Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Srovnávací test highendových grafických karet

Srovnávací test highendových grafických karet | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 2. 2013 03:00 82

Seznam kapitol

1. Nová generace grafik? V nedohlednu 2. nVidia GeForce GTX 670 3. nVidia GeForce GTX 680 2 GB a GTX 680 4 GB 4. nVidia GeForce GTX 690 5. AMD Radeon HD 7970 a HD 7970 GHz Ed. 6. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 7. 3DMark 11, Alan Wake 8. Anno 2070, Battlefield 3
9. Crysis 2, F1 2012 10. Far Cry 3, Hitman: Absolution 11. Max Payne 3, Metro 2033 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena/výkon 15. Závěr

Po nedávných testech grafických karet s cenou do čtyř a osmi tisíc tisíc korun přinášíme poslední část testu zaměřenou na highendové modely s cenou nad osm tisíc. Větší nabídku modelů má v tomto segmentu nVidia. AMD však své nejvýkonnější karty před pár dny zatraktivnilo přibalováním plných verzí Crysis 3 a Bioshock: Infinite zdarma.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokém rozlišení 2560 × 1440 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Srovnávací test highendových grafických karet
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama