GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba

GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba | Kapitola 10

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 9. 2014 02:00 203

Seznam kapitol

1. Maxwell pro highend 2. DSR: Internet zaplaví screenshoty ve 4K 3. GeForce GTX 980: představení karty 4. Detaily 5. Karty ve srovnání 6. Testovací sestava 7. Aliens vs. Predator Benchmark 8. Battlefield 4 9. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 10. Crysis 3 11. Grid 2
12. Metro: Last Light 13. World of Tanks 9.1 14. Teploty, hlučnost 15. Spotřeba, poměr výkon/watt 16. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 17. Boost u GTX 980: Aliens vs Predator 18. Boost u GTX 980: Bioshock: Infinite 19. Boost u GTX 980: Crysis 20. Přetaktování 21. Závěrečné shrnutí

Po zklamání z R9 285 vám snad pořádně spravíme náladu. Nvidia dnes uvádí GeForce GTX 980 a GTX 970, karty, na které čekáme vlastně už od jara, kdy jsme mohli poprvé okusit architekturu Maxwell u skvělé GTX 750 Ti. GTX 980 je 165W karta, která potrápí i ta nejvýkonnější monstra se spotřebou skoro dvakrát vyšší!

Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
i Zdroj: PCTuning.cz
GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
i Zdroj: PCTuning.cz
GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
i Zdroj: PCTuning.cz
GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama