MSI Gaming vs. Sapphire Toxic — Test Radeonů R9 270(X) | Kapitola 10
Seznam kapitol
Přestože Radeony R9 270 a 270X přímo vycházejí z dva roky starého předchůdce HD 7870 a liší se jen frekvencí jádra i pamětí, mají i dnes při ceně kolem čtyř až pěti tisíc stále co nabídnout. V dnešním testu jsem podrobně prověřil Radeon R9 270 Gaming od MSI a R9 270X v provedení Toxic od Sapphire.
MSI Radeon R9 270 Gaming
Kromě výkonu karty na základních taktech jsem vyzkoušel také možnosti dodatečného přetaktování. V tomto ohledu mě MSI Radeon R9 270 Gaming příjemně překvapil. Frekvenci jádra se mi ze základních 975 podařilo stabilně zvýšit až na 1147 MHz. Potenciál pamětí k přetaktování byl o něco menší. Jejich frekvenci se mi podařilo popohnat z 5,6 na 6,1 GHz efektivně.
Grid 2 — nastavení 1920 × 1080 px, 4× AA, nejvyšší detaily — vlevo výkon karty na základních frekvencích, vpravo po přetaktování
Hitman: Aboslution — nastavení 1920 × 1080 px, 4× AA, nejvyšší detaily — vlevo výkon karty na základních frekvencích, vpravo po přetaktování
Metro: Last Light — nastavení 1920 × 1080 px, 1× AA, nejvyšší detaily — vlevo výkon karty na základních frekvencích, vpravo po přetaktování
Tomb Raider — nastavení 1920 × 1080 px, 4× AA, nejvyšší detaily — vlevo výkon karty na základních frekvencích, vpravo po přetaktování
Poměrně velkému nárůstu frekvence jádra i pamětí odpovídá i velmi slušný nárůst výkonu ve hrách. Ten v průměru ze čtyř her vzrostl o třináct procent.
Sapphire Radeon R9 270X Toxic
Frekvence karty Sapphire Radeon R9 270X Toxic hnal už samotný výrobce k maximu a OC potenciál je tak především u jádra jen velmi malý. Jeho frekvenci se mi podařilo stabilně zvýšit jen nepatrně z 1150 na 1210 MHz. Takt pamětí se mi podařilo popohnat o něco více z 6,0 na 6,6 GHz efektivně.
Grid 2 — nastavení 1920 × 1080 px, 4× AA, nejvyšší detaily — vlevo výkon karty na základních frekvencích, vpravo po přetaktování
Hitman: Aboslution — nastavení 1920 × 1080 px, 4× AA, nejvyšší detaily — vlevo výkon karty na základních frekvencích, vpravo po přetaktování
Metro: Last Light — nastavení 1920 × 1080 px, 1× AA, nejvyšší detaily — vlevo výkon karty na základních frekvencích, vpravo po přetaktování
Tomb Raider — nastavení 1920 × 1080 px, 4× AA, nejvyšší detaily — vlevo výkon karty na základních frekvencích, vpravo po přetaktování
Poměrně malému nárůstu frekvencí odpovídá i menší nárůst výkonu — v průměru jen o pět procent.