Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 9. 2013 03:00 35

Seznam kapitol

1. nVidia GeForce GT 630 2. nVidia GeForce GT 640 3. nVidia GeForce GTX 650 4. AMD Radeon HD 6570 5. AMD Radeon HD 6670 6. AMD Radeon HD 7730 7. AMD Radeon HD 7750 8. AMD Radeon HD 7770 9. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika
10. 3DMark 11, 3DMark, Anno 2070 11. Bioshock: Infinite, Crysis 3 12. Far Cry 3, Grid 2 13. Hitman: Absolution, Max Payne 3 14. Metro: Last Light, Tomb Raider 15. Spotřeba 16. Celkový výkon 17. Poměr cena/výkon 18. Závěr

V závěrečné části srovnávacího testu grafických karet se zaměříme na lowend a nižší střední třídu. AMD zde dlouho vládlo s Radeony HD 7000. nVidia se to snaží změnit a uvedla na trh inovovanou GeForce GT 640 s novým jádrem a pamětmi GDDR5. V grafech také najdete výkon starších GeForce GTS 450 a Radeonu HD 5770.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1600 × 900 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Velký srovnávací test grafických karet do dvou a půl tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama