Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon

Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon | Kapitola 9

Adam Vágner

Adam Vágner

11. 8. 2014 08:00 42

Seznam kapitol

1. Sapphire R9 280X: představení 2. Sapphire R9 280X: detaily 3. Sapphire R9 280: představení 4. Sapphire R9 280X: detaily 5. Testovací sestava 6. Aliens vs. Predator Benchmark 7. Battlefield 4 8. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 9. Crysis 3 10. Grid 2 11. Metro: Last Light
12. World of Tanks 9.1 13. Teploty, hlučnost 14. Spotřeba, poměr výkon/watt 15. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 16. Boost u R9 280X: AvP 17. Boost u R9 280X: Bioshock: Infinite 18. Boost u R9 280X: Crysis 19. Boost u R9 280: Aliens vs Predator 20. Boost u R9 280: Bioshock: Infinite 21. Boost u R9 280: Crysis 22. Závěrečné shrnutí

Radeon R9 280 patří k zatím posledním modelům, které AMD letos uvedlo. A byla by škoda jej opomenout, vždyť jde o kartu, která ještě loni patřila k highendu a v současnosti už ji seženete za částky lehce převyšující pět tisíc. Znamená to jediné, výborný poměr cena/výkon. Spolu s ní se podíváme i na obdobný model R9 280X stejného výrobce.

Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Sapphire R9 280X a R9 280 se super poměrem cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama