Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 3. 2013 03:00 93

Seznam kapitol

1. FPS a jeho průběhy neřeknou vše 2. Měření latencí a jejich analýza 3. Testovací sestava, hry a metodika 4. Alan Wake 5. Arma II: Operation Arrowhead 6. Assassins Creed III 7. Battlefield 3 8. Crysis 2
9. F1 2012 10. Far Cry 3 11. Hitman: Absolution 12. Max Payne 3 13. Metro 2033 14. Sleeping Dogs 15. Shrnutí výsledků a závěr

Při měření výkonu grafických karet se jako hlavní kritérium bere průměrný počet vykreslených snímků za sekundu. Tento způsob srovnávání však není zcela přesný a o skutečné plynulosti her vypovídají ještě další veličiny. V článku celou problematiku objasníme a detailně proměříme výkon nVidie GeForce GTX 660 a AMD Radeonu HD 7870.

Reklama
Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
i Zdroj: PCTuning.cz

Odkaz na technický rozbor hry

Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
i Zdroj: PCTuning.cz
Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno
i Zdroj: PCTuning.cz

Časový průběh fps

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Časový průběh fps nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Průběh frametimes

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Průběh frametimes nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Histogram

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Histogram nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Časy nad

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Časy nad nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Percentily


Percentily nVidia GeForce GTX 660 (po najetí myši se zobrazí AMD Radeon HD 7870)

Vlastní komentář

S Radeonem jsem ve Far Cry 3 sice naměřil o něco vyšší průměrný framerate, průběh frametimes však má od optimálního daleko. Jsou v něm totiž obrovské ústřely do nízkých i vysokých latencí. Zatímco u GeForce je variační koeficient jen 6 %, u Radeonu je trojnásobný. Tuto situaci jasně odráží jak histogram, tak graf časů nad. U GeForce je vlivem nižšího průměrného frameratu výrazně vyšší čas nad 33 ms, ve vyšších kategoriích 40 a 50 ms však jasně prohrává Radeon s velkými ústřely. Hodnota 99. percentily je u GeForce stále ještě rozumných 42 ms, zatímco u Radeonu je to 56 ms. Ještě větší je relativní rozdíl průměrné latence a 99. percentily, který je u GeForce 15 a u Radeonu 76 %. I přes o něco nižší framerate tak hra plynuleji poběží na kartě GeForce, která si z Far Cry 3 odnáší vítězný bod.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama