Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 8. 2012 12:00 67

Seznam kapitol

1. Dočkáme se mainstreamového Keplera? 2. Parametry, cena a segment GeForce GTX 660 Ti 3. Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — balení, karta, detaily 4. Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jádro, chladič, specifikace 5. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 6. 3DMark Vantage, 3DMark 11, Anno 2070 7. AC: Revelations, Battlefield 3 8. Crysis, Crysis 2
9. DiRT 3, Just Cause 2 10. Metro 2033, Splinter Cell: Conviction 11. Výkon OC verze Gigabyte 12. Hlučnost, teploty, spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena / výkon 15. Závěr

Na GeForce GTX 660 pravděpodobně netrpělivě čeká řada z vás. „Šestka“ totiž u nVidie pravidelně patří kartám s vynikajícím poměrem cena/výkon a cenou okolo pěti tisíc. Dnes oficiálně vychází dlouho očekávaná GeForce GTX 660 Ti. Zrodila se legenda? To nevím, GeForce GTX 660 Ti je totiž trochu jiná, než jsme byli dosud zvyklí.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokém rozlišení 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Gigabyte GeForce GTX 660 Ti — jiná, než jsme čekali
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama