Srovnání Radeonů HD 7950 — Gigabyte, MSI nebo Sapphire?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Srovnání Radeonů HD 7950 — Gigabyte, MSI nebo Sapphire?

Srovnání Radeonů HD 7950 — Gigabyte, MSI nebo Sapphire? | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 12. 2012 03:00 22

Seznam kapitol

1. Radeony HD 7950 opět v kurzu? 2. Gigabyte GV-R795WF3-3GD 3. MSI R7950 Twin Frozr III 3GD5/OC 4. Sapphire Radeon HD 7950 OC FleX 5. Testovací sestava, hry a metodika 6. Anno 2070, ArmA II 7. Battlefield 3, Crysis 2
8. F1 2012, Hitman: Absolution 9. Just Cause 2, Metro 2033 10. Přetaktování 11. Hlučnost, teploty 12. Spotřeba, výkon, poměr cena/výkon 13. Závěr

Zatímco se při uvedení Radeony HD 7950 prodávaly za cenu okolo jedenácti tisíc, dnes stojí okolo sedmi a pů tisíc daní. AMD navíc v posledních dnech nabídku ozvláštnilo tím, že ke každé kartě zdarma přibaluje hned tři špičkové hry — Far Cry 3, Hitman: Absolution a Sleeping Dogs. Karty jsou tak ve vyšší střední třídě skutečně zajímavou volbou.

Reklama

Testovací sestava

Srovnání Radeonů HD 7950 — Gigabyte, MSI nebo Sapphire?
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Smyslem dnešního testu není srovnat modelové řady grafických karet, ale upravené verze mezi sebou. Testoval jsem proto jen v jediném nastavení 1920 × 1080 px se čtyřnásobným vyhlazováním hran a v grafech jsou uvedeny výsledky testované čtveřice karet na základních frekvencích a po přetaktování.

Testovací hry

Srovnání Radeonů HD 7950 — Gigabyte, MSI nebo Sapphire?
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Srovnání Radeonů HD 7950 — Gigabyte, MSI nebo Sapphire?
i Zdroj: PCTuning.cz

ArmA II: Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem hrál na nejvyšší nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Framerate jsem měřil v zabudovaném benchmarku.

Srovnání Radeonů HD 7950 — Gigabyte, MSI nebo Sapphire?
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama