Hlavní stránka Hardware Grafické karty Vánoční průvodce výběrem nové grafické karty
Vánoční průvodce výběrem nové grafické karty
autor: Tomáš Šulc , publikováno 17.12.2013
Vánoční průvodce výběrem nové grafické karty

V dnešním průvodci jsme vybrali ty nejzajímavější modely grafických karet napříč všemi cenovými kategoriemi. Rozdělili jsme je do sedmi kapitol a ještě přidali rady, jak sestavit solidní PC. Při výběru jsme brali ohled nejen na grafický výkon, ale i na přibalené hry či provozní vlastnosti. Vánoce tím snad dostanou ty správné grády!


Parametry karet nad dvanáct tisíc

Vánoční průvodce výběrem nové grafické karty

Výkon karet nad dvanáct tisíc

Vánoční průvodce výběrem nové grafické karty
naměřené výsledky jsou přebrané z mých starších testů grafických karet, kde lze nalézt testovací sestavy, nastavení, ovladače atd.; ceny jsou brané z nejlevnějších karet s alespoň referenčních frekvencí s daným typem paměti v obchodech alza.cz a czc.cz se zaokrouhlením na stokoruny; celkový výkon a poměry cena/výkon jsou napříč kapitolami porovnatelné jen u karet testovaných ve stejném rozlišení

Slovní komentář

Pakliže vás finance netrápí a jste skutečně nadšenými hráči, není důvod si grafickou kartu nevybrat z nejvyšší kategorie. nVidia zde nabízí GeForce GTX 780 Ti a GTX Titan. Ten je jedinou grafickou kartou nVidia s plně odemčeným výkonem pro výpočty s dvojitou přesností, karta se proto kromě her hodí i k profesionálnímu nasazení. Tomu však odpovídá i její cena. AMD v cenové kategorii nad dvanáct tisíc nabízí „jen“ Radeon R9 290X. Ten je díky dvěma profilům Quiet a Uber grafickou kartou „dvou tváří“. Uber je režim zaměřený čistě na výkon za cenu velmi vysoké hlučnosti. Režim Quiet se snaží o kompromis, hlučnost chlazení je ale stále poměrně vysoká. Problémem Radeonu R9 290X je podobně jako u slabší verze R9 290 mizerná (spíše žádná) dostupnost a prozatímní absence alternativních karet s lepšími chladiči.

Nejvýkonnější herní grafickou kartou současnosti je GeForce GTX 780 Ti. Radeon R9 290X v režimu Uber však o mnoho nezaostává, slabší je v průměru jen o tři procenta. Na třetím místě skončila se ztrátou dalších pěti procent GeForce GTX Titan a ještě o další čtyři procenta nižší je výkon Radeonu R9 290X v Quiet režimu.

Z jmenované trojice má poměr cena/výkon s přehledem nejlepší Radeon R9 290X v režimu Uber. Jak už ale bylo řečeno, prozatím jsou v nabídce jen extrémně hlučné referenční verze, přičemž ani ty nejsou skladem. Na druhém místě skončila GeForce GTX 780 Ti. Ta je optimální volbou pro ty, kteří hledají nekompromisní výkon, rozumné provozní vlastnosti a nějakou tu tisícovku neřeší. GeForce GTX Titan je pak napůl profesionální karta vhodná pouze pro ty, kteří odemčený výkon pro výpočty s dvojitou přesností (double precision) dokážou využít.

Tipy na konkrétní modely

Vánoční průvodce výběrem nové grafické karty

Při výběru GeForce GTX 780 Ti se rozhodně doporučuji poohlédnout po nerefenční verzi. Prozatím je jich jen několik a jednu z nich nabízí například Gigabyte. Karta je osazena velkým chladičem WindForce 3X, který je zcela tichý i v zátěži. Potěší také mírné přetaktování od výrobce i cena. 16 500 Kč s daní je v absolutním měřítku skutečně hodně, mezi GTX 780 Ti však karta patří k těm levnějším. Problematická je bohužel opět dostupnost.

Vánoční průvodce výběrem nové grafické karty

Pokud byste chtěli mít GeForce GTX 780 Ti doma ještě před Vánocemi, můžete si pořídit nereferenční provedení Phantom od Gainwardu. Karta je osazena velkým chladičem s trojicí ventilátorů a potěší i přetaktováním jádra přímo od výrobce. Cena karty se pohybuje okolo 17 500 Kč s daní. Czc.cz ji má skladem, takže ji v případě zájmu můžete mít doma během jednotek pracovních dnů.

Vánoční průvodce výběrem nové grafické karty

Radeony R9 290X se prozatím nabízejí jen v referenční verzi, přičemž i jejich dostupnost je v současnosti bídná. Pokud se ale situace v lednu zlepší, půjde o výkonné highendové karty za zajímavou cenu, jejichž největším problémem bude vysoká hlučnost. Pro zkušenější uživatele však nebude problém tento nedostatek odstranit výměnou chladiče. Nejlevnější Radeony R9 290X, jako je tento od Gigabyte, se v cenících internetových obchodů pohybují okolo třinácti tisíc korun s daní.



Tagy: pruvodce  vanoce  2013  graficka karta  nvidia  geforce  radeon  amd  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.12.2013 05:52:18   194.48.241.xxx 1318
V této kategorii mi jednoznačně chybí Gigabyte HD7870 Ultra Durable - stojí rovných 4.500 a díky 1,1 Ghz bude mít zřejmě ze všech karet nejlepší poměr cena/výkon
17.12.2013 07:46:59   78.99.153.xxx 620
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.12.2013 07:48:59   78.99.153.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.12.2013 07:58:47   37.48.42.xxx 3028
Pokud chápu dobře, jestli si na 290ku přidělám svého vodníka a nemusím životně nutně kupovat kartu "dnes" nemá mi nVidia absolutně co nabídnout? Docela fail...
17.12.2013 08:06:46   62.84.144.xxx 217
Ono v high endu je to vcelku jasný. Všechny R9 280 a 290 radeony jsou díky LTC miningu vyprodaný. Takže v této kategorii jsou na trhu dostupné pouze karty Nvidie.
Nejvýkonější jednočip na trhu od AMD, který je skladem jsou 270X a nižší. Velká škoda pro AMD, že nemá větší výrobní kapacity.
A dobrá zpráva pro Nvidii, protože si může dovolit prodávat svůj high end za vysoké ceny, jelikož konkurence na trhu v tuto chvíli není.
17.12.2013 08:10:54   78.80.30.xxx 632
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.12.2013 08:34:38   77.75.75.xxx 86
To se ti nějak otočilo, ne?:-)
18.12.2013 18:26:50   89.102.23.xxx 80
Ani ne, Titan sype nějakých 366 kh/s ve scryptu. U AMD dává stejný výkon třeba 7850ka. R9 290X dá 900 kh/s i víc...
17.12.2013 08:22:33   133.5.165.xxx 63
Citace:
Kupovat grafickou kartu za více než deset tisíc pro hraní ve Full HD je zbytečné, potenciál karty nebude ve většině her využit.
Zajimalo by me ci to je nebo neni pravda. Rekneme, ze chci hrat na full HD na plne detaily. Jaka nejstarsi jednocipovka to dnes dokaze? Jedna, dve, tri generace zpet? Mozna se vyplati jednou za 5 let koupit highend, nez ob rok kupovat mainstream. Co si o tom myslite?
17.12.2013 08:39:52   194.48.241.xxx 60
Dnes stačí klidně kupovat kartu ob generaci - kdo má HD5850, tak klidně mohl vynechat 6xxx a koupit třeba až HD7950, aby měl upgrade smysl
17.12.2013 08:50:40   88.103.247.xxx 1510
Já mám HD5850 a zatím nemám důvod měnit kartu, všechno jde na max bez vyhlazování, které stejně běžný smrtelník nepozná...
17.12.2013 10:20:35   195.113.82.xxx 95
Jerrow napsal:
Já mám HD5850 a zatím nemám důvod měnit kartu, všechno jde na max bez vyhlazování, které stejně běžný smrtelník nepozná...


BF4 na full HD určitě ne ....
To byl taky duvod, proč jsem ji už musel nahradit 280x, ale jinak sloužila dlouho a dobře, všechna čest.
17.12.2013 08:57:57   77.75.75.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.12.2013 09:41:53   89.29.80.xxx 127
Když už jsou nereferenční karty na trhu za stejnou, proč srovnáváte reference X měsíců staré?

Dost BFU co tu píšou že nvidia je předražená se dívá jen do grafů a nečtou celý článek. Protože by věděli že za uvedenou cenu v tabulce se dá sehnat karta s lepším chlazením a výkonem.
Taková nereferenční GIGABYTE GV-N780GHZ-3GD WINDFORCE 3X 450W 3GB poráží 290X za nižší cenu a do vánoc ji budete mít.

Ten článek je tak neflexibilní až to bolí.
17.12.2013 14:37:16   194.50.64.xxx 1410
taky je dobrý najít si nějakou jinou činnost než jen vysedávat u kompu a pařit...beztak dnešní hry jsou hovna
17.12.2013 09:30:39   88.81.93.xxx 1020
no tak to snad ne.. jo v grafech kde to testujete na 640*480 na nejnizsi kde snimky litaji prez 300fps, ale na normalnim hrani ve fullHD to nakrmi i titana.
17.12.2013 14:33:35   89.102.28.xxx 206
já s tím člověkem souhlasím, Phenom II x6 s vypnutým PCIe spreadspectrum a podobnýma "kravinama" skutečně nakrmí i kartu R9-280x. Pokud se ovšem bavíme o rozlišení FHD. Ano, nebude mít třeba 90 FPS jako s i5-4670K, ale třeba 80-85 FPS, což nelze nazvat, že neutáhne grafiku. CPU Intel jsou co do hrubého výkonu silnější, ale přeci jen v hrách to není až tak, že by Phenom II x6 se potil na 100% na všech svých 6 vláknech a s těžkostí by zobrazil 30 FPS vůči 90 FPS na Intelu. To opravdu ne
17.12.2013 15:01:47   88.81.93.xxx 76
tak tak.. kdyby jsme se chteli bavit v absolutnich cislech, tak dneska neexistuje procesor ktery by dokazal vyzdimat uplne maximum z grafiky.. s novou generaci procesoru bude ze stejne karty zase o par fps vic nez byl predtim strop. to bychom se ale dostavali do historie s 3dfx voodoo atd..
17.12.2013 16:27:53   82.99.187.xxx 113
to je pravda, ale na druhou stranu napsat ze nema smysl kupovat grafiku, kdyz ma nekdo c2q, nebo phenom x6 je uz trochu hodne prehnane. Vykon stoupne vzdy, protoze grafika je ve vetsine her tou brzdou. Vykonejsi CPU sice zvedne maximalni FPS, ale minimalni a prumerne dela hlavne grafika. Takze klidne pokud mate starou sestavu (pokud se teda bavime alespon o nejakem 4-jadru, nebo vyse taktovanem dvoujadru od intelu), tak si grafiku novou klidne kupte.. treba budete jen na 70% jejich potencialu ale urcite to poznate vic, nez kdyz ty same penize jako do grafiky investujete do cpu+deska.
17.12.2013 11:10:14   89.24.166.xxx 2140
Nvidia ma jediny stesti a to ze ma AMD stejne vyrobni kapacity u TMSC jako nvidia. Kdyby mela AMD vetsi vyrobni kapacity nikdo by po Nvidia kartach za soucasne ceny ani nestekl..

Ale je videt ze AMD totalne ovladlo vanocni prodeje a urcite se to dost projevi na % podílu na trhu kde Nvidia musi dost oslabovat. Vice mene Nvidii ted mimo skalnich fandu koupi jenom ten komu se nechce 1-2 tydny cekat na AMD coz je celkem smutne
17.12.2013 15:54:01   188.167.109.xxx 186
StratosCZ to si ty čo plevelíš CZC?
17.12.2013 11:10:53   89.24.166.xxx 831
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.12.2013 11:34:08   85.163.234.xxx 174
Otazka je, ze kolko bolo 7970GHz/280X k dispozicii. Referencnych 290/290X bolo zalostne malo, takze tie nejake zvysenie podielu urobia len tazko.

Tazke v ramci tohto roka aj Q4 bude rovnaky ako predchadzajuce tri, a sice, ze AMD podiel dedikovanych grafik klesa a Nvidia stupa. Zmenit sa to realne moze az v buducom roku.

Ceny do znacnej mieri urcuje samotny trh, keby mala Nvidia skutocne problem, tak ide s cenou dole, pokial cenu trh akceptuje tak nema dovod k znizovaniu.

Niekto si pocka, niekto nie, niekto na cenovy rozdiel prilis nepozera a niekto berie do uvahy len herny vykon a mining neriesi a taky teraz na vyber nema.

Pozri sa nato realne z pohladu situacie na trhu a z pohladu nakupneho spravania zakaznikov (globalne), na masturbaciu nad podielmi AMD je rozhodne priskoro a ak niekto urobil obchodny (ciastocne aj technicky) FAIL tak je to AMD, ktore opat nevyuzilo situaciu a nevytazilo z nej maximum
17.12.2013 12:03:08   89.24.166.xxx 828
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.12.2013 12:47:16   180.6.97.xxx 96
Citace:
prej
Dej link na clanek, ukaz, ze ve svete najednou stoji o $100 min nebo podobne. To fakt nema cenu takhle placat do vody. Nevsiml jsem si, ze by Nvidia zlevnila a to znamena, ze nema duvod.
17.12.2013 16:10:57   89.24.166.xxx 910
nvidia zlevnila kdyz na trh vysly R9 290 a to radikalne.. GTX780 sly dolu o 3-4tisice s DPH.. VSak za cenu pres 15tis+ byly celkem nekonkurence schopny a jejich prodej poklesl na bod mrazu.
17.12.2013 11:27:27   178.17.1.xxx 181
Kapitola 2 - co je to za blábol, jež je v přímém rozporu se vším, co tu kdy za poslední roky vyšlo v testech CPU? Kolikrát jste tvrdili, a to dokonce OBR, že Phenom II X6 na hry, zdůrazňuji na hry, stačí, pokud člověk nepůjde do více GPU řešení, případně do extrémních karet, jako je Titan atd? To lžete teď, nebo jste lhali tenkrát?
Ukažte mi CPU s herním výkonem takovým, že by se vyplatilo jej vyměnit! A nestál by 10 000!
17.12.2013 11:32:51   195.80.187.xxx 124
potooczech napsal:
Ono v high endu je to vcelku jasný. Všechny R9 280 a 290 radeony jsou díky LTC miningu vyprodaný. Takže v této kategorii jsou na trhu dostupné pouze karty Nvidie.
Nejvýkonější jednočip na trhu od AMD, který je skladem jsou 270X a nižší. Velká škoda pro AMD, že nemá větší výrobní kapacity.
A dobrá zpráva pro Nvidii, protože si může dovolit prodávat svůj high end za vysoké ceny, jelikož konkurence na trhu v tuto chvíli není.


Takže podľa tvojej logiky, výrobca, ktorého produkt ide na odbyt. Tak, že nestíha uspokojovať dopyt, je na tom horšie, ako výrobca, ktorého produkt je bežne skladom vo veľkých množstvách? Takže z tvojho príspevku vyplýva, že Nvidia by sa mala tešiť z toho, že jej karty sú v obchodoch na skladoch a naopak AMD by sa malo strachovať, lebo jeho karty sa predávajú lepšie, ako hotdogy na stanici. Dúfam, že neštuduješ nejaký ekonomický odbor.
17.12.2013 12:04:24   89.24.166.xxx 923
jo tuhle jeho logiku jsem taky nejak nepochopil

Defakto kdo vyproda vsechno co vyrobi tak logicky neni prece uspesny ne?
17.12.2013 12:30:18   62.84.144.xxx 75
A kde toto píšu? Píšu jen to, že za současné situace by těch karet prodali i 2-3x tolik, pokud by je uměli vyrobit v takovém počtu. Poptávka od minerů je obrovská. Karty doslova vysáli z trhu tak, že nejvýkonnější karty skladem jsou HD7870 a jejich klony 270X. Proto je to pro AMD velká škoda, protože při větší výrobní kapacitě by si na tom velmi slušně nahrabali. Podstatně víc než teď.
Ale pokud neznáte souvislosti, pak to těžko můžete chápat.
17.12.2013 16:11:45   89.24.166.xxx 811
poptavka neni jenom od mineru.. Velka poptavka byla hned ode dne uvednei na trh a to jeste "minerska" manie nebyla..
17.12.2013 12:25:54   62.84.144.xxx 124
Ne pouze nerozumíte souvislostem.
V listopadu přišel velký boom LTC, cryptoměny, která se narozdíl od BTC stále velmi výhodně těží na GPU. Mineři vykoupili nejprve kompletně všechny 280X a následně když nebyla jiná možnost, tak se vrhli i na 290 a 290X. Díky tomu jsou tyto karty trvale vyprodány a poptávka ze strany minerů je stále značná. Jen minimum těchto karet prodaných od konce listopadu skončilo jako herní karty. Proto je to škoda pro AMD, že nemá větší výrobní kapacity. Kdyby dokázalo na trh dodat 2-3x více těchto karet, tak je i při tomto počtu všechny vyprodá. Mineři je stále skupují, jakmile se objeví nová várka. Čili zde se sice AMD daří, ale naráží na svou nízkou výrobní kapacitu.
Nvidia má tu výhodu, že na klasickém trhu pro hráče jsou dostupné prakticky jen její karty. Pokud by si někdo nyní stavěl sestavu s high end grafikou, tak si nic jinýho jak Nvidii nekoupí, protože Radeony jsou velmi nedostatkovým zbožím. Čili pokud někdo opravdu chce výkonou grafiku na hraní, tak si musí koupit drahou kartu od Nvidie a nebo čekat do února, března ... či jak dlouho bude trvat boom kolem LTC a ostatních cryptoměn, které se těží skriptem. A nebo dokud nepřijde ASIC i pro těžbu těhle měn. Proto je to nakonec výhoda i pro Nvidii, protože když byly Radeony uměle vykoupeny a odstraněny z trhu minery, pak na hráče zbývají jen GTXka. Bez LTC miningu by byl na trhu dostatek Radeonů a drahý high end Nvidie by neměl při současném poměru cena/výkon vůbec šanci.
17.12.2013 12:52:05   180.6.97.xxx 122
Logika je jasna: AMD ma dobry produkt, ale nelze ho koupit. Z toho tezi NVidia, jeji drazsi produkt si lidi koupit musi, ne kazdej chce/muze cekat.
17.12.2013 16:13:48   89.24.166.xxx 79
cekaci lhuty na 280/290 jsou kolem 1-2 tydnu ni mi nepride jako neco neprekonatelnyho. Kdo planuje koupit grafiku vi to urcite dost casu predem tj si kartu objedna. karty chodi do CR v celku velkem poctu 1-2x tydne, bohuzel se dostava jenom na lidi v poradniku tj volny kusy skladem jsou poradicky. Kdo ale objedna kartu dostane, jenom si proste 1-2 tydny pocka tot vse.
17.12.2013 11:52:03   194.228.32.xxx 70
nákupy před Vánoci jsou dost nevýhodné a letos se k tomu přidala padající koruna, takže kdo nenakoupil od konce září do začátku listopadu tak si slušně připlatí...
Ani na Aukru není situace nějak růžová - zajímavé grafiky za slušné ceny také už nějaký čas nejsou a i u ostatních komponent se cena šponuje co jde - např u MB na IB procesory chtějí cca 2000Kč s dovozem když nová se zárukou u czc je za 2400... A těch příkladů je víc. Kdo nakupuje HW na poslední chvíli tak si ve finále připlatí i několik tisíc
17.12.2013 12:05:57   81.19.1.xxx 111
Od kdy je Chieftec levný výrobce nekvalitních zdrojů? To jsem něco zaspal?
17.12.2013 19:44:14   88.101.38.xxx 60
to mě taky zarazilo. Chieftec je z mého pohledu relativně levný výrobce, ale u mně zatím se 100% spolehlivostí (a to počítám všechny řady zdrojů, od těch nejlevnějších po "prémiové" krabicovky).

