Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 1. 2013 03:00 77

Seznam kapitol

1. Výhled na trh s grafikami v roce 2013 2. nVidia GeForce GTX 660 3. nVidia GeForce GTX 660 Ti 4. AMD Radeon HD 7850 5. AMD Radeon HD 7870 6. AMD Radeon HD 7950 7. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 8. 3DMark 11, Alan Wake
9. Anno 2070, Battlefield 3 10. Crysis 2, F1 2012 11. Far Cry 3, Hitman: Absolution 12. Max Payne 3, Metro 2033 13. Spotřeba 14. Celkový výkon 15. Poměr cena/výkon 16. Závěr

Po delší době vám přinášíme srovnávací test grafických karet, ve kterém jsme změřili výkon pěti grafik střední třídy. Jejich výsledky ukážeme ve zbrusu nové metodice, která obsahuje nejnovější hry jako Far Cry 3, Hitman: Absolution nebo Max Payne 3. Nabízí lepší poměr cena/výkon AMD Radeony, anebo už nVidia srovnala krok?

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokém rozlišení 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Srovnávací test grafických karet od čtyř do osmi tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama