Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

3. 12. 2013 03:00 21

Seznam kapitol

1. Radeon R9 270X s nižším taktem jádra 2. Sapphire Radeon R7 260X Dual-X OC Boost 3. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 4. 3DMark 11, 3DMark, Anno 2070 5. Bioshock: Infinite, Crysis 3 6. Far Cry 3, Grid 2 7. Hitman: Absolution, Max Payne 3
8. Metro: Last Light, Tomb Raider 9. Výkon Sapphire Dual-X Boost, dodatečné přetaktování 10. Hlučnost, teploty, spotřeba 11. Celkový výkon 12. Poměr cena / výkon 13. Závěr

Poslední dosud netestovanou grafikou AMD ze (staro)nové generace je Radeon R9 270. Podobně jako R9 270X vychází i ona z Radeonu HD 7870. Všechny tři karty shodně sdílí plně aktivní jádro Pitcairn a rozdíly jsou jen ve frekvencích. Výkonem proto karta nepřekvapí, za necelé čtyři a půl tisíce jde ale o kartu se skvělým poměrem cena / výkon.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Sapphire Radeon R9 270 Dual-X - výborný poměr cena/výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama