GTC 2013 první den – pomalý rozjezd a ukázky posterů | Kapitola 2
Seznam kapitol
Stalo se velmi vítanou tradicí, že společnost nVidia každý rok pořádá konferenci GPU Technology Conference (GTC), kde si dají dostaveníčko nejrůznější uživatelé GPU technologie a navíc se na stejném místě oznamují (většinou průlomové) zprávy o budoucím směru v tomto oboru. Přinášíme postřehy z prvního dne přímo z USA.
Další pozoruhodností jsou tzv. networking aktivity. Jsou to nejrůznější příležitosti, jak osobně poznat kolegy z oboru a osobně diskutovat odborná i méně odborná témata. Jedna z takových aktivit je moderovaná diskuse nazvaná Roundtable, kde se audience semkne v jakousi otevřenou arénu a do středu usednout špičky z oboru. Byl jsem například na Roundtable o zpracování videa pomocí GPU nebo jak Big Picture o hyper-rozlišení resp. systémech s nadstandardně velkými zobrazovacími plochami (20Mpix real-time 3D projekce atd.). Na takovéto Roundable bylo možné rozmlouvat s lidmi z NASA, CAT (výrobce velkých těžkých strojů), Daymler Benz a samozřejmě nVidia. Na jiných akcích bylo možné potkat lidi z Disney (ILM), Weta Digital nebo Sky Studios. Takové kontakty a názory se hodí doslova všem. Novinkou se stala aktivita nazvaná „Večeře s cizincem“ (Dinner with Stranger). Prostě organizátoři zamluvili několik příjemných podniků v okolí konferenčních sálů, pak již účastníci napíší na nástěnku témata a pod ty témata se napíší „cizinci“ z řad GTC návštěvníků, kteří by se o tom chtěli při večeři s někým bavit. Jedné takové večeře jsem se zúčastnil a musím říct, že po prvotních rozpacích to celé začalo fungovat a mám nové kamarády například ze společnosti Unity 3D. Detaily viz www.gputechconf.com/fun
První den byl nejen ve znamení tutoriálů, ale objevila se už první typická konferenční náplň, a to je Poster Session. Plakátové prezentace mají standardně slušnou úroveň a na GTC chodbě se jich sešlo opravdu úctyhodném množství, napočítal jsem něco ke stovce, viz www.gputechconf.com/posters
Barvy české republiky hájily hned dva příspěvky: Jíří Matela z Masarykovy University v Brně ukazoval systém pro archivaci a přenos obrazů ve vysokém rozlišení pomocí obrazového standardu JPEG2000. Skutečnost, že celý systém funguje Jirkovi a jeho kolegům na GTX 480 v reálném čase a přitom celá implementace je původní (bez knihoven třetích stran), zaujala nejednoho kolemjdoucího. Jirka byl doslova na roztrhání a mluvil celé dvě hodiny.
Nepřímo „naše“ barvy hájil i Juraj Vaněk, který tu za universitu v Purdue (USA) předváděl systém na interaktivní generování virtuální krajiny ve vysokém rozlišení a s vysokou mírou uvěřitelnosti. Tým pod vedením Bedřicha Beneše (přešel do Purdue z ČVUT FEL v Praze) podobnou metodou „staví“ i virtuální města (po vzoru skutečných měst a jejich pravidel). Podobně zde je terén generován iniciálně uživatelem, ale pak jej navíc interaktivně podrobuje nejrůznějším fyzikálním jevům (eroze, zavodnění atd.).
Pokud už mluvíme o příspěvcích z Česka, tak máme doslova „želízko v ohni“, kdy v hlavní sekci VFX technologií vystoupí Jan Tománek se svým systémem FurryBall... To budou teprve ovace. Ale nepředbíhejme, to bude až později a napíšeme si.
Po tutoriálovém, posterovém a networking dnu následují prudký rozjezd. Hned v úterý ráno totiž přímo Jen-Hsun Huang pronese svou klíčovou řeč, kde se očekávají velká sdělení. Nebojte, určitě o to nepřijdete...
Tak zase zítra...