nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem | Kapitola 10

Z. Obermaier

Z. Obermaier

10. 5. 2012 07:00 95

Seznam kapitol

1. Drtič Radeonů HD 7900 2. Nové featury 3. GPU Boost a Power Target v praxi 4. Představení 5. Detaily karty 6. Pohled do nitra karty 7. Porovnání karet a specifikace 8. Testovací sestava 9. Testovací hry a metodika 1/2 10. Testovací metodika 2/2
11. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge 12. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 13. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 14. STALKER CoP, World In Conflict, Unigine, Vantage, 3D11 15. Nové hry (Battlefield 3, Skyrim, Mafia 2, Witcher 2) .. 16. Shrnutí výkonu, ceny 17. Spotřeba a teploty 18. Přetaktování 19. Závěr

Dnes se podíváme na opravdu hodně zajímavou kartu. Plošný spoj velikosti low-endových GeForce GTS 440 totiž překonává nejen Radeon HD 7950, ale výkonem se může měřit i s Radeonem HD 7970! Ano, nestřílíme si z vás, miniaturní GeForce GTX 670 nabízí jen o pár procent nižší výkon než nejvýkonnější GeForce GTX 680.

Reklama
nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Mark 11 (DX11) - Předposledním testem je absolutní novinka na poli benchmarků, který je tentokrát zaměřen na DX11 schopnosti grafických karet. Karty se zde řádně zapotí v teselaci, náročné fyzice a dalších technikách. Testuji nastavení Extreme v defaultním presetem.

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

nVidia GeForce GTX 670 – malá karta s ohromným výkonem
i Zdroj: PCTuning.cz

HAWX 2 (DX11) - Zatím posledním testem je nová letecká hra, která masivně využívá teselaci. Časem asi zcela opustím první díl této hry a budu testovat pouze v tomto novějším. Používám volně stažitelné demo, nastavení vše na max. Průběhy měřím a zaznamenávám Frapsem.

alt

Mafia II (DX9) - Používám hru s vypnutým PhysX a k testu využívám vestavěné demo. Výsledná čísla kontroluji ve Frapsu.

alt

TES V Skyrim (DX9) - Měřím v otevřené vesnici, kde sleduji souboj s drakem. Vše zaznamenává Fraps.

alt

Witcher 2 (DX9) - V této hře měřím výkon v základním táboře, proběhnutím tam a zpět. Vše měřím a zaznamenávám pomocí Frapsu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama