Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.3.2013 |
Při měření výkonu grafických karet se jako hlavní kritérium bere průměrný počet vykreslených snímků za sekundu. Tento způsob srovnávání však není zcela přesný a o skutečné plynulosti her vypovídají ještě další veličiny. V článku celou problematiku objasníme a detailně proměříme výkon nVidie GeForce GTX 660 a AMD Radeonu HD 7870.
Smyslem dnešního článku bylo ukázat, že posuzovat výkon grafických karet a plynulost běhu her pouze podle průměrného počtu fps, případně časového průběhu snímků za sekundu, není zcela přesné a má své mezery. Pokud bychom chtěli být přesní, je potřeba měřit přímo samotné latence při vykreslování jednotlivých snímků a z nich následně sestavovat průběhy. V praxi totiž nezáleží pouze na počtu vygenerovaných snímků, ale spíše na latencích mezi nimi. Pokud jsou v jednotlivých latencích výrazné odchylky, může hra běžet třeba průměrných padesát snímků za sekundu, našemu oku se však bude stále zdát jako velmi trhaná.
Naštěstí existují veličiny, které jsou schopné tyto odchylky a celkovou plynulost hry „popsat“. Vedle samotného průběhu latencí a variačního koeficientu jsou to především průběhy percentilu. Pokud je relativní i absolutní hodnota 99. percentilu vysoká, značí to, že i při velmi nízké průměrné latenci nebude hra tak plynulá, jako bychom mohli čekat. Průměrná hodnota latence z grafu nad odstavcem je 23 ms, což odpovídá dostatečnému frameratu 44 fps. Hodnota 99. percentily je ale 37 ms (tj. 27 fps), pozorné okolo tak při hraní zachytí drobné záškuby. V optimálním případě by měla být hodnota 99. percentily co nejblíže průměrné latenci. Existují kombinace grafických karet a her, ve kterých je relativní odchylka mezi těmito dvěma hodnotami do deseti procent. Jsou ale i opačné případy s nerovnoměrným průběhem, ve kterých je relativní odchylka i více než 150 %.
V testu jsme proti sobě dnes postavili dvě podobně výkonné grafické karty střední třídy — nVidia GeForce GTX 660 a AMD Radeon HD 7870. Pokud bychom srovnávali čistě průměrný počet vygenerovaných fps, je jasným vítězem AMD Radeon HD 7870. Při srovnání i dalších veličin se však ukázalo, že Radeon sice generuje větší počet snímků za sekundu, jeho framerate je však velmi nerovnoměrný. Například hodnota 99. percentilu, který rozhodně není jen nepodstatnou statistickou veličinou, je často výrazně vyšší než u karty GeForce GTX 660, která vykreslovala menší průměrný počet snímků za sekundu. Podobně tomu bylo u variačního koeficientu, časů nad atd.
U každé hry jsem uvedl krátký komentář a zdůvodnění, na které kartě bude daná hra běžet lépe. Ve čtyřech hrách vyšla vítězně karta Radeon, ve třech GeForce a ve čtyřech byla situace nerozhodná. Výsledné skóre je tedy 8:7 ve prospěch Radeonu a obě karty jsou tedy z hlediska plynulosti hraní podobně dobrou volbou.
Na závěr bych vás rád požádal o vyjádření v diskusi, zda byste v budoucnu v plnohodnotných testech grafických karet uvítali tento typ podrobného srovnání výkonu, anebo je dle vašeho názoru lepší dosavadní způsob testování pouze pomocí průměrného frameratu.
Poděkování
Za možnost použití programu FrapsCut děkuji jeho tvůrci Webwalker z PCTuning fóra.
Děkuji internetovému obchodu Alfa.cz, který do testu zapůjčil grafické karty.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Po složitém testu se vlastně dospělo k závěru, že tento test nebyl třeba
Průběh FPS bude vždy záviset na nastavení a vybrané části hry - tedy děkuji, ne - průměrné/minimální fps stačí
http://www.overclock.net/t/1339698/ the-eternal-question-which-is-better-hd-7870-vs-660-ti-benchmarks-inside
Vysledok v skratke:
Conclusion: Based on these 4 games, I have to give the nod to the 7870. The performance wasn't higher, but the framerates were more consistent. This lead to the gameplay experience being smoother overall. Since BF3 is my favorite game, I choose the 7870 without a shadow of a doubt. The fact that the 7870 is far cheaper than the 660 Ti makes this an easy decision for me... I choose the HD 7870.
Preklad vysledku:
Záver: Na základe týchto 4 hry, musím dať kývnutie na 7870. Výkon nebol vyšší, ale snímkovej rýchlosti boli viac konzistentné. To viedlo k herného zážitku je hladšia celkovo. Vzhľadom k tomu, BF3 je moja obľúbená hra, zvolím 7870 bez tieňa pochybností. Skutočnosť, že 7870 je oveľa lacnejšie ako 660 Ti robí toto ľahký rozhodnutie pre mňa ... Volím HD 7870. Ak niekto má požiadavky na hry, dajte mi vedieť. Som pevne na hotovosti, ale budem robiť to najlepšie, čo môžete tu. Dajte mi vedieť, či ste potrebné žiadne vysvetlenie o týchto skúškach alebo ak chcete vidieť niečo urobiť inak. Vďaka.
pri zapnutem vsync na 60hz je pak nutne udrzet frametime pod prevracenou hodnotou 60hz = 16,66666667 milisekund, aby nedoslo k pozdrzeni pri zobrazovani na monitor.
Jenže právě mětodika tohoto testu je to, proti čemu bych měl pár výhrad.
1, Stabilní verze ovladačů proti Beta?
2, Srovnávací grafy, které nemají stejné měřítka, alespoň v ose Y (v X to občas z pochopitelných důvodů nejde, ale tam kde ano, by to mělo být dodrženo taky)
3, Když už jsem u grafů, tak prosím legendu grafu umístit někam, kde nebude překrývat výsledky!
4, Když dochází k velkému zvlnění jen u jedné karty, tak spíš něž suše zkonstatovat, že tomu tak je, hledat příčinu. Je to důsledek procesoru, ovladače, nastavení ovladače nebo grafiky, nedej bože nějakého procesu na pozadí nebo skutečně problém výkonu grafiky?
Takže, jako závěr bych řekl, že tohle by mělo výrazně pomoci nastavit stávající metodiku grafických testů tak, aby se grafické karty obou táborů testovaly za srovnatelných podmínek a bez výraznějších limitů ze strany procesoru nebo jiného HW. Pak asi bude v běžném testu grafik stačit uvést "Coef. of Variation" nebo obdobnou souhrnnou hodnotu, které upozorní na případné lagy v zobrazení nebo u multi GPU řešení objektivněji kvantifikuje microstuttering.
V každém případě díky za snahu
Po složitém testu se vlastně dospělo k závěru, že tento test nebyl třeba
Průběh FPS bude vždy záviset na nastavení a vybrané části hry - tedy děkuji, ne - průměrné/minimální fps stačí
Mám obavu, že jste nepochopil to nejdůležitější, což jsem si bohužel osobně ověřil až v praxi po koupi HD 7950 - že karta s nižší průměrným fps může mít subjektivně plynulejší zobrazování než karta, která má pár fps navíc, ale s velkým rozptylem do plusu (a což je podstatné) i mínusu.
Osobně mam rád hry, které umožňují nastavit libovolnou hranici FPS. Ono, když se hra nastaví i na třeba nízkých 30 FPS, tak pokud to na nich jede pořád, vadí to minimálně (ostatně, proč je vysvětlené právě v testu). Samozřejmě teď myslím spíš RPG než střílečku.
Jen k autorove dotazu... testoval bych takhle jen karty nad urcitou hranici... rekneme vyssi mainstream a lepsi... precejen testovat takto slozite levne karty je asi zbytecne. Myslim ze velmi zajimave a odrazujici vysledky zde muzou byt ve srovnani 7970 vs CF7850 apod - multigpu to u takovehoto testu asi pekne schyta.
