Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

15. 8. 2013 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod a nVidia GeForce GTX 650 2. nVidia GeForce GTX 650 Ti 3. nVidia GeForce GTX 650 Ti Boost 4. nVidia GeForce GTX 660 5. AMD Radeon HD 7770 6. AMD Radeon HD 7790 7. AMD Radeon HD 7850 8. AMD Radeon HD 7870 9. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika
10. 3DMark 11, 3DMark, Anno 2070 11. Bioshock: Infinite, Crysis 3 12. Far Cry 3, Grid 2 13. Hitman: Absolution, Max Payne 3 14. Metro: Last Light, Tomb Raider 15. Spotřeba 16. Celkový výkon 17. Poměr cena/výkon 18. Závěr

Test grafických karet pokračuje srovnáním modelů střední třídy s cenou od dvou a půl do pěti tisíc korun. Protože jde mezi hráči o nejžádanější segment, nabízí v něm nVidia a AMD v součtu osm různých karet. Abychom vám při případném upgradu usnadnili výběr, změřili jsme také výkon několika starších GeForce a Radeonů.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Velký srovnávací test grafických karet do pěti tisíc korun
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama