Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680 | Kapitola 9

Z. Obermaier

Z. Obermaier

16. 5. 2012 03:00 26

Seznam kapitol

1. GeForce GTX 670 s chladičem DirectCU II 2. Představení 3. Detaily karty 4. Pohled do nitra karty 5. Porovnání karet a specifikace 6. GPU Boost v praxi 7. Testovací sestava 8. Testovací hry a metodika 1/2
9. Testovací metodika 2/2 10. Měření výkonu ve hrách 1/2 11. Měření výkonu ve hrách 2/2 12. Měření výkonu v hrách – nové hry 13. Shrnutí výkonu a ceny 14. Spotřeba a teploty 15. Přetaktování 16. Závěr

Před několika dny byla uvedena GeForce GTX 670, o pár tisíc levnější alternativa k GeForce GTX 680 a Radeonu HD 7900. Výrobci cítí příležitost vydělat, jelikož karta nabízí zajímavý poměr ceny a výkonu, a bude se dobře prodávat. Asus uvádí na trh rovnou vylepšenou verzi s tichým chladičem a velmi vysokým přetaktováním v základu.

Reklama
Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Mark 11 (DX11) - Předposledním testem je absolutní novinka na poli benchmarků, který je tentokrát zaměřen na DX11 schopnosti grafických karet. Karty se zde řádně zapotí v teselaci, náročné fyzice a dalších technikách. Testuji nastavení Extreme v defaultním presetem.

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafika Asus GeForce GTX 670 DCU II – překoná i GTX 680
i Zdroj: PCTuning.cz

HAWX 2 (DX11) - Zatím posledním testem je nová letecká hra, která masivně využívá teselaci. Časem asi zcela opustím první díl této hry a budu testovat pouze v tomto novějším. Používám volně stažitelné demo, nastavení vše na max. Průběhy měřím a zaznamenávám Frapsem.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama