208.xxx 141
Hmm. Díky Raptru vím, že nějakých 12 hodin dám průměrně za celý týden. Takže na elektrice vážně neušetřim.
19.9.2014 11:09:08   46.13.243.xxx 101
Berte v potaz také fakt, že to jsou hodnoty při plné zátěži - i 11 hodin plné zátěže denně je dost moc hodně.
24.9.2014 22:10:08   88.81.93.xxx 10
takze nejlepsi/nejuspornejsi kartu ma ten, kdo ma za kominem vrtulu a solarni clanek jo?
19.9.2014 07:53:21   31.30.44.xxx 4718
GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
to je vazne vrchol pseudonovinarske demence. neuveritelna je spis neprofesionalita nekterych autoru.
19.9.2014 08:03:02   46.135.37.xxx 387
Tak z určitého pohledu na věc to "neuvěřitelný" výkon je, vzhledem ke spotřebě.
19.9.2014 08:06:25   46.135.37.xxx 284
To, že je pouze výkonem sotva na úrovni předchozí generace je už věc druhá.
20.9.2014 21:44:49   81.200.55.xxx 61
neuveritelna spotreba by byla kdybi byla zaporna
24.9.2014 22:10:58   88.81.93.xxx 00
DDDDD
19.9.2014 08:06:22   77.237.137.xxx 107
Joo to je opravdu špatně zformulované, mělo by tam být neuvěřielný výkon v poměru výkon/watt
19.9.2014 12:18:41   90.177.175.xxx 1614
Titulky. Ignorujete jeden dost podstatný fakt. Jakmile je v titulku byť jen část produktového značení (tady jsem vynechal i "nvidia") zbývají na samotný nadpis asi tři slova. Strašně rád bych tam narval neuvěřitelná spotřeba, poměr výkon/watt a neuvěřitelný výkon s ohledem na parametry karty, ale to se tam prostě nedá narvat. Zkuste to pochopit.

Taky bych tam mohl napsat něco, co nikoho neurazí ani nenadchne, a na co nebude nikdo moct nic říct, třeba "dobrá, ale drahá karta". Ale opravdu nevidím důvod, proč takovým titulkem apriori vysloveně odrazovat od čtení.
19.9.2014 11:15:24   46.13.243.xxx 163
Mě ten nadpis přijde celkem adekvátní situaci, i celkově článek je prima.

Rozhodně mnohem lepší než třeba "GTX 980 - já jsem to říkal" jak by napsal váš kolega třeba.
19.9.2014 12:10:16   85.70.230.xxx 182
A co třeba "neuvěřitelná účinnost"? Tak se tomu totiž říká.

Výkon uvěřitelný je a spotřeba také. To co jste vytvořil vy je něco úplně jiného.
19.9.2014 12:18:12   90.177.175.xxx 615
Není to totéž, neuvěřitelná účinnost neříká nic o výkonu (naopak to bude dojem, že to má výkon, jaký za zmínku nestojí a karta nenabídne víc než tu účinnost), a to by v tomto případě asi nebylo fér. Ten výkon opravdu není špatný.
19.9.2014 12:41:46   85.70.230.xxx 191
To máte pravdu, že to není totéž. Ještěže jste si toho už nyní všiml.

Výkon je to výborný/"neuvěřitelný" vzhledem ke spotřebované energii... Vy jste však použil spojku "a", která má v tuto chvíli trochu jiný dopad na význam.

Citace:
neuvěřitelná účinnost neříká nic o výkonu

To se samozřejmě pletete. Něco takového říká, že karta umí velice efektivně zpracovat energii přijatou. Je-li "neuvěřitelná", pak asi bude mnohem lepší než u jiných. Navíc od toho je článek, aby popsal jak výkonná a účinná je.
Citace:
(naopak to bude dojem, že to má výkon, jaký za zmínku nestojí a karta nenabídne víc než tu účinnost)

Měl byste pochopit, že její číslo značí HighEndovou kartu(nové řady), tedy u ní vysoký(resp. nejvyšší) výkon je již předpokladem. Když jej však nazvete neuvěřitelným, pak se zdá, že je vysoko nad současnou/předchozí generací, což není. A ano, vzhledem k tomu, že je to nová série, která však výkonem (prakticky) nepřekonává karty předchozí, pak dle mé filozofie výkon "za zmínění nestojí".
24.9.2014 22:14:08   88.81.93.xxx 00
no uprime me to spis prijde jako thermi, tzv stara GTX ktera sice papirove moc nepapala, ale vyzarovane teplo bylo neuveritelne.. sorry ale aby karta se 160W topila nad 85°C s chladicem, ktery uchladi 250W, no nwm......
19.9.2014 09:19:51   88.102.12.xxx 153
Tak jestli Vám to pomůže tak to berte, že je ten výkon neuvěřitelně malý :-D

(třeba vůči některým očekávání - abych nerozpoutal flame:-)
19.9.2014 09:38:49   109.107.210.xxx 208
zelený devypatlátor mi to přeložil takto: nová generace přináší pouze optimalizaci spotřeby za přemrštěnou cenu.
19.9.2014 08:04:09   84.42.139.xxx 90
Tyhle grafy [Ot/min nebo %] jsou úplně k prdu, když nevíme, kolik točí při 100%. Mohli by jste to tam psát...
19.9.2014 08:19:30   90.176.31.xxx 2812
Podle tech superlativu bych cekal, ze to bude nejaky brutalni trhac asfaltu, ktery je vykonove snad 50% nad 780Ti a 290X a zere to mene jak usporna zarovka.

Moc by me zajimalo, kdo z kupcu grafik, ktere stoji okolo 15 tisic, resi spotrebu par W. Pokud nemam na elektriku, nebudu kupovat high end grafiku. Spotreba je u high endu to posledni, co me zajima.

Taky by me zajimalo, kolik jsi za tu recenzi od nVidie dostal, protoze se to fakt neda cist. Dost mi v dnesni dobe chybi objektivni recenze, bud je to brainwashed nVidiot nebo AMD fanboy.

Kdyby stala 11 tisic, tak reknu dobra grafika a mozna bych ji i koupil, ale za 15 tisic? Neni mi jasne, proc tolik povyku...
19.9.2014 08:35:44   77.237.137.xxx 1919
Tak rozdíl par W tam není, stačí se podívat do tabulky 100W oproti GTX 780 Ti a 140W oproti R9 290X v reálné spotřebě při hraní Což rozhodně není málo

Určitě ještě nějaký výkon přibude s novýma ovladačema...

Samozřejmě se mnohem více bude prodávat GTX970, tam je nastavená slušná cena
19.9.2014 10:00:25   90.176.31.xxx 1712
I kdyby to bylo 200W, tak se to pri 3-4 hodinovem hrani denne vrati za jak dlouho? Nekolik let? Ne diky, radsi koupim neco za normalni cenu a priplatim par stovek rocne za elektriku, a pak to stejne do dvou let vymenim za neco jineho. Spotreba me bude zajimat u HTPC, ne u high end herniho PC.
19.9.2014 10:32:07   77.237.137.xxx 1415
Koukám, další človíček s obrovskýma zkušenostma v oblasti sestav v Highendu Pokud máš vodní chlazení za 30 litrů, tak ok, tam to problém samozřejmě není, ale pokud chladíš vše vzduchem, tak ono dostat to teplo ven skříně je pěkná fuška a všechno ve skříni ti to hooodně ohřeje Nedej bože mít v kompu 2x 290X s nereferenčním chlazením a mít zavřenou bočnici Teplota procesoru ti půjde o 10-15 stupňů nahoru a můžeš mít airflow vyřešenej jak chceš (pokud máš teda nějak rozumně tichou sestavu a néé fany na 3500 ot/s...

Nemluvě pak o výdrži atd. všech dílů, co se peče, tak to moc dlouho nevydrží

Ber to tak jak to je, že tohle je náhrada za GTX670 a ne za GTX780 Ti
19.9.2014 12:19:45   90.176.31.xxx 159
Nepovidej... Tak proto mi je v lete takovej hic. Ja myslel, ze moje CF nereferencnich 290X, co mam nacpany v case z recyklovanyho papiru staci chladit obcasnym zamavanim Nedelniho Blesku v jejich blizkosti.

Sice nechapu, jak jsi se dostal od spotreby GTX980 k nejakymu nereferencnimu CF 290X, ktery muze mit snad jen uplny idiot, ale dik za vysvetleni. Hned jdu dneska koupit 4 kusy 980, protoze pan recenzent rikal, ze jsou dobry.
20.9.2014 07:07:11   77.237.137.xxx 57
Spotřeba => produkavané teplo => Je úplně jedno, kolik HIGHEND žere?

NE, NENÍ Tak snad jsi to ve zkratce pochopil, CF R9 290X byl přiklad toho, že na spotřebě také záleží
24.9.2014 22:22:19   88.81.93.xxx 11
nezalezi. ja mam CF r9 290, komplet vse na vodniku a masivni vymenik ve vedlejsi mistnosti. je mi to fuk kolik to topi nebo pali. o tom je high-end, ne o brecicich deckach s podvoltovanou i3 a 750ti... boze, konec sveta se vazne blizi, ekoteroriste expanduji..
19.9.2014 08:39:45   213.215.85.xxx 2625
tak neobjektívnu recenziu som už dávno nečítal ale nečudujem sa tomu ....pan vágner píše články aj do hardware speciál a práve kôli jeho recenziám na grafiky a jeho neskrývanou antipatiou k AMD som prestal tento časopis kupovať.... pan obermajer vás dobre zaučil a nvidia z vás musí mať radosť a typujem ze vás má aj na výplatnej listine..... som dlhoročný fanda do hardvaru ale takéto neobjektívne recenzie ma znechucujú a je jedno či je to vágner a obermajer na jednej strane a stach na druhej strane pre toto chodím radšej na zahraničné weby
19.9.2014 08:50:21   89.102.28.xxx 73
Mno, ten OC potenciál vypadá zajímavě, jsem zvědavý, jak na tom budou prodejní kusy. Kingpin už hodil pár WR se singl kartou, ale tam se není čemu divit, těžký binning měsíce předem s vybranými čipy u evga.
19.9.2014 09:48:25   77.237.137.xxx 22
Tak co OC mega Kingu, už se těšíš?
19.9.2014 09:43:44   109.107.210.xxx 115
Já bych to až takto černě neviděl. Jen bych řekl, že autor v podstatě nepokrytě v rámci svých preferencí straní jedné značce GPU. Stačí se tímto jednoduše řídit a výsledky si soukromě interpretovat, ostatně je nemusíš ani moc číst, naměřené výsledky hovoří samy za sebe. Rozhodnutí, zda si kartu koupit či ne, si může udělat každý sám (a kdo není hloupý, tak takovou lemru si za 15 tisíc nekoupí, ale zvolí konkurenci nebo GTX970)
19.9.2014 10:28:34   90.177.175.xxx 158
Smrtelně vážně jsem uvažoval o tom, že napíšu jen to, že výsledky jsou v grafech a obrázek si má udělat každý sám a tohle odmítám jakkoliv komentovat, abych nebyl za nvidiota (a když si všimnete, lépe, tak tam s Radeony prakticky nesrovnávám, abych vás aspoň trochu donutil na ty grafy vlézt a udělat si vlastní závěr).

Nenapadá mě, co k tomu při takových naměřených rozdílech napsat, aby to někomu nevyznělo blbě. Najděte mi jakoukoliv jinou výkonnou kartu za posledních deset let postavenou na stejném procesu jako porovnávané karty, u které by takto vypadal poměr výkon/watt proti jejím soudobým konkurentům.

A neargumentujte mi tím, že u highendu lidi zajímá jen výkon, cena, poměr cena/výkon a nic jiného.
19.9.2014 12:15:49   109.107.210.xxx 52
až na ten perex, kde se 285 dostalo ohození..
19.9.2014 12:32:34   90.177.175.xxx 23
Tohle jsem nemyslel ani tak za sebe, co si o té kartě myslím, je v závěru recenze. Ale podívejte se do diskuze pod tou recenzí, samotného mě překvapilo, kolik lidí až tak nepotěšila.
20.9.2014 22:01:31   81.200.55.xxx 11
dit ani ty grafi neumite udelat bez chyb
19.9.2014 09:26:04   95.172.68.xxx 247
970 je vykonom 8-10% pod 980 a stoji 329 dolarov. To sa bude predavat ako teple rozky. nVidia uspesne torpedovala cely segment AMD nad 250 dolarov, lebo 290 bude musiet zlacniet minimalne na uroven 970 a aj tak nevidim nikoho, kto si ju za tu cenu kupi. AMD zaspalo na vavrinoch svojej GCN, co je skvela architektura pre double precision, ale pre hracov za posledne roky nic neponuklo. Ich vyvoj spocival iba v malych upravach GCN a natrepani co najvacsieho mnozstva tranzistorov na co najmensiu plochu (preto ich karty tak topia). Teraz stratia velky podiel na trhu (a hlavne v mobilnej divizii) v kritickom obdobi pred sviatkami, kedy su predaje najvacsie. A tak im treba, lebo az tolko penazi nestracali, aby tak zanedbali vyskum a vyvoj. Procesory serie pes, tam sa Intelu konkurovat neda, ale v grafikach mali solidnu poziciu aj solidne peniaze. Rory toho odstrihol zda sa az prilis vela. AMD bude tvrdo plait, co je skoda, lebo konkurencia padne a ceny stupnu, ked sa ich GPU divizia tiez potopi ako CPU.
19.9.2014 09:42:43   84.242.109.xxx 46
amd v mobilní sféře ztratí obrovskej kus koláče a nv ještě větší ukousne Intelu
19.9.2014 09:51:33   109.107.210.xxx 1211
celý fígl je v tom, že 290 se prodává už půl roku, takže na zlevňování prostor je. Navíc AMD tím sleduje i profi segment, kde se FireGL prodávají (pokud vím) celkem dobře a kde ten vejvar je mnohem vyšší. Ostatně i Matrox začal brát GPU pro svá specifická řešení právě u AMD.

Takže já to s AMD tak černě nevidím, navíc R9 390 by se měla objevit během pár týdnů a AMD se zase nejspíše dostane do určitého technologického odskoku od nvidie, protože starší grafiky přejmenuje, možná trochu parametricky upraví a zlevní a pošle do o level nižší 3xx řady (tedy totéž co udělala nvidia s řadou 6-7-9).

Samozřejmě, jsou to spekulace, nikdo neví výkon, ceny ani přesné parametry, takže to může taky být fail, ale rozhodně si nemyslím, že by GCN bylo špatné nebo na konci s dechem.
19.9.2014 09:32:07   81.161.61.xxx 252
A kde je tá nízka cena ktorou sa s.Obr oháňal ešte nedávno ?https://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/30590-jaka-bude-geforce-gtx-880-stredni-vyssi-trida
19.9.2014 10:02:43   188.175.127.xxx 165
Ja bych to shrnul tak - idealni karta je za maximalne 6 000 Kc. Tam momentalne AMD nabizi R9 285 a nVidia pak GTX760. Vykonovr je R9 285 na tom vyrazne lepe. Takze neni co resit. Kartu za 15 000 Kc si muze nVidia natlouct do usi.
19.9.2014 10:20:59   109.107.210.xxx 125
oni jsou i zákazníci, co si koupit kartu za 30 a klidně rovnou dvě do SLI/CF. Nijak bych nikoho neomezoval v cenotvorbě, ale z mého pohledu je za tuto cenu dlouhodobě neakcepovatelná.

A zatím co R9 285 sklidila halasnou kritiku za "přemrštěnou" zaváděcí cenu (přitom to byl pouhý refresh který funkčně dotahuje featureset R9 2xx řady), tak 15 tisíc za konkurenci je pro některé recenzenty/uživatele OK (a to je to co mi vadí, ten nepokrytý jiný metr, jednou tvrdíme A podruhé přesný opak). Přitom tyto ceny slouží jen k tomu, aby se plynule vyprázdnily sklady se staršími modely téže značky, po doprodání se ceny mírně sníží i u nových modelů.
19.9.2014 11:40:25   90.177.175.xxx 712
U R9 285 vidím jeden zásadní problém.

R9 280 a R9 280X jsou karty, které byly navržené jako highend se vším, co k tomu patří (drahé PCB, vysoká spotřeba, velký čip, spousta pamětí, hlučné chlazení). Spotřeba kolem 200 W je akceptovatelná u grafiky za deset tisíc, ale je příšerná u mainstreamové grafiky za pět a půl (o tom, že kdyby dolar nestál 21,30, ale kolem 19 korun jako před půlrokem, byla by za 5000 nemluvě)

R9 285 byla navrhovaná jako mainstreamový čip, a měla mít vlastnosti mainstreamového čipu.
19.9.2014 10:57:17   95.172.68.xxx 150
pravda, 285 je sklamaním. Ale aspoň je lacná. AMD už podľa mňa počká na 20 nm s novými vecami, no uvidíme. Na nete boli legendy o monster čipe s 300 W TDP a Asetek má údajne "design win" pre jednočipové vodné chladenie. No či je to tá správna cesta... Drvivá vačšina ľudí hrá na FullHD a tam stačí bohato 270x či 760. Kto si teraz kúpi intel i5 a GTX970 tak má vystaramé na celú generáciu súčasných konzolí, a ani tak veľa nezaplatí...
19.9.2014 12:56:20   109.107.210.xxx 50
jenže, a to je ten rozdíl, výkon toho mainstreamu taky někam poskočil. Osobně jsem taky čekal, že se zbaví DP části a v podstatě naboostují 270(X) o další jednotky, ale asi jim přišlo levnější a rychlejší předělat 280. 285 nemůže, s ohledem na svůj původ, mít spotřebu jako ořezávátko typu 270..

Můžeme pouze spekulovat, zda to má čistě finanční základ, nebo zda to je jen kouřová clona před uvedením 20nm výroby, kdy evidentně nechtějí tahat všechna esa z rukávu a dát je vplen ještě na 28nm..
19.9.2014 10:05:47   93.99.51.xxx 155
Ja rikam na rovinu.Neznaly clovek dojde a reknu jee nova grafika urcite novej model kdyz to ma oznaceni 9xx a uz nezkouma ze je vykonove pod 780 nebo nad.Proste ji koupi a pak budou plna fora proc to ma proboha vykon jako 780.Takze pro znale je to fail karta za tuto cenu.Pri cene 10 tisic by to nebylo zle.Otazka na zaver umi 3 monitory?
19.9.2014 10:18:38   90.177.175.xxx 1010
Odpověď na závěr – umí čtyři, je to v textu u fotky s výstupy.
Otázka do pranice – kdyby byla GTX 980 v této podobě za deset tisíc (a nemyslím si, že by se ta GTX 980 nedala prodávat s levnějšími chladiči a PCB za šest) a pod ní GTX 970 za šest, co by zbývalo AMD a komu by to prospělo?
19.9.2014 10:39:47   85.159.110.xxx 152
hm, takze ty tvrdis, ze nvidia predava drahsie grafiky len z dovodu konkurencneho boja, aby AMD neskrachovalo

a prospelo by to urcite zakaznikom
19.9.2014 11:03:49   185.23.114.xxx 144
Ano nVidia je urcite draha preto,
lebo si chce udrzat konkurenta /AMD/

dobra chuiovinka

Ale cena 970 je dost v pohode,
napr. tej STRIX od Asusu
19.9.2014 11:15:55   90.177.175.xxx 94
V okamžiku, kdy existuje jediný konkurent, to tak občas funguje (netvrdím tím, že tomu tak je zrovna v případě amd a nvidie nebo amd a intelu, nesleduju to a nehodlám to studovat).

Jakmile firma nemá žádnou konkurenci, tak se do jejího podnikání začnou intenzivně cpát rozličné úřady a společnost s tím kolikrát víc problémů, než by z toho bylo užitku (z našeho oboru viz kauzy microsoft a antimonopolní úřady a google a antimonopolní úřady, viz kauzy kolem vzniku duopolu na pevné disky apod.).
19.9.2014 15:41:05   165.72.200.xxx 43
nVidia je drazsi, protoze dostatek zakazniku ma za takove ceny o jejich vyrobky zajem. Jedou ve vetsich marzich nez konkurence, takze kdyby se jim to vyplatilo, urcite by zlevnili. Je to velice proste, tak v tom nehledejte nejake nesmyslne priciny.
19.9.2014 10:50:38   84.242.109.xxx 23
kdyby ryby

a komu by to prospělo? Vám určitě ne ale všem ostatním jo
19.9.2014 11:38:22   93.99.51.xxx 03
prospelo by to nam zakaznikum.podivej mrkl do ceniku a 290 stoji ted 10 tisic plus minus a za tudle cenu kdyby to prodavala nvdia tak maji prodeje nekde jinde za 15 tisic si to koupi jen fanousek znacky.Za dalsi nechci dobu kdy za normalni karty davali 6000 a vyse viz radeon 9600 stal novej 6340kc
19.9.2014 12:51:41   109.107.210.xxx 50
No, já si myslím, že je to celkem logické, ale trochu jinak. Nvidia nemá náhradu za "starý" Titan (a vypadá to, že dlouho ještě ani mít nebude), takže výkonnostně výše moc jít nemůže, aby si nekanibalizovala vlastní produkci, takže jí nezbývalo nic jiného, než zapracovat na spotřebě, protože mainstream čip je už i tak dostatečně výkonný v porovnání se zbytkem produkce (toto btw považuji naopak já za ohrožení nvidie sebe samou.)

Ceny jsou takové jaké jsou, protože 780 se ještě doprodává a naopak 770 nebyla nikdy moc výhodná koupě, tudíž uvedení 970 s vhodnou cenovkou nic nebrání. V tomto ohledu se nedomnívám, že nvidia bere v jakémkoli směru ohled na AMD. Naopak já vidím pro AMD velké ohrožení u 970, tam bude muset reagovat hodně.
19.9.2014 10:50:15   85.207.111.xxx 30
Pane Vágner nevíte kdy budou dostupné modely s 8GB ? Děkuji.
19.9.2014 11:18:19   90.177.175.xxx 31
Přiznám se, že něco podobného mě nenapadlo řešit – z vyjádření AMD i Nvidie vyplývá, že 4 GB oba považují za kapacitu více než dostatečnou i pro 4K.
19.9.2014 13:11:53   185.23.114.xxx 40
Jo no ...

Ale 8GB veria 980GTX urcite bude,
ci uz ju bude treba alebo nie .
4GB naviac a samozrejme extra price
19.9.2014 11:37:03   109.69.210.xxx 36
ne ale plánují se 16GB a 32 GB, na současné PC exkluzivity jako Wastlenad 2 to bude potřeba xD..
19.9.2014 12:09:00   89.173.96.xxx 11
V tomto článku sú zhrnuté všetky nové technológie aj s popisom:

http://www.eurogamer.cz/articles/2014-09-19-nvidia-odhalila-g eforce-gtx-980-a-970

Mňa osobne hlavne zaujali DSR – Dynamic Super Resolution a VR Direct. Ak nie sú iba pre Maxwell only tak normálne aj kvôli VR by som uvažoval o druhej GTX 780 do SLI. :-) Vieme už ktoré z nových technoógií sú iba pre Maxwell a ktoré sú aj pre staršie grafiky?
19.9.2014 12:28:50   89.173.96.xxx 11
Tak som zistil že DSR je momentálne GTX 9xx only. Ale časom má pribudnúť podpora aj pre staršie podobne výkonné grafiky. Podpora pre VR Direct je ale zatiaľ záhadou.
19.9.2014 13:17:57   195.168.42.xxx 92
Pekná grafika, no čo z toho, keď aj tak nemám dôvod na upgrade, keďže všetky hry mi idú plynulo na mojej Radeon HD7970 (premenovaná 280X) za 200EUR. Na všetky nové hry vám stačí grafika za 200EUR, za viac sú to vyhodené peniaze (samozrejme pokiaľ hráte vo FullHD na 1 monitore). Bohužial aktuálne hry drahšie karty aj tak nevyužijú.
19.9.2014 13:41:16   88.103.220.xxx 1310
Spotřeba hodně dobrá ale výkon určitě neuvěřitelný není a cena taky žádný zázrak, za nižší cenu (14 tis.) sem koupil před půl rokem R9 290X MSI LIGHTNING která je výkonnově o něco výš
19.9.2014 13:53:05   185.23.114.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2014 13:54:02   185.23.114.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2014 19:53:05   88.103.220.xxx 713
no jo zelení mužíčci, to se pozná, palečky dolů dávat jim de dobře ale aby napsali něco inteligentního jako odpověd to né...
19.9.2014 20:59:09   84.138.86.xxx 96
Dal som ti minusku, pac nemam rad urazene komentare. ;-)
19.9.2014 13:55:39   128.141.26.xxx 190
1) Jsem moc rad, ze se tu dal prostor leteckemu simulatoru. Pokud by do budoucna byla moznost testovat DCS world bylo by to super. Prece jen COD jsou s optimalizaci dost na stiru a trpi jak grafika tak procesor.

2) Kdyz jsem si precetl abstrakt zachvatilo mne nadseni, a cekal jsem neco uzasneho

3) Po precteni o AA jsem dychtive ocekaval co bude dal. A ono nebylo nic. Proto, kdyz jsem si v zaveru precetl vetu:

Citace:
Jestli jste proklepali celou recenzi, asi už nemá moc smysl něco dodávat. Nenapadá mě, jak tuhle kartu zhodnotit, aniž bych hýřil superlativy.


Tak jsem si rekl WTF. Jsem asi cetl uplne neco jineho nez autor. Nechci vyvolavat flame AMD/NVIDIA stagnuji oba vyrobci.

Pred rokem jsem koupil novy R290 v te dobe za 8000 a slouzi dobre dodnes. Nevim proc bych mel davat tolik penez za novou NVIDIA. Uz jen proto, ze orezala CUDA a OpenCL az na kost.

4) neni pravda, ze streamovani her po siti je vysadou pouze NVIDIA. AMD ma tuto technologii take, ale nemel jsem moznost to jeste vyzkouset.

5) Takze k vanocum bude novy objektiv k fotaku a ne nova karta
19.9.2014 14:15:40   85.135.196.xxx 910
Nechápem prečo toľko ľudí mrmle že 980ka má výkon "len" 780Ti a že to je málo a že čakli 30-40% viac bla bla bla, OK váš názor ale sakra, tá karta dosahuje výkonov 780Ti/290X pri o 130+W nižšej spotrebe a z toho plynúcich teplôt resp. nárokov na chladenie a tu sa ukazuje efektivita s sila Maxwell-u byť na 28nm. AMD si spravilo s 7970GHz R9 280X, nVidia s 680ky spravila 770 a x ďalších modelov u oboch táborov, to všetko pri len kozmetických zlepšeniach spotreby/vlastností a všetci sme to predýchali a teraz tu máme úplne nový model s perfektnou efektivitou akurát že je výkonom tam kde aj súčasná špička a zrazu všetci hundrajú. Počkajte, verím že príde aj "250" model, aj dvojčip a a budete spokojný aj vy ... ja sa zatiaľ klepem na 970 resp. 960ku lebo síce 280X mi stačí na všetko no koli spotrebe a z nej plynúcim teplotám/chladeniu sa neradím medzi veľmi spokojných zákazníkov...
19.9.2014 14:41:17   85.70.64.xxx 00
Jak funguje teda ten G-Sync jestli jste to už zkoušeli? Jsou tam opožděný reakce jako u klasickýho V-Syncu? Kvůli tomu ho nepoužívam ale zároveň bych se taky rád zbavil tearingu, ale ne za cenu děsivýho input lagu při zapnutym V-syncu.
19.9.2014 14:45:25   90.177.175.xxx 10
já jsem tam ještě nedokázal vlepit přímý odkaz.

https://pctuning.tyden.cz/hardware/monitory-lcd-panely/30042-nvidia-g-sync-spasa-lidstva-nebo-jen-falesny-prorok?start=8

https://pctuning.tyden.cz/ hardware/monitory-lcd-panely/30727-lcd-asus-rog-swift-pg278q-s-g-sync-prvni-ve-sve-tride
19.9.2014 21:04:25   85.70.64.xxx 10
Takže řikáte že odezva hry s G-syncem je o dost lepší než s klasickym V-syncem ale ne nulová. No to by mohlo bejt přijatelný. Kdybych byl opravdovej hráč tak bych o tom možná uvažoval, ale většina dnešních her mě nezajímá tak se mi to nevyplatí. Nebo spíš počkam až to bude standard u všech monitorů.
Ale určitě je pro mě tearing menší zlo než input lag. Většina lidí co znam to vubec necejtí a nevidí, ale já se nedokážu nikam trefit s v-syncem, prostě je to strašně opožděný.
19.9.2014 15:19:36   213.220.203.xxx 01
http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_980_g1_gaming_review,26.html

Tohle je už hodně pořádný rozdíl a ty teploty přitom
20.9.2014 22:40:21   81.200.55.xxx 00
jj teploty jsou v cajku jak s plnohodnotnym vodnikem
19.9.2014 15:37:04   94.125.216.xxx 10
nikde nevidim jaka byla pouzita verza ovladacu
19.9.2014 15:46:19   91.127.20.xxx 144
Citace:
Podle svých slov chce hráčům nabídnout především uceleným ekosystém .... vyšší herní komfort s G-Syncem... Dává to smysl, AMD něco podobného minimálně prozatím nabídnout nemůže


Je možné vôbec takýto blábol vypustiť do sveta?? AMD Freesync sa stal priemyselným VESA ŠTANDARDOM, každý nový monitor ktorý bude mať v špecifikáciách podporu Display Portu 1.2a, bude zvládať aj AdaptiveSync (AMD freesnyc). Takéto modely prídu na trh Q1 2015. A zákazníka to nebude stáť stovky eur ako u g-sync modulu. Čiže tá ohromná výhoda v podobe G-SYNC je naozaj na smiech. Alebo do plaču.
19.9.2014 15:59:33   91.127.20.xxx 48
Ďalej by som autora článku poprosil, nech mi vysvetlí -
Citace:
Podle svých slov chce hráčům nabídnout především uceleným ekosystém – možnost streamování her, sdílení herních zážitků. Dává to smysl, AMD něco podobného minimálně prozatím nabídnout nemůž


Na AMD kartách nejde streamovať? Či zdieľať svoje nadšenie a zážitky? Buď je to lož alebo naozaj veľmi zle napísaný odstavec.
19.9.2014 17:17:58   90.177.175.xxx 125
Ne. Na AMD neexistuje ucelený ekosystém. Vývojáři Nvidie mají software pro streamování her z počítače do tabletů, v betaverzi je streamování her z gridu, Nvidia dělá na GeForce Experience, které tohle vše nějak zastřešuje a přišlo se streamováním her na twitch nebo shadowplay (AMD v reakci na to doplnilo do klienta pro Raptr podobné funkce). Nvidia udělala 3D Vision, spolupracuje na Oculusu (jestli spolupracuje AMD jsem nezaregistroval). Má Gameworks (AMD ji v opět reakci na Nvidii teprve plánuje), PhysX a podobné věci (což je teda v očích fanatika spíš mínus). Přišlo s G-Syncem a protlačilo jej k výrobcům monitorů.

AMD si v odpověď na to licencovalo, koupilo, či kýho šlaka začalo pracovat s Raptrem třetí strany (ten mimochodem funguje stejně tak na GeForce), má Mantle (neumím si představit ten poprask, kdyby nvidia teď začala připravovat vlastní uzavřené rozhraní, které může nahradit standardní directx), a se stereo 3D odkázala zákazníky na produkty třetích stran, a adaptivní v-sync předvedlo na notebooků s tím, že oni technologii mají a je na výrobcích monitoru, aby ji implementovali (bez G-Syncu by to opět nikoho ani nenapadlo a nic takového by nebylo). Abych jen nehanil, jedna z mála úspěšných technologií AMD, která se prosadila a kterou mám rád, je Eyefinity (tu převzala naopak Nvidia), a jsem velice zvědavý na TrueAudio (a doufám že se chytne), protože jinak se od doby, co se ve věci prosazování API pro zvuk přestalo angažovat Creative, vývoj zvuku ve hrách zamrzl. Kdyby někdo chtěl přijít s revoluční zvukovkou a rozhraním, dopadne asi podobně jako akcelerátor PhysX, TrueAudio je bezbolestný způsob, jak to lidem vnutit a vybudovat tím ekosystém.
19.9.2014 18:37:34   85.70.230.xxx 114
Citace:
(bez G-Syncu by to opět nikoho ani nenapadlo a nic takového by nebylo)

Tak tohle je k pousmání. Zde je přesně vidět, jak doslova se.ete na cizí technologie. Víte pane Vágner, "FreeSync" by se dalo označil spíše jako upozornění od AMD na funkci, kterou disponují monitory již několik let. Elektronika s ní v podstatě počítá a je jen blokována firmwarově.

Tedy to G-Sync je opožděný. A ptát se, proč se tedy NVIDIA neubírala stejnou cestou jako AMD snad není potřeba...
19.9.2014 20:02:19   90.177.175.xxx 94
1) proč je blokovaná, když to monitory umí
2) proč čekáme na 1Q 2015, a novou generaci monitorů, když stačí flashnout firmware
3) proč na to AMD neupozornilo dřív
4) AMD vymyslelo standard eDP?
5) Nvidia jej nepodporuje?
19.9.2014 21:27:47   85.70.230.xxx 82
1) Možná jsem to měl nazvat lepším způsobem: "není zajištěná". Ne, že by to uměly monitory, ale použité čipy v monitorech to umí(samozřejmě to ale neplatí pro všechny a už vůbec ne od prvopočátků...). Je potřeba, aby i grafické karty měly zajištěnou podporu(resp. měly nějaký datový výstup, ze kterého "monitor bude vycházet").

2) Když pomineme, že ne všechny monitory mají zajištěnou možnost(jednoduchou i pro BFU) upgradu firmwaru, proč by to výrobci dělali? Proč by takto jednudušše uvolnili funkci, která by je připravila o zisky z monitorů onoho 2015Q1? Pak tu máme také předpoklad, že funkce, kterou doposud nikdy nikdo nepoužil, nemusí být úplně kompatibilní vzhledem k její "nepoužitelnosti" v dané době(nikdo se jí nevěnoval) - narážím na rozsah podporovaných frekvencí.

3) Pravděpodobně neměli důvod. Co já vím, zeptejte se jich. Možná nebyl důvod něco takového uvádět až do příchodu GSync, u kterého by poté zelené hlavy mohly říkat: "Ha a co má AMD?!"
Btw: Podobný systém(resp. princip z toho vychází) používají docela dlouho některé notebooky k úspoře energie.

4) Nejsem si úplně jistý, jak to myslíte(první verzi jsem bral dosti pejorativně...). Z dostupných informací ale ano, to AMD jej předložilo.

5) Nevím o tom, že by se někde o tom NVIDIA zmínila a pokud pro to nemají soft/firm-warovou podporu zajištěnou, pak pravděpodobně ne. Navíc se přeci nepřipraví o svůj GSync...


V tuto chvíli máte ale pravdu, že je k dispozici GSync a tedy "vládne" - po plného příchodu FreeSync se však obávám, že se bude muset NVIDIA čapnout za koule a frňák a něco udělat.
19.9.2014 22:56:39   90.177.175.xxx 66
Zásadním problémem freesyncu je to, že kdyby to znamenalo jen přidat ke stávajícím monitorům jen podporu adaptive v-sync, drtivá většina z nich končí na 60 Hz. Monitory s G-Syncem na 144 Hz. Stodvacítek, ke kterým by se to jen tak přidalo, je minimum, a 60 Hz nakonec není takové terno, i konstantních 60 Hz při rychlejších pohybech trhá (není to souvislý pohyb, ale pohybuje se to po skocích a je to vidět). A i kdyby to mělo znamenat skutečně 120Hz monitory, jakou cenu může mít při současné nabídce 120Hz monitor s přidaným adaptive v-sync? Tři tisíce to nebudou. Proto se majitelé G-syncu nebudou tlouct do hlavy, že nepočkali, až to budou mít "zadarmo". A další vtipná věc je na tom ta, že ty sto dvacítky jsou tu paradoxně taky hlavně díky Nvidii
19.9.2014 16:03:37   90.177.175.xxx 33
Věřím, že si to hraní na existujících 60Hz monitorech s adaptive v-syncem momentálně užívají majitelé Radeonů stejně jako lidi, co si pořídili 144Hz monitory s G-Syncem.

Já vážně nevím, co mám na tohle říct. AMD všem nabízí zdarma adaptivní V-sync, na kterém si možná něco zahrají za půl roku, kdy už se začnou objevovat první monitory (BTW, kolik z nich bude mít ten adaptivní v-sync na 144Hz?)
19.9.2014 16:22:28   91.127.20.xxx 75
Koľká profesionalita
Zahrajú si "možná něco" rovnako tak, ako si "možná něco" zahrajú majitelia kariet od nvidie. 

V článku sa píše že AMD nič také neponúka, ale pravda je taká že monitory sú vo výrobe, a ja som naozaj zvedavý ako nvidia zapracuje na ovládačoch na podporu štandardu (!) adaptivesync. To že ste v článku ani len nespomenuli túto možnosť (ktorá sa presadí, či už len preto že podporu plánuje aj Intel ) je naozaj smutné.

Či vy si naozaj myslíte že keď budú vedľa seba vo výklade dva monitory, ktoré budú vedieť to isté, len jeden bude o 100€ drahší, že si to niekto kúpi? A možno sa stane aj ten celoplanetárny zázrak, a budete si môcť kúpiť 144Hz monitor bez g-syncu.
19.9.2014 16:29:38   90.177.175.xxx 107
Ale vždyť to je to, co jsem napsal. Nvidia má, AMD minimálně prozatím nemůže nabídnout alternativu. V čem je teda problém? Chybí vám tam ten dodatek, že AMD něco podobného v praxi slibuje na první kvartál 2015? Nikdo s výjimkou výrobců netuší, co od toho čekat a jak to dopadne, tohle tu je a funguje to.
21.9.2014 10:35:44   88.101.38.xxx 54
mně by třeba zajímalo, kde si ten monitor můžu reálně koupit a za kolik, protože jsem našel jen Alzu, kde mají 2 typy (světoznámých paznaček Acer a Asus), oba tzv. "na objednávku" s cenou 13,5-22 tisíc Kč, což je za pouhý nekvalitní TN monitor dost pecka?

To má být ta neodolatelná nabídka? Až takové monitory začne prodávat Dell nebo aspoň HP, kde se dá čekat určitá úroveň servisu, tak bych tu cenu možná i akceptoval, ale s IPS panelem.

Z toho mi plyne, že reálný výběr monitorů s adaptivním framerate přijde opravdu až příští rok. Z téhle "nabídky" jsem si jednoznačně nevybral.

P.S.: nemám problém nakupovat v zahraničí, ale určitě ne zboží s cenou přes 5 tisíc, u kterého hrozí vysoká šance, že bude vadné.
19.9.2014 15:52:47   85.216.201.xxx 02
Ahojte, vedel by mi prosim niekto poradiť, pojde G sync a surround na troch 780Ti alebo je to len pre GTX 980 ku? Inak mám jednu PG 278Q no a tá ide na GTX 690 neskutočne javascript:JOSC_emoticon("")až na ten panel ale inak super. Chcel by som to rozšíriť na tri PG 278Q.
19.9.2014 16:38:58   90.177.175.xxx 01
Vyžaduje displayport, takže jedině geforce se třemi displayporty (ať už na jedné kartě, nebo v multi-gpu).
19.9.2014 16:07:36   94.125.216.xxx 00
jaka verza ovladacu byla pouzita diky
19.9.2014 16:39:59   90.177.175.xxx 11
Radeony jsou testované na Catalystech 14.6 a 14.7, GeForce na 340.43 a 340.52, GTX 980 na 344.07.
19.9.2014 16:25:31   85.216.201.xxx 02
Dík, myslel som si to ale radšej si dam poradiť. Doteraz som mal GTX 690 ale teraz si robim novú mašinu s ramapge V a mám k tomu dve 780Ti takže to budem musieť doplniť
19.9.2014 17:38:40   90.177.175.xxx 02
Do prčic, já si nejsem jistý, jestli to na 3-way SLI a surroundu opravdu funguje. Vím jen s jistotou, že to chodí na (jedné) GTX 980. Zkuste googlovat, mi to při letmém hledání nacházelo jen, že se na tom pracuje...

A tak ne, nezdálo se mi to

https://www.youtube.com/watch?v=jTZCBi0h7M8
19.9.2014 16:27:35   85.216.201.xxx 01
Dik!!
19.9.2014 16:09:09   178.255.168.xxx 82
Optimalizovaný hybrid 780 a 780 Ti. Spotřebu chválím, mám rád výkon a rozumný odběr. Jinak mi karta přijde šíleně drahá a vzhledem k tomu, že zde je stále zmiňovaný výkon 780 (velice dostačující), přijde mi karta skoro stejně zbytečná jako R9 285 - zachraňuje to spotřeba a u AMD cena.
19.9.2014 16:06:25   77.247.224.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.9.2014 16:21:26   85.216.201.xxx 31
Ja už som trochu starší človek a blbnem s leteckými simulátormi hodne dlho takže míňam na to čo ma baví Moja dovolenka je cokpit a stale to upgradujem na niečo nové lepšie takže tak..
20.9.2014 12:08:10   77.247.224.xxx 16
neverim ,ze vidis rozdiel pri simulatoroch medzi touto kartou za 15 000 a za tretinovu cenu.
20.9.2014 13:05:36   90.177.175.xxx 31
Tak aspoň já potřebuju při simulátorech kvalitní AA (když má člověk v zaměřovači padesátipixelové letadlo, které je dva kilometry daleko, tak je pixel flickering u křídel mimořádně otravný), a je potřeba vyšší framerate (není to wotko, kde se dá zkousnout propad na 15 fps, protože člověku ten tank mezitím neujede)

A ony ty potvory simulátory jsou většinou dost náročné jak na výkon grafiky, tak na výkon CPU – nebývají to konverze konzolových flákaček a nebývají vyvíjené pro konzole, takže optimalizace mizerná. Nejde o koridorovou hru, kde by člověk viděl půl kilometru daleko a dál byla mlha. A když už jde člověk na nějakou kolonu, vlak, etc, tak je rád, když je vidí už z dálky (=je třeba nastavit vysokou úroveň na zobrazování objektů), když se třeba kolona náklaďáků zjeví, až když je má člověk pod nosem, je to taky opruz). Třeba War Thunder je po stránce optimalizací malý zázrak (tím nechci říct, že je to simulátor, jen jde o stejné prostředí), a ani tak se nedá říct, že by to na maximální detaily na highendové grafice létalo jak z praku.
20.9.2014 14:28:31   77.247.224.xxx 26
vacsina simulatorov bola pustena do obehu v case, ked grafiky zodpovedali maximalne tak parametrom dnesnych GK za tretinovu cenu.uz nehovorim o CPU.
pocet tych, co potrebuju ultra vykonne GK je marginalny.recenzovana GK je zbytocny luxus
19.9.2014 16:47:53   213.220.203.xxx 61
To je sakramentský subjektivní a nesmyslný komentář.
Je to o prioritách konkrétního člověka.
Mimochodem asi jsi z laciného kraje.
-fitko roční členství 18 000, pravda není fitko jako fitko
- 3 roční jazykový kurz? Tak to při indivuduální výuce, která má nesporně rychlejší výsledky vážně nestačí, 20 000 za rok.
- luxusní 2 týdenní dovolená? Za 15 000? Neříkám, že špatná, ale luxusní?
30 odborných knih - to je jako ekvivalent ke grafické kartě?
Měsíční jaz.pobyt v zahraničí? Tak to jde snad i s menšími náklady třeba v rámci Erasma apod. ne.

Vidíš, je to o prioritách, akorát děláš flame, žádná hodnota informací.
19.9.2014 17:21:54   62.197.243.xxx 13
Pri odborných knihách mi hlavne nesedí číslo 30. Ja sem tam kúpim knihu z oblasti počítačovej grafiky alebo matematiky čo súvisi s grafikou a tie stoja tak 50-100€ jedna. Čo asi nebude 500KC. :-)
19.9.2014 20:49:42   84.138.86.xxx 31
Ked na nieco nemam, tak nefrflem. Ak si musis klast otazku, ci tato grafika, alebo dovolenka, tak ta grafika pre teba nie je. Ta je pre ludi, co mozu mat vsetko to co si hore vymenoval a este im zostane aj na tuto grafiku. ;-) Co nie je nutne az take tazke, staci si kupit povedzme trocha lacnejsie auto, ze. ;-)
20.9.2014 09:01:18   77.247.224.xxx 17
naznacujes s akousi ironioumedzi slovami ze som socka...
dost sa ale mylis-nie, nemusim si klast otazku ci tato grafika alebo dovolenka...alebo sucasne auto. chybny predpoklad, ze ked na to mas,tak si hned kupis.asi si nepochopil, ze som mieril inde, ale necham to tak,lebo niektore veci urcitemu typu nevysvetlis.
19.9.2014 16:42:34   89.239.11.xxx 10
Tak že není důvod měnit....
19.9.2014 17:11:20   77.87.240.xxx 32
Co tak koukám na recenze jinde než "u nás doma", tak GTX980 vychází výkonnější než GTX 780Ti, tak ti nějak nevím jak to zase je.
19.9.2014 17:30:57   90.177.175.xxx 52
S velkou pravděpodobností to do velké míry bude tím, že my máme OC model, u většiny recenzí se dá předpokládat referenční karta, která i dost výrazně trotlovala. Referenčnku k otestování bohužel nemám, ty v Česku v redakcích na přeměřování nezůstaly (ale i tak myslím, že lidi chtějí vidět ve srovnání spíš ty atraktivnější nereferenční karty).
19.9.2014 20:06:58   95.131.135.xxx 43
ale uz asi piaty rok v rade, kde su nejake testy GPGPU? Stale len hry, hry, hry....
Ja chcem vediet jak to folduje, path-tracuje, enkoduje.... je to na urovni 780ti, alebo je to kvoli zmene v architekture cipu dako osekane?
19.9.2014 20:21:26   212.79.110.xxx 153
Adame, rád bych Vám poděkoval za recenzi. Pomohla mi udělat si obrázek o grafické kartě, kterou si nikdy nekoupím (můj segment je cca 2k-3k, i přesto, že si mohu dovolit více). Je zajímavé vidět, jakým směrem se ubírá vývoj. I když bych rád viděl karty, které rozpohybují 4k, energetická efektivita je také důležitá vlastnost. Kdo by chtěl kartu pro tři monitory ve 4k s příkonem 2kW, že? Nemám doma jaderný reaktor...

Z komentářů mám dojem, že změřit výkon jakékoliv GK a prezentovat výsledky na českých IT webech (nedej bože říct v recenzi "tahle karta je dobrá/špatná) je téměř profesní sebevražda, obratem je autor výroku obviněn z korupčního jednání (samozřejmě bez důkazů). Musíte mít svatou trpělivost s některými vašimi zbrklými čtenáři... Proto přeji mnoho sil do další práce.
19.9.2014 23:12:35   95.103.23.xxx 47
Kazda zahranicna recenzia namerala o 7% vyssi vykon ako u 780 Ti.. len vy nizsi
19.9.2014 23:56:50   90.177.175.xxx 81
A kolik z nich tam mělo GTX 780 Ti Gaming s ovladači 340.43 nebo novějšími?
20.9.2014 00:06:33   46.39.164.xxx 52
Jen jsem zbezne kouknul do ceskych eshopu a ceny jsou o par stovek vyssi.

Karta ma peknou spotřebu, tady si Nvidie hodne makla, ale me by se cenovy rozdil ve spotrebe vracel dele nez zivotnost karty. Spise to vidim na nejake novejsi AMD, protože me bude zajímat vyhoda Mantle v nove Civilizaci.
20.9.2014 11:02:06   90.177.175.xxx 31
Budu se muset zeptat Nvidie, co se stalo a případně to v grafech upravíme. U GTX 970 to můžou obchodníci okecávat, že to jsou nereferenční karty, ale u těch referenčních (navíc s jednotnou cenou 15500), to vypadá, že někdo něco nezvládl. Oficiální cena dorazila z Nvidie během čtvrtka, kdo ví, jestli na poslední chvíli nezlevnili a obchody neměly naceněno za vyšší ceny a nezareagovaly).
20.9.2014 00:50:31   46.39.164.xxx 10
Však pohoda. Ja s nakupem nespecham. Nejvíce se rozhodnu dle testu nove Civilizace.

Jen me ted napadlo, ze bylo fajn nekde potkat test spotreby/teploty/hlucnosti se zaplym Vsync. Jsou hry na odreagovani, kde snad ani nemá cenu hnat FPS nad obnovaci frekvenci.
20.9.2014 11:01:38   90.177.175.xxx 30
S V-syncem může být spotřeba stejná, anebo nemusí. Ono to není v-syncem, ale tím, jestli je při tom v-syncu zapnutý nebo vypnutý triple buffering.

Ve stručnosti, když je vypnutý, karta čeká (=běží pomaleji, ale je vyšší inputlag), když je zapnutý, běží na plný kotel (zbytečné snímky zahazuje, ale je minimální inputlag)

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/29884-gpu-kontra-lcd-co-je-v-sync-buffering-a-jak-to-nastavit?start=4
20.9.2014 17:51:42   46.39.164.xxx 00
Zapomel jsem za Vsync dat lomítko a pridat i Frame limit. Prave u her na oderagovani bych inputlag nepovazoval za dulezity. Spis by bylo fajn, aby karta generovala idealne jen tech 60 snimku u 60 Hz LCD a zbytek casu se flákala, tudíž byla tissi, chladnejsi a méně zrala. Když uz se vyrobci obou taboru zamerili na prinulejsi frame times, tak by to bylo fajn.

Obcas si na Steamu koupim v akci i nejakou tu starou hru z nostalgie a je skoda, ze u jejiho hrani grafika hluci, když by v podstate to dala snad i na 2D taktech.
20.9.2014 08:50:19   90.177.196.xxx 27
Tak nějak jsem čekal, že nvidia vydá výkonnou kartu s výbornou spotřebou, ale zabije ji opět cenou. Je tomu skutečně tak, nebo jsou pouze zloději v českých obchodech?

Jak jinak si vysvětlit cenu neref. GTX970 za 11.700?

http://www.czc.cz/msi-gtx-970-gaming-4g/160231/produkt?q-category-id=9ht0msjf58gnva96n24a7t1057&q-c-0-f_2027483=sGeForce+GTX+970&q-c-1-f_202 7481=sNVIDIA
20.9.2014 09:40:21   188.167.20.xxx 52
Prečo pozeraš zrovna MSI? Asus je lepšia volba za 9600:
http:// www.czc.cz/asus-strix-gtx970-dc2oc-4gd5/160226/produkt?q-category-id=9ht0msjf58gnva96n24a7t1057&q-c-0-f_2027483=sGeForce+GTX+970
20.9.2014 12:41:20   90.177.175.xxx 22
Teď jsem ještě telefonoval, ceny měly být v obchodech skutečně nižší a měly by ještě jít dolů, problém bude asi v tom netradičním čase uvedení – definitivní cena přišla z Nvidie ve čtvrtek odpoledne, a ven to šlo v pět ráno v pátek – nestihlo to projít všemi kanály až na cenu pro koncového zákazníka.
20.9.2014 09:42:20   95.103.158.xxx 30
pre mňa je to každopádne veľmi príjemné prekvapenie, už len z toho dôvodu, pretože vidím zlepšenie. Krásne takty, relatívne normálne teploty, akurát ja neviem prečo ale ja som večne nespokojný s cenami gtx-iek . Každopádne ma táto karta veľmi ale veľmi prekvapila, uvidíme čo predvedú OC edície napr od EVGA a pod. Môže to byť ešte veľmi zaujímavé, každopádne sa bojím toho že výrobcovia budú zneužívať toho ako sa dá karta popohnať dopredu. Možno tu uvidíme 1,5GHz karty ale za veľké peniaze
20.9.2014 12:02:42   84.242.66.xxx 70
Ale je to obecnej problem. Mám v počítači testovacím. AMD FX 9370, R290 a GTX 780. Z důvodu spotřeby bych klidně I vyměnil 780 a za 980, 9370 za 8370E a 290 sice není za co, ale pokud bude tak za ty prachy to nebude mít cenu.

Každopádně ta spotřeba vs výkon je dobrej trend.
20.9.2014 12:26:20   46.13.148.xxx 42
Jedinou výhodu této karty vidím ve spotřebě, ta je opravdu hodně dobrá. Výkon jsem čekal vyšší, vzhledem k ceně. Jinač NIC nového pod sluncem.
20.9.2014 12:50:48   89.203.144.xxx 10
Testovací sestava: CPU

"a pro snížení chyby měření spotřeby je odstavené je i přepínání do úspornějších režimů"
20.9.2014 13:50:14   213.191.100.xxx 108
na úvod .. spotřeba ve hrách je fakt, fakt výborná vzhledem k výkonu, celkově vynikající karta ...
ale...
podívejte se na testy spotřeby na tomshardware .. (meří tam jen kartu pomocí dvou osciloskopu)

http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-980-970-maxwell,3941-12.html

v cuda .. pěkných 280W
mimo to vyskakuje i v hrách k 350W.. co je věc kterou zásuvkovým měřákem za 100kč s nízkým rozlišením nenaměříte ...

celkově testy spotřeby karet s nv boostem a powertune nebudou při měření ze zásuvky zrovna přesné... stačí aby fluktuace příkonu byly dost rychlé a zásuvkový wattmetr je nezaznamená

a propos ... pane Vágner, kdyby měla karta tdp 300w, tak by bylo třeba sakra dobrý zdroj aby ukočíroval ty fluktuace řekneme k 600-700w .. prostě by nestíhal ... asi žádny ... sekundární kondenzátory by to furt drainovalo "do sucha" a začalo by neskutečně kolísat napětí. Možná to bude důvod proč high-end vypadá tak jak vypadá
21.9.2014 13:41:48   90.177.175.xxx 62
Nerozumím otázce, nechápu souvislosti. Fluktuace ani špičky neměřím, zajímá mě průměrná spotřeba a měřím průměrné spotřeby. Jestli je nezaznamená zásuvkový měřák, tak je předpokládám nezaznamená ani měřák u jističe (a o to jde ). A nezajímá mě spotřeba mezi grafikou a zdrojem, ale spotřeba na zásuvce.

Předpokládám, že za zdrojem už to takový ježek není. Jinak 600–700W špičky mi tam na zlomek sekundy skáčou na zásuvkovém měřáku celkem běžně – tuhle špičku dělá i tato GTX 980 (vidět je to třeba tu:

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/30641-sapphire-r9-280x-a-r9-280-se-super-pomerem-cena-vykon?start=16

ale spotřebu stejně loguju jednou za sekundu, takže se to většinou netrefí).
21.9.2014 17:29:11   46.13.148.xxx 26
Taky znám tu o průměru. Já si dám celé kuře, ty žádné, ale v průměru jsme se najedli oba stejně.
21.9.2014 17:59:47   90.177.175.xxx 71
áha. Takže vám účtují elektriku podle špiček, jakých dosahujete? Nebo vám účtují jen za to, co spotřebuje procesor, ale už ne za to, co žere grafika? Nebo co s tím má společného statistické kuře?
21.9.2014 18:44:26   46.13.148.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.9.2014 21:35:13   90.177.175.xxx 60
Tak mi místo metafor vysvětlete jako někomu, na kom se podepsal PC Tuning, co tím kuřetem chtěl básník říci.
22.9.2014 05:49:42   88.101.38.xxx 18
Budeš se Adame divit, ale účtuje (respektive tyto špičky jsou zaintegrovány). On je trochu rozdíl mezi klasickým ampérmetrem co si hraje na wattmetr a standardním elektroměrem který je osazen jako cejchované měřidlo.
20.9.2014 14:55:45   88.103.128.xxx 60
Já vím učíte že z 780 na 980 nebudu měnit byl bych blázen a akorát bych vyhodil koruny oknem . spotřeba dobrá ale výměna nemá smysl. Čekal sem něco o troch víc.
20.9.2014 15:33:53   77.87.240.xxx 10
Byl by to hodně drahý uprgade kvůli cca 20% výkonu. GTX780 (a nejen tahle) půjdou s cenou razantně dolů a příplatek by byl cca kolem 8tis. Taky si ji zatím nechám.
20.9.2014 18:10:57   81.200.57.xxx 10
Jeden zajímavý zahraniční komentář:

"
Bought a 980 from scan. By 2pm they had sold almost 300 cards in the day. Looking forward to 4k G-sync with the card now when the monitor comes available.
"
20.9.2014 20:10:36   81.200.55.xxx 37
takovych chyb pohromade jsem uz dlouho nevidel prosi priste trochu pomalejc piste a trochu vice u toho myslete me je uplne jedno jestli to napisete treba v polstine ale prosim vas vlastnite temelin nebo dukovany ze jste schopni napsat treba vice je lepe 1000 Watu/1Fps=1000 promrhanych watu na jeden snimek to se mi zrovna nezda moc normalni
20.9.2014 21:44:24   46.39.164.xxx 33
Zjisti si k cemu se v gramatice ve vetach pouzivaji carky, tecky a velka písmena.
20.9.2014 23:30:06   81.200.55.xxx 51
jj to vim ale ve skole me zapomeli naucit je pouzivat
21.9.2014 13:11:25   90.177.175.xxx 31
Nerozumím. Výkon/watt, vyšší výkon na watt je lepší, 2 fps/1 W je lepší než 1 fps/1 W.
Tak mohl bych tam napsat, že méně je hůře, že jo.
26.9.2014 17:53:41   185.25.248.xxx 00
Viem ze sa pytam mozno na blbost, alebo som zaspal dobu. Ale kde nechali radu GTX8XX Ako citam tu o 7XX rade a naraz je tu 9XX rada a kde je ta 8XX ? nieco som zmeskal?. dakujem za vysvetlenie
27.9.2014 00:57:20   81.200.55.xxx 00
peknej clanek co takhle zmerit otacky u radeonu laserovym merakem stoji cca 1500

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

135 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 49.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.