Bohuzel vysledek testu je celkem ocekavany... nekde jede lepe radeon, nekde gf
Dale bych chtel rict, ze takova analyza vysledku je urcite uzitecna, protoze kdyz bych vybiral kartu, tak se soustreduji na jednu ci dve hry a pak bych si opravdu rad prohledl detailne jak na tom jsou. Nicmene i minimalni fps udelaji dobrou praci.
Áno, tak je to lepšie!
Keď sa chcete hrať, musíte mať kvalitný hardware....ale....
No stačí neaktualizácia na najnovšie ovládača GK, nestiahnutý Microsoft net frame works alebo slabší komponent, napr. 5400 otáčkový harddisk oproti SSD alebo slabý internet a hneď máte seky a lagy aj pri najdrahšom hardware (dopĺňam ešte zapnuté windows update alebo spustenie kontroly antivirusu-to tiež vie spomaliť systém)
Kým sa človek začne hrať, musí všetko mať a vedieť aktivovať, povoliť, zakázať atď. Ešte že už hrám len občas CS 1.6 a novodobé najkrajšie hry už nehrám. Radšej zarábam na život a nesedím za PC neustále.
Túto web stránku však veľmi obľubujem, dobá práca, len tak ďalej.
Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Mnohon%C3%A1sobn%C3%BD_buffering
Inputlag díky framebufferu navíc taky nějak divně dramatizuješ, je to jen 16,6ms navíc. To se nedá srovnat s poklesem FPS kvůli nedostatku výkonu.
Navíc tripple buffering využije výkon který by se při jen DB a VS nevyužil.
No a měřit neco bez VS a minimálně DB je stejně hovězina protože nemáš kompletní snímky ale klidně jen půlky. Viz tearing.
Triplebuffering pridá inputlag vo výške 2x latencia keďže 2 snímky sú "v poradovníku" takže tvojich 16,6ms to bude iba pri 120hz monitore.
Čiže pri konštantných 60fps to spraví 33ms, pri 30fps to spraví hneď 66ms navyše k ostatným zdrojom, ak ti fps klesá pod 30 tak to už máme dosť vysokých 132ms navyše. Samozrejme pri vysokých fps ten rozdiel nie je taký dramatický, ale pri vysokých fps v podstate nie je problém (takmer) s ničím, problémy sa vždy najviac prejavujú pri nízkych fps.
Pokud je výkonu dost tak se to nikde negativně neprojeví, máš jen hladkou animaci, což když vypněš V sync tak nemáš ani s dostatkem výkonu protože ti to tam rupne snímek jak zrovna je.
Tripple buffer:
1)zobrazuje se
2)nachystaný na prohození
3)renderuje se a pak se dá na 2)
Z toho mi TB vychází jako jediná rozumná varianta
Máme ale jednu otázku - zajímají mne simulátory, a proto jsem si porovnal FPS pro F1 2012 s vaším testem stejných karet, který jste publikoval 16.1:
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/26048-srovnavaci-test-grafickych-karet-od-ctyr-do-osmi-tisic?start=10
F1 2012 (1920x1080 8xAA)
GF 660 69,9 FPS vs 75 FPS
RADEON 7870 84 FPS vs 75 FPS
Hodnoty FPS se v obou testech značně liší. V případě prvního testu je to nerozhodně, v dnešním testu má navrch Radeon. Proč takové rozdíly? (testovací sestava byla identická, lišily se pouze verze ovladačů).
Jak se jako uživatel mohu spolehnout na publikované naměřené hodnoty, když se různé testy stejných karet tak značně liší?
Pro čtěnáře, co nejsou schopni pochopit složitější text doporučuji vždy na každé stránce velkým písmem napsat průměrnou hodnotu, nejlépe barevně odlišenou, aby jí nepřehlédli.
IMHO najlepší je graf latencií, ak ho človek vie čítať vizuálne z neho zistí plynulosť hry. Ostatné sú v podstate pre človeka doplnkové, teda pokiaľ ten graf latencií nedokáže rozlúsknuť vizuálne a nepotrebuje to vyjadriť inak (prípadne potrebuje porovnať číslo vs číslo ako je to v dnešnej dobe zvykom aj keď je to často nepresné až zavádzajúce).
Predpokladám že funkcia pre meranie "chlpatosti" cez kĺzavý priemer ešte nebola keď ste to merali keďže detailné meranie väčšieho počtu hier zaberie dosť času, alebo bol iný dôvod neskúsiť aj tú? Ak máte odložené súbory s priebehmi môžte to ešte skúsiť doplniť.
Zaujmalo by ma ci by boli rozdieli aj pri roznych vyrobcoch rovnakej karty. Napr. GTX 660 MSI vs Gigabyte VS Asus vs atd. Rovnako aj pri Radeonoch.
P.S. Nebylo by spatne dat ke stazeni logy z frapsu. Jiste se najde par lidi, kteri by si vysledky radi zanalyzovali vlastnim zpusobem.
Ten průměr je takové chození kolem horké kaše,no...
Určitě se ale nedá odsoudit GK, pokud je v dané třídě, tedy zvládne jiné hodnoty nastavení...vždy bude asi platit nižší, střední, vyšší.
Pomoci tohoto grafu by se dali také jakz-takž testovat MMO.
Fanoušek MMO by sbíral data po delší dobu. Třeba dvou dnu hraní. Idealně daily guestů,tím by se zajistil velký soubor dat. Náhodná "chyba" generovana lehce jinou scénou by byla nízká. Porovnávalo by se posledních 5 percentilů.
Jinak, dobrá práce.
Myslel jsem že do listopadu se tady nic zajímaveho neobjeví. :-)
Karta A dává 70% času pocitově 30+ FPS, neklesá pod 25 FPS a jen ve 3% případů ustřelí k 15-7 FPS. S kartou B budu mít 65% času pocit 25+ FPS, zbytek času klesá až 15 FPS a v asi 1% případů ustřelí k 8 FPS. Reálně strávím s kartou B pod 30 FPS většinu času, 1/3 nehratelně, ale protože ze zbývajících 2/3 hry budu budu mít "plynulejší pocit", tak je závěrem kapitoly na základě percentil, že hraní s kartou B je vlastně srovnatelné s kartou A, protože její ústřel z 15 k 8 FPS je menší než u karty A z 25 k 7 FPS ...
Jakkoliv obě karty končí na krátkou dobu vykreslování v řádu jednotek FPS a vykreslování tedy není zcela plynulé, jsem přesvědčený, že i přes citelný lag na obou kartách, bude A dávat celkově použitelnější obraz. Případné "trhání" se dá snad alespoň částečně eliminovat např zapnutím Vsync, pro které existuje na rozdíl od B výkonnostní rezerva, pro kterou ale prosté porovnání abstraktních číselných hodnot nemá žádnou "škatulku".
Pro MMO je percentil naprosto nepoužitelný, protože bez záznamu vytížení GPU, CPU, sítě a disku nepůjde určit, čím je propad výkonu způsobený. Takže celkový soubor dat může být deformovaný okolnostmi nezavislými na grafické kartě. MMO se dá testovat jedině tehdy, pokud vývojáři uvolní stand-alone benchmark použitého enginu, který striktně oddělí test zobrazení a síťovou komunikaci nebo bude součástí hry i offline gameplay.
to asi hras stilom dopreduuuuu
Osobne mozem uviest, hram na 125 Hz monitore a vsimnem si snad kazdy fram.
Neakych 30 alebo 60 fps to je sekanie jako hovado, tiez aj 125 fps je rzzzzzzzzz. S V-sinc je to cosi hladsie.
Najlepsie vysledky mam bez V-sinc a 999 fps vo WARSOW, odkedy som nasiel tuto hru nechcem ziadnu inu.
Proto ani není důležité zda V-sync udělá 30 nebo 60, hlavně aby je stabilně držel (viz 2. strana tohoto testu). Plynulost rychlého pohybu se pak dá simulovat efekty.
Jestli se bavíš o CRT, pak ano, tam je rozdíl postřehnutelný, ale hochu, sledovat obsah okna při přesunování po ploše? Já se nepřu o tom jestli to je či nění vidět přesun plynule, ale zauvažoval jsi někdy nad tím k čemu je to potřebné a jestli jsi schopný obsah toho okna vůbec vnímat?
Když se ale budem bavit o hrách:
1, Reakční doba, i pokud máš zatraceně dobrý postřeh je od zaznamenání podnětu po zahájení fyzické reakce asi 350-500ms, což je na rychlém CRT několik desítek renderovaných obrazovek. U normálního člověka je to klidně i kolem 1 sekundy.
2, Pokud jsi vážně tak dobrý, pak zdaleka největší problém by pro tebe měl být tearing, který ti defakto rozbije pozorovaný obraz. Jinými slovy při teringu musí tvůj mozek dostat několim po sobě jdoucích částečných obrazovek, aby si s nich udělal jeden celistvý obraz a na něj mohl zareagovat. Tím si efektivně dělíš obnovovací frekvenci dvěma.
3, Ikdyž máš ve hře s 1000 FPS, pak i na zatraceně dobrém CRT, které má 160-190 Hz vidíš stejně jen každý 5-6 snímek a jediná výhoda je ta, že je to snímek, který je nejblíž obnovovacímu cyklu, čímž se právě nahrazuje stabilita/plynulost framerate, narozdíl od Vsync. Jenže zase neuvidíš celý obraz.
4, Jsi si jistý, že jsi schopný reagovat při takových rychlostech na obsah obrazu nebo jen reflexivně na pohyb a ke korekci reakce dojde až po analýze obsahu, které je lidský mozek opravdu schopný jen asi 25x za sekundu tedy cca jednou za 40ms což bohatě zvládne pokrýt i plynulý obraz na 60Hz monitoru. Běžnému člověku na normálním LCD se tím prodlouží reakční doba o cca 50 ms (+ 20 ms imput lag) proti rychlému CRT. V porovnání s vyhodnocením obsahu obrazu a reakční to nehraje prakticky žádnou roli, pokud nejsi hardcore gamer.
Takže žádne urban legends ...
1. Čo má plynulosť obrazu spoločné s dĺžkou reakčnej doby? To akože keďže zareagujem najskôr o 350-500ms (blbosť, to je len čas kým si splnia svoju úlohu svaly na ruke, mozog informáciu už dávno spracoval a poslal) tak mi stačí 2-5fps? Pre tvoju info 120hz monitory majú podstatnú výhodu pri rýchlych pohyboch, kde pri rýchlom otočení na 60hz vidíš rozmazanú šmuhu a na 120hz dokážeš rozoznať obraz aj počas otáčania, nie až keď otáčanie spomalíš. Rozdiel v rozmazaní obrazu pri pohybe vidno veľmi dobre práve na tom príklade s pohybom okien vo windowse... A keď sme už pri tom - vôbec si nemyslím že mám bohvieaké reakcie, na plynulý obraz si však potrpím.
2. Ja som tearing videl iba pri niektorých hrách kde bol fakt neznesiteľný, väčšinou ho však nevidím vôbec ani bez Vsync, asi záleží od enginu ako si s tým poradí. A čo sa týka spracovania "roztrhnutého" obrazu, podaktorí tvrdia že im to pomáha, ty tvrdíš že im to pomôcť nemôže, IMHO je mi to úplne jedno a vôbec to neriešim. Zapnem/vypnem podľa situácie, čo sa mi javí lepšie.
3. Čo tým chcel básnik povedať? Vsync na 120hz alebo bez, pri 1000fps je to úplne jedno. Vsync on/off pri 25-35fps, tam je rozdiel viditeľný.
4. No a teraz si trafil klinec po hlavičke. 25hz je schopnosť analyzovať obsah obrazu, ako však vravíš ďalej schopnosť vnímať je omnoho vyššia. Skús sa nad tým zamyslieť.
Záver:
Ty tvrdíš že 120hz monitory mi nemôžu priniesť konkurenčnú výhodu oproti bežným hráčom so 60hz monitormi ani keď mám 1000fps a inputlag je pri týchto rýchlostiach zanedbateľný.
Ja som tvrdil že bez problémov vidím rozdiel medzi 60 a 120fps a že vsync zvyšuje inputlag čo je problém hlavne pri nízkych fps.
Mám taký pocit že niekto tu má problém s pochopením písaného textu...
Add 2, Tearing je možné vidět jedině bez Vsynch jako důsledek přepisování zobrazované videopaměti v okamžiku odesílání signálu do monitoru. Se zapnutou synchronizací to není technicky možné. To jestli bude nebo nebude působit rušivě je dáno mírou posunu obrazu při pohybu. Technicky při tearingu nevidíš celý obraz, ale jeho část a tak bych to nejlépe připodobnil asi prokládání, kde se také fyzická obnovovací frekvence dělí efektivně dvěma.
3, Uvažujme krizový scénář. Na 120Hz monitoru (absolutní latence 8 ms na snímek) bez VSynch i 1000 FPS znamená, že jednotlivé obrazovky jsou od sebe zhruba 8+-1ms. To je lag až 9ms tedy 111Hz a viditelným tearingem pocitově mohou působit jako 56Hz.
Při zapnutí VSynch a tedy ideálním maximem 120 FPS je ale latence 8+-7ms tedy lag 15ms takže subjektivně můžeš vnímat obraz jako 66Hz místo 120Hz.
Básník chtěl říct, že to, co ve skutečnosti vidíš na 120Hz monitoru nemusí vypadat jako 120 snímků za sekundu, přesně v duchu tohoto testu grafických karet.
Add 4, Podle mě je 25Hz schonost člověka registrovat/vidět, ne zároveň i analyzovat! Rychlost analýzy je závislá na tréningu, kdy se na některé podněty (ne celý obraz!) naučíš reagovat reflexivně. Přistoupme ale na premisu, že jsi ve své oblíbené hře tak vytrénovaný, že ti trvá jen 40ms od spatření podnětu po vyhodnocení problému a začneš ho řešit. Pak je ale vlastně jedno, jestli k tomu potřebuješ 5 snímků na 120 Hz monitoru nebo 2,5 snímku na 60 Hz nebo 1 snímek při 30Hz, pokud každý jeden snímek je zcela zřetelný a rendering rovnoměrný. To v běžné situaci samozřejmě nenastává, takže rychlejší monitor a vysoké fps dávají jakousi výhodu. Jenže ...
Pokud si řekneme, že průměrná reakční doba je 350-500ms, z toho 40ms je zaznamenání problému a 310-460ms motorická reakce. Pak výhodu 25ms, kterou s 120 FPS (8ms) získáš proti hráči s 30 FPS (33ms) velmi snadno ztratíš pomalejší fyzickou reakcí (150ms). Zkrátka podstatnější je mít "naklikáno" než výkonný hardware.
Ak nezbadáš rozdiel tak gratulujem, môžeš ušetriť na monitore a vôbec ti to nebude chýbať. Akurát budeš po DeDem druhý človek na webe ktorý si to nevšimol (kuk recenzie 120hz monitorov)
To neznamená, že ten, kdo na to má se nemůže rozmazlovat kvalitnějším hardwarem. Mě je na RPG a tahové strategie GTX680 a 3570K taky k prdu a stejně jsem si je koupil
myslím si, že takto podrobné testy jsou zajímavým počtením, ale pro obecný přehled moc složité.
Osobně bych ovšem uvítal latenční percentil jako sekundární graf k AVG FPS. Navíc bych ovšem VŽDY uváděl verzi ovladačů, stačí jenom číselným označením. Tak vám nakonec vznikne celkem zajímavá a vypovídající databáze.