Samozřejmě není to Seasonic, ten je ještě trochu jinde, ale srovnávat to s odpadem typu LC-Power mi připadne hodně podivné. Dokonce ani EC zdroje nebývají problém, pokud se po nich nechce výkon vyšší, než 60% jejich nominální kapacity - v běžném kancelářském PC vydrží běhat docela dlouho. (že to i tak není žádná špička je celkem jasné a sám je už přes 10 let nikam nemontuju)
17.12.2013 12:27:35   88.101.116.xxx 411
To opravdu všichni používají PC jen na hry?
Domníval jsem se, že dostanu typ na GK např. na zpracování videa, na úpravu fotek, na ACad apod. Nikde v textu jsem ale nenašel zmínku o jakémkoli jiném využití PC než na hraní her.
17.12.2013 12:53:32   180.6.97.xxx 110
Videl jsi tu nekdy clanek, kde by testovali grafiky na necem jinem nez ve hrach?
17.12.2013 13:37:45   67.174.13.xxx 90
predimenzovany zdroj si nekupuju jen z duvodu ktery uvedl autor ,ale take proto aby mi tu nervala dalsi freza kdyz budu ze zdroje zdimat maximum
17.12.2013 18:18:45   85.70.251.xxx 20
Přesně tak. To je dvojnásob zajímavé u semi-pasivních zdrojů, protože díky nadsazenému výkonu se z nich při nižších odběrech stávají plně pasivní. Takže při běžné práci (když je ticho žádoucí), ventilátor stojí, zatímco když dojde na hry (kde už trochu vyšší hladina hluku nevadí), tak se nám skříň začne pěkně odvětrávat. Win-win.
17.12.2013 19:47:04   88.101.38.xxx 30
jenže v běžném provozu a běžném PC bys ždímal možná tak 350W zdroj, a to ještě dost mírně. V tomto punktu souhlasím s tím, že je nesmysl kupovat předimenzované zdroje, protože ty mají při řekněmě 30-40% zátěži daleko nižší účinnost a defacto si topí samy. Daleko důležitější je koupit tichý zdroj s kvalitním větrákem a velkými pasivy.
17.12.2013 21:37:51   85.70.251.xxx 00
Tak třeba u Seasoniců nové řady X je ta "daleko nižší účinnost" i při nejnižší měřené zátěži (~40 W,
17.12.2013 21:40:51   85.70.251.xxx 22
Pokus č. 2, tenhle komentovací systém se evidentně nevyrovná se znakem menšítka.

Tak třeba u Seasoniců nové řady X je ta "daleko nižší účinnost" i při nejnižší měřené zátěži (~40 W, tzn. méně než 10%) pořád přes 80%, takže bych to neviděl tak tragicky. Velké pasivy a kvalitní větrák mají samozřejmě také, ale pro milovníky opravdového ticha jej při nízké zátěži a teplotách zkrátka vypínají úplně. To už se samozřejmě dostáváme do oblasti, kde je výrazně hlučnější i 3.5" HDD - jenomže ty v době SSD už v PC nejsou vůbec nutné.
17.12.2013 21:44:33   85.70.251.xxx 20
A do třetice jsem si uvědomil, že to vlastně vůbec nebyla reakce na můj příspěvek, takže ta moje odpověď je vlastně tak trochu mimo.
17.12.2013 13:58:48   88.81.93.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.12.2013 14:46:37   78.99.153.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.12.2013 14:56:16   81.92.147.xxx 20
Ne, neviděl, proč tam ale potom je ta část s názvem Slovní komentář?
Neumíte GK testovat jinak - budiž, ale popsat, k čemu se ta která nejlépe hodí by snad odborný redaktor mohl.
Nebo ne?
17.12.2013 16:18:39   37.48.37.xxx 21
Myslím, že název (a zaměření) webu je vcelku jednoznačný. U neherního využití grafik se obvykle říká, že kdo takový software využívá, ví sám nejlíp, jaké "železo" potřebuje - viz. podpora u daného sw.
Slovní komentář je tam nejspíš pro ty, kdo si to sami nechtějí odvozovat z tabulek a grafů.
17.12.2013 18:10:26   89.176.24.xxx 25
Je hezký, že doporučujete 280Xku, ale ty se nedaj v ČR sehnat...Poslední kusy v ČR jsem vyprodal já Hihi
17.12.2013 18:29:35   89.24.166.xxx 98
v CZC se ceka 1-2 tydny od objednani. To mi nepride jako neco strasneho. Na kdysi brutalne nedostupnou HD4770 nebo 8800GT lidi cekali i mesic a vydrzeli to
17.12.2013 19:47:47   89.176.138.xxx 42
hezky rozjel a má taky asi rychlé připojení k netu - ADSL
17.12.2013 22:14:41   89.177.162.xxx 100
Do 3 tisíc furt vede starej dědeček 5870 z bazaru sice žere ale ten novej šrot co je za 3litry je k smíchu
23.12.2013 18:42:31   178.248.252.xxx 00
Asi tak, 6950 je na bazaru každej tejden a poslední týdny zdražila z 2700 na 3000-3300
Já říkám bestseller, i když spotřeba je 250w. V tom má 270 výhodu
18.12.2013 12:30:53   178.209.147.xxx 42
A mě zatím na všechno furt bohatě stačí moje HD4870.
18.12.2013 14:52:22   194.228.164.xxx 00
antiflash napsal:
A mě zatím na všechno furt bohatě stačí moje HD4870.


mne staci i IGP HD3200+AMD5050e na veskerou mou cinnost, ale je asi vsem jasne, ze hry nehraji...

jj, obcas kdyz komp provadi prevod videa, tak si rikam, ze by to chtelo neco lepsiho, ale je to jen parkrat za uhersky rok....
19.12.2013 08:24:28   84.19.71.xxx 11
Nesnáším jak redakce PC Tuningu nadává na slabé grafické karty jako je GT 610. "Výkon karet je však jedním slovem otřesný a nestačí ani pro plynulé hraní starších her se sníženými detaily." na GT 610 hraju plynule Far Cry 3 na nejnižší detaily, s rozlišením 1366x768. Je sice nejslabší z řady, ale furt je 3x výkonnější, než integrované řešení od Intelu.
19.12.2013 12:11:40   89.177.162.xxx 00
antiflash napsal:
A mě zatím na všechno furt bohatě stačí moje HD4870.


tu sem dal otcoj na WOT přeci jenom 5870 je jiný kafe nez 4870 a nevim nevim jak to zvlada tech 512Mb video pameti ja jsem sehnal pred dvouma rokama 5870 ROG 2GB za 3tisice a uz ani moc nehraju ale co kdyby neco dobryho nahodou vyslo
19.12.2013 12:13:22   89.177.162.xxx 33
Nikolai_cz napsal:
Nesnáším jak redakce PC Tuningu nadává na slabé grafické karty jako je GT 610. "Výkon karet je však jedním slovem otřesný a nestačí ani pro plynulé hraní starších her se sníženými detaily." na GT 610 hraju plynule Far Cry 3 na nejnižší detaily, s rozlišením 1366x768. Je sice nejslabší z řady, ale furt je 3x výkonnější, než integrované řešení od Intelu.


Promin ale nechápu jak si někdo může takovou věcí špinit PCI-E
23.12.2013 18:31:59   178.248.252.xxx 01
Nevím, jak vy, ale výkonný zdroj je dobrá věc, upgrade se tím omezí na cpu mobo a gpu.
A ta maximus v gene jako drahá deska.... jediná mATX s msata a mpci a stála pod 4000,- jsou i dražší s horší výbavou.
Já bych řekl,že je lepší si připlatit za dražší a lepší, pokud je to opravdu lepší, rozhodně se najdou případy že levnější je nejlepší!
Jinak pěkný přehled grafik, je jasné, že upgrade gpu na Vánoce nedává smysl, když jsou všechny gpu slabé nebo předražené nebo nejsou
25.12.2013 11:38:32   46.23.51.xxx 10
Jak si vede taková 7870? 660 Ti. Nebo nestojí ani za zmínku?
26.12.2013 08:21:08   89.203.220.xxx 42
Je to sice všechno moc hezké jen jste zapomněli uvést že všechny testy grafických karet provádíte pouze na platformě Intel který podporuje a preferuje především grafiky nVidia. AMD jsou mnohem rychlejší na vlastní platformě takže výsledky těch vašich testů jsou dost zavádějící.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

50 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.