Hlavní stránka Hardware Grafické karty Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.3.2013
Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Při měření výkonu grafických karet se jako hlavní kritérium bere průměrný počet vykreslených snímků za sekundu. Tento způsob srovnávání však není zcela přesný a o skutečné plynulosti her vypovídají ještě další veličiny. V článku celou problematiku objasníme a detailně proměříme výkon nVidie GeForce GTX 660 a AMD Radeonu HD 7870.


Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Odkaz na technický rozbor hry

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Časový průběh fps

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
Časový průběh fps nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Průběh frametimes

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
Průběh frametimes nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Histogram

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
Histogram nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Časy nad

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
Časy nad nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Percentily

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
Percentily nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Vlastní komentář

S Radeonem jsem ve Far Cry 3 sice naměřil o něco vyšší průměrný framerate, průběh frametimes však má od optimálního daleko. Jsou v něm totiž obrovské ústřely do nízkých i vysokých latencí. Zatímco u GeForce je variační koeficient jen 6 %, u Radeonu je trojnásobný. Tuto situaci jasně odráží jak histogram, tak graf časů nad. U GeForce je vlivem nižšího průměrného frameratu výrazně vyšší čas nad 33 ms, ve vyšších kategoriích 40 a 50 ms však jasně prohrává Radeon s velkými ústřely. Hodnota 99. percentily je u GeForce stále ještě rozumných 42 ms, zatímco u Radeonu je to 56 ms. Ještě větší je relativní rozdíl průměrné latence a 99. percentily, který je u GeForce 15 a u Radeonu 76 %. I přes o něco nižší framerate tak hra plynuleji poběží na kartě GeForce, která si z Far Cry 3 odnáší vítězný bod.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
111 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 53.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.