Což mě vede i k jedné utopické myšlence- vytvořit interaktivní odkaz, ve kteréím by tato databáze byla přístupná a postupně se doplňovala. Pak ve článcích o novinách GPU můžete zahrnovat pouze nejbližší konkurenic (2-3 karty).
K tomu se ovšem vyplatí vytvořit vždy "tutorial" v odkazu na konci článku (tím může být např. takovýto článek).
GeForce GTX670: http://www.abload.de/img/alanwake_geforceiao3y.jpg
Radeon (asi HD7870): >
GeForce: http://www.abload.de/img/alanwake_geforceiao3y.jpg
Ještě bych připomněl, že je nutné myslet na funkce typu powertune a teplotu gpu.
Graf s průběhem frekvencí karty by někdo mohl taky ocenit
Ti schopnější laici si vyhrabou z nějakého megatestu graf "poměr cena/výkon"... ideálně rok starý s neaktuálníma cenama. Hučet do lidí, že karta A je naprd, i když má o 25% víc FPS než karta B je velká ztráta času.
Osobně rád uvítám graf průběhu latencí v testech a percentil, ale většina lidí nepozná zapnutý AA. Rozhodně nepozná trilinear a 16xAF. S vypnutou v-sync tvrdí, že v životě tearing obrazu neviděli a když se jim teleportujou lagující postavy v onlinovce, myslí že je to slabým PC.
Jsem pro rozšíření testů, ale naskáče vám práce, kterou ocení pár lidí a zbytek vás bude bombardovat, že jste se upsali kartě B, když karta A má ve všech testech lepší FPS a poměr cena/výkon.
http://www.overclock.net/t/1339698/ the-eternal-question-which-is-better-hd-7870-vs-660-ti-benchmarks-inside
Vysledok v skratke:
Conclusion: Based on these 4 games, I have to give the nod to the 7870. The performance wasn't higher, but the framerates were more consistent. This lead to the gameplay experience being smoother overall. Since BF3 is my favorite game, I choose the 7870 without a shadow of a doubt. The fact that the 7870 is far cheaper than the 660 Ti makes this an easy decision for me... I choose the HD 7870.
Preklad vysledku:
Záver: Na základe týchto 4 hry, musím dať kývnutie na 7870. Výkon nebol vyšší, ale snímkovej rýchlosti boli viac konzistentné. To viedlo k herného zážitku je hladšia celkovo. Vzhľadom k tomu, BF3 je moja obľúbená hra, zvolím 7870 bez tieňa pochybností. Skutočnosť, že 7870 je oveľa lacnejšie ako 660 Ti robí toto ľahký rozhodnutie pre mňa ... Volím HD 7870. Ak niekto má požiadavky na hry, dajte mi vedieť. Som pevne na hotovosti, ale budem robiť to najlepšie, čo môžete tu. Dajte mi vedieť, či ste potrebné žiadne vysvetlenie o týchto skúškach alebo ak chcete vidieť niečo urobiť inak. Vďaka.
Pred casem jsem meril GF 9800GTX a GTS 250, coz je z HW hlediska uplne stejna karta. At zije prejmenovani
Proste obcas ty kolecka do sebe nechteji zapadnout a pak z karet lezou podivny vysledky. Pri beznym mereni se to samozrejme deje taky, jenze v avg fps se propady ztrati. Vyvozovat z frametimes zavery je dost osemetny.
Nechci popichovat, ale když jdu do kina, tak s trhaným obrazem mám prvních několik minut problém, jak mi to bliká před očima, ale pak si oči zvyknou. V televizi ani na monitoru s tím problém nemám, občas se mi to ale stává na velkých obrazovkách, když si je prohlížím v nějakém obchoďáku. A to je filmový obraz už ze své podstaty plynulejší, než obraz generovaný v hrách.
to asi hras stilom dopreduuuuu
Osobne mozem uviest, hram na 125 Hz monitore a vsimnem si snad kazdy fram.
Neakych 30 alebo 60 fps to je sekanie jako hovado, tiez aj 125 fps je rzzzzzzzzz. S V-sinc je to cosi hladsie.
Najlepsie vysledky mam bez V-sinc a 999 fps vo WARSOW, odkedy som nasiel tuto hru nechcem ziadnu inu.
Tak jako namlouvat si můžeš co chceš jako někteří zde co plácají hlouposti ale prostě smiř se s faktem že monitory u nás ti ukazují 25 nebo 30 FPS a je to naprosto plynulý obraz pro náš mozek a nepoznáš rozdíl mezi 25 a 125FPS jak někteří si zde naivně myslí to je spíš případ pro psychiatra kde je něco špatně ! u toho kina jsem semusel už smát ,ono docela co příspěvek zde to perla ,je smutné číst takové příspěvky o monitorech a sekání obrazu když většina lidí zde ani nezná základní principy zobrazení a vnímání obrazu .
Ak nie, netrep hovadiny o veciach o ktorých nič nevieš a zalez do diery. Ak hej, buď rád že rozdiel nevnímaš a stačí ti lacnejšia technológia k plnej spokojnosti, to však neznamená že ak to nevidíš ty tak to nemôže vidieť nik.
Pripomienku mam ohladne grafov. Zislo by sa aby mali 2 prekryvajuce sa grafy rovnake mierky X a Y. Ale to je zrejme skor na autora programu FrapsCut.
Takže těma Hertzama bych zase tolik v debatách neoperoval . U jednotlivců to není pevně daná veličina (snad pro většinu pouze přibližná veličina ale o kolik procent je to ve skutečnosti větší většina už nikdo nedokáže vyčíslit
Ale ked v pocitaci to ide az 1000 fps, tak sa hra sakra dobre hra za predpokladu, ze je to stabilne.
Ked sa kdesi otocim, mam tam hned vypocet a je to velky rozdiel ked je v PC iba 125 fps, kurna, bolo by dobre keby ste si to fakt vyskusali a potom cosi mudrovali.
to asi hras stilom dopreduuuuu
Osobne mozem uviest, hram na 125 Hz monitore a vsimnem si snad kazdy fram.
Neakych 30 alebo 60 fps to je sekanie jako hovado, tiez aj 125 fps je rzzzzzzzzz. S V-sinc je to cosi hladsie.
Najlepsie vysledky mam bez V-sinc a 999 fps vo WARSOW, odkedy som nasiel tuto hru nechcem ziadnu inu.
Tak jako namlouvat si můžeš co chceš jako někteří zde co plácají hlouposti ale prostě smiř se s faktem že monitory u nás ti ukazují 25 nebo 30 FPS a je to naprosto plynulý obraz pro náš mozek a nepoznáš rozdíl mezi 25 a 125FPS jak někteří si zde naivně myslí to je spíš případ pro psychiatra kde je něco špatně ! u toho kina jsem semusel už smát ,ono docela co příspěvek zde to perla ,je smutné číst takové příspěvky o monitorech a sekání obrazu když většina lidí zde ani nezná základní principy zobrazení a vnímání obrazu .
ke koupi grafiky od Nvidie dávají teď kódy do F2P onlinovek (F2P bundle), kdyby někdo kupoval a neměl využití pro kódy k WoT, velice bych ocenil, kdyby mi je poslal (ellon zavinač post.cz). Chtěl bych WoT zkusit a do začátku se takovýto bonus hodí.
Díky moc předem
Po složitém testu se vlastně dospělo k závěru, že tento test nebyl třeba
Průběh FPS bude vždy záviset na nastavení a vybrané části hry - tedy děkuji, ne - průměrné/minimální fps stačí
Myslím že dostatočne dobre nechápeš očom ten test bol a čo znamená latencia vykresľovania jednotlivých snímkov...že síce máš 50fps ale keď ich nabúcha 25 za prvých 450ms potom 150ms pauza a zvyšných 25 snímkov za 400ms tak budeš vidieť evidentné trhanie.(Veľmi zjednodušený príklad) Mne sa test páčil a uvítal by som ho aspoň pri porovnávaní kariet s veľmi zhodným výkonom.