Hlavní stránka Hardware Grafické karty Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.3.2013
Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Při měření výkonu grafických karet se jako hlavní kritérium bere průměrný počet vykreslených snímků za sekundu. Tento způsob srovnávání však není zcela přesný a o skutečné plynulosti her vypovídají ještě další veličiny. V článku celou problematiku objasníme a detailně proměříme výkon nVidie GeForce GTX 660 a AMD Radeonu HD 7870.


Testovací sestava

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Metodika testování

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

V testu jsem proti sobě postavil jedny ze dvou nejžádanějších grafických karet současnosti — AMD Radeon HD 7870 a nVidia GeForce GTX 660. Měřené proběhlo v celkem jedenácti hrách, vždy v rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran. Testování proběhlo s nejnovějšími ovladači obou výrobců, v případě AMD šlo o poslední betaverze ovladačů Catalyst 13.2.

Výkon jsem vždy měřil programem Fraps se zapnutým měřením frametimes. Naměřené průběhy jsem analyzoval v programu FrapsCut verze 1.0.2.1, ve kterém jsou vytvořeny všechny grafy v článku. Program můžete v nejnovější verzi 1.0.4.1 zdarma stáhnout zde. Jde o vlastní software uživatele webwalker z PCTuning fóra, kterému tímto za poskytnutí programu velmi děkuji. Pokud se o problematiku měření latencí ve hrách a programu jako takovém chcete dozvědět něco více a případně pomoci s jeho vývojem, rozhodně doporučuji navštívit příslušné vlákno.

Testovací hry

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

ArmA II: Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem hrál na nejvyšší nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Framerate jsem měřil v zabudovaném benchmarku.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Assassin's Creed III — . K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High se zapnutým vyhlazováním hran.

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
111 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 53.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.