Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream

Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream | Kapitola 7

Adam Vágner

Adam Vágner

2. 9. 2014 12:00 24

Seznam kapitol

1. Tonga: konečně i mainstream hodný nové řady 2. Gigabyte R9 285: představení a parametry 3. Testovací sestava 4. Aliens vs. Predator Benchmark 5. Battlefield 4 6. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 7. Crysis 3 8. Grid 2 9. Metro: Last Light
10. World of Tanks 9.1 11. Teploty, hlučnost 12. Spotřeba, poměr výkon/watt 13. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 14. Boost u R9 285: Aliens vs Predator 15. Boost u R9 285: Bioshock: Infinite 16. Boost u R9 285: Crysis 17. Závěrečné shrnutí

Po uvedení GPU Hawaii, nové generace čípů pro highend, jsme se konečně nového jádra a nových funkcí dočkali i v segmentu, který je pro hráče nejatraktivnější – ve střední třídě. Pokud se vám líbí nová generace PowerTune nebo TrueAudio z Radeonů R9 290 a 290X, budete z nové R9 285 nadšení. Další vlastnosti už potěší méně.

Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream
i Zdroj: PCTuning.cz
Gigabyte Radeon R9 285 v testu: Konečně i nový mainstream
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama