nVidia 3D Vision 2 Lightboost — test 20 moderních her | Kapitola 3
Seznam kapitol
Hraní her ve třech rozměrech sice není masovou záležitostí, své místo si však na trhu našlo. Přinášíme vám proto aktualizovaný test technologie nVidia 3D Vision. Podíváme se na úpravy v hardwaru (nové brýle a technologie Lightboost) a především na kompatibilitu her. Vyzkoušeli jsme 20 her od Anno 2070 přes Battlefiled 3 až po Max Payne 3.
Testovací sestava
K testování jsem zvolil klasickou sestavu pro měření grafických karet. Základem počítače tak byl procesor Intel Core i7-2500K přetaktovaný na 4,7 GHz, základní deska MSI Big Bang Marshal a celkem 8 GB operační paměti. Použita byly grafická karty nVidia GeForce GTX 570 a GTX 680. Testoval jsem s poslední verzí ovladačů GeForce 304.79. Testovalo se pod 64bitovou verzí operačního systému Windows7. Celý počítač napájel 850W zdroj Nexus.
Instalace 3D Vision
Instalace 3D Vision je velmi jednoduchá, provádí se přes ovladače a během několika minut ji snadno zvládne každý (je pouze třeba dávat pozor, abyste IR vysílač nepřipojili dříve, než vás k tomu vyzve systém — platí jen pro monitory / notebooky bez zabudovaného IR vysílače). Pokud raději přesto chcete postupovat podle návodu, podrobně jsme vám jej ukázali před třemi roky.
Metodika testování
Kompatibilní testované hry
Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry
Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Batman: Arkham City — Výkon Batmanu jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné v režimu DirectX 11.
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
Call of Duty: Modern Warfare 3 — Měřil jsem první úsek mise, kdy se dostanete z havarovaného Humvee a musíte se prostřílet směrem k hlavní silnici. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
DiRT: Showdown — Výkon v závodní hře měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jedno kolo závodu na trati ve tvaru osmičky. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.
F1 2011 — K testování používám vestavěný benchmark. Měření probíhá simulovaným hraním jednoho kola hlavního závodu v Monaku, kdy se počítačem ovládané auto drží v zadní části startovního pole. Po dojetí závodu pak hra sama vyhodnotí průměrný framerate.
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na nejvyšší.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální včetně nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Kingdoms of Amalur: Reckoning — Jako testovací lokaci jsem vybral část hry po úniku z podzemí, kdy jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate při chůzi v lese.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu. Nastavení grafiky bylo maximální v režimu DirectX 11, vyhlazování zapnuto ve hře.
Risen 2: Dark Waters — K testování jsem zvolil jednu z prvních částí hry, kdy se hlavní hrdina vylodí na tropickém ostrově. Nastavení detailů bylo maximální možné, vyhlazování zapnuto ve hře.
Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Nastavení detailů bylo vysoké, framerate měřen pomocí programu FRAPS.
Test Drive Unlimited 2 — Výkon měřím průjezdem městskou lokací na ostrově Ibiza, testovací okruh je přibližně minutu dlouhý. Nastavení detailů je maximální možné, počet renderovaných snímků za sekundu měřím pomocí programu FRAPS.
The Elder Scrolls V: Skryrim — K měření výkonu jsem si vybral jednu z horských lokací na počátku hry, kdy se svým partnerem utečete ze zajetí a probojujete se skrz kobky na svobodu. V horách jsem s ním poté šel cca dvouminutový úsek a framerate měřil programem Fraps. Nastavení detailů bylo maximální možné, vyhlazování zapnuto ve hře.
The Secret World — Výkon měřím vlastním hraním v lokaci „Sheriff's Office“. Procházím dvouminutové kolečko po mapě a framerate měřím pomocí programu FRAPS. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné v režimu DirectX 11.
Hry nekompatibilní s 3D Vision
Kromě výše jmenovaný her jsem 3D Vision zkoušel ještě ve dvou dalších titulech. Ty však nebylo možné z důvodu velkých chyb v obraze vůbec testovat a 3D Vision zobrazení je s nimi nekompatibilní. Jde o strategii Anno 2070, kde při hraní ve 3D Vision obraz šumí a je rozmazaný a Red Orchestra 2, kdy obraz pro levé a pravé oko bliká s frekvencí přibližně jedné sekundy a hra je de facto nehratelná. Rozhodně tedy neplatí, že 3D Vision automaticky funguje v každé hře.