Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

30. 5. 2012 03:00 20

Seznam kapitol

1. Co je GPU Technology Conference 2. Vývoj CUDA a ray tracing na GeForce GTX 690 3. Jádro Kepler GK110 a jeho parametry 4. Novinky v architektuře Kepler
5. GeForce Grid — nová technologie hraní v cloudu 6. Oheň v počítačových hrách — fotorealismus na dosah? 7. Simulace chování zvířat pomocí GPU 8. S GPU na Měsíc, Tegra v autě

Měli jsme možnost zúčastnit se GPU Technology Conference 2012, největší konference zaměřené na grafické karty a technologií okolo nich. Ačkoliv je celá akce primárně zaměřena na odbornou veřejnost, zajímavostí pro „běžné“ uživatele bylo také dost. Ukážeme vám například vykreslování pomocí ray tracingu v reálném čase.

Reklama
Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012
i Zdroj: PCTuning.cz

Velké výstavy výpočetní techniky jako je americký CES, německý CeBIT nebo tchajwanský Computex pravděpodobně není nutné nijak představovat a někdy o nich slyšel každý, kdo se zajímá o dění ve světě počítačového hardwaru. O GPU Technology Conference (GTC) jste však možná dosud neslyšeli. Ještě než se proto zaměřím na obsah samotné konference, nebude od věci říct něco o akci samotné.

Výběr toho nejlepšího z GPU Technology Conference 2012
i Zdroj: PCTuning.cz


Výkonný ředitel a spoluzakladatel nVidie Jen-Hsun Huang při prezentaci architektury Kepler na GTC 2012

Na rozdíl od výše zmiňovaných akcí je GTC konferencí a středem zájmu jsou tedy odborné přednášky, menší výstava je jen doprovodnou akcí. Dalším velkým rozdílem je tematické zaměření na odbornou veřejnost a použití grafických karet v profesionálním segmentu. Herních grafických karet a technologií k hraní počítačových her se konference dotýká jen okrajově, byť i v tomto směru letos konference přinesla řadu novinek, na kterou se dále v textu zaměříme (zejména v oblasti tzv. cloudového hraní, kterému je věnováno několik kapitol).

Posledním velkým rozdílem je pořadatelství celé konference. Zatímco CES, CeBIT nebo Computex pořádají sama výstaviště a pořadatel je v daném oboru „nestranný“, GPU Technology Conference se koná pod křídly nVidie a jde tedy o akci primárně zaměřenou na využití jejich grafických karet a s tím spojených technologií. Na konferenci však vystupují i představitelé dalších firem a protože jde primárně o odbornou konferenci, kterou navštěvují vědci, programátoři a inženýři z celého světa, jsou informace zveřejněné na jednotlivých přednáškách odborné a velmi věrohodné. Rozhodně nejde o v případě potřeby tu a tam upravené skutečnosti, jak se s nimi můžeme setkat v řadě marketingových prohlášení a prezentací k novým produktům. Nicméně i na GTC je nutné dávat pozor, zejména hlavní keynote (prezentace s představením všech důležitých novinek) vedená výkonným ředitelem nVidie Jen-Hsun Huangem byla již tradičně především velkou show a relevantnost informací nebyla na prvním místě.


zdroj: YouTube.com, dralter,

odkaz na druhou část videa

V krátkosti se zmíním také o historii GPU Technology Conference. nVidia tyto akce pořádá až v několika posledních letech, kdy se z grafických karet díky unifikaci (v případě nVidie architekury G80 — rok 2006) stala konkurence pro klasické procesory v oblasti běžných výpočtů a vzniklo tzv. GPGPU (General-purpose computing on graphics processing units). Grafické karty přestaly být jen prostředek k rychlému vykreslování obrazu, ale začaly se díky vysokému paralelnímu výkonu používat také k akceleraci všech ostatních typů výpočtů a v superpočítačích. nVidia nejprve pořádala megalomanské akce nazvané Nvision (z ročníku 2008 pochází slavná show srovnávající CPU a GPU od Mythbusters, viz video nad tímto odstavcem), po nástupu finanční krize však začala pořádat právě komornější GPU Technology Conference, která se letos konala již potřetí